Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

Tom Tom april 2017

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
2.857 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 137 138 139 140 141 142 143 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
[verwijderd]
10

@ Juun , en terecht
wat denken ze daar bij TT wel, dat je te kust en te keur de Beurs kunt gebruiken als het je uitkomt, voor veilig stellen van een gedeelte van je privé vermogen een notering vragen en dan gewoon jaar in, jaar uit niet leveren ? en verder uitschrijven van aandelen of het nu voor bonusdoeleinden is, of om nieuwkomers te paaien met Golden Hello's en dat allemaal onder het mom van we zijn zo druk bezig met de transitie

ze staan god betere 10 jaar aan de Beurs en hebben de aandeelhouder helemaal nop gegeven enkel een berg aan excuses waarom het allemaal na een initiële hausse zo tegen heeft gezeten en welke inspanning ze wel niet doen om het business-model te veranderen , maar de bottom-line is nog immer: ze leveren niks, behalve een toekomstbeeld dat er veelbelovend uit kan zien, maar the proof is in the pudding, dus laat maar zien.

de reguliere aandeelhouder is het zat en volkomen terecht, telkenmale maar weer van "next year will be better ", voor wie ? niet voor de reguliere aandeelhouder die ziet helemaal niks en dat in een sector die helemaal door het dak gaat.

TT is qua sector and returns , het grootst under-performende beursgenoteerd bedrijf, maar volgens HG en zijn Madame gaat het allemaal geweldig en is het zo ontzettend leuk om te doen, wel beste Founders haal het maar van de beurs , break-up value is 18 euro volgens de kenners, dus wat let je, dan heb je verder nul verantwoording af te leggen en ben je van verder ge_OH af van die ondergeschikte minderheid aandeelhoudertjes die in de free-float wat zitten te pielen.

BNP en anderen , zet ze maar onder druk , stelletje fat cats daar bij TT, geen wonder dat ze geen notering willen aan de overkant vd plas, worden ze gekielhaald.

mooie bedrijfsonderdelen voor groei, zeer waardevol, perfect meezittende sector, maar een stinker van een aandeel.
Gesloopt door HG
0
Voorlopig komen ze er weer mee weg en geen hond die er iets tegen kan doen.
Die hele ava is een grote poppenkast.
Er is maar één oplossing dat is een openbaar bod,zodat die hautaine HG op de knieen moet.
vCalker
3
quote:

W schreef op 29 apr 2017 om 20:23:



@ Juun , en terecht
wat denken ze daar bij TT wel, dat je te kust en te keur de Beurs kunt gebruiken als het je uitkomt, voor veilig stellen van een gedeelte van je privé vermogen een notering vragen en dan gewoon jaar in, jaar uit niet leveren ? en verder uitschrijven van aandelen of het nu voor bonusdoeleinden is, of om nieuwkomers te paaien met Golden Hello's en dat allemaal onder het mom van we zijn zo druk bezig met de transitie

ze staan god betere 10 jaar aan de Beurs en hebben de aandeelhouder helemaal nop gegeven enkel een berg aan excuses waarom het allemaal na een initiële hausse zo tegen heeft gezeten en welke inspanning ze wel niet doen om het business-model te veranderen , maar de bottom-line is nog immer: ze leveren niks, behalve een toekomstbeeld dat er veelbelovend uit kan zien, maar the proof is in the pudding, dus laat maar zien.

de reguliere aandeelhouder is het zat en volkomen terecht, telkenmale maar weer van "next year will be better ", voor wie ? niet voor de reguliere aandeelhouder die ziet helemaal niks en dat in een sector die helemaal door het dak gaat.

TT is qua sector and returns , het grootst under-performende beursgenoteerd bedrijf, maar volgens HG en zijn Madame gaat het allemaal geweldig en is het zo ontzettend leuk om te doen, wel beste Founders haal het maar van de beurs , break-up value is 18 euro volgens de kenners, dus wat let je, dan heb je verder nul verantwoording af te leggen en ben je van verder ge_OH af van die ondergeschikte minderheid aandeelhoudertjes die in de free-float wat zitten te pielen.

BNP en anderen , zet ze maar onder druk , stelletje fat cats daar bij TT, geen wonder dat ze geen notering willen aan de overkant vd plas, worden ze gekielhaald.

mooie bedrijfsonderdelen voor groei, zeer waardevol, perfect meezittende sector, maar een stinker van een aandeel.


Hoe vaak ga je dit verhaal herhalen?

* Mensen die in TomTom hebben belegd en de disruptor Google niet op waarde hebben ingeschat, hebben een fout gemaakt.

* Dat er überhaupt nog een beurskoers is (na Google), is aan Goddijn te danken (én uiteraard ook aan de aandeelhouders).

* Ze leveren juist wel: transitie van hardware naar software is zichtbaar in de cijfers.

* Koers stond op 2-01-2012 op 3euro (nu 9,33): is aandeelhouderswaarde
Mr. President
2
@Wies: Ik ben het volledig met je eens, ik zou het niet beter kunnen weergeven.

@vCalker: Dat de koers op 2 januari 2012 op € 3.- stond en nu op € 9,33 zou voor veel mensen een mooie winst hebben opgeleverd. Echter, waarom noem je niet de koers op 7 december 2015 van € 12,29 en nu een koers van € 9,33? Of de koers op moment van de beursgang t.o.v. de koers nu?

Hiermee wil alleen maar aangeven dat timing een belangrijk aspect is bij beleggen. Als je de timing juist heb kan je met elk aandeel geld verdienen, ongeacht of de koers omhoog of omlaag gaat.

Wat objectief is en verifieerbaar is:
- De koers bij de beursgang (27 mei 2005) was € 17,50; nu is deze (na 12 jaar!) € 9,33
- De informatie die verstrekt wordt is zeer eenzijdig te noemen. Belangrijke deals zoals bijv. de Opel Crossland met TT inide wordt niet genoemd maar wel een onbelangrijk Consumer dingetje
- Nette vragen gericht aan IR door verschillende forumleden worden of niet beantwoord of er wordt verwezen naar de website (waar niets te vinden is over de desbetreffende vraag)
- Het beloningssysteem is niet prikkelend voor een goed resultaat. Ongeacht de resultaten krijgen ze er toch weer tig opties bij.
- ... vul zelf maar in

Waarom was de sfeer op de afgelopen AVA zo extreem grimmig? Niet omdat HG het nu zo fantastisch doet maar vooral omdat hij geen waarde voor de (kleine) aandeelhouder wil genereren en de informatievoorziening waardeloos is. Het is de welbekende salami tactiek die HG hier toepast. Door iedere keer de worst wéér een jaar verder vooruit te schuiven en wéér een jaar een rookgordijn rondom de verschillende deals te creëren kon HG in het verleden ongestraft zijn "dingetje" doen.

Beleggers maar ook een VEB bijv. zijn het nu spuugzat om iedere keer maar aan de kant geschoven te worden, HG zal nu een keer moeten gaan leveren, hetzij door betere cijfers te presenteren, hetzij door meer openheid over de afgesloten automotive contracten te geven, hetzij door een afsplitsing van 1 of meerdere onderdelen, hetzij door ......
groeibriljant
0
quote:

vCalker schreef op 29 apr 2017 om 21:38:


[...]

Hoe vaak ga je dit verhaal herhalen?

* Mensen die in TomTom hebben belegd en de disruptor Google niet op waarde hebben ingeschat, hebben een fout gemaakt.

* Dat er überhaupt nog een beurskoers is (na Google), is aan Goddijn te danken (én uiteraard ook aan de aandeelhouders).

* Ze leveren juist wel: transitie van hardware naar software is zichtbaar in de cijfers.

* Koers stond op 2-01-2012 op 3euro (nu 9,33): is aandeelhouderswaarde




De waarheid ligt ergens in het midden. Er wordt deels geleverd en deels een wanprestatie neergezet (nog even los van de zeer slechte communicatie en het graaien uit de kas door bonussen te verstrekken zonder duidelijke prestatie).

Bij Consumer en Telematics kun je zeker vraagtekens plaatsen. Ondanks alle goede bedoelingen ontwikkelen die onderdelen zich al jaren veel te traag.
Alles draait echter om Automotive en de verwachting van Goddijn om in 2020 daar een marktaandeel van 50% te bereiken (nu 20-25%). Met een dergelijk marktaandeel verwacht de CEO van HERE ergens richting de 6-7 miljard omzet te behalen in 2025. Al haalt TomTom Automotive de helft van die omzet (marge 80-90%), dan nog gaat de koers tzt met gemak door de grens van 100 euro.

Ondertussen wordt er al jaren fors geinvesteerd en is er voor vele vele honderden miljoenen aan extra ontwikkelingskosten afgeboekt. Dat drukt de wpa.
TomTom moet je in de huidige fase van de transitie dan ook waarderen op de assets en niet op die zwaar gedrukte wpa. De minimale assetwaarde ligt ergens rond de 30 euro en marktexpert Roger Lanctot komt zelfs op 40 euro. Ook Margan Stanley hangt een prijskaart van 5 miljard aan de Maps (blue sky scenario). Een Nederlandse dirty bank komt zeer opvallend met slechts 18 euro aan minimale assetwaarde.
En dat allemaal in een schuldenvrij, winstgevend en kerngezond bedrijf met een enorme potentie in de groeimarkten van connected-car en IoT.

Het splitsen van het bedrijf in 3 onderdelen zou een verstandige stap zijn om de verborgen assetwaarde te ontsluiten en die onderdelen versneld verder te laten groeien. Automotive kan eenvoudig verder aan de Nasdaq onder de naam Autonomos en met extra kapitaal snel een leidende positie opbouwen in de markt van autonoom rijden (real-time services en maps plus ADAS/HAD-systemen). Hou je TomTom als consumentenmerk. Telematics verkoop je eenvoudig of splits je ook af via de Nasdaq voor ergens rond de 2 miljard aan waarde.
[verwijderd]
1
@ v.Calker
Intrinsieke waarde TT is nog geen 5 euro per aandeel , dat is HG's achievement voor waardebepaling vd toko
Koers is 9 euro, met 100% dank aan verkoop branche genoten HERE en Fleetmatics , mede waardoor analisten TT zeer positief waarderen met koersdoelen tussen de 10 - 15 euro
Break -up value is volgens experts 18 euro

Dit is nu precies waar het omgaat, bij andere beursgenoteerde bedrijven zoals Unilever en ASMI , luistert men naar aandeelhouders , bij TT schoffeert men aandeelhouders of analisten die met terechte vragen komen vanwege onderwaardering en wat men overweegt te willen doen voor verandering ten faveure van aandeelhouders waarde

HG belooft in Barcelona dat er een betere balans moet komen tussen kortere termijn verwachtingen van aandeelhouders en LT doelstellingen van het bedrijf en vervolgens zien we een omzet waarschuwing en een laffe outlook voor fy17, maar het gaat wel beteren vanaf 2018 en anders in 2019/20
Wat een giller !
Bij elk ander beursbedrijf zat HG nu in de raad van commissarissen of was hij exit
Tom3
0
@W, had je ook ooit een aandeel in GoPro? Het gaat daar de beleggers ook niet hard genoeg. Je zal maar op de top ingestapt zijn bij deze sucker:

www.bloomberg.com/news/articles/2017-...
[verwijderd]
0
GoPro heb ik aan verdiend, slechts kort gehandeld
Nu is er van het weekend trouwens het volgende speculatieve advies gekomen, waar ik wel wat op mee ga doen
Buy Garmin, want die gaan splitsen
Buy GoPro , want Garmin gaat het kopen

Zie dat The fool ook hint naar een merger tussen Garmin en GoPro
Nogmaals wel speculatief
RESEARCH
0
Een gedeelte uit het stukje van de VEB: Ondertussen vragen die nieuwe activiteiten wel hoge investeringen. Zo geven Goddijn en zijn financiële man Taco Titulaer al jaren alsmaar meer geld uit aan onderzoeks- en ontwikkelingskosten (r&d).
Vorig jaar werd 283 miljoen euro (2015: 268 miljoen euro) ingezet om de kaartendatabase te verfijnen en software te verbeteren.

Mensen 283 miljoen uitgegeven in 1 jaar voor R&D!!! Om dit terug te verdienen moet je inderdaad in de finale komen. Gaan ze dit ooit terug verdienen?
Tom3
0
quote:

W schreef op 29 apr 2017 om 23:52:


GoPro heb ik aan verdiend, slechts kort gehandeld
Nu is er van het weekend trouwens het volgende speculatieve advies gekomen, waar ik wel wat op mee ga doen
Buy Garmin, want die gaan splitsen
Buy GoPro , want Garmin gaat het kopen

Zie dat The fool ook hint naar een merger tussen Garmin en GoPro
Nogmaals wel speculatief


Zozo, met een beurswaarde van $ 1,1 mrd is Gopro nog steeds niet goedkoop. Vreemd ook dat Garmin nog steeds heil ziet in die consumer business. Voor iets meer dan het dubbele kun je ook een bod doen op Tom2 toch. Zal wel te veel op het Telegraaf scenario gaan lijken vrees ik.
[verwijderd]
0
quote:

Tom3 schreef op 30 apr 2017 om 00:40:


[...]

Zozo, met een beurswaarde van $ 1,1 mrd is Gopro nog steeds niet goedkoop. Vreemd ook dat Garmin nog steeds heil ziet in die consumer business. Voor iets meer dan het dubbele kun je ook een bod doen op Tom2 toch. Zal wel te veel op het Telegraaf scenario gaan lijken vrees ik.


het is ook maar speculatief, maar dit soort ideeën komen niet zomaar uit de lucht vallen, wellicht dat er een paar groot aandeelhouders in GoPro of Garmin hier een wens uitdrukken
Garmin kan bij splitsen een hoop meerwaarde hard maken en Garmin komt van 2015 van 30$ nu weer boven de 50$ en GoPro van dik boven de 50$ naar 8$, dus als een trade maakt dit voor veel beleggers/investeerders sense, als het dan ook nog strategisch past binnen Garmin's business plan, is dit wel voor prijs een goed moment,
nu splitsen bij beurzen tegen ATH is voor Garmin het gelezen moment en GoPro nu kopen op een mega afstraffing is ook niet slecht gekozen, beste van 2 werelden, als dit is wat je van plan bent als Garmin.

dus vandaar deze speculatieve tip van een broker, aan een ieder de keuze of hij daar wat van mee wil lopen of niet, ik ga er volgende week wat van meedoen als handelspositie, zie het zeker niet als een lange termijn investering, heb niets met Garmin, noch met GoPro.
Rabowshares
0
Zo deze maand is ook weer achter de rug. Al met al weer een goede maand en mijn jaar rendement is gestegen naar ruim 7 %. Geen top jaar tot nu toe maar dat was ook niet te verwachten. De koersschommelingen van TT zijn lucratief en mag wat mij betreft zo doorgaan tot midden 2018 waar iets groots wordt verwacht volgens de kenners op dit forum. Succes allemaal in mei.
4finance
0

TOMTOM... mijn advies.... lekker vasthouden.... We gaan hoger en hoger... Ook speculatief erg leuk om met je aandelen TOMTOM achterover te gaan zitten.... :-)

vCalker
0
Mr. President,

Het management heeft een gigantische inschattingsfout gemaakt door de navigatie op de smartphone te onderschatten. Die fout heeft er voor gezorgd dat de koers momenteel nog steeds lager staat dan de introductiekoers. Echter, het bedrijf TomTom van de beursgang is niet meer te vergelijken met het bedrijf TomTom van nu. Derhalve is het mijns inziens appels met peren vergelijken. De aandeelhouders van toen hebben gewoonweg een fout gemaakt. Vervelend, maar de realiteit.

Ik heb bewondering voor Goddijn (dat hij na zijn fout) de transitie met TomTom heeft doorgemaakt zoals wij die nu kennen, maar dat zegt niet dat alles goed gaat. Ten eerste scoort de communicatie, zoals jij terecht zegt, zwaar onvoldoende. Ten tweede, is er nog steeds het gevaar van onderschatting van een concurrent. Ik heb recentelijk nog een interview met Goddijn uit de periode Google teruggezien, je ziet dezelfde bagatellisering van Google toen, als dat hij nu doet met Here.

Als ik dan nu naar de positieve kant kijk, vind ik de prestaties als bedrijf zijnde niet onverdienstelijk. In al het financiële geweld van de sector, blijft TomTom nog steeds overeind. Strategische allianties zijn gesloten en het orderboek heeft al twee jaar op rij de 300 miljoen aangetikt. Dat is mede de verdienste van Goddijn. De koers mag af en toe wel wat minder paniekerig reageren, maar dat hoort bij het soort bedrijf dat TomTom is.

Nogmaals, ik vind Goddijn communicatief erg zwak en ik vind IR beneden niveau presteren, maar blijkbaar gaat het leiden van het bedrijf hem goed af. Hopelijk komen er geen disruptors meer op het pad en dan is het een kwestie van tijd dat TomTom goed voor haar aandeelhouders gaat zijn.

Hoop....
0
Bij Harry weer reclame voor TT dankzij Wierda extra aandacht. "De som der delen is meer waard". Martine vind TT ook een lekker aandeel, nu Geert nog TT voor zelfrijdende koeien.
Dutchy Ron
0
Cars Will Soon Start Generating ‘An Ocean Of Data,’ Analyst Says

fordauthority.com/2017/04/cars-will-s...

As vehicles start incorporating more sensors and interfacing with wireless networks, particularly as they move toward fully-automated operation, an “ocean of data” will result, said Barclays analyst Brian Johnson (not the one from AC/DC hahaha) in a note last Wednesday. Managing all this data will pose engineering challenges, but also provide new opportunities


Dutchy Ron
0
quote:

Hoop.... schreef op 30 apr 2017 om 15:17:


Bij Harry weer reclame voor TT dankzij Wierda extra aandacht. "De som der delen is meer waard". Martine vind TT ook een lekker aandeel, nu Geert nog TT voor zelfrijdende koeien.


Vorige keer dat Wierda bij HM zat was géén succes!
Dutchy Ron
0
Musk herhaalt z'n plannen nogmaals......november of december 2017 vanaf parkeerplaats Californië naar parkeerplaats New York en over 2 jaar kunnen we slapen in de auto. ;-)
De hamvraag is nog steeds welke rol de maps gaan spelen en nog belangrijker of TT een rol speelt.........als Tesla aantoont dat het zonder HD-maps (en RoadDNA) mogelijk is om level 5 te realiseren dan kan HG inpakken.

Elon Musk clarifies Tesla’s plan for level 5 fully autonomous driving: 2 years away from sleeping in the car

The best timeline he mentioned was based on a coast-to-coast demo drive from California to New York without the driver touching the wheel.

During his TED talk yesterday, Musk reiterated that this demo drive is still planned for 2017:


“November or December of this year, we should be able to go from a parking lot in California to a parking lot in New York, no controls touched at any point during the entire journey.”

But Musk also said that while the driver wouldn’t have to touch the controls, he doesn’t think that it would be at a level where someone could just fall asleep at the wheel. When asked when he thinks that will be, he said about 2 years away.

It would mean that between the end of the year and around 2019, Tesla could have a level 4 autonomous system enabled in second generation cars – meaning the vehicles can drive themselves without a driver as backup, but not in all conditions or environment.

It’s in line with the expected availability of the system being on the basis of jurisdiction. Unless a clearer national standard is adopted, autonomous driving systems are currently regulated on a state-by-state basis and certain states, like Michigan for example, already have a path to commercial availability of self-driving.

Once ready, Tesla could technically enable a system like that in those markets, but for a truly level 5 coast-to-coast drive where someone could be sleeping at the wheel or not even be in the driver’s seat, it’s unlikely to be before Musk’s “2-year” timeline.

During his talk yesterday, Musk also reiterated Tesla’s vision based approach – reassuring current owners that autonomy can be achieved only with cameras (there are 8 around Tesla’s current vehicles):


“Once you solve cameras for vision, autonomy is solved; if you don’t solve vision, it’s not solved … You can absolutely be superhuman with just cameras.”

Most companies currently working on self-driving technology are also working with vision-based systems, but most of them are also complementing their cameras with lidar sensors – something Tesla believes is not necessary.

In other words, it looks like Musk believes Tesla will solve computer vision by the end of the year, hence the timeline for the demo drive across the country, but it may take another year to prove the reliability of the system and bring it to a level 5 autonomous capability in all driving modes.


electrek.co/2017/04/29/elon-musk-tesl...
Dutchy Ron
1
Maps hebben ze in elk geval nodig bij Tesla, evenals personeel
With software version 7.0, the Tesla Model S and Model X can use their unique combination of cameras, radar, ultrasonic sensors, and fleet data to autonomously navigate highways, change lanes, and adjust speeds in response to traffic. We are building the world's best Autopilot experience by taking advantage of network connectivity and fleet data.

We are looking for a motivated data engineer to help us advance our maps for Autopilot and navigation. The ideal candidate is self-driven, excited to learn new technologies, and interested in solving challenging problems using real-world data gathered from our fleet of autonomous vehicles. The candidate will work on our autonomous telemetry pipelines and design machine learning algorithms to enhance the quality of our autonomous driving experience.

Responsibilities:

* Design and implement scalable algorithms and data models that ingest geospatial telemetry data and output features such as traffic speeds and road geometry

* Design and implement big data workflows using Spark and Python

* Devise visualization, debugging, and simulation tools for validation

* Work with a cross-functional team of hardware engineers, application/UI software engineers, QA/Validation, and designers

Requirements:

* Strong programming skills with a solid foundation in data structures, algorithms and software design

* Experience with big data frameworks such as Hadoop/Spark

* Proficiency in Python and experience with data analysis libraries such as pandas, numpy, scipy, and scikit-learn

* Knowledge of Unix/Linux environments and version control systems (e.g. Git)

* High standards for code quality, maintainability, testing, and performance

* No prior experience with car software required

www.glassdoor.nl/job-listing/data-eng...,28_KE29,41.htm?jl=2406935354
2.857 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 137 138 139 140 141 142 143 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

TomTom Meer »

Koers 8,770   Verschil +0,19 (+2,18%)
Laag 8,518   Volume 517.570
Hoog 8,799   Gem. Volume 507.317
18-jun-19 17:35
label premium

TomTom keert uit

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium