Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

TomTom December 2016

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
3.270 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 160 161 162 163 164 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
Chiddix
0
quote:

tatje schreef op 1 dec 2016 om 09:58:


Apple midden in het web.

Wat een machtsblokken Apple en Verizon.


Voor mij staat Tom Tom in de finale.

Succes in de finale, zal ik maar zeggen :-)



De verborgen waarde ontsluiten en uitkeren als superdividend. Komt goed met TT.
Grovert
0
harrysnel
0
Opvallende zin uit het TomTom persbericht:

"Deal now includes TomTom Traffic and room to grow as MapQuest continues to expand its offerings and reach.."


Met Verizon als eigenaar zijn er nieuwe mogelijkheden voor MapQuest. Na de overname van AOL door Verizon waren er eerst ook twijfels over wat de nieuwe eigenaar Verizon zou gaan doen. Onlangs dus de overname van SocialRadar en nu hechtere samenwerking met TomTom voor MapQuest. Zijn veel artikelen te vinden over de mogelijke toekomst van MapQuest ten tijde van de overname van AOL door Verizon zoals bv dit artikel (van 22 mei 2015):


‘Does MapQuest still exist?’ Yes, it does, and it’s a profitable business.
....

Unlike Nokia and Google, MapQuest doesn’t own the little bits of core data that create a digital map; it buys that information from a Dutch company, TomTom. MapQuest is competing with Google and Nokia only on the next step: What is done with that data and how it’s stitched together into something people can use.

Those at MapQuest are unsure about the impact of the Verizon purchase and say it isn’t changing their business model, although, conceivably, Verizon could create a higher profile for MapQuest’s app. In an earnings call last November, Tim Armstrong, AOL’s chief executive, called MapQuest a “very strategic asset.”

“I think it’s one of those assets that people probably don’t pay that close attention to overall,” Armstrong said, “but we do internally.” He added, “And you’ve seen us roll out probably more new products in the last year on MapQuest than the prior 10 years on MapQuest.”

www.washingtonpost.com/business/econo...



En deze van 19 mei 2015:

The Massive Potential of Verizon Mapquest

mapbrief.com/2015/05/19/the-massive-p...
mjmj
0
Vandaag weer een rare koersbeweging als je de berichten hierboven leest.

Een vraag: google heeft ook informatie over traffic. Ik gebruik het nooit maar ik hoor het van vrienden. Waarin verschilt deze info van die van TT?
[verwijderd]
0
quote:

mjmj schreef op 1 dec 2016 om 10:44:


Vandaag weer een rare koersbeweging als je de berichten hierboven leest.

Je merkt gewoon aan alles dat alles en iedereen die misschien strategisch gezien wel zou willen instappen iedere keer in no time wordt "weggejaagd" door de permanente stroom aan grotere en kleinere koersdumps. Zonder dat er buiten de spaarzame dagen van "massieve handel" die we hebben gezien enige consequente koopactiviteit is waar te nemen.

Dus hoe mooi het strategische plaatje er op langere termijn ook uitziet is er op de korte termijn maar 1 mogelijkheid om wat aan het fonds te verdienen. En dat is op kousevoetjes aan geschreven opties in alle richtingen doen (calls wel gedekt!) en wat daghandel met staffeltjes. Wellicht dat het beeld vanaf januari gaat wijzigen. Overmatig enthousiasme over strategisch potentieel mooie deals kost je voorlopig alleen maar geld. Realisme is geboden!

Ik verwacht t/m december geen grote strategische deals die vraag op gang brengt die we tot nu toe ook niet zien.
aandeeltje!
0
quote:

Juun schreef op 1 dec 2016 om 08:08:


En weer een model met 100% take-rate. Wat dat betreft geloof ik GB meer dan HG. Vroeger was een airbag en ABS een keuze, nu standaard. Dat zal bij TT inside ook steeds vaker het geval zijn en niet alleen in het hogere segment, maar gewoon ook in de kleinere karretjes.

Wat naar mijn idee dan niet onderschat moet worden is de prijserosie. Bij het verschuiven van exclusief naar standaard, gaan de tarieven zondermeer onderuit. Dat blijft hier op het forum onderbelicht en ík heb onvoldoende kennis om uit te vogelen wat dan wel een gebruikelijk tarief is wanneer alle afgeleverde voertuigen met TT inside uitgerust worden.

Anderzijds:
In het voordeel van TT pleit dat er een soort TINA is: er is geen alternatief. TT heeft perfecte navigatie en zondermeer de beste Traffic. Volgens de laatste opgave van TT zijn in ieder geval 12 van de laatste 13 Traffic aanbestedingen door TT gewonnen. Dat zegt toch wel heel veel. En Traffic ligt (qua product van de nabije toekomst) wel heel dicht bij Parking. Kijken of TT daar ook zo dominant kan worden. Zou fantastisch zijn.

www.carscoops.com/2016/11/renaults-up...
Depending on the market, the zero-emissions car comes with standard 7-inch touchscreen, R-Link2 infotainment, TomTom satellite navigation system, Bluetooth connectivity, climate control, leather-wrapped steering wheel and gear lever, automatic headlights and wiper and several other goodies. However, the Zoe can also be had with a premium Bose audio system, heated front seats and rearview camera, but for an extra cost.




Zoals ik altijd zeg: als je er standaard in zit (als leverancier van de leverancier etc..) dan mag je best een boterham verdienen, maar je zult nooit weglopen met het grote geld. Het kiezen voor volume heeft een prijserosie tot gevolg. Zeker als je ook iets terug wilt van de ander, namelijk data!
Geeft niet, maar daarom vind ik kijken naar winstgevendheid veel en veel belangrijker.
[verwijderd]
1
[Modbreak IEX: Gelieve niet voortdurend dezelfde inhoudsloze berichten op het forum te plaatsen. Deze account is geschorst.]
Gerard_ecb
0
Zo de ondergang van dit draadje lijkt slechts een kwestie van tijd. Zolang IEX deze mensen op het forum toelaat en andere mensen vindan dat ze moeten blijven reageren op uitdagingen is de niveauverlaging altijd een kwestie van tijd. Dus in plaats van reageren kan je je afgvragen wat je beoogd met de reactie, alleen het draadje om zeep helpen is een goede reden.

Succes allen

@Xnix, je moet de omzetten niet optellen.

Inkoop heeft te maken met de inkoop is dus de verkoop minus marge
En de verkoop is wel het totaal,

Ik denk ook niet dat het al geheel neutraal is maar ik denk wel dat de impact al een stuk kleiner is dan eind vorig jaar en steeds meer richting neutraal gaat. Wachten is op een grote Amerikaanse overall klant.
Tijdrijder
0
Wat zou de reden zijn dat Den Drijver van NIBC bijna wekelijks met een koersdoel en advies komt?
[verwijderd]
1
quote:

Tijdrijder schreef op 1 dec 2016 om 11:39:


Wat zou de reden zijn dat Den Drijver van NIBC bijna wekelijks met een koersdoel en advies komt?

Lijkt wel of het in z'n resultaatafspraken staat. Zoveel mogelijk koersdoel adviezen, herhalingen tellen ook mee.
Hoe meer die het roept des te minder de koers beweegt.
groeibriljant
0
quote:

xynix schreef op 1 dec 2016 om 11:11:


[...]
Je merkt gewoon aan alles dat alles en iedereen die misschien strategisch gezien wel zou willen instappen iedere keer in no time wordt "weggejaagd" door de permanente stroom aan grotere en kleinere koersdumps. Zonder dat er buiten de spaarzame dagen van "massieve handel" die we hebben gezien enige consequente koopactiviteit is waar te nemen.

Dus hoe mooi het strategische plaatje er op langere termijn ook uitziet is er op de korte termijn maar 1 mogelijkheid om wat aan het fonds te verdienen. En dat is op kousevoetjes aan geschreven opties in alle richtingen doen (calls wel gedekt!) en wat daghandel met staffeltjes. Wellicht dat het beeld vanaf januari gaat wijzigen. Overmatig enthousiasme over strategisch potentieel mooie deals kost je voorlopig alleen maar geld. Realisme is geboden!

Ik verwacht t/m december geen grote strategische deals die vraag op gang brengt die we tot nu toe ook niet zien.



Tesla
-die kan binnen enkele weken binnen zijn (nieuwe Autopilot komt er aan)
-is nog een kleintje maar trekt direct USA-beleggers en koers kan snel naar 10-15 euro range
Juun
0
quote:

Gerard_ecb schreef op 1 dec 2016 om 11:38:


Zo de ondergang van dit draadje lijkt slechts een kwestie van tijd. Zolang IEX deze mensen op het forum toelaat en andere mensen vindan dat ze moeten blijven reageren op uitdagingen is de niveauverlaging altijd een kwestie van tijd. Dus in plaats van reageren kan je je afgvragen wat je beoogd met de reactie, alleen het draadje om zeep helpen is een goede reden.

Dat zie je goed Gerard.
Jezelf in proberen te houden en er niet op reageren is de beste reactie.
Anderzijds,
Niet vergeten om aan zo'n storende post van een vervuiler van een mooi draadje, steeds maar weer een N.O.K. te hangen. Henk krijgt dan goed op het netvlies wat er aan de hand is en achter de schermen werkt hij hard mee om het forum leesbaar te houden.
Tijdrijder
1
quote:

de speurneus schreef op 1 dec 2016 om 11:42:


[...]
Lijkt wel of het in z'n resultaatafspraken staat. Zoveel mogelijk koersdoel adviezen, herhalingen tellen ook mee.
Hoe meer die het roept des te minder de koers beweegt.


Het is in ieder geval opmerkelijk. Je zou zeggen dat dit alleen nodig is bij nieuwe feiten.
Tijdrijder
0
quote:

Gerard_ecb schreef op 1 dec 2016 om 11:38:


Zo de ondergang van dit draadje lijkt slechts een kwestie van tijd. Zolang IEX deze mensen op het forum toelaat en andere mensen vindan dat ze moeten blijven reageren op uitdagingen is de niveauverlaging altijd een kwestie van tijd. Dus in plaats van reageren kan je je afgvragen wat je beoogd met de reactie, alleen het draadje om zeep helpen is een goede reden.

Succes allen

@Xnix, je moet de omzetten niet optellen.

Inkoop heeft te maken met de inkoop is dus de verkoop minus marge
En de verkoop is wel het totaal,

Ik denk ook niet dat het al geheel neutraal is maar ik denk wel dat de impact al een stuk kleiner is dan eind vorig jaar en steeds meer richting neutraal gaat. Wachten is op een grote Amerikaanse overall klant.


De hedge in de productmix zit hem ook nog in BU Consumer. Als de Dollar sterker wordt, dan worden de consumerproducten van TomTom goedkoper voor Amerikanen. Dit zou de afzet kunnen vergroten. Bijvoorbeeld van de sportwatch tegenover producten van een Garmin. Of zie ik dat verkeerd?!
Juun
0
Ik verwacht er geen nieuws uit, maar vandaag, om 9.00 lokale tijd in Detroit, spreekt:
Nhai Cao
Product Manager, Autonomous Driving Product Unit, TomTom Automotive
autonomous-driving-detroit.com/en/age...
PGV
0
tatje
0
quote:

Juun schreef op 1 dec 2016 om 12:01:


Ik verwacht er geen nieuws uit, maar vandaag, om 9.00 lokale tijd in Detroit, spreekt:
Nhai Cao
Product Manager, Autonomous Driving Product Unit, TomTom Automotive
autonomous-driving-detroit.com/en/age...


Dus 15.00 uur nederlandse tijd !
PGV
0
quote:

Chiddix schreef op 1 dec 2016 om 10:24:


[...]

De verborgen waarde ontsluiten en uitkeren als superdividend. Komt goed met TT.


Ja, gaat zeker op termijn gebeuren, maar ik verwacht pas in 2020 de knal. Misschien krijgt GB wel gelijk, ik verwacht niet de 100, maar 30-40 kan zeker wel.
Navigatix
1
Navigatie is nu nog niet onbelangrijk, maar de toekomst van TomTom gaat via navigatie - traffic/webfleet - automotive steeds meer vorm krijgen. Als TomTom zelf zegt dieper in Apple te zitten dan iedereen zich kan voorstellen zijn dit logische ontwikkelingen. Zoals eerder gezegd uiteindelijk draait het om de oneindige stroom data die via de TomTom computers voor andere beschikbaar komt. Ook als TomTom niet de eigenaar van de data is, kun je met de stroom anonieme data leuke dingen doen. Daar heeft Apple dan wel weer belang bij.
Juun
9
Hij heeft geen eigen draadje, maar wat mij betreft, bij dezen, een welverdiende AB voor Henk.
3.270 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 160 161 162 163 164 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

TomTom Meer »

Koers 11,148   Verschil -0,18 (-1,57%)
Laag 11,000   Volume 434.616
Hoog 11,282   Gem. Volume 494.221
16-sep-19 17:35
label premium

TomTom: dichter bij Microsoft

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium