Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

TomTom December 2016

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
3.270 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 ... 160 161 162 163 164 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
~Justin~
0
quote:

Stille vennoot schreef op 13 dec 2016 om 17:01:


Ik heb alle berichten nog niet kunnen lezen maar wat ik zie is dat de Kepler Cheuvreux analist die TomTom moet volgen ....vragen aan Lanctot gaat stellen....

hmmm zet je wel te denken


Hij kan zich geen prijs van 8 tot 10 miljard dollar voor tomtom voorstellen.
Bij een overname is een 30-40% premie normaal.

Geen 400-500%. ;-)
[verwijderd]
0
Het verschil is dat Volvo in 2019 mee gaat tellen en Tesla in 2017, niet alleen voor real-time navi en traffic, maar ook meteen voor HD Maps, RoadDNA en wellicht zelfs traffic sign AI.

TomTom heeft een business-model opgesteld voor HAD-tech en dat gaat uit van heel de wereld HD mappen a ca. 500 euro per kilometer en toch verdienen ze er dik aan. Dus dan weet je wat ze verwachten aan de opbrengstzijde en dan gaat het om reeds getekende contracten.

Hopelijk krijgen aandeelhouders ook een eerlijke (eerlijk volgens de Code) punt van de taart.
VanillaSky
0
quote:

NielsjeB schreef op 13 dec 2016 om 21:11:


[...]
*mompelt iets met Volvo*


Inderdaad een plusje van een paar procent daarna business as usual. Herhaal nog maar eens, twee mogelijkheden tot structureel hogere koersen 1) beterende cijfers - en dan dus niet een paar cent adjusted erbij of 2) overname/opsplitsing.

Tot die tijd op sentiment en fantasie/teleurstelling bewegen we naar boven en beneden.
[verwijderd]
1
quote:

Stichting PAT schreef op 13 dec 2016 om 21:42:


Het verschil is dat Volvo in 2019 mee gaat tellen en Tesla in 2017, niet alleen voor real-time navi en traffic, maar ook meteen voor HD Maps, RoadDNA en wellicht zelfs traffic sign AI.

TomTom heeft een business-model opgesteld voor HAD-tech en dat gaat uit van heel de wereld HD mappen a ca. 500 euro per kilometer en toch verdienen ze er dik aan. Dus dan weet je wat ze verwachten aan de opbrengstzijde en dan gaat het om reeds getekende contracten.

Hopelijk krijgen aandeelhouders ook een eerlijke (eerlijk volgens de Code) punt van de taart.


Dus jij verwacht dat de Tesla-deal al geheel in kannen en kruiken is ?

En hoeveel is dat dan volgens jou, wat ze verwachten aan de opbrengstzijde bij TomTom zelf ?
[verwijderd]
0
Wat ze ervan verwachten dat heeft Goddijn al gezegd; een grotere revolutie dan GPS voor consumenten nadat Clinton die in 2000 vrij gaf.

Het is natuurlijk wel zoals @potpourri zegt; Een succesvol bedrijf, hoeft niet goed te zijn voor aandeelhouders. De huidige situatie is ronduit slecht voor aandeelhouders en de huidige bedrijfsvoering is in strijd met de Code Tabaksblat.

Ik zou zeggen: Teken de petitie als je ook vindt dat aandeelhouders, overeenkomstig de Code, netjes behandeld dienen te worden.

petities.nl/petitions/tomtom-neem-een...






Leiwand
0
Misschien oud nieuws van 25 okt 2016. Kan het altijd gemist hebben: Apple ontwikkelt auto (car) OPSYS in BlackBerry's land. Er rijden meer dan 60 miljoen auto's rond met car infotainment gebouwd op het QNX systeem.

www.bloomberg.com/news/articles/2016-...

Op de QNX site vond ik een overview van QNX Automotive.

www.qnx.com/content/qnx/en/solutions/...

Als je naar beneden scrolled vind je een overzicht van de Ecosystem Partners. Onder ADAS vind je o.a. Here en onder Navigation o.a. Here& TomTom. Als je Here aanklikt krijg je een goede video over location-driven data solution, driver experience, self driven cars etc. Het toont het gezicht van Here. (Wat voor wat het waard is...)
Klik je TomTom aan.....mijn eerste reactie was "dat kan niet".....dan zie een presentatie van TomTom en TomTom Consumer "Get Goning" met een korte video FITNESSTRACKER en nog meer consumer.
Moet dit het gezicht zijn van TomTom in Automative? Ieder zo zijn eigen gedachte.

Het valt op, wanneer je "QNX CAR Platform for Infotainment" klikt dan staat TomTom niet in het lijstje van Partners. Here wordt genoemd. Vreemd....





[verwijderd]
0
quote:

*Justin* schreef op 13 dec 2016 om 19:43:


[...]
Geef even aan wanneer je geschreven calls geexpireerd zijn, dan krijgen we weer een 'najaarsrally' met 'explosiegevaar' omhoog.

Als je het gevolgd had dan wist je dat ik die allang heb opgeruimd. Ik zit klaar voor eindejaarsrally in TomTom. Dus het is des te frustrerender om te zien hoe met piepkleine verkoopjes iedere keer die koers weer omlaag kan worden gebracht omdat er simpelweg geen kopers van belang zijn.

Maar dat vind jij dan weer volstrekt oninteressant. TomTom is bij jou een aandeel om te verafgoden, niet om gewoon rendement mee te willen maken. Op DIT moment is er weinig andere mogelijkheid dan actief handelen met alle daarvoor geschikte instrumenten om je niet kapot te ergeren aan de slechte performance van het aandeel.

Jij rationaliseert alle gemanipuleer en de beroerde communicatie het liefste weg. Een kritische houding of het nuchter onder ogen zien dat iedere stijging in de kiem wordt gesmoord is gewoon "not done". Sinds ik afscheid heb genomen van die dwangmatige positivo-dogmatiek zijn mijn rendementen behoorlijk verbeterd. Ik ben veel te lelijk om voorop te willen staan in het cheerleader-team.

Als er gedumpt wordt, omdat dat kennelijk kan, dump ik vrolijk mee en probeer daarbij net wat sneller te zijn dan de markt. Dan zucht ik even: "het is zoals het is" en Wat mot dat mot" en "Hoppa, gaan met die banaan". Hoewel ik het overigens meestal aanpak met schrijven van kortlopende opties aan beide kanten van de bandbreedte. Puts als we laag staan en calls als we hoog staan.

Dus ik zit klaar om weer heel doodnuchter calls januari te gaan schrijven als we de 8 voorbij zijn. Tenzij er ECHT voor de markt onomstotelijk positief nieuws komt op wpa-verbetering binnen het jaar of realisatie van assets komt. Maar die kans nou eenmaal niet zo groot.

Dom hè, calls schrijven in zo'n fantastisch fonds als TomTom?!
[verwijderd]
1
quote:

Eva1960 schreef op 13 dec 2016 om 20:24:


He dat is een nr 1 klant van TomTom en Saucier komt van Peugeot. Whats going on, dual sourcing, TT loosing ground? Iemand een mening?
[...]

Ben na thuiskomst aan het bijlezen. Maar dit is serieuze stof tot nadenken. Hoe logisch was het geweest om door te pakken met TomTom HD-maps + RoadDNA. En ook bij Uber in San Francisco kun je je afvragen of daar de kaarten echt wel van TomTom gaan komen. Die "urban areas" waar SDC level 4/5 het eerst operationeel gaat worden zijn ook prima te doen met andere mapping technieken. Liever "El Cheapo" dan TomTom ook eens een vroeg SDC-verdienmodel te gunnen?!

Maar daar zullen we van de cheerleading club wel niet over mogen nadenken.

Today, for example, we announced that we are providing HD Live Map to PSA Group (which owns brands like Citroën and Peugeot) to aid its testing of highly automated vehicles. In particular, we are making HD Live Map available for 17 different routes within France, totalling 1,500 kilometres of coverage.

"To aid its testing". Laat de relativerende commentaren maar weer komen, zoals we die nog kennen van de CES 2016. "Dual sourcing"?! Dus niet interessant?! Prijsdruk gewoon negeren?!
DerksVisie
0
quote:

xynix schreef op 13 dec 2016 om 23:25:


[...]
Ben na thuiskomst aan het bijlezen. Maar dit is serieuze stof tot nadenken. Hoe logisch was het geweest om door te pakken met TomTom HD-maps + RoadDNA. En ook bij Uber in San Francisco kun je je afvragen of daar de kaarten echt wel van TomTom gaan komen. Die "urban areas" waar SDC level 4/5 het eerst operationeel gaat worden zijn ook prima te doen met andere mapping technieken. Liever "El Cheapo" dan TomTom ook eens een vroeg SDC-verdienmodel te gunnen?!

Maar daar zullen we van de cheerleading club wel niet over mogen nadenken.


Ik ben zeker niet van de cheerleading club. Maar dit nieuwsbericht gaat om een test. Het is niet anders dan logisch dat de grote automerken meerdere producten uitproberen om de zelfrijdende auto's tot stand te brengen.

Het is aan de andere kant wel mooi om te zien dat HERE maar 1500km oplevert. En dat HERE ook nog steeds inzet op HD-Maps, blijkbaar is deze technologie nodig.



~Justin~
0
quote:

xynix schreef op 13 dec 2016 om 23:10:


[...]

Jij rationaliseert alle gemanipuleer en de beroerde communicatie het liefste weg. Een kritische houding of het nuchter onder ogen zien dat iedere stijging in de kiem wordt gesmoord is gewoon "not done". Sinds ik afscheid heb genomen van die dwangmatige positivo-dogmatiek zijn mijn rendementen behoorlijk verbeterd. Ik ben veel te lelijk om voorop te willen staan in het cheerleader-team.

Dom hè, calls schrijven in zo'n fantastisch fonds als TomTom?!



Je bent nog steeds hyper en dogmatisch hoor, maar dan over je nieuwe strategie.

Ik zeg trouwens niks over of de strategie van schrijven goed of verkeerd is. Ik ken mensen die regelmatig succesvol schrijven (op indexopties dan)

Ik denk wel dat sommige mensen bij succes hun eigen handelen overschatten en de factor geluk onderschatten. En bij falen vooral hun handelen onderschatten, de factor pech onderschatten en de omgeving (wat jij noemt "manipulatie en beroerde communicatie") overschatten.

Op populistische wijze noem je mensen met een gezond vertrouwen 'cheerleaders'. Eigenlijk ongepast. Misschien ben je zelf wel een cheerleader, maar dan van de achterdochtige aluhoedjes brigade.

[verwijderd]
2
quote:

groeibriljant schreef op 13 dec 2016 om 20:36:


[...]
Na de deals met Volvo en Uber heb ik daar een goed gevoel over gekregen. En helemaal nu Nissan ook binnen schijnt te zijn.
De samenwerking met Nvidia en Bosch zijn ook zeer belangrijk.

Wij fantaseren hier dat Volvo zich ook uitstrekt tot HD-maps en RoadDNA. Net als bij PSA. Maar daar is NIETS over gezegd dat daar al het begin van concrete contracten in zicht is. Remember VAG die zo goed als zeker binnen leek? Vooralsnog gaat het bij Volvo en PSA gewoon om het "ouderwetse pakket". Als de Volvo SDC's vooralsnog alleen gaan rijden als driverless taxi's in stedelijke gebieden zijn er zat mapping alternatieven voor hun. Ook HERE als dat voor een prikkie wordt aangeboden.

Er zal echt keiharde confirmatie (MET indicatie van het verdienmodel!) moeten komen voordat de markt het wil gaan geloven. En zelfs dan zal er nog flinke scepsis zijn gezien de worst-verhangacties van HG in het verleden.

Jij noemt Consumer "mooi gediversificeerd". Ik zie één op dit moment geslaagd nieuw product en één flop. En dat succesvolle product, de sportwatch, zit in een hoek waar het moeiteloos in 1 jaar van boom naar bust kan gaan. Nog wat meer gezeur over die kapot gaande bandjes en het kan ook snel bergaf gaan. Hun app krijgt slechte kritieken. De support staat niet echt goed bekend.

Het is niet voor niets dat er zo weinig kopers zijn. Er is alle reden voor ongeloof. Hoewel ik ook weet dat die automotive contracten wel echt binnen zijn en dat het veel te langzaam groeiende TTT ook echt wel wat waard is. Maar de licensing groei valt mij bijvoorbeeld ook zwaar tegen als je ziet welke deals zij aangekondigd. Kennelijk wordt daar geen knaak aan verdiend.

Het wordt echt tijd dat HG gaat deliveren.
~Justin~
0
Xynix is wat bezorgd dat er morgen positief Mitsubishi
nieuws uitkomt.

Dan komt er weer een verhaaltje over worsten verhangen.
[verwijderd]
0
quote:

*Justin* schreef op 13 dec 2016 om 23:38:


[...]
Je bent nog steeds hyper en dogmatisch hoor, maar dan over je nieuwe strategie.

Ik zeg trouwens niks over of de strategie van schrijven goed of verkeerd is. Ik ken mensen die regelmatig succesvol schrijven (op indexopties dan)

Ik denk wel dat sommige mensen bij succes hun eigen handelen overschatten en de factor geluk onderschatten. En bij falen vooral hun handelen onderschatten, de factor pech onderschatten en de omgeving (wat jij noemt "manipulatie en beroerde communicatie") overschatten.

Op populistische wijze noem je mensen met een gezond vertrouwen 'cheerleaders'. Eigenlijk ongepast. Misschien ben je zelf wel een cheerleader, maar dan van de achterdochtige aluhoedjes brigade.

Justin, jij negeert gewoon systematisch wat iedereen kan zien: er zijn geen structurele kopers voor dit fonds dat actief is in een red-hot sector met een peer-valuation die minstens het dubbele van de beurswaarde is. De performance is dramatisch!

Dat keiharde gegeven doe jij af als niet ter zake doende. Want JIJ weet zeker dat het helemaal top gaat worden met TomTom. De rest van de wereld zijn gewoon sukkels.

Dat VAG totaal buiten beeld is geraakt kan niet boeien. Dat de Bandit is geflopt: who cares? Nee, want de sportwatches worden een smashing hit waar we zeker nog tijden 100% groei gaan zien. Dat er nog steeds geen van die 100+ accounts is "geland"? Vooral niet te "hijgerig" zijn! Die komen gegarandeerd!
sugar1
0
quote:

*Justin* schreef op 13 dec 2016 om 23:49:


Xynix is wat bezorgd dat er morgen positief Mitsubishi
nieuws uitkomt.

Dan komt er weer een verhaaltje over worsten verhangen.

en dan zoals gewoonlijk rood sluiten met mitsubishi nieuws ;)
Hik
0
quote:

xynix schreef op 13 dec 2016 om 23:25:


[...]
Ben na thuiskomst aan het bijlezen. Maar dit is serieuze stof tot nadenken. Hoe logisch was het geweest om door te pakken met TomTom HD-maps + RoadDNA. En ook bij Uber in San Francisco kun je je afvragen of daar de kaarten echt wel van TomTom gaan komen. Die "urban areas" waar SDC level 4/5 het eerst operationeel gaat worden zijn ook prima te doen met andere mapping technieken. Liever "El Cheapo" dan TomTom ook eens een vroeg SDC-verdienmodel te gunnen?!

Maar daar zullen we van de cheerleading club wel niet over mogen nadenken.

Today, for example, we announced that we are providing HD Live Map to PSA Group (which owns brands like Citroën and Peugeot) to aid its testing of highly automated vehicles. In particular, we are making HD Live Map available for 17 different routes within France, totalling 1,500 kilometres of coverage.

"To aid its testing". Laat de relativerende commentaren maar weer komen, zoals we die nog kennen van de CES 2016. "Dual sourcing"?! Dus niet interessant?! Prijsdruk gewoon negeren?!


Belgian region selects Here C-ITS solution
www.itsinternational.com/categories/n...
[verwijderd]
0
quote:

*Justin* schreef op 13 dec 2016 om 23:49:


Xynix is wat bezorgd dat er morgen positief Mitsubishi
nieuws uitkomt.

Dan komt er weer een verhaaltje over worsten verhangen.

Jij wilt gewoon niet lezen dat ik momenteel flink bullish gepositioneerd ben. Maar dat ik ook zit na te denken over wat we in de aanloop naar de CES kunnen verwachten.

Als er Mitsubishi-nieuws zou komen (waarom nu dan wel?) dan komt mij dat prima uit als de koers daarop explodeert. Maar daar geloof ik alleen geen bal van. Waarom zou het nu anders gaan dan bij al die andere in beginsel positieve berichten eerder dit jaar?

Mitsubishi (en Nissan) zitten gewoon al in die 15% CAGR. Dus is dat zo boeiend? Het is weer allemaal over de horizon. Het ruikt onvoldoende naar echt geld verdienen.
~Justin~
0
quote:

DerksVisie schreef op 13 dec 2016 om 23:34:


[...]

Ik ben zeker niet van de cheerleading club. Maar dit nieuwsbericht gaat om een test. Het is niet anders dan logisch dat de grote automerken meerdere producten uitproberen om de zelfrijdende auto's tot stand te brengen.

Het is aan de andere kant wel mooi om te zien dat HERE maar 1500km oplevert. En dat HERE ook nog steeds inzet op HD-Maps, blijkbaar is deze technologie nodig.






Ik heb in Eindhoven gehoord dat vrijwel alle autofabrikanten die met zelfrijdende auto's bezig zijn de TomTom producten (hd map en road dna) testen. Goddijn zei over de beschikbaarheid van die producten "it gives everybody something to test against and work against, take specifications into consideration".

Het zou naief zijn om te denken dat een fabrikant blind voor tomtom kiest zonder een alternatief - indien beschikbaar - te testen. Wat dat betreft lastig voor here dat ze amper hd maps dekking hebben in de VS (Goddijn noemt grote kansen bij Amerikaanse autofabrikanten, zie potpourri's report na de recente Morgan Stanley conference in Barcelona).

50% marktaandeel voor TT is prima. Op HD maps dekking hebben ze voorsprong en realtime maps zijn een vereiste om die uberhaupt te kunnen leveren. Ook dat heeft HERE niet. Zie bijvoorbeeld op 11/11 event de uitspraak van Alain de Taeye:



With regards to Here and its technology, board member de Taeye explained that Here still uses batch processing (albeit at a very high frequency) to refresh and update maps. That is still possible in today’s markets but Here will have to go to transactional map making (which is TomTom’s methodology) if it wants to compete in the (semi) autonomous driving markets where updates must be made available every hour or even faster.

De Taeye also indicated that if Here were to have unlimited funds available, it could replicate TomTom’s processes and products within a 3 year time frame but that a chance of a failure is also a possibility. De Taeye admitted that TomTom (TeleAtlas) only got it right the 3rd time around. TomTom will continue to work on automating its map updating process and that it expects the effectivity of that process to improve “not by percentages but by orders of magnitude”. That also bodes well for operational leverage going forward.


~Justin~
0
quote:

xynix schreef op 14 dec 2016 om 00:02:


[...]

Mitsubishi (en Nissan) zitten gewoon al in 15% CAGR. Dus is dat zo boeiend? Het is weer allemaal over de horizon. Het ruikt onvoldoende naar echt geld verdienen.


Een jaar lang zeg je dat tomtom te weinig communiceert en elk weetje dat niet gebracht is wordt onder een vergrootglas gelegd. En nu zeg je: ach, waarom zouden we uberhaupt interesse hebben in deals, welke merken dat zijn, etc etc. We weten immers toch dat er btob 15% groei per jaar is tot 2020. Dus alle berichten vallen onder die voorspelling.

Zullen we dan voortaan maar niet meer zeuren over conspiracies over niet gemelde zaken aangezien tomtom nu volkomen transparant is met die 15% CAGR. Jouw eigen stelling van zojuist.


NB
De relevantie van namen en rugnummers versus een groeicijfer zit hem natuurlijk in concurrentiekracht en marktaandeel winst. Een klant van HERE winnen (zoals Volvo een pure HERE klant was) telt gevoelsmatig zwaarder dan een contract uitbreiden bij een bestaande klant. Zelfs als de opdrachtsom gelijk is. Dat maakt ook Nissan interessant.
[verwijderd]
2
Ik denk niet dat als er een Mitsubishi PB komt (moet ik nog zien) dat Bisera dat zo kan opstellen dat dat nu een keer echt indruk gaat maken op de markt. Sorry, zo denk ik er over, tot ik eindelijk iets zie gebeuren dat mijn ongelijk bewijst. Graag!
Rabowshares
2
Bijna iedereen heeft hier geroepen vanaf februari dat eind 2016 tt weer op 10 euro zou staan. We mogen blij zijn als we de 8 euro halen.
3.270 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 ... 160 161 162 163 164 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

TomTom Meer »

Koers 11,326   Verschil -0,03 (-0,25%)
Laag 11,196   Volume 351.493
Hoog 11,388   Gem. Volume 506.143
13-sep-19 17:35
label premium

TomTom: dichter bij Microsoft

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium