Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

concurrentie door facebook

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
20 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
pim f
0
Ik schrik hier een beetje van, voor de zekerheid vanochtend alles bestens bij opening eruit.

Konkurrenz für Lieferplattformen
Pizza und Hamburger können User bald per Facebook bestellen

Lieferdienst-Portale wie "pizza.de", "Lieferando" oder "Foodora" bekommen bald ungeahnte Konkurrenz. Facebook will Usern eine Essensbestellung per App ermöglichen.

Facebook wird zum Foodbook: Noch ist es nur ein Test, doch ausgewählte Facebook-Nutzer können in Kürze direkt über die Social-Media-Plattform Pizza, Pasta und Co. bestellen. Das berichtet das Technik-Portal "TechCrunch". Sowohl in der App als auch in der Browser-Variante bekommen Nutzer einen "Order Food"-Button mit einem Hamburger-Symbol eingeblendet. Wer darauf drückt, kann Essen bei seinem Lieblingsrestaurant bestellen, ohne jemals Facebook verlassen zu müssen. Der komplette Bestellvorgang findet dort statt.

etc

www.abendzeitung-muenchen.de/inhalt.k...

of

www.mobilegeeks.de/news/gourmet-faceb...

pim f
0
Ik ben vooral bezorgd voor verkopers die dit ook zien en blind op de verkoopknop gaan drukken, als er een prijsdaling van het aandeel Takeaway komt, stap ik gewoom weer in! Ik kan me namelijk niet voorstellen dat
1. ze dit niet allang zagen aankomen
2. hun plan dus al klaar hebben liggen
3. ze met hun bezorgsysteem al zo ver voor liggen dat er geen inhalen meer aan is

niettemin is FB een geduchte concurrent met zeer diepe zakken
Bunder
0
quote:

pim f schreef op 22 mei 2017 om 12:55:


Ik ben vooral bezorgd voor verkopers die dit ook zien en blind op de verkoopknop gaan drukken, als er een prijsdaling van het aandeel Takeaway komt, stap ik gewoom weer in! Ik kan me namelijk niet voorstellen dat
1. ze dit niet allang zagen aankomen
2. hun plan dus al klaar hebben liggen
3. ze met hun bezorgsysteem al zo ver voor liggen dat er geen inhalen meer aan is

niettemin is FB een geduchte concurrent met zeer diepe zakken


Je probeert wel een beetje de koers om laag te praten he....

niet alleen hier...
pim f
0
quote:

Bunder schreef op 22 mei 2017 om 19:14:


[...]

Je probeert wel een beetje de koers om laag te praten he....

niet alleen hier...


?? wat een rare opmerking. Hier op IEX worden kennis en meningen uitgewisseld, ik deel allerlei positiefs over takeaway en nu ben ik geschrokken en deel dat ook. Ben jij soms van mening dat een forum alleen maar een positieve goednieuws-show mag zijn om de koers omhoog te krijgen? Ik heb geen zin aan dit soort domme onzin, ga lekker op je stepje naar buiten.

www.iex.nl/Nieuws/ANP-300916-040/Beur...

kijk nog even naar je eigen reactie van een poosje terug...
B. de Vries
0
quote:

pim f schreef op 22 mei 2017 om 12:55:


Ik ben vooral bezorgd voor verkopers die dit ook zien en blind op de verkoopknop gaan drukken, als er een prijsdaling van het aandeel Takeaway komt, stap ik gewoom weer in! Ik kan me namelijk niet voorstellen dat
1. ze dit niet allang zagen aankomen
2. hun plan dus al klaar hebben liggen
3. ze met hun bezorgsysteem al zo ver voor liggen dat er geen inhalen meer aan is

niettemin is FB een geduchte concurrent met zeer diepe zakken


Denk je niet juist dat Facebook te graag een medium voor alles wil zijn? De focus verdwijnt steeds meer en ze proberen overal een graantje mee te pikken.

Juist het feit dat Takeaway zich alleen richt op het bezorgen van eten maakt hen wat mij betreft juist sterk. Misschien niet meteen het beste voorbeeld, maar je ziet deze strategie nu ook duidelijk bij Blokker: focussen op 1 onderdeel in plaats van op alles een beetje.

Daarnaast lijkt het mij dood-eng als Facebook ook nog eens weet wat je eet ;)
B...K
0
quote:

pim f schreef op 22 mei 2017 om 12:53:


Ik schrik hier een beetje van, voor de zekerheid vanochtend alles bestens bij opening eruit.

Konkurrenz für Lieferplattformen
Pizza und Hamburger können User bald per Facebook bestellen

Lieferdienst-Portale wie "pizza.de", "Lieferando" oder "Foodora" bekommen bald ungeahnte Konkurrenz. Facebook will Usern eine Essensbestellung per App ermöglichen.

Facebook wird zum Foodbook: Noch ist es nur ein Test, doch ausgewählte Facebook-Nutzer können in Kürze direkt über die Social-Media-Plattform Pizza, Pasta und Co. bestellen. Das berichtet das Technik-Portal "TechCrunch". Sowohl in der App als auch in der Browser-Variante bekommen Nutzer einen "Order Food"-Button mit einem Hamburger-Symbol eingeblendet. Wer darauf drückt, kann Essen bei seinem Lieblingsrestaurant bestellen, ohne jemals Facebook verlassen zu müssen. Der komplette Bestellvorgang findet dort statt.

etc

www.abendzeitung-muenchen.de/inhalt.k...

of

www.mobilegeeks.de/news/gourmet-faceb...




Niet raar opkijken als Facebook - Takeaway overneemt.Takeaway stijgt al 8 dagen achter elkaar.En steeds na 15.30 !!!
rekeozsejtlerap ed
0
quote:

Bunder schreef op 22 mei 2017 om 19:14:


[...]

Je probeert wel een beetje de koers om laag te praten he....

niet alleen hier...


Je ziet idd bij opening dat de koers omlaag is gegaan.
rekeozsejtlerap ed
0
quote:

B. de Vries schreef op 23 mei 2017 om 11:15:


[...]

Denk je niet juist dat Facebook te graag een medium voor alles wil zijn? De focus verdwijnt steeds meer en ze proberen overal een graantje mee te pikken.

Juist het feit dat Takeaway zich alleen richt op het bezorgen van eten maakt hen wat mij betreft juist sterk. Misschien niet meteen het beste voorbeeld, maar je ziet deze strategie nu ook duidelijk bij Blokker: focussen op 1 onderdeel in plaats van op alles een beetje.

Daarnaast lijkt het mij dood-eng als Facebook ook nog eens weet wat je eet ;)


Ooit in het verre verleden is Standard Oil en Bell opgesplitst als gevolg van teveel markt macht. Er komt een moment dat de politiek gaat verkondigen dat het nu genoeg is. (En anders wel de consument.....)
pim f
0
quote:

Bunder schreef op 22 mei 2017 om 19:14:


[...]

Je probeert wel een beetje de koers om laag te praten he....

niet alleen hier...


Nog even een laatste sneer: het idee dat een random poster als ik op IEX de koers van een aandeel als takeaway.com naar beneden kan praten is altijd al te stompzinnig voor woorden geweest, en je ziet wat er is gebeurd. De koers kreeg vleugels. Jammer voor mij, en het overduidelijke bewijs voor de zinloosheid van jouw leven.
domin8tor
0
Lijkt me sterk dat facebook aan het inkopen is. Volume is daar toch veel te laag voor met elke dag 60.000 stuks, dat schiet niet op als je een belang wilt nemen. Zou goed nieuws zijn voor ons, maar dan mag de koers nog flink hoger. Voor 100 euro ga ik hier niet uit.

Niets is onmogelijk, dit is een bedrijf en CEO met duidelijke visie en focus! Geen blokker of suf retail verhaal!
pim f
0
quote:

B...K schreef op 23 mei 2017 om 16:48:


[...]

Niet raar opkijken als Facebook - Takeaway overneemt.Takeaway stijgt al 8 dagen achter elkaar.En steeds na 15.30 !!!

www.basicthinking.de/blog/2017/05/23/... hier wordt gesuggereerd dat delivery hero en facebook buiten duitsland al samenwerken maar dat ze voor duitsland ook met lieferando een deal zouden kunnen sluiten, overigens zonder enige onderbouwing
pim f
0
quote:

Bunder schreef op 22 mei 2017 om 19:14:


[...]

Je probeert wel een beetje de koers om laag te praten he....

niet alleen hier...


Mag ik de onbegrijpelijke stupiditeit van deze opmerking nogmaals onder ieders aandacht brengen? een of andere simpele poster op IEX PRAAT GEEN KOERSEN NAAR BENEDEN, DAAR IS HET HIER TE ONBETEKENEND VOOR. Domoor.
pim f
0
Van Facebook Australie, en het gaat over Uber

Pep Rigano
May 4 at 3:35pm

Tonight I walked into a take away restaurant to order some food. Once I had placed my order, the owner brought up a topic that was quite unsettling.

He said to me: 'I'm closing my doors on Sunday'. This shocked me because he has been operating for 5 years in North Adelaide and has some dam good food. He went on to tell me that his business won't survive with the change in trends. I obviously prompted him to continue. He explained that now that most orders are placed from his clients at home with the convenience of services such as Uber Eats, it means his business is suffering. Little did I know, that every time you order from a restaurant or take away joint, Uber takes 30% of the sale. WHAT?!

So he went on to show me the app which had a breakdown of his sales to prove it. I honestly couldn't believe what I was seeing. On top of all that, Uber also won't let businesses put up the prices of their food items to accomodate for this insane percentage cut. They have a rule in place to ensure the store menu matches the online menu. He said to me 'I have no choice but to use the app because everyone orders through uber...that's where we get most sales from'.

Now, me being me, i took this topic quite seriously and asked a whole range of questions that I won't get into. But it really made me think. I know that I LOVE the concept of UberEats - its convenient, its reasonably fast and its brought a whole new dimension to having great food easily delivered to your door. But I didn't realise it was having this sort of impact. ??

How is it legal for a business to take such a high percentage of someone else's work? How are we able to maintain a local community of food providers if we continue to make orders through an app that takes a majority of their profits?
If you take into consideration costs such as GST, rent, outgoings, staff, equipment and supplies...these businesses are left with a marginal profit. IT'S RIDICULOUS!

Perhaps you haven't been a business owner to know what it would feel like to lose everything you have or maybe you don't care. But, if this continues to go on, we won't have local businesses anymore.

And so, I am making my pledge online to ensure that every order I place in the future is done directly through the restaurant or take away joint until we see a fairer approach to smaller businesses. And I am hoping you will have the heart to join me...

#letsmakeastand #supportlocal #wehavethepower #oratleastjusthinkaboutit
domin8tor
0
Ook wel eens gezien op welke fietsjes die Uber koeriers fietsen? Uber investeert 0,0 net zoals foodoora. Ik zou daar niet eens durven bestellen, ook in verband met schromelijk lage loonkosten.

TKWY doet de bezorging niet, die zet alleen de restaurants aan het werk. De restaurants zijn dan wel verantwoordelijk voor normale beloning van het personeel maar is iig gebonden aan minimumloon. Personeel dat ze altijd al op die manier hadden.
Waar Thuisbezorgd de bezorgdiensten ondersteunt, laat het zijn eigen dienst in ieder geval met degelijke vervoersmiddelen rijden: www.thuisbezorgd.nl/blog/thuisbezorgd...

En dat zie je er ook aan af. Waar thuisbezorgers.nl meestal netjes vervoer hebben is dat bij foodora en uber weleens anders... Totaal geen stakeholder beleid.

www.snackkoerier.nl/bedrijfsvoering/n...
pim f
0
Concurrentie door Albert Heijn: www.parool.nl/amsterdam/albert-heijn-...

Albert Heijn overweegt maaltijdbezorging

Albert Heijn lonkt naar de maaltijdbezorging. Het bedrijf denkt erover om in samenwerking met andere partijen actief te worden met warme kant-en-klaarmaaltijden voor thuis.

Door: Herman Stil 26 mei 2018, 08:00

"We hebben alle ingrediënten in huis plus - via Allerhande - de recepten om er iets van te maken," zegt AH-topman Wouter Kolk.

"Je zou je zo maar kunnen voorstellen dat we dat combineren met partijen die met de bereiding en de bezorging aan de slag kunnen. Ik zie dat in de toekomst wel gebeuren."

De Albert Heijn bezorgt al boodschappen thuis en levert met de net vernieuwde Allerhande Box ook de ingrediënten om zelf een maaltijd te bereiden. "We hebben net nieuwe kant-en-klaarmaaltijden in de supermarkt liggen. De vervolgstap om zulke maaltijden warm aan huis te bezorgen, lijkt dan logisch."

Over vastomlijnde plannen, of een termijn wil Kolk het nog niet hebben. "Maar als iemand dit kan doen, dan zijn wij het wel."

Voedingswaarde
Albert Heijn lanceert in juni ook een webpagina waarop de 3,5 miljoen klanten met een bonuskaart kunnen zien welke ingredienten er in hun boodschappen zitten, 'Mijn Voedingswaarde Dashboard'.

"Tot nu konden klanten producten eigenlijk alleen vergelijken op prijs, hiermee ook op inhoud."

Het dashboard laat van alle producten die AH in de supermarkt en online verkoopt zien hoe veel suiker, zout, calorieën, eiwit, vet, vezels en koolhydraten er in zitten. "Klanten krijgen zo inzicht in wat er in hun gekochte producten zit," zegt Kolk. "Ook zien ze per product de alternatieven. Op basis van eerder koopgedrag kan je dat aanpassen."

"Voor diabetici kan het handig zijn om inzicht te krijgen waar hoeveel suiker in zit en deze eventueel te delen met de diëtist. Voor sporters kan het een manier zijn om een voedingsplan met je sportcoach op te stellen."
pim f
0
Heel slim van deze concurrent:

--------------------------

Deliveroo paait restaurant met eigen bezorger

Gepubliceerd op 13 jun 2018

LONDEN (AFN/RTR) - Maaltijdbezorger Deliveroo heeft zijn eisen aan restaurants versoepeld. Die mogen vanaf volgende maand hun eigen bezorgers gebruiken om via Deliveroo bestelde maaltijden thuis te bezorgen. Met de nieuwe dienst Marketplace+ hoopt het Britse bedrijf het aantal aangesloten restaurants in Nederland met 50 procent te kunnen laten groeien. Nu heeft Deliveroo 1500 aangesloten restaurants.

Restaurants kunnen volgens Deliveroo een nieuw publiek aanboren. Bovendien kunnen ze gebruikmaken van de 1900 bezorgers de voor Deliveroo maaltijden aan huis brengen.

De nieuwe dienst komt in eerste instantie beschikbaar in Amsterdam, waarna later de andere dertien steden waar het bedrijf bezorgt volgen. Deliveroo stelt met de nieuwe dienst makkelijker uit te kunnen breiden naar nieuwe gebieden.

Ook in andere landen zoals België, Italië, het Verenigd Koninkrijk en Australië versoepelt Deliveroo de regels. Het bedrijf wil uiteindelijk in alle landen waar het actief is de nieuwe dienst aan te bieden.
voda
0
'Deal Amazon en Deliveroo raakt Takeaway beperkt'

Gepubliceerd op 17 mei 2019 om 09:45 | Views: 796

Amazon.com 16 mei
1.907,65 +36,50 (+1,95%)

Takeaway.com 12:21
75,10 -3,50 (-4,45%)

AMSTERDAM (AFN) - De aankoop van een belang in Deliveroo door Amazon heeft een "zeer beperkte" impact op de Nederlandse branchegenoot Takeaway.com. Dat concludeert een analist van ING.

De marktkenner denkt wél dat het sentiment onder beleggers beïnvloed wordt door de deal. Deliveroo is volgens hem altijd al goed gefinancierd geweest, net als de andere bestel- en bezorgdienst Uber Eats. Hij verwacht desondanks niet dat beide bedrijven er in Nederland in kunnen slagen een significant marktaandeel te veroveren ten koste van de Nederlandse marktleider.

ING handhaafde zijn koopadvies voor het aandeel met een koersdoel van 76 euro. TakeAway stond omstreeks 09.35 uur 3,8 procent lager in de MidKap op 75,60 euro.
pharmaceutje
0
pharmaceutje
0
Toch maar niet short ;-)

AMSTERDAM - Analisten van ING hebben het koersdoel voor het aandeel Takeaway fors opgevoerd. Het beleggingsadvies blijft staan op buy, zo bleek uit een rapport.


De richtprijs gaat van 76 euro naar 100 euro. De kenners namen de langetermijnvooruitzichten voor het maaltijdbestelbedrijf nog een keer onder de loep, nu de overname van de Duitse tak van concurrent Delivery Hero helemaal is afgerond. Ze stellen dat de markt onder meer de marktontwikkelingen voor Takeaway en de concurrentiekracht onderschat. Takeaway heeft volgens ING een attractief bedrijfsmodel en zelfs erg aantrekkelijke marktkansen en margevermogen.
20 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

Takeaway.com Meer »

Koers 75,300   Verschil -0,90 (-1,18%)
Laag 74,700   Volume 127.315
Hoog 76,000   Gem. Volume 134.858
23-mei-19 17:35
label premium

Takeaway: Amazon gaat meedoen

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium