Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

TomTom December 2016

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
3.270 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 ... 160 161 162 163 164 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
[verwijderd]
0
quote:

sugar1 schreef op 12 dec 2016 om 21:40:


[...]
nee, natte krant vind ik leuker!

wies dat?
[verwijderd]
0
Wat mij vaak nstoort aan de PB's van TomTom zoals van vandaag is dat er niet alleen geen indicatie van de waarde wordt gegegeven (kan ik nog wel snappen), maar dat er ook niet wordt aangegeven hoe het verdienmodel is. Voor wat beteeld de nieuwe partner of welke "uitruil" vindt er plaats? Bij TomTom tast je altijd in het duister wat ze met nieuwe ontwikkelingen zouden kunnen gaan verdienen.

Iemand ook maar een vaag idee hoe de diensten aan SAP geleverd zullen gaan worden en wie dan wat waarvoor op welk moment gaat betalen aan TomTom?
Gerard_ecb
0
quote:

aandeeltje! schreef op 12 dec 2016 om 21:27:


[...]

Zo is et maar net. Ik zag ook die 75 km. Echt wat een grote onzin. Maak er dan 1000 van. Kun je tenminte wat ritjes doen. Van 75 km waarvan waarschijnlik 65 over de de bekende autowegen hou je dus niets over.
Kneuteraars daar hij. TT! De app ook gemist.

De app kost 20€ per jaar. Wie is er de kneuteraar?

Ja Dagobert, je valt hier als, zelfbenoemd, zeer succesvol belegger behoorlijk door de mand.
Moneyball
0
quote:

sugar1 schreef op 12 dec 2016 om 20:54:


met dank aan juun
TomTom, ga je schamen (column)
In De Grens van Gieling analyseert hoofdredacteur Remy Ludo Gieling een week vol ondernemerschap in binnen- en buitenland. Deze week de val van een ex-challenger.

TomTom was ooit het toonbeeld van Nederlandse innovatie. Voor de komst van de geïntegreerde autonavigatie, veroverden de fraai ontworpen kastjes in no time continent na continent. En laten we eerlijk wezen, op weg naar de Franse Rivièra heeft het bedrijf menig huwelijk gered (‘o, je had hier naar links gemoeten; had dat dan gezegd, muts!’).

We hebben veel te danken aan TomTom, maar als het bedrijf van Harold Goddijn niet bijstuurt is het hard op weg de Nederlandse Nokia te worden. Al lijken ze dat op het hoofdkantoor in Amsterdam nog niet door te hebben.

Commodity

De kern van het probleem is dat navigatie een commodity is geworden, een product dat je min of meer gratis bij verschillende afnemers kunt krijgen. Het begon in 2008 toen Google met de mobiele versie van Google Maps kwam, in 2012 gevolgd door Apple. Een jaar later kwam zelfs Nokia met het nieuws dat het gratis navigatie ging aanbieden.

In 2013 kocht Google voor 1.1 miljard dollar een Israëlische startup genaamd Waze, die ook kostenloos navigatie aanbood, maar er een sociaal element aan koppelde: zie je een flitser, dan geef je dat direct door aan mede-weggebruikers. Daarnaast hebben steeds meer voertuigen navigatie in de boordcomputer zitten (soms van TomTom), wat het nut van betaalde navigatiesoftware (en hardware) teniet doet.

Deze ontwikkelingen zijn niet nieuw. Iemand binnen die organisatie moet zijn opgevallen dat je met een Android-telefoon al bijna acht jaar lang gratis over het wegennet knalt. De noodzaak om nog 55 piek voor een TomTom-app neer te leggen was mij dan ook volstrekt onduidelijk. Gelukkig kwam het bedrijf dit jaar met een radicale omslag: TomTom Go Mobile. Niet langer betalen voor een service die ook voorgeïnstalleerd op je telefoon beschikbaar is. Of wacht, de kleine lettertjes lezen, de eerste 75 kilometer zijn gratis en daarna mag je twintig euro per jaar neerleggen.

Non-innovatie

Harold, als een van de founding partners van dit bedrijf dat ooit bekend stond als challenger, als vernieuwer, als wereldveroveraar, moet je jezelf toch kapot schamen voor dit staaltje non-innovatie. Je zou maar praten met Larry Page van Google, die je net heeft verteld over zijn ballonnen die de gehele wereld van internet zullen voorzien of Elon Musk die bezig is met een kolonie op Mars te stichten. Vertel jij dan vol trots dat je jouw app op zo'n manier hebt gepivot dat mensen geen upfront kosten meer betalen en tot 75 kilometer gratis mogen navigeren? 75 kilometer, Harold, daarmee kom ik vanuit mijn huis nog niet eens op en neer naar jullie fraaie kantoor aan de Oosterdoksstraat 114.

Natuurlijk kan je in de verdediging schieten: ‘But Elon, you can download our maps directly to your phone. So you won’t have any roaming costs when you go abroad.’ En natuurlijk zullen er voordelen zijn ten opzichte van het gratis Google Maps - dat mij overigens de afgelopen jaren dagelijks van deur tot deur brengt. De kern van de zaak is dat je niet kunt verwachten dat met de budgetten van Google of Apple ze achterblijven bij het product dat jij te bieden hebt.

Aftreksels

Wees een vent en erken dat je de markt voor consumentennavigatie sinds 2008 uit handen hebt gegeven en richt je businessmodel zo in dat het klaar is voor de toekomst. Dat je een bedrijf bouwt waar we met de hele BV Nederland trots op kunnen zijn, in plaats van dat we met zijn allen meewarig kijken naar de volgende app, actioncam of sporthorloge dat uit de hoge TomTom-hoed verschijnt. Want ook hierbij is het bewonderenswaardig dat je de horizon wilt verbreden, maar op matige aftreksels van GoPro of Fitbit zit niemand te wachten.

Ik wil je aanraden het boek Zero to One te lezen, van Paypal-oprichter Peter Thiel. Thiel, inmiddels co-founder van meerdere miljardenbedrijven, beschrijft hierin zijn visie hoe innovatieve bedrijven succes op lange termijn boeken. Zo moet je product vooral niet concurreren met anderen, omdat je marges verdampen en te weinig geld overhoudt om te investeren in innovatie. Herkenbaar?

Vraag jezelf ook af: kan mijn businessmodel over 20 jaar nog steeds bestaan? Het advies van Thiel: lever nu in op je winst, zolang je maar waarde op lange termijn creëert. Wat denk je, is twee tientjes voor een jaar lang navigeren tegen die tijd nog steeds rendabel?

Hoop

Ik hoop met heel mijn hart dat TomTom een nieuwe monopoly vindt en vanuit die rol als een allesverslindende draak de wereld over gaat. Blijf in de tussentijd vooral doen waar je goed in bent: van het leveren van kaarten aan Apple en het uitbaten van licenties tot het creëren van telematicasystemen en navigatie voor boordcomputers (hoewel dat met de komst van Apple CarPlay en Android Auto ook een aflopende zaak is). Durf te kiezen en durf afscheid te nemen van een doodbloedend businessmodel. Dat doet jullie én onze naam goed. Geen zorgen, ook bij jullie is het niet te laat voor een serieuze omslag.

Dus bedenk een augmented reality-lens die je route op de weg projecteert, een systeem om de beste döner te vinden na een avond stappen, of maak wat mij betreft dé navigatieapp voor de ruimtereizen van Elon Musk, Richard Branson en Michiel Mol. Jullie hebben de kennis, het talent en de middelen in huis. Maak hier gebruik van en zorg dat je niet de Nederlandse Nokia wordt, maar de Nederlandse Google. Zet 'm op!
www.sprout.nl/artikel/innovatie/tomto...


Rémy Ludo Gieling ga je schamen. Als je de oprichter van T2 zo de les leest over innovatie terwijl je zelf nauwelijks wat gepresteerd hebt op dat vlak. Chapeau.
[verwijderd]
1
Even een voorbeeldje, ik moest afgelopen week hier zijn : Kerkeind Valkenswaard
Keek even op Google maps hoe ikrijden moest , : onbekend ........ TomTom 5000 erbij gepakt : geen enkel probleem !
Dan was deze "nieuwbouwwijk" een half "pas" een jaar oud , dit geeft wel het essentiële verschil weer !

Voor een dubbeltje op de eerste rang zitten , moet dit het streven wel zijn ?
Sunshine Band
0
quote:

Purespeculation# schreef op 13 dec 2016 om 01:43:


Even een voorbeeldje, ik moest afgelopen week hier zijn : Kerkeind Valkenswaard
Keek even op Google maps hoe ikrijden moest , : onbekend ........ TomTom 5000 erbij gepakt : geen enkel probleem !
Dan was deze "nieuwbouwwijk" een half "pas" een jaar oud , dit geeft wel het essentiële verschil weer !

Voor een dubbeltje op de eerste rang zitten , moet dit het streven wel zijn ?


Als ik in een dorp op 'kerkeind' moet zijn, pak ik er echt geen device bij, rij er gewoon heen. Kerk zal je wel kunnen vinden toch?

KC
Gerard_ecb
0
Er wordt al enige tijd op diverse fora gepost over de analistenlijstjes voor 2017. John beet de spits af en ik weet niet of het al,geplaatst is, door de vele kwalitatieve posts verlies je weleens het overzicht.

Vandaar hier de eerste waar TT op terecht gekomen is met een kleine toelichting over turn around en een zin, omzetwaarschuwing geen winstwaarschuwing, waaruit blijkt dat John meer op de long lijn, hier zit.

www.belegger.nl/Thema/160/259366/Koop...

Wellicht dat de lijstjes wat soelaas gaan vormen voor het einde van het jaar, alhoewel ik mij ook een tegenbeweging kan voorstellen, namelijk window dressing. Porto's opschonen en de slechtst presterende aandelen van afgelopen jaar er uit verwijderen om ze in januari weer op te pakken.

Succes
Juun
0
quote:

Sunshine Band schreef op 13 dec 2016 om 01:57:


[...]

Als ik in een dorp op 'kerkeind' moet zijn, pak ik er echt geen device bij, rij er gewoon heen. Kerk zal je wel kunnen vinden toch?

KC

En hoe ontvang jij dan TT Traffic als je de PND uit laat staan?

@mjmj: inderdaad, 75 km per maand.
Sunshine Band
0
Ik denk iets meer voor het draadje ; de hype van sdc's'

toch hier ook maar gevraagd: wie heeft er een up to date overzicht van het werk dat diverse partijen doen aan sdc's?

www.globallnews.com/archives/28113

apple wel, apple niet, apple wel
google wel, google niet, oud topman 'google automitive. wel.....


KC
@Juun, naar kerkeind in Valkenswaard ga ik op zaterdagmiddag, heb ik alle tijd en zeker geen traffic nodig;-))
[verwijderd]
0
(Overgenomen van het hypecycle draadje)

quote:

Sunshine Band schreef op 13 dec 2016 om 07:37:


GOOGLE IS NO LONGER DEVELOPING ITS OWN SELF-DRIVING CAR: REPORT – THE VERGE

www.globallnews.com/archives/28113

Ik volg dit onderwerp nu een maand of zes en probeer wat meer inzicht te krijgen in welke partijen bezich zijn met sdc's

het valt niet echt mee.....

Wat is dit waard?
The two companies announced a partnership to develop self-driving minivans in May.

KC

Bedankt voor het delen. Artikel lijkt van vandaag. Alle kaarten op een samenwerking met FIAT Chrysler? Dat klinkt niet als een teken van kracht!
[verwijderd]
0
Een deal bekend maken of het rechtzetten van de Nissan verspreking als we het over triggers hebben.
Sunshine Band
0
The company (Google) is hosting a media event around its self-driving car business in California on Tuesday, so we have more details soon.

www.globallnews.com/archives/28113

Fiat/Google/.....

KC
paulta
0
Gemalto lijkt mij een mooie nieuwe eigenaar van TomTom, ze sluiten echt op elkaar aan, zie de samenwerking vandaag met China Mobile.

Geen overlappingen, louter nieuwe technische mogelijkheden, een Kraamkamer voor de toekomst met nieuwe producten en toepassingen......
Juun
0
Besides, the NIS 7100 embeds a fully-featured truck-specific navigation system (complete with 3D nav, Point of Interest search, etc.) from TomTom: in a matter of seconds, drivers get the route that's best for their truck's size, weight and cargo. It also features "dead reckoning": navigation is constantly accurate, even if the satellite signal is lost, like in tunnels. This new head unit can also manage rear view and side cameras, facilitating the delicate maneuvers truck drivers have to perform every day.
"The NIS 7100 is the 4th generation of our Android infotainment platforms and includes Parrot automotive libraries. We are proud to bring this advanced and open infotainment system to the highly competitive premium automotive market. The NIS 7100 will also be deployed in 2017 for other OEMs", says Éric Riyahi, Executive Vice President at Parrot Automotive.
globenewswire.com/news-release/2016/1...
Sunshine Band
0
quote:

paulta schreef op 13 dec 2016 om 09:13:


Gemalto lijkt mij een mooie nieuwe eigenaar van TomTom, ze sluiten echt op elkaar aan, zie de samenwerking vandaag met China Mobile.

Geen overlappingen, louter nieuwe technische mogelijkheden, een Kraamkamer voor de toekomst met nieuwe producten en toepassingen......


Ik heb daar afgelopen week ook aan zitten denken, ik vroeg me af of er voldoende aansluiting was om samen te gaan en voldoende overlap om veel op kosten te kunnen besparen. Groot knelpunt is het verschil in waardering. T2 zou mi eerst minimaal moeten verdubbelen in prijs om in de buurt te komen.

benieuwd hoe anderen daarover denken

KC
Juun
0
Navigation is clear with sensible map features and the voice commands are good. You don't get the full run of features like lane guidance, but you do get traffic. This gives some scope for route selection and fairly accurate times. In many ways, Google Maps navigation is better than many of the in-car systems you'd have to pay for and certainly finding your destination is easier. 
The navigation experience isn't as good as TomTom's best, especially when it comes to route planning and the live handling of traffic, but you're saving yourself a hefty initial outlay. Just bear in mind that you'll likely be using data for mapping. 
www.pocket-lint.com/news/139694-andro...
vCalker
0
Ik heb gisteren een link gepost over Google in het draadje 'off-topic'. Google is sinds de oprichting van Alphabet bezig met een grote reorganisatie. Een nieuwe CFO, genaamd ruthless ruth, houdt het smijten met geld beter in bedwang. De aankondiging van Google en Fiat ligt in die lijn.

www.bloomberg.com/news/features/2016-...
3.270 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 ... 160 161 162 163 164 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

TomTom Meer »

Koers 10,120   Verschil +0,03 (+0,34%)
Laag 9,921   Volume 473.012
Hoog 10,130   Gem. Volume 534.136
13-nov-19 17:35
label premium

TomTom: Reality check

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium