Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

Air-France KLM eindelijk omhoog in 2017?

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
3.769 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 185 186 187 188 189 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
HSpecter
0
Vandaag ingestapt met een bescheiden aantal stuks, aandeel gaat al enkele weken op en neer van 4.90 - circa 5.20. Korte ritjes..
alrob
0
HSpecter
0
quote:

alrob schreef op 3 feb 2017 om 20:49:


Vandaag wat bijgekocht; leek me i.d.d. HSpecter een aardig (bij)koopmoment


We gaan het zien de 8e.. wellicht stijgen we weer op haha (;
Fijn weekend!
luuk4
0
quote:

b-bandit schreef op 1 feb 2017 om 15:45:


Rebound? Gaat toch sterk omhoog vandaag. Zou Nico dan toch gelijk hebben...

@luuk4, zit je short ofzo? Je blijft elke keer maar herhalen dat het omlaag gaat?
En heb elke keer gelijk
raadzaam
0
Ik moet even naar lucht happen met zoveel wishful thinking, wacht gewoon eens tot de lucht is opgetrokken, de Fransen gevlucht zijn dan kan je pas opgelucht adem halen met dit fonds. Tot die tijd is het vast wel even koffiedik kijken!
b-bandit
0
quote:

luuk4 schreef op 6 feb 2017 om 10:07:


[...] En heb elke keer gelijk


Als je elke keer blijft roepen dat het omlaag gaat heb je inderdaad een keertje gelijk...voor vandaag gaat ie weer omhoog. Het verbaast mij gewoon dat dit aandeel het vorig jaar nog zo goed deed en de laatste maanden zo zit te sputteren. Alhoewel, de afgelopen maanden veel gedoe met personeel geweest, maar dat is nu toch wel een beetje achter de rug.
alrob
0
Er is nu dus veel gedoe over de machtsverhoudingen; alle macht moet naar Parijs en dat is dus op lange termijn de ondergang van KLM.
Tijd voor de nederlandse overheid om in te grijpen, net als bij PostNL.
Voor de belegger slecht nieuws.
alrob
0
Maar toch vandaag wat bijgekocht. Voor de lange termijn, want ik verwacht op langere termijn wel een herstel van de koers. Negatiever dan nu kan het sentiment voor luchtvaartondernemingen niet worden. Dus ga ik maar au contrair.
JaneJungle
0
devisboer
0
ik zie nog steeds een inkt zwart gat. En nog steeds lastige personeel met veel eisen. Dus een lagere koers.
alrob
0
tja visboer, het is vissen in troebel water bij dit aandeel; dus je moet maar geluk hebben en niet achter het net vissen.
Succes!
effegenoeg
0
quote:

alrob schreef op 7 feb 2017 om 18:19:


Maar toch vandaag wat bijgekocht. Voor de lange termijn, want ik verwacht op langere termijn wel een herstel van de koers. Negatiever dan nu kan het sentiment voor luchtvaartondernemingen niet worden. Dus ga ik maar au contrair.


Zit er sinds drie maanden in op 5,50€
Echter zoek liever mijn winst in andere fondsen dan me hier verder in de nesten te werken.
JaneJungle
0
Staatssecretaris Dijksma gaat de nieuwe onrust bij KLM over centralisatie en verkoop bespreken met moedermaatschappij Air France KLM.

Dat heeft de bewindsvrouw van infrastructuur dinsdag tijdens het ‘vragenuurtje’ toegezegd. "Het lijkt me goed om dit aan de orde te stellen. Niet omdat ik twijfel aan dat gene wat er gisteren naar buiten is gekomen, maar ik met de Tweede Kamer van mening ben dat de rust vooral uitgestraald blijft worden en mensen zich kunnen concentreren om het bedrijf als geheel zo sterk mogelijk te maken."

Voortgangsgesprek

Dijksma heeft over een paar weken 'een voortgangsgesprek' met bestuursvoorzitter Jean-Marc Janaillaic Air France KLM-top naar aanleiding van de jaarcijfers en het organisatieplan Trust Together. De Nederlandse staat is nog altijd aandeelhouder van KLM, die de tweede particuliere werkgever is van Nederland. Het bestemmingennetwerk van de luchtvaartmaatschappij is belangrijk voor de Nederlandse economie.

Chinese partners

Gisteren meldde deze krant dat de ondernemingsraad van KLM via een brief aan bestuursvoorzitter Jean-Marc Janaillac geëist heeft dat er een eind gemaakt wordt aan het plan om ondersteundende en strategische afdelingen als marketing, communicatie en digitale strategie samen te brengen in Parijs, en daarbij ook zeggenschap over de allianties, onder meer die van de Chinese partners. Air France KLM stelde vervolgens in een reactie dat er van verdere 'integratie' geen sprake is in de nieuwe plannen.

Banen

CDA-Kamerlid Van Helvert zei dinsdag in de Tweede Kamer: “Ik vraag de staatssecretaris om vinger aan de pols te houden. Het kan wel zo zijn dat er niet direct banen van Amstelveen naar Parijs worden overgeheveld, maar wel dat er op cruciale plekken Fransen worden benoemd.”

Bezuinigingen

De Nederlands-Franse luchtvaartmaatschappij heeft het financieel moeilijk. Maar broodnodige bezuinigingen blijven door weerstand bij de vakbonden uit bij Air France. KLM groeit wel, omdat het personeel harder is gaan werken conform de afspraken die er bij de luchtvaartmaatschappij zijn gemaakt.

"Ik kan het niet vaak genoeg zeggen", zei Dijksma tegen de Tweede Kamer. "De vijand van KLM-Air France zit niet in het bedrijf, maar die komt bijvoorbeeld uit Dubai of Turkije.” De afgelopen maanden werden er nieuwe plannen ontvouwd, omdat er bij het Franse pilotenkorps onvrede is over de groei van KLM. Er wordt een nieuwe prijsvechter op de lange afstanden op poten gezet, waarmee de piloten toch een beloning krijgen voor het niet meewerken aan hervormingen.

Enquete

PVV-Kamerlid Graus waarschuwt: “Als er ooit een parlementaire enquête gaat komen ben ik de enige die relaxt achterover kan zitten, want ik heb gewaarschuwd. De regering en de Kamer heeft de verantwoording niet genomen om KLM voldoende te beschermen.” Volgens de bewindsvrouw houdt ze goed in de gaten water allemaal gebeurt. " Wat we wel kunnen doen en dat doen we ook. Dat als het nodig is, vaak achter de schermen soms voor, politieke druk uitoefenen om onze belangen veilig te stellen.”



JaneJungle
0
PARIJS (AFN) - Het cabinepersoneel van Air France heeft geen goed woord over voor een plan van topman Jean-Marc Janaillac om een deel van de vloot onder te brengen in een nieuwe dochtermaatschappij met goedkoper personeel. ,,Schandalig'', oordelen de vakbonden SNPNC en UNSA in een gezamenlijke verklaring.

Janaillac presenteerde zijn idee in november als een manier voor het zusterbedrijf van KLM om terrein terug te winnen op routes waar de concurrentie van Golfmaatschappijen als Emirates en Etihad het hevigst is. Door de vliegtuigen van het nieuw op te richten bedrijf te bemannen met nieuw cabinepersoneel met uitgeklede arbeidsvoorwaarden, kunnen tickets goedkoper worden aangeboden.

Het huidige cabinepersoneel is daar fel op tegen. De toekomst van hun vak staat op het spel, aldus de vakbonden, die impliciet met acties dreigen. ,,Het is dringend noodzakelijk dat het bedrijf radicaal van strategie verandert, als het zijn klanten een nieuw conflict wil besparen.''
HSpecter
0
quote:

alrob schreef op 7 feb 2017 om 18:19:


Maar toch vandaag wat bijgekocht. Voor de lange termijn, want ik verwacht op langere termijn wel een herstel van de koers. Negatiever dan nu kan het sentiment voor luchtvaartondernemingen niet worden. Dus ga ik maar au contrair.


Pakt tot nu toe voor de korte termijn ook goed uit (;
SAHR-0310
0
quote:

luuk4 schreef op 6 feb 2017 om 10:07:


[...] En heb elke keer gelijk


Fantasten en leugenaars hebben in hun ogen altijd gelijk...
3.769 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 185 186 187 188 189 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

Air France-KLM Meer »

Koers 8,046   Verschil +0,16 (+2,03%)
Laag 7,842   Volume 1.479.836
Hoog 8,066   Gem. Volume 3.012.226
18-jun-19 14:33
label premium

Valse start voor AirFrance-KLM

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium