Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

TomTom December 2016

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
3.270 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 ... 160 161 162 163 164 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
PGV
0
Weer een goede investering v JdM , TMG word voor 5,25 overgenomen. Het kan toch allemaal geen toeval zijn, waar JdM instapt word overgenomen. Want PostNL en DL
zijn binnenkort ook wel aan de beurt. TMG 50% boven op de 3,75. Van mij mag TT ook wel overgenomen worden, met 50%, dat rendement is ok voor mij. Het zal allemaal wel veel meer waard zijn, meer ik vrees dat we tot 2020 zo aan blijven kloten.
[verwijderd]
0
Helaas hebben Apple en Google niet de financiële slagkracht om HG uit zijn droom te helpen
~Justin~
0
Botman voor een tientje per stuk zijn aandelen TT overgedaan op John de Mol. Nu cashen met TMG waar hij grootaandeelhouder is. Dan positie TT verder opbouwen.
PGV
0
quote:

Purespeculation# schreef op 14 dec 2016 om 14:15:


Helaas hebben Apple en Google niet de financiële slagkracht om HG uit zijn droom te helpen


Hebben ze wel, maar Apple en Google gaan het zelf doen, die gaan TT niet voor enkele miljarden overnemen, anders was dat allang gebeurd. Zie je ook aan de koers, de fantasie is er helemaal uit.
[verwijderd]
0
quote:

PGV schreef op 14 dec 2016 om 14:18:


[...]

Hebben ze wel, maar Apple en Google gaan het zelf doen, die gaan TT niet voor enkele miljarden overnemen.


Ja, denk ik ook ....fusie tussen Google & Apple ...een of ander start-upje van 1 mrd ....en gaan met die banaan
~Justin~
0
Naast mitsubishi schijnt ook suzuki een nieuwe tt klant te zijn...


Na beetje bij beetje meer los te hebben gelaten over de Ignis heeft Suzuki nu ook de prijzen van de guitige mini-crossover bekendgemaakt.


Met de Ignis wurmt Suzuki zich tussen het A- en B-segment in. Zo zijn bijvoorbeeld de Volkswagen Up! en Citroën C1 een stukje kleiner dan de Japanner, maar de Ford Fiesta en Kia Rio weer een stukje groter. Bovendien noemt Suzuki de Ignis een mini-crossover. Daar is wat voor te zeggen (gezien de relatief grote bodemvrijheid), maar toch vooral een marketingterm. Fiat hoor je hier namelijk niet over bij de Panda en toch is die auto wellicht de grootste rivaal voor de Ignis. Beide hebben vrijwel dezelfde maatvoering en ook qua looks kennen ze best enige gelijkenissen. Hoe anders is dat qua prijsstelling.

Dure yen?
Waar de Fiat Panda bij € 11.030,- begint, prijst Suzuki de nieuwe Ignis vanaf € 14.499,- (inclusief rijklaarkosten). Een flink stuk hoger dus en bijna op het niveau van het B-segment. Dure yen misschien? Afijn, voor 14,5 mille rijd je de Suzuki Ignis voorzien van 1.2 liter DualJet-motor. Qua standaarduitrusting kun je rekenen op minimaal airconditioning, een radio/CD/MP3-speler met Bluetooth, elektrisch bedienbare ramen vóór, ESP en zes airbags.

Speciale introductiemodellen
Speciaal voor de snelle beslisser heeft Suzuki twee introductiemodellen samengesteld: Select Intro en Stijl Intro. Deze extra compleet uitgeruste uitvoeringen zijn bovenop de standaarduitrusting voorzien met het In-Touch Android-infotainmentsysteem met 7 inch touchscreen, Bluetooth met iPhone-connectie, WiFi, TomTom 3D-navigatie en muziekstreaming via Spotify. Op de Ignis Stijl Intro is ook een achteruitrijcamera aanwezig. De prijzen beginnen bij € 15.999,-.

Jejo303
1
Apple heeft Kaarten-lab in Berlijn met voormalig medewerkers van Here Maps’
14 DECEMBER 2016, 14:15 · GONNY VAN DER ZWAAG

Ooit hoopte Nokia de kaartendienst Here te verkopen aan Apple, maar die plannen liepen op niets uit. Nu lijkt het erop dat Apple toch veel medewerkers van Here in dienst heeft genomen en van plan is om een kantoor in Berlijn te openen. Via Linkedin is te achterhalen dat diverse Here-medewerkers zijn overgestapt naar Apple, maar ze mogen niets over hun huidige werkzaamheden zeggen.

Apple Store Berlijn

Kaarten-lab in Berlijn
Tegenwoordig is Here WeGo een kaartendienst die in handen is van de Duitse automakers Audi, BMW en Daimler. Met de app kun je live verkeersinformatie opvragen, maar ook OV-tijden en -prijzen en nuttige plaatsen. Daarbij wordt gebruik gemaakt van informatie van partners zoals Trip Advisor en Wikipedia. Apple is zelf ook druk bezig om de informatie in de kaartenapp uit te breiden, bijvoorbeeld met OV-informatie. Al eerder waren er geruchten dat Apple een ‘geheim lab’ in Berlijn zou openen voor het ontwikkelen van een eigen auto, maar de onderhandelingen met BMW en Daimler daarvoor liepen stuk vanwege privacybezwaren en iCloud. Bij de nieuwe plannen lijken de inspanningen meer gericht op Apple Kaarten.

Here Maps-medewerkers overgestapt naar Apple
Inmiddels blijken meerdere Here-medewerkers te zijn overgestapt naar Apple, maar ze zijn nog wel werkzaam vanuit Berlijn. Het gaat om twee ervaren software-engineers, een productmanager, programma-manager en andere leidinggevende medewerkers. Apple heeft in Berlijn officieel geen R&D-kantoor of -lab.

Voormalig Nokia Here-medewerkers nu bij Apple

Deze mensen zouden zijn overgestapt naar Apple, zo blijkt op Linkedin:

Khang Tran — senior software-engineer bij Here, sinds deze maand bij Apple werkzaam.
Konstantin Sinitsyn — senior software engineer bij Here, sinds eind november werkzaam bij Apple.
Gilbert Schulz — programma-manager bij Here, in april overgestapt naar Apple en momenteel werkzaam bij het Apple Kaarten-team.
Manfred Reich — leider van het regionale kaartenteam voor Oost-Europa bij Here, sinds juli 2015 werkzaam bij Apple in het Kaarten-team. Daarvoor werkte hij 7 jaar bij Here Maps.
Andrey Arsentyev — productmanager bij Here Maps, sinds mei 2015 werkzaam bij Apple in het Kaarten-team.
Torsten Krenz — directeur bij Here, meer dan 2,5 jaar werkzaam. Ging al in augustus 2014 bij het Apple Kaarten-team werken.
Bij navraag wilde maar één de zes (Sinitsyn) reageren, maar hij mocht niet vertellen waar hij momenteel mee bezig is. Op de Linkedin-pagina’s van de genoemde medewerkers staat dat ze in Berlijn zijn gevestigd en bij Apple Maps werken.

‘Net als BlackBerry QNX’
De situatie lijkt wel een beetje op die rond BlackBerry: Apple opende in de Canadese stad Ottawa een kantoor vlakbij de BlackBerry QNX-divisie, waar gewerkt wordt aan software voor de auto-industrie. Inmiddels zouden al heel wat voormalige QNX-medewerkers naar Apple zijn overgestapt, waaronder BlackBerry-veteraan Dan Dodge.

www.iculture.nl/nieuws/apple-here-kan...
Gesloopt door HG
0
quote:

Jejo303 schreef op 14 dec 2016 om 15:13:


Apple heeft Kaarten-lab in Berlijn met voormalig medewerkers van Here Maps’
14 DECEMBER 2016, 14:15 · GONNY VAN DER ZWAAG

Ooit hoopte Nokia de kaartendienst Here te verkopen aan Apple, maar die plannen liepen op niets uit. Nu lijkt het erop dat Apple toch veel medewerkers van Here in dienst heeft genomen en van plan is om een kantoor in Berlijn te openen. Via Linkedin is te achterhalen dat diverse Here-medewerkers zijn overgestapt naar Apple, maar ze mogen niets over hun huidige werkzaamheden zeggen.

Apple Store Berlijn

Kaarten-lab in Berlijn
Tegenwoordig is Here WeGo een kaartendienst die in handen is van de Duitse automakers Audi, BMW en Daimler. Met de app kun je live verkeersinformatie opvragen, maar ook OV-tijden en -prijzen en nuttige plaatsen. Daarbij wordt gebruik gemaakt van informatie van partners zoals Trip Advisor en Wikipedia. Apple is zelf ook druk bezig om de informatie in de kaartenapp uit te breiden, bijvoorbeeld met OV-informatie. Al eerder waren er geruchten dat Apple een ‘geheim lab’ in Berlijn zou openen voor het ontwikkelen van een eigen auto, maar de onderhandelingen met BMW en Daimler daarvoor liepen stuk vanwege privacybezwaren en iCloud. Bij de nieuwe plannen lijken de inspanningen meer gericht op Apple Kaarten.

Here Maps-medewerkers overgestapt naar Apple
Inmiddels blijken meerdere Here-medewerkers te zijn overgestapt naar Apple, maar ze zijn nog wel werkzaam vanuit Berlijn. Het gaat om twee ervaren software-engineers, een productmanager, programma-manager en andere leidinggevende medewerkers. Apple heeft in Berlijn officieel geen R&D-kantoor of -lab.

Voormalig Nokia Here-medewerkers nu bij Apple

Deze mensen zouden zijn overgestapt naar Apple, zo blijkt op Linkedin:

Khang Tran — senior software-engineer bij Here, sinds deze maand bij Apple werkzaam.
Konstantin Sinitsyn — senior software engineer bij Here, sinds eind november werkzaam bij Apple.
Gilbert Schulz — programma-manager bij Here, in april overgestapt naar Apple en momenteel werkzaam bij het Apple Kaarten-team.
Manfred Reich — leider van het regionale kaartenteam voor Oost-Europa bij Here, sinds juli 2015 werkzaam bij Apple in het Kaarten-team. Daarvoor werkte hij 7 jaar bij Here Maps.
Andrey Arsentyev — productmanager bij Here Maps, sinds mei 2015 werkzaam bij Apple in het Kaarten-team.
Torsten Krenz — directeur bij Here, meer dan 2,5 jaar werkzaam. Ging al in augustus 2014 bij het Apple Kaarten-team werken.
Bij navraag wilde maar één de zes (Sinitsyn) reageren, maar hij mocht niet vertellen waar hij momenteel mee bezig is. Op de Linkedin-pagina’s van de genoemde medewerkers staat dat ze in Berlijn zijn gevestigd en bij Apple Maps werken.

‘Net als BlackBerry QNX’
De situatie lijkt wel een beetje op die rond BlackBerry: Apple opende in de Canadese stad Ottawa een kantoor vlakbij de BlackBerry QNX-divisie, waar gewerkt wordt aan software voor de auto-industrie. Inmiddels zouden al heel wat voormalige QNX-medewerkers naar Apple zijn overgestapt, waaronder BlackBerry-veteraan Dan Dodge.

www.iculture.nl/nieuws/apple-here-kan...


Speelt HG hoog spel over de rug van de kleine aandeelhouders?
groeibriljant
1
quote:

*Justin* schreef op 14 dec 2016 om 15:07:


Naast mitsubishi schijnt ook suzuki een nieuwe tt klant te zijn...


Na beetje bij beetje meer los te hebben gelaten over de Ignis heeft Suzuki nu ook de prijzen van de guitige mini-crossover bekendgemaakt.


Met de Ignis wurmt Suzuki zich tussen het A- en B-segment in. Zo zijn bijvoorbeeld de Volkswagen Up! en Citroën C1 een stukje kleiner dan de Japanner, maar de Ford Fiesta en Kia Rio weer een stukje groter. Bovendien noemt Suzuki de Ignis een mini-crossover. Daar is wat voor te zeggen (gezien de relatief grote bodemvrijheid), maar toch vooral een marketingterm. Fiat hoor je hier namelijk niet over bij de Panda en toch is die auto wellicht de grootste rivaal voor de Ignis. Beide hebben vrijwel dezelfde maatvoering en ook qua looks kennen ze best enige gelijkenissen. Hoe anders is dat qua prijsstelling.

Dure yen?
Waar de Fiat Panda bij € 11.030,- begint, prijst Suzuki de nieuwe Ignis vanaf € 14.499,- (inclusief rijklaarkosten). Een flink stuk hoger dus en bijna op het niveau van het B-segment. Dure yen misschien? Afijn, voor 14,5 mille rijd je de Suzuki Ignis voorzien van 1.2 liter DualJet-motor. Qua standaarduitrusting kun je rekenen op minimaal airconditioning, een radio/CD/MP3-speler met Bluetooth, elektrisch bedienbare ramen vóór, ESP en zes airbags.

Speciale introductiemodellen
Speciaal voor de snelle beslisser heeft Suzuki twee introductiemodellen samengesteld: Select Intro en Stijl Intro. Deze extra compleet uitgeruste uitvoeringen zijn bovenop de standaarduitrusting voorzien met het In-Touch Android-infotainmentsysteem met 7 inch touchscreen, Bluetooth met iPhone-connectie, WiFi, TomTom 3D-navigatie en muziekstreaming via Spotify. Op de Ignis Stijl Intro is ook een achteruitrijcamera aanwezig. De prijzen beginnen bij € 15.999,-.




Nissan, Mitsubishi, Suzuki, Hyundai.......(en Toyota al voor Traffic)

Volvo, Renault, Peugeot-Citroen, Fiat-Chrysler.......(en wat Duitsers voor Traffic + samenwerking met VAG voor RoadDNA)

Nu nog een grote Amerikaan en het zit wel snor met dat 50% marktaandeel Automotive in 2020 (=verwachting Goddijn).



Maar waarom geen communicatie vanuit TomTom? Lijkt me allemaal een stuk belangrijker dan SAP.
Gesloopt door HG
0
quote:

groeibriljant schreef op 14 dec 2016 om 15:26:


[...]

Nissan, Mitsubishi, Suzuki, Hyundai.......(en Toyota al voor Traffic)

Volvo, Renault, Peugeot-Citroen, Fiat-Chrysler.......(en wat Duitsers voor Traffic + samenwerking met VAG voor RoadDNA)

Nu nog een grote Amerikaan en het zit wel snor met dat 50% marktaandeel Automotive in 2020 (=verwachting Goddijn).



Maar waarom geen communicatie vanuit TomTom? Lijkt me allemaal een stuk belangrijker dan SAP.


Het is een mistige bende rondom dit aandeel.
Zet zo langzamerhand vraagtekens bij de deals en wat die gaan opbrengen.
[verwijderd]
0
quote:

VOORTS schreef op 14 dec 2016 om 15:20:


[...]

Speelt HG hoog spel over de rug van de kleine aandeelhouders?


JAAAAAAAAAAA
groeibriljant
0
quote:

VOORTS schreef op 14 dec 2016 om 15:33:


[...]

Het is een mistige bende rondom dit aandeel.
Zet zo langzamerhand vraagtekens bij de deals en wat die gaan opbrengen.




50% marktaandeel in 2020 is omzet boven de 1 miljard (marge ergens 80-85%).
Dat groeit volgens de CEO van HERE in de periode tot 2025 naar ergens rond de 5 miljard omzet.

Klopt aardig met de marktberekeningen die een take-rate van 30% naar 100% voorspellen (ADAS-HAD is straks net zo gewoon als nu de airbag). Het bijpassende en schaalbare SAAS-businessmodel is basislicentie op de HD-Maps (40-60 euro) en jaarabonnement op de real-time Services (20-30 euro). Per jaar komen er bij 50% marktaandeel dan 30-35 miljoen nieuwe abonnementen bij (=exclusief China en periferie). (looptijd gedurende de volledige levensduur van de auto van zo'n 15 jaar ivm wettelijke veiligheidseisen en verzekering; churn minimaal en vrijwel alleen wat uitval van auto's die in de prak worden gereden)
~Justin~
0
quote:

VOORTS schreef op 14 dec 2016 om 15:33:


[...]

Het is een mistige bende rondom dit aandeel.
Zet zo langzamerhand vraagtekens bij de deals en wat die gaan opbrengen.



Dat maak je er ook graag zelf van, VOORTS. Als er om 07.30 een nieuwsitem is sta jij er standaard om 07.31 onder om te melden dat er "geen financiele details bekendgemaakt zijn, dus het zal wel niets voorstellen".
~Justin~
1
quote:

VOORTS schreef op 14 dec 2016 om 15:20:


[...]

Speelt HG hoog spel over de rug van de kleine aandeelhouders?


Sorry hoor maar het gaat hier om een handjevol mensen die in 2014/15 al naar apple zijn gegaan. Het is bijna 2017
[verwijderd]
1

het bedrijf TT staat structureel steeds sterker en de koers reflecteert dit van geen kant, het vasthouden van consumer werkt als een anker , er zit gewoon een permanente handrem op het aandeel en dat is enkel omdat het uitkomt.

Apple is nooit van ziens geweest LT relaties aan te gaan, heb hier zat voorbeelden gegeven van GorillaGlass tot GTAT tot chipmakers geen van allen mocht LT bij Apple aan tafel zitten , je moet het telkenmale verdienen.

Verder heeft Apple al duidelijk te kennen gegeven dat het allemaal wat maps betreft draait om Apple maps, niks TT, ze gebruiken TT zolang als ze het nodig vinden, precies zoals bij voorgaande voorbeelden, ook die dachten allen , Apple koopt ons wel uit als het minder gaat, ze kunnen niet zonder ons, nou dat hebben ze geweten.

TT moet zich partneren met Bosch dat is een grootheid en onafhankelijk, nadeel is wel dan hebben ze geen reden om aan de beurs te staan en hier zit hem de catch een bedrijf dat betert , een koers die afzwakt, dat klinkt onfris en riekt naar boze opzet.


@ jejo, bedankt voor delen info -
groeibriljant
0
quote:

*Justin* schreef op 14 dec 2016 om 15:44:


[...]

Sorry hoor maar het gaat hier om een handjevol mensen die in 2014/15 al naar apple zijn gegaan. Het is bijna 2017


Stelt idd weinig voor. Apple is al jaren bezig om wat eigen datalayers toe te voegen bovenop de TomTom-maps.

De bashkakkerlakken hebben kennelijk shortersbelangen. Er zijn ook weer wat nieuwe aliassen aangemaakt zie ik.
mjmj
1
quote:

potpourri schreef op 14 dec 2016 om 15:46:



het bedrijf TT staat structureel steeds sterker en de koers reflecteert dit van geen kant, het vasthouden van consumer werkt als een anker , er zit gewoon een permanente handrem op het aandeel en dat is enkel omdat het uitkomt.

Apple is nooit van ziens geweest LT relaties aan te gaan, heb hier zat voorbeelden gegeven van GorillaGlass tot GTAT tot chipmakers geen van allen mocht LT bij Apple aan tafel zitten , je moet het telkenmale verdienen.

Verder heeft Apple al duidelijk te kennen gegeven dat het allemaal wat maps betreft draait om Apple maps, niks TT, ze gebruiken TT zolang als ze het nodig vinden, precies zoals bij voorgaande voorbeelden, ook die dachten allen , Apple koopt ons wel uit als het minder gaat, ze kunnen niet zonder ons, nou dat hebben ze geweten.

TT moet zich partneren met Bosch dat is een grootheid en onafhankelijk, nadeel is wel dan hebben ze geen reden om aan de beurs te staan en ier zit hem de catch een bedrijf dat betert , een koers die afzwakt, dat klinkt onfris en riekt naar boze opzet.


@ jejo, bedankt voor delen info -



Als alphabet TT koopt dan slaan ze wat vliegen in een klap en zitten ze apple flink dwars.
groeibriljant
1
quote:

potpourri schreef op 14 dec 2016 om 15:46:



het bedrijf TT staat structureel steeds sterker en de koers reflecteert dit van geen kant, het vasthouden van consumer werkt als een anker , er zit gewoon een permanente handrem op het aandeel en dat is enkel omdat het uitkomt.
..........

TT moet zich partneren met Bosch dat is een grootheid en onafhankelijk, nadeel is wel dan hebben ze geen reden om aan de beurs te staan en hier zit hem de catch een bedrijf dat betert , een koers die afzwakt, dat klinkt onfris en riekt naar boze opzet.
..........



Zeker in combi met o.a.:

-veel te laag berekende orderboek Automotive met take-rate 28% voor de periode 2016-2020 (take-rate is straks eerder het dubbele)

-niet noemen van deals (Volvo onder druk, nu Nissan, Mitsubishi etc.)

-winst drukken door spaarpot deferred revenue

-winst drukken door direct afboeken van ontwikkelkosten (enkele honderden miljoenen in de afgelopen jaren aan extra kosten voor real-time platform etc.)

-fors afschrijven en afboeken op aanschaf kaarten van 2,9 miljard (zijn zo'n beetje verdubbeld sinds de aanschaf) en andere aankopen; huidige marktwaarde is zeer zeer fors hoger dan boekwaarde assets (40 euro per aandeel volgens marktexpert Lanctot)



Maar goed, het stinkt al jaren rondom TomTom en vermoedelijk wordt de koers gestuurd. Zijn het shorters die grote risico's durven te lopen? Of wellicht is er een bepaalde agenda of verdienen grootaandeelhouders fors bij op schrijven van opties en/of uitlenen van aandelen?
Hik
0
Nou, mijn 100% zekere contra-indicator werkt feilloos: Indien zowel GB als XnX weer (té) positief worden knal ik alles er met grote vaart weer uit. Ik voorspel een opwaartse koers als zij zich weer in stilzwijgen hullen.
Dus heren, het is aan jullie!
tatje
1
Misschien zijn de founders ons wel gunstig gezind.

En komt uit de hoek van Pon en JDM in de naam van Botman, wel iemand die ons niet gunstig is gezind.

Als je leest hoe Botman in de zaak TMG heeft gehandeld !

Wie weet wat er speelt achter de schermen.

Of Pon en JDM en hun vertegenwoordigers, zulke lekkertjes zijn.

Ik weet het niet, maar ze zijn in ieder geval van alle, maar dan ook alle wateren gewassen.

Misschien moeten we wel blij zijn, dat de founders 45 a 46% bezitten in Tom Tom.

925.nl/archief/2013/04/08/frank-botma...
3.270 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 ... 160 161 162 163 164 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

TomTom Meer »

Koers 10,840   Verschil +0,03 (+0,28%)
Laag 10,754   Volume 158.362
Hoog 10,952   Gem. Volume 477.574
20-sep-19 15:36
label premium

TomTom: dichter bij Microsoft

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium