Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

Olie- en autoreuzen sluiten waterstofpact .... wat wordt de impact ....

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
80 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
ff_relativeren
0
CNBC met een groot artikel over autoproducenten die aan waterstof-voortstuwing werken. Besproken worden : Toyota, Honda, Hyundai, General Motors, Ford, Fiat Chrysler.

Ook wordt ingegaan op de uitbouw van tankstation-netwerken voor waterstof,
en niet onbelangrijk : het grootste knelpunt, de prijs van de brandstof.

bron : www.cnbc.com/2019/02/21/musk-calls-hy... .

ff_relativeren
0
autoreus sluit waterstof-pact met Nederlands onderzoeks-instituut.
Toyota en Nederlands instituut werken aan Japanse waterstof-gedreven samenleving.

De twee partners hebben een manier gevonden om met alleen schone middelen waterstof te maken die gebruikt kan worden als energie. Voortstuwing, woning-energie, etc :

Earlier this month, Toyota announced a research project that could help make hydrogen an energy game changer. In partnership with the Dutch Institute for Fundamental Energy Research, Toyota Motor Europe is developing a device that uses sunlight to produce hydrogen from humid air. If improved and scaled up, the solid-state photoelectrochemical cell might eventually power homes or cars.


bron : www.cnbc.com/2019/02/26/how-toyota-is... .
Marcel H.
1
roloff
0
ONTHULLING: Wetenschapsstudie laat zien dat elektrische auto's voor de planeet SLECHTER zijn dan dieselvoertuigen.

indignatie.nl/2019/04/26/onthulling-w...
SDV70
0
quote:

roloff schreef op 26 apr 2019 om 18:44:


ONTHULLING: Wetenschapsstudie laat zien dat elektrische auto's voor de planeet SLECHTER zijn dan dieselvoertuigen.

indignatie.nl/2019/04/26/onthulling-w...


Volkomen mee eens, het lijkt groen, maar dat is het niet.Wanneer het koud is, staan de batterijen uren stroom te trekken en kun je uiteindelijk nog geen 30 km rijden.
Het is meer de Fiscale Bijtelling regeling en een prive parkeerplaats thuis voor de deur en op je werk die deze auto's aantrekkelijk maken, maar als je de snelweg moet opladen wodt je geduld met lange wachtrijen en laadtijden op de proef gesteld.
Hoe de kinderen uit de mijnen de grondstoffen winnen daar horen we niks van.

Beter is om vaker de fiets te pakken, is ook beter voor jouw gezondheid
roloff
0
Audi gaat zich weer op waterstof richten: tweakers.net/nieuws/152398/audi-gaat-...

De grote belofte van waterstof: tweakers.net/reviews/6449/de-grote-be...

Hier in Portugal zijn ze zo gek nog niet als in Nederland dat je op een gegeven moment min of meer wordt gedwongen om over een aantal jaren elektrisch te gaan rijden, dus rijd ik nog een hele tijd door op fossiel en daarna - als het aan mij ligt - op waterstof. We zullen zien ...
SDV70
0
quote:

roloff schreef op 3 mei 2019 om 17:33:


Audi gaat zich weer op waterstof richten: tweakers.net/nieuws/152398/audi-gaat-...

De grote belofte van waterstof: tweakers.net/reviews/6449/de-grote-be...

Hier in Portugal zijn ze zo gek nog niet als in Nederland dat je op een gegeven moment min of meer wordt gedwongen om over een aantal jaren elektrisch te gaan rijden, dus rijd ik nog een hele tijd door op fossiel en daarna - als het aan mij ligt - op waterstof. We zullen zien ...


fossiele brandstof voor auto's zal altijd blijven en je moet niet vergeten dat Shell zijn inkomsten grotendeels buiten de autoindustrie haalt
roloff
0
quote:

SDV70 schreef op 5 mei 2019 om 12:32:


[...]

fossiele brandstof voor auto's zal altijd blijven en je moet niet vergeten dat Shell zijn inkomsten grotendeels buiten de autoindustrie haalt
@SDV70,

Laten we zo zeggen, de wereld is nog decennia aan olie/gas verslaafd. Dat realiseer ik me terdege.

Mijn beleggingen zijn voornamelijk in Tech (ASML, Besi) en mijn vriendin belegt vooral in RDS.
speedy0070
0
Waterstof of beter gezegd Hydrogeno is zeer makkelijk op te wekken zelfs uit zeewater wat we dus voldoende hebben. Werd uitgevonden zeer veel jaar terug en kan men vergelijken als rijden op LPG
Regeringen hebben dit altijd willen tegenhouden omdat de auto het heilige melkkoetje van de staat is.
Word opgewekt door een simple elektrolyse die water omzet in hydrogeno de uitstoot is simpelweg nihil
zonder schadelijke stoffen. Dus zeer milieuvriendelijk. Proeven zijn gedaan met duikboten die nog steeds bestaan, met vliegtuigen, en autos allen zijn zeer bevredigend maar de regeringen in deze wereld willen ons dom houden. Kosten ombouw van benzine naar Hydrogeno kan men vergelijken met ombouw LPG. BTW heffen op zeewater is ander kaf want dat kan iedereen gratis verkrijgen. Zeggen ze NIET bij de belasting (PRETTIG GEREGELD?)
ff_relativeren
0
New dawn
0
quote:

ff_relativeren schreef op 5 jul 2019 om 17:43:


ARD : waterstof enige schone energie en veel meer actieradius, maar te duur en niet efficient.

bron : boerse.ard.de/anlagestrategie/branche... .



De omzetting van windenergie in waterstof via electriciteit (electrolyse) is mogelijk maar niet bijzonder efficiënt nu.
Dat zou kunnen veranderen. Het grote voordeel is dat waterstof de perfecte ¨opslag¨ van electriciteit is.
Opslag in battterijen is dat niet. Maar wanneer je de werkelijke kosten denk ik berekent worden van fossiele brandstof
naar energie, dus zonder CO2, dan kom je veel hoger uit. Nu accepeteren we de vervuiling, omdat er geen (goedkoop) alternatief is.




ff_relativeren
0
20 waterstof aangedreven bussen voor Nederland. Levering eind 2020 voor Drente en Groningen.
Met 8 minuten tanken kan een waterstofbus de hele dag rond rijden.
Actieradius 350 tot 400 km.

bron : www.tijd.be/ondernemen/transport/van-... .
Kleine theo
0
Waterstof energie. Te duur.
Geen wonder dat ov nu al behoorlijk aan het stijgen is.
Wij slimme Nederlanders hebben dit nu al in de gaten..............of niet???.....
Groet Theo.
roloff
0
quote:

roloff schreef op 16 sep 2019 om 15:03:


Kan het niet lezen (geen premiumlid) maar voor de liefhebbers even geplaatst:

www.iex.nl/Premium/Adviezen/485217/Pl...
Ik kan het - zonder premium lid te zijn - nu wel lezen (hadden ze het maar moeten afschermen):

Plug Power breidt uit

Categorie: Beleggingsfondsen, Advies
Door Paul Weeteling op 16 sep 2019 om 09:00
Plug Power breidt uit
Het Amerikaanse Plug Power, actief in de waterstofsector, bouwt zijn productiefaciliteiten fors uit. Uit de kwartaalcijferupdate bleek al dat de verwachte groei zich begint te manifesteren en dat noopt tot uitbreiding.

Sterke vooruitzichten
Plug gaat kantoorruimte, R&D-faciliteiten en magazijnruimte flink opvoeren in de Amerikaanse staat New York. Een logisch gevolg van de groeiende orderportefeuille en sterke vooruitzichten voor de vraag naar brandstofcellen en brandstofoplossingen.

Lijstje AEX AMX en AScX fondsen
Klik op het plaatje voor een grote versie
Bron: Plug Power

Ondanks de positieve berichtgeving rond Plug Power blijft de koers achter bij sectorgenoot Ballard Power Systems. We kunnen vooralsnog concluderen dat we op het verkeerde paard gewed hebben. De koers van Plug Power doet het overigens ook helemaal niet slecht, maar er waren beter presterende bedrijven in de sector.

Leggen we de cijfers van beide bedrijven naast elkaar, dan komt Plug Power er qua groeiverwachtingen echter beter uit dan Ballard Power Systems. Verwachtingen voor de omzetgroei, bedrijfsmarge en winstgroei liggen stuk voor stuk hoger bij Plug Power. Dit matcht dus niet met de koersontwikkeling.

Plug versus Ballard
Er zijn twee punten waar Ballard er beter uitziet dan Plug, en dat zijn de cashflow en de balans. Dit maakt nogal een verschil.

Bij Ballard staat $164 miljoen aan cash op de balans tegenover $18 miljoen langlopende schuld. Plug staat er veel minder goed voor, het bedrijf heeft $20 miljoen in kas tegenover $308 miljoen aan langlopend schuldpapier.

Ook de vooruitzichten voor de vrije kasstroom zijn bij Ballard aanzienlijk beter. Dit heeft deels te maken met het lagere groeitempo van het bedrijf, maar toch is dit een robuust punt.

Amazon als achtervang
Wij kiezen desondanks voor Plug Power vanwege de sterkere groei. Een tussentijdse financieringsronde ligt wel voor de hand en dit zorgt voor druk op de koers. Bij dit soort aandelen gaat het er echter om wie uiteindelijk als winnaar in de sector naar voren komt en als Plug in nood komt, kan het bedrijf nog altijd terugvallen op Amazon.

Amazon kan als investeerder namelijk bijspringen wanneer er vers kapitaal nodig is. De techreus heeft samen met Walmart een indirect belang van meer dan 50% in Plug.

Voor kleine aandeelhouders is de flinke vinger die Amazon in de pap heeft niet per se positief, aangezien het bedrijf gunstige voorwaarden kan afdwingen als financier en als klant. Daar staat tegenover dat beleggers ook niet bang hoeven te zijn dat Plug zonder cash komt te zitten.

Nog een lange weg te gaan
Amazon is zelf een winnaar. Het bedrijf loopt voorop op technologisch gebied en heeft een scherpe visie op waar de online business naartoe gaat. Daarnaast heeft een bedrijf dat een dergelijk belang neemt, beter inzicht in de cijfers en vooruitzichten dan een kleine aandeelhouder. Strategische ondersteuning door een dergelijke partij is dus een duidelijk pluspunt.

Het belang van Amazon in Plug is voor ons een van de belangrijkste redenen om dit bedrijf te selecteren uit alle namen in de waterstofsector. Daarnaast zijn de groeivooruitzichten en de marges bovengemiddeld sterk.

We blijven daarom vasthouden aan Plug. De sector en het bedrijf hebben nog een lange weg te gaan, maar de potentie is groot. Vooralsnog is het aandeel slechts geschikt voor een zeer beperkte positie die evengoed een aanzienlijke waarde kan krijgen wanneer de wereld overschakelt op waterstof en Plug een van de belangrijkste spelers uit de sector wordt.

Disclaimer: Paul Weeteling heeft geen positie in bovenvermelde aandelen.
POSITIEF
We zijn positief over dit aandeel. Eventueel eerste positie innemen

Plug Power is het meest kansrijke waterstofaandeel onder de bekende namen mede dankzij sterke outlook, dito groeivooruitzichten en oplopende schaalvoordelen. De tweedekwartaalresultaten bevestigen onze visie. Deze markt staat nog wel in de kinderschoenen, wat gepaard gaat met grote koerszwiepers. We blijven positief. Houd uw positie wel binnen de perken.
80 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

Royal Dutch Shell A Meer »

Koers 26,330   Verschil +0,65 (+2,53%)
Laag 26,295   Volume 13.517.438
Hoog 26,650   Gem. Volume 7.167.361
16-sep-19 17:38
label premium

Never sell Shell

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium