Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

PostNL mei 2017

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
630 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
rekeozsejtlerap ed
0
quote:

manske1983 schreef op 12 mei 2017 om 18:25:


Had belang opgebouwd tot 40k. Als we onder de 4.30 gaan kegel ik alles eruit.
jaarlijks zal PostNL minimaal 20 cent (en volgens kenners 26 cent) uitkeren. Da's ongeveer 4,5% a 5,5% per jaar. Het bedrijf wordt thans gevorm tot pakketboer. De meeste ambtenaren zijn met pensioen, rente staat op z'n punt ooit, dus alle voorzieningen t.a.v. Pensioenshit zijn genomen. Ik zie het wel zonnig in. Overname is nog steeds mogelijk. Het is goedkoper om een partij over te nemen dan zelf een netwerk bouwen.....
Portfolio Componist
0
Op Twitter

Op verzoek POSTNL die probeert te herstellen naar de daily SMA op 4,40+. Hierboven start uptrend en dus EL kansen...
Nico PR Bakker
Martijn van M
0
quote:

Portfolio Componist schreef op 15 mei 2017 om 11:09:


Op Twitter

Op verzoek POSTNL die probeert te herstellen naar de daily SMA op 4,40+. Hierboven start uptrend en dus EL kansen...
Nico PR Bakker


Conform mijn eerdere analyse dat de uptrend eigenlijk al weer wordt hervat boven de 4,40 euro (het gevaar is nu wel dat dit een weerstand zou kunnen worden).

Voorlopig niets aan het handje met koersen rond 4,37 euro vanochtend.

Martijn van M
0
Portfolio Componist
0
'tis maar wat je rustig noemt ... mag van mij elke dag rustig met 1,5% stijgen dan staan we deze maand nog boven de 5 euro.
Cerburus
0
toch wel opzienbarende blokjes in de laat op een 'normaal' dagje. vanochtend 125k, die was zo weg. Nu een laat van totaal zo'n 200k (normaal ca 70-50k) met een blok van 130k op 4,38

Cerburus
0
quote:

Martijn van M schreef op 15 mei 2017 om 12:51:


4,378 euro op de borden zojuist... hoogste stand na de dag van de Q1 cijfers.


lol..en dit is een highlight ? zullen wel weer in een uptrend geraken tot de volgende Q cijfers :)
frankies
0
FD 15 mei 2017

Wedloop in supersnelle bezorging van pakjes

Bezorging binnen een dag? Niets bijzonders. Het moet sneller. Mediamarkt in Utrecht bezorgt al binnen een uur, met de taxi. Het mag wat kosten.

Twee jaar geleden keek iedereen er nog van op dat Amazon pakjes met drones net zo rap aan de deur wilde bezorgen als de pizzakoerier. Binnen een half uur. Nu duikt de razendsnelle bezorgoptie overal op en voelt de rest van de markt druk om mee te gaan in de trend naar snel, sneller, snelst. Vooral jongeren hebben bestellingen liefst meteen in huis en kiezen daar de webwinkel op uit.

Mediamarkt laat vanuit de Utrechtse winkel een taxi rijden om een product binnen een uur af te leveren. Gratis. ‘Dat kost ons geld’, beaamt directeur Gordon Scholz van Mediamarkt Nederland. Toch wil het bedrijf Utrechtse klanten dit extraatje bieden, ook omdat de winkel al een tijdje in de rommel van de verbouwing van winkelcentrum Hoog Catharijne zit.


Winkel is tegelijk opslagplaats

Mediamarkt heeft nog een paar andere winkels met de één-uurs-bezorging. Andere vestigingen leveren weer binnen drie uur. ‘We werken eraan dat klanten straks hun bestellingen overal en altijd kunnen ophalen of ontvangen’, zegt Scholz. Daarvoor wordt nu nog van alles uitgeprobeerd, maar het is de bedoeling dat de hele keten straks razendsnel bezorgt.

Dat kan Mediamarkt als geen ander, denkt de directeur, met bijna vijftig Nederlandse winkels die meteen ook voorraadopslag zijn. ‘Dat is uniek. De meeste spelers hebben een centraal warehouse. Die kunnen nooit in heel Nederland binnen een uur bezorgen. ’De snelbezorging is volgens hem populair, maar nog veel meer klanten willen dat op een afgesproken tijdstip wordt bezorgd, bijvoorbeeld tussen twee en drie uur ‘s middags.

Supermarktmedewerker krijgt direct een seintje

Als de consument het al te lang vindt duren om een dag op de nieuwe wasmachine te wachten, dan geldt dat zeker voor de dagelijkse boodschappen. Supermarktketen Plus maakt sinds vorige week reclame met zijn expressdienst: binnen twee uur het winkelmandje thuis. De medewerkers van de lokale winkel krijgen bij een bestelling een seintje en zetten die klaar om op te halen of thuis te bezorgen.

Dat kost wel wat: een toeslag van €2,50 op de bezorgkosten van €6. ‘Het hoeft niet per definitie kostendekkend te zijn’, laat een Plus-woordvoerder weten. ‘We zien Plus Express als extra service voor de klant en in het totale licht van de boodschappentrip. Een percentage klanten dat er gebruik van maakt, kunnen we niet vrijgeven. Wel was de pilot zo succesvol dat we nu gaan voor een landelijke uitrol.’

Koeriers bezorgen in Amsterdam boodschappen van Albert Heijn binnen een uurFoto: Albert Heijn
Albert Heijn weet het nog niet

Zover zijn ze bij Albert Heijn nog niet. Onder de naam Appie Now bezorgt de marktleider online bestelde boodschappen binnen het uur in delen van Amsterdam door bezorgers met blauwwitte fietsen. ‘We hebben Appie Now vorig jaar acht weken getest bij twee winkels in het centrum van Amsterdam’, zegt een woordvoerder. ‘We denken nog na of deze pilot een vervolg krijgt.’

Klanten maakten volgens de woordvoerder vooral gebruik van Appie Now als zij geen zin hadden om naar de winkel te gaan. 'Klanten waren enthousiast. De bestellingen waren heel divers. We hebben zowel de vergeten boodschap als boodschappen voor de hele week met Appie Now bezorgd. Van één pakje stroopwafels tot twee bakfietsen vol met boodschappen. Het favoriete product was de avocado.’


‘‘Vaak is binnen een uur bezorgen een marketinggimmick’
• Boy van der Velden van Local Express
Hele industrie van supersnelle bezorgdiensten
Bezorgen op dezelfde dag is bij winkeliers hoog op de agenda gekomen, zeker sinds webwarenhuis Bol.com deze mogelijkheid oktober vorig jaar ging aanbieden voor €1,99 extra. Coolblue rekent daarvoor een tientje. ‘Internationaal zie je ook dat winkelcentra of andere groepen winkeliers gezamenlijk een snelle bezorging proberen op te zetten’, zegt Scholz van Mediamarkt. ‘Maar dat is nog niet erg succesvol.’

Op de trend is een hele industrie gebouwd. Partijen als DHL, Dynalogic, Fietskoeriers of PostNL bieden snelle diensten aan, net als slimme pakjesstartups. Bubble Post bezorgt vanuit eigen opslaghuizen langs de rand van de stad met vrachtfietsen of groene voertuigen spulletjes van bijvoorbeeld Vente Exclusive en Nespresso. Het Amersfoortse Fadello haalt levertijden binnen een uur voor lokale winkeliers waarbij koeriers de bestellingen bij de winkel ophalen.

Drukte in de bezorgmarkt

Kleine middenstanders, grote ketens en webshop hebben allemaal eenzelfde uitdaging: beter, sneller en goedkoper thuisbezorgen. Internationale webwinkels als Amazon en Zalando bouwen daarvoor een systeem met grote transportbedrijven. Voor de kleinere partijen komen steeds meer start-ups met slimme oplossingen.

In Eindhoven maakt Sendcloud het goedkoper en sneller om te verzenden door webshops aan verzenders te koppelen. Nog zuidelijker maakt Pakketmail het voor webshop-eigenaren makkelijker om goederen bij de klant te krijgen. Redjepakketje startte vanuit Arnhem een dienst met elektrische auto's en bestelbusjes die met het pakketje voor de deur staan als je thuis bent. Het Amersfoortse Fadello maakt gebruik van een netwerk van koeriers en koeriersdiensten om de spulletjes van gewone en online winkels bij klanten te brengen.

Ophalen is minstens zo belangrijk als leveren

PostNL heeft daarvoor de startup Local Express, waardoor ook eenmanszaken de service kunnen aanbieden, vertelt Boy van der Velden. Ook deze startup van PostNL haalt de producten op in de winkel en brengt die naar een adres in de stad. Het bedrijf doet die supersnelle bezorging bijvoorbeeld voor de modezaken van WeAreLabels en hebben daarmee getest voor de brillenwinkels van Ace & Tate. Voor Rituals bezorgde de expressdienst met Valentijn en met moederdag binnen een uur.

‘Vaak is binnen een uur bezorgen een marketinggimmick’, meent Van der Velden. Het levert publiciteit op als een bedrijf aankondigt zo snel te kunnen bezorgen, maar hij weet nog niet of de publieksbehoefte daaraan sterk is. ‘Wat wel werkt is de ophaalservice, die we nu voor Zalando uitvoeren. Klanten kunnen aangeven wanneer ze een bestelling die ze willen terugsturen, opgehaald willen hebben. Dat biedt Zalando momenteel gratis aan.’
BoterbijdeVis
0
quote:

Cerburus schreef op 15 mei 2017 om 13:44:


[...]

lol..en dit is een highlight ? zullen wel weer in een uptrend geraken tot de volgende Q cijfers :)


Of misschien een (tijdelijk)upje vanwege de optie-expiratie eind deze week?
Portfolio Componist
0
Zo, daar werden even een aantal blokken weggekocht, 200K in een paar minuten. Op naar de 4,40 weerstand.
Geefgas
0
Ik denk dat een paar mensen dachten de koers in control te kunnen houden en lekker te handelen, maar blijkt dat die vlieger wellicht niet meer opgaat. De angst die er vorig jaar in dit aandeel zat is er mijn inziens uit. Waarmee koersmanipulatie ook lastiger wordt. Mag het graag zien dat handelaren die van kleine beleggers proberen te profiteren verlies oplopen .... Stevig fundament, solide en rustig koersverloop, ja het aandeel PostNL ontwikkelt zich langzaam tot een volwassen aandeel.
alida1
0
quote:

Portfolio Componist schreef op 15 mei 2017 om 15:46:


Zo, daar werden even een aantal blokken weggekocht, 200K in een paar minuten. Op naar de 4,40 weerstand.


toch een lage omzet
eduardo3105
0
www.logistiek.nl/supply-chain/nieuws/...
PostNL gaat zijn omvorming naar specialist pakketbezorging versneld doorvoeren. Food is een belangrijke driver voor de groeiplannen. PostNL wil de nummer 1 worden in food.

Zo wil PostNL nummer 1 worden in food
“Voor ons is de voedselmarkt heel interessant. De combinatie retail en food is een potentiële groeimarkt.” Dat stelde Jeroen Veldstra, directeur HR en sourcing van PostNL vorig jaar in het magazine Logistiek. PostNL heeft niet stilgezeten. supermarktformules en foodaanbieders als Hoogvliet, Ekoplaza, Marley Spoon, De Krat en Mathijs Maaltijdbox laten PostNL al bezorgen. Om de foodwereld optimaal te bedienen, heeft PostNL een foodbox ontwikkeld met een koelelement. De box kan via de automatische, interne logistieke systemen worden verwerkt. Dat food echt serious business is blijkt; het pakketbedrijf heeft een eigen ingericht netwerk voor food op poten gezet. Een start-up binnen een groot bedrijf, zo omschrijft manager online food Daan Koek zijn sectie. Met eigen IT, eigen app, eigen commercie en eigen operatie. “Je krijgt bij online food met andere vraagstukken te maken dan bij gewone pakketten. Dat vraagt om een nog flexibeler team.”

Wat zijn de belangrijkste leerpunten geweest sinds PostNL met food is gestart?

“Eigenlijk is het een continu leerproces, waarbij we samen met onze klanten van alles testen en ontdekken. Zo zijn we met een apart foodnetwerk gestart, nadat Mathijs Maaltijdbox ons benaderde om de logistiek af te handelen. En Marley Spoon wilde graag kortere tijdvakken en verzendingen realtime kunnen volgen. Dat introduceren we dan voor ons hele foodnetwerk. Nu monitoren we elke zending en kunnen we steeds nauwkeuriger consumenten informeren wanneer hun bestelling komt. Ook leren we veel van consumenten. Al sinds het begin houden we regelmatig enquêtes om te peilen wat zij belangrijk vinden.”
[verwijderd]
0
quote:

eduardo3105 schreef op 15 mei 2017 om 16:33:


www.logistiek.nl/supply-chain/nieuws/...
PostNL gaat zijn omvorming naar specialist pakketbezorging versneld doorvoeren. Food is een belangrijke driver voor de groeiplannen. PostNL wil de nummer 1 worden in food.

Zo wil PostNL nummer 1 worden in food
“Voor ons is de voedselmarkt heel interessant. De combinatie retail en food is een potentiële groeimarkt.” Dat stelde Jeroen Veldstra, directeur HR en sourcing van PostNL vorig jaar in het magazine Logistiek. PostNL heeft niet stilgezeten. supermarktformules en foodaanbieders als Hoogvliet, Ekoplaza, Marley Spoon, De Krat en Mathijs Maaltijdbox laten PostNL al bezorgen. Om de foodwereld optimaal te bedienen, heeft PostNL een foodbox ontwikkeld met een koelelement. De box kan via de automatische, interne logistieke systemen worden verwerkt. Dat food echt serious business is blijkt; het pakketbedrijf heeft een eigen ingericht netwerk voor food op poten gezet. Een start-up binnen een groot bedrijf, zo omschrijft manager online food Daan Koek zijn sectie. Met eigen IT, eigen app, eigen commercie en eigen operatie. “Je krijgt bij online food met andere vraagstukken te maken dan bij gewone pakketten. Dat vraagt om een nog flexibeler team.”

Wat zijn de belangrijkste leerpunten geweest sinds PostNL met food is gestart?

“Eigenlijk is het een continu leerproces, waarbij we samen met onze klanten van alles testen en ontdekken. Zo zijn we met een apart foodnetwerk gestart, nadat Mathijs Maaltijdbox ons benaderde om de logistiek af te handelen. En Marley Spoon wilde graag kortere tijdvakken en verzendingen realtime kunnen volgen. Dat introduceren we dan voor ons hele foodnetwerk. Nu monitoren we elke zending en kunnen we steeds nauwkeuriger consumenten informeren wanneer hun bestelling komt. Ook leren we veel van consumenten. Al sinds het begin houden we regelmatig enquêtes om te peilen wat zij belangrijk vinden.”

Mooi groei bedrijf.
aex2009
0
quote:

Cancel schreef op 15 mei 2017 om 17:46:


[...]
Mooi groei bedrijf.


Kan zo zijn,Maar zie ze liever ook meer als groen bedrijf.Als die oude busjes waar bezorgers in rijden en de straten vervuilen is niet meer an deze tijd.Dus groeien prima,maar dan ook groen.
Hier stond er laatst ook weer 1 zijn rolcontainers uit de auto te laden met gewoon de stinkdiesel aan.Ik heb PNL als klant,Misschien eens wat eisen gaan stellen aan wat er nog aan de deur mag komen.
In de peiling was waarschijnlijk niet de vraag.,Hoe wilt u uw groente en fruit en vlees ontvangen.Met een dieselauto of electrische auto
Ritageld
0
quote:

Damokless schreef op 15 mei 2017 om 17:37:


€0,009 erbij in de slotveiling!!!!


Ja, het gaat goed. Twee centen winst reeds op de stockdividend koers!
630 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

PostNL Koninklijke Meer »

Koers 1,913   Verschil -0,02 (-0,88%)
Laag 1,913   Volume 5.357.953
Hoog 1,939   Gem. Volume 3.566.737
20-sep-19 17:35
label premium

PostNL nog steeds dirty cheap

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium