Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

Tom Tom april 2017

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
2.857 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 139 140 141 142 143 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
[verwijderd]
2

@ Harry

ook Barclays en Morningstar hebben nog van zich laten horen

Barclays
consumer remains a drag
stock-rating : unchanged
underweight / price target 6,25 euro

the question with TT is timing, when is it acceptable to overlook the near-term drags with consumer towards the potential for Automotive to ramp based on bookings momentum ( > 300 mio 2016 )

the 2017 guidance suggests that structural declines within Consumer are accelerating, with the resulting mix allowing Management to signal at least 60% gross margins in 2017, however the flipside the capital intensity required to support the Automotive ramp is also increasing and is a trend which is likely to persist

we remain Underweight

ze zien verder in hun cijfer expectations een snellere decline voor consumenten en ze zien ongoing kosten
ze geloven wel dat Automotive should become more scalable in the long run

wat Handel betreft dus waarde in het verkopen van de 12/15 maand put/call optie aan 9 strike voor 3 euro want op 12 is een goede exit en aan 6 euro is een goede entry, over 18 maand kan dan de LT play beginnen.

Morningstar

die zijn eigenlijk neutraal, een 8 euro aandeel
Morningstar gelooft pas dat er verbetering mogelijk is voor cijfers vanaf 2018

zij zien als positief
groei Automotive
groei Telematics

als negatief:
consumer decline ongoing

verder een vergelijkbaar verhaal als Barclays, doch niet zo uitgesproken negatief voor koers.

beiden zien echter verbetering voor FY18 onwards

conclusie is gewoon consumer is en blijft het Anker en het is te hopen dat de weging nu eindelijk eens meer naar de groei-sectoren gaat, het is aan HG hier iets aan te doen.
[verwijderd]
0
quote:

closer schreef op 3 apr 2017 om 13:55:


Vreemd, rekenen ze in Londen in pence, of doet Google Finance iets fout?
www.google.com/finance?q=LON%3AIMG&am...


in pence
Juun
0
De ene na de andere afzegging, maar TT staat deze herfst wel op de IAA in Frankfurt.
www.autokiste.de/psg/1704/12120.htm
Dafür haben einige Hightech-Konzerne bereits zur IAA zugesagt: Dem Bericht zufolge kommen unter anderem Siemens, IBM, T-Systems, Qualcomm, Sony, NXP und TomTom nach Frankfurt.
closer
0
quote:

W schreef op 3 apr 2017 om 14:10:


in pence

Okee bedankt. En Binck toont het in ponden...
tatje
0
eind 2016

Harold Goddijn : we winnen marktaandeel in Noord Amerika.

Ik zou me schamen als ik Tesla bedoel, met 25000 autos per kwartaal.

Marktaandeel van 0,10% tot 0,15% per jaar.

Dat bedoelt HG op dat moment ook niet.

Denk toch bij die uitspraak aan Ford, GM of Toyota Amerika.

En daar word ik blij van !
[verwijderd]
1
Ergens tussen NIBC en Morgan Stanley dat is het maximaal haalbare voor 2017, tenzij er een afsplitsing plaatsvindt oid.

Waarom is Den Drijver met dat verhaal gekomen een paar weken geleden?
tatje
0
Zo ben weer weg.

Oh ja, die van mij krijgen jullie niet.

Kijk niet en geef ook geen verkoop opdracht !
[verwijderd]
0
quote:

de speurneus schreef op 3 apr 2017 om 14:21:


Ergens tussen NIBC en Morgan Stanley dat is het maximaal haalbare voor 2017, tenzij er een afsplitsing plaatsvindt oid.

Waarom is Den Drijver met dat verhaal gekomen een paar weken geleden?


omdat het juist is
de break-up value van TT is 17 euro per aandeel, branche-genoten hebben dat bewijs gegeven en natuurlijk is het geen één op één verhaal, maar ze nemen dan ook 2/3e van de waardering van Here en van Fleetmatics, zetten consumer op NUL en er is nog wat cash ( 135 mio euro) , dan zit je aan 17/18 euro

moet je natuurlijk niet jaren wachten en alsmaar meer aandelen uitschrijven voor bonus gerelateerde doelen, want dan sta je over een paar jaar 250 mio aandelen uit en dan kan de markt en sentiment voor de sector wel eens anders zijn

..maar... het hoeft helemaal niet zo drastisch of dramatisch voor actie, splits gewoon consumer af en je krijgt een andere weging, dus ook waardering en dan sta je ook aan een nieuwe range van 12 euro en dan kan je volop groeien de komende jaren vanaf FY18 en zeker naar FY20 toe, dan kom je ook aan 18 euro en heb je nog steeds de volledige biz units waar het omgaat, moet je natuurlijk wel ook een haalbaar 'verdienmodel' hebben, anders moet je gewoon cashen, maar dan heb je tenminste een verdedigbare keuze, nu sta je met je rug tegen de muur met aan aftakelende consumer gedreven door een wegkwijnende PND, waar TT god betere zelf ook nog steeds aan refereert met nostalgische trekjes, we waren daar zo ontzettend succesvol en groot in.

zwijg verder over PND en het beste doe je dat door het af te splitsen.
rrpp
0
quote:

tatje schreef op 3 apr 2017 om 11:31:


Vanaf 25 maart geen PB meer, de Q1 cijfers komen 19 april

Vorig jaar ook Q1 19 april 2016.

Toen nog 4 PBs tot de Q1 cijfers.

Toen nog 29 maart 5 april 14 april 15 april.


Kan toeval zijn, maar !


geen persbericht betekent ook geen winstwaarschuwing...
[verwijderd]
0
quote:

W schreef op 3 apr 2017 om 14:33:


[...]

omdat het juist is
de break-up value van TT is 17 euro per aandeel, branche-genoten hebben dat bewijs gegeven en natuurlijk is het geen één op één verhaal, maar ze nemen dan ook 2/3e van de waardering van Here en van Fleetmatics, zetten consumer op NUL en er is nog wat cash ( 135 mio euro) , dan zit je aan 17/18 euro

moet je natuurlijk niet jaren wachten en alsmaar meer aandelen uitschrijven voor bonus gerelateerde doelen, want dan sta je over een paar jaar 250 mio aandelen uit en dan kan de markt en sentiment voor de sector wel eens anders zijn

..maar... het hoeft helemaal niet zo drastisch of dramatisch voor actie, splits gewoon consumer af en je krijgt een andere weging, dus ook waardering en dan sta je ook aan een nieuwe range van 12 euro en dan kan je volop groeien de komende jaren vanaf FY18 en zeker naar FY20 toe, dan kom je ook aan 18 euro en heb je nog steeds de volledige biz units waar het omgaat, moet je natuurlijk wel ook een haalbaar 'verdienmodel' hebben, anders moet je gewoon cashen, maar dan heb je tenminste een verdedigbare keuze, nu sta je met je rug tegen de muur met aan aftakelende consumer gedreven door een wegkwijnende PND, waar TT god betere zelf ook nog steeds aan refereert met nostalgische trekjes, we waren daar zo ontzettend succesvol en groot in.

zwijg verder over PND en het beste doe je dat door het af te splitsen.

Eens. Bijna geen speld meer tussen te krijgen...maar de vraag is waarom qua timing. Ruwweg een jaar eerder Kumar en dan nu Den Drijver nog een keer. Beiden staan dicht op TT.
nb Je hoeft geen helderziende te zijn of de Q1 cijfers zullen tegenvallen of vlak zijn. De CC een brei van het moet maar niet van wat zou kunnen.
Hik
0
Tesla gaat All Time High openen omdat ze een paar auto's meer geleverd hebben dan verwacht. Minder dan een half jaar geleden stonden ze $100 lager. Niet te filmen!
moneymaker_BX
2
Echt een absoluut akelig aandeel aan het worden
Gewoon rood
Hoe komt die koers ooit op 20 met dit enorme gestuntel met een stuntel Management
Dutchy Ron
0
Het is te lang stil rondom TT, echter dat was afgelopen week geen reden om niet met een gemiddelde dagomzet van 1.5kk weer een paar procent te stijgen. De koopdruk is op dit moment onvoldoende om de weg naar 10 in te zetten. Morgen kan het weer anders zijn. Zolang het slot maar boven 9.03 ligt.

Ik heb niet gezocht maar was het vorig jaar voor de AVA ook zo stil?

NB: PAT nadere toelichting op je opmerkingen hedenochtend zijn op z'n plaats
steelfighter72
0
quote:

tatje schreef op 3 apr 2017 om 14:21:


Zo ben weer weg.

Oh ja, die van mij krijgen jullie niet.

Kijk niet en geef ook geen verkoop opdracht !



En dat is juist de grootste fout die de meeste particulieren maken...

Juist moet je een verkoopopdracht maken anders leent de broker/bank je aangekochte aandelen meteen uit!!!! Verliezen worden door het schuiven van posities opgevangen. Je verkoopopdracht moet er tevens haalbaar uitzien zoiets als max 10% winst, anders worden ze alsnog uitgeleend op de optiemarkt omdat het risico om te dekken niet opweegt tegen de premies die worden ontvangen
moneymaker_BX
2
9 al het moet niet gekker worden
Goddijn kom eens tevoorschijn en doe eens wat aan meerwaarde
Dutchy Ron
0
18ct onder DH is bij een rustig dagje net zo vaag als afgelopen dagen, dwz stijgen zonder direct aanleiding. Was het vorige week maandag niet ook zo?
Gesloopt door HG
1
quote:

moneymaker_BX schreef op 3 apr 2017 om 15:55:


9 al het moet niet gekker worden
Goddijn kom eens tevoorschijn en doe eens wat aan meerwaarde


Aan meerwaarde voor zichzelf en zijn kornuiten, het is weer graaien bij de a.s AVA.
Compleet schijt aan de kleine aandeelhouder.
Dutchy Ron
0
Many of the moves are focused on the development of advanced driver assistance systems, an industry segment already valued at $31 billion worth of sales. Strategy&, PwC's strategy consulting business, forecasts the advanced driver assistance systems market will triple in size by 2025, as automakers move beyond function-specific capabilities such as adaptive cruise control to engage in full vehicle automation.

"It's no longer just simple automotive components that you supply into the vehicle," Mary Gustanski, Delphi Automotive Systems' vice president of engineering and program management, told Automotive News. "It's really taking what's happening in the leading-edge tech world and finding ways to integrate that in the vehicle and respond to this emerging and exploding complexity in the vehicle."

www.autonews.com/article/20170403/OEM...

Er zullen nog vele overnames volgen de komende jaren
2.857 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 139 140 141 142 143 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

TomTom Meer »

Koers 10,004   Verschil +0,29 (+3,03%)
Laag 9,711   Volume 500.640
Hoog 10,022   Gem. Volume 614.289
17-okt-19 11:47
label premium

TomTom: Reality check

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium