Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

TOMTOM NOVEMBER 2016

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
5.382 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... 266 267 268 269 270 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
Was here
0
Beetje kinderachtig om overeenkomsten te zoeken tussen Imtech en Tt.Tenzij je echte naam Jos Versteeg is.Dan begrijp ik je frustratie dat Imtech failliet is en Tt een hele belangrijke positie heeft in een enorme groeimarkt en dat je de plank volledig hebt misgeslagen.

Volvo, peugeot, Apple, Uber hebben echt wel onderzoek gedaan naar de toekomst van Tt.Zonder Tt komen ze in de problemen met de levering van hun produkten.Dat risico neemt geen enkel bedrijf.

Verzoek om geen onzin te suggereren.


quote:

Straddleman schreef op 1 nov 2016 om 21:36:


[...]

En je hebt de particulieren die bij wat voor daling dan ook blijven zitten als konijnen die in de koplampen van een auto blijven staren en bij heel slecht nieuws maar een keer de sjaak zijn maar wel voor de volle 100%. Zie imtech.
[verwijderd]
0
Valeant
Farmaceut Valeant won 33 procent, nadat The Wall Street Journal had gemeld dat het bedrijf praat over de verkoop van dochterbedrijf Salix Pharmaceuticals. De verkoop zou Valeant, dat zijn beurswaarde afgelopen jaar grotendeels zag verdampen, zo'n 10 miljard dollar kunnen opleveren.

........
Gesloopt door HG
0
quote:

Straddleman schreef op 1 nov 2016 om 21:36:


[...]

En je hebt de particulieren die bij wat voor daling dan ook blijven zitten als konijnen die in de koplampen van een auto blijven staren en bij heel slecht nieuws maar een keer de sjaak zijn maar wel voor de volle 100%. Zie imtech.


Vergelijken met Imtech zegt mij al genoeg niet relevant.
[verwijderd]
0
quote:

Was here schreef op 1 nov 2016 om 21:48:


Beetje kinderachtig om overeenkomsten te zoeken tussen Imtech en Tt.Tenzij je echte naam Jos Versteeg is.Dan begrijp ik je frustratie dat Imtech failliet is en Tt een hele belangrijke positie heeft in een enorme groeimarkt en dat je de plank volledig hebt misgeslagen.

Volvo, peugeot, Apple, Uber hebben echt wel onderzoek gedaan naar de toekomst van Tt.Zonder Tt komen ze in de problemen met de levering van hun produkten.Dat risico neemt geen enkel bedrijf.

Verzoek om geen onzin te suggereren.


[...]


Ik zie geen overeenkomsten tussen imtech en tt maar die zie ik ook niet bij postnl en dl aan aangezien jij die wel gebruikt ter vergelijking met tt mocht deze verder nietszeggende vergelijking niet ontbreken.
[verwijderd]
0
quote:

VOORTS schreef op 1 nov 2016 om 21:52:


[...]

Vergelijken met Imtech zegt mij al genoeg niet relevant.


De bedrijven zijn niet met elkaar te vergelijken.
De beleggers daarin wel, en niet zo'n beetje ook.
Van afgeven op dingen die ze niet begrijpen tot volledige blindheid als het over hun geliefde aandeel gaat.
Trust&watch
1
John de Mol heeft afgelopen jaar posities oogebouwd in Tom2, Delta Lloyd en Postnl. De laatste twee zijn actueel in het nieuws door zelfs al overnameboden. JdM laat hiermee wel zien zich goed voorbereid te hebben in de organisaties.

Ik ben heel erg benieuwd naar zijn redenen om te investeren in Tom2. Wie kan mij dit vertellen?
Was here
0
Die ik wel.En die ga jij ook zien :-)

quote:

Straddleman schreef op 1 nov 2016 om 21:53:


[...]

Ik zie geen overeenkomsten tussen imtech en tt maar die zie ik ook niet bij postnl en dl aan aangezien jij die wel gebruikt ter vergelijking met tt mocht deze verder nietszeggende vergelijking niet ontbreken.

aandeeltje!
0
Duidelijk,is mi dat TT in 2017/2018 moet laten zien dat ze de juiste aanpak hebben gekozen. Als ze dit nietkunnen laten zien is er van goodwill en positieve sfeer bij de aandeelhouders niets meer over. Gewoon weer euro's verdienen. Marktaandeel is niet alles als je er niet een fatsoenlijke boterham aan kunt verdienen en de aandeelhouders eens wat euro's kunt overmaken. Dat zou een hoop.schelen.
[verwijderd]
0
quote:

Was here schreef op 1 nov 2016 om 21:59:


Die ik wel.En die ga jij ook zien :-)

[...]


Dat vind ik dan weer kinderachtig of je moet een diep gefrustreerde trotse en trouwe aandeelhouder zijn.

Bij deze het verzoek om geen onzin te suggereren.
Dutchy Ron
0
Enig idee hoeveel TT bezitters (met alle respect ik bedoel de vermogende huis tuin en keuken beleggers) hier meelezen en zich laten beïnvloeden door het sentiment op dit forum?
Enig idee hoeveel analisten hoge koersdoelen afgeven maar zelf contrair handelen?
Enig idee waarom TT een van de meest bezochte forums is?
Verklaart misschien ten dele dat TT incl alle particuliere beleggers een makkelijke prooi zijn.
De shorters en anderen die gebaat zijn bij een koersdaling schatten gewoon in wat de kans is op een afsplitsing, (gedeeltelijke) overname of megadeal op korte termijn. Dat risico is relatief klein. Helemaal als je ook nog over inside beschikt zonder medeweten van HG. Lekken in organisaties zijn er altijd, het zijn niet alleen ambtenaren die zwichten voor het grote geld. Je kunt HG dus niet overal de schuld van geven, behalve dan van zijn communicatiebeleid.

NB: ik ken iemand die voorkennis had bij een andere overname. Via een minnares van een medewerker (hoge functionaris), zij zat zelf ook vol in dat aandeel en in de calls. Friends with benefits zeg maar, zo kan het dus ook ;-)

Iedere aandeelhouder kreeg toen een extra premie. De koers steeg tot het overnamebedrag p/a excl die premie. Dus veel calls lopen op die manier waardeloos af. Stel dat overnamebod bij TT 10 zou zijn met extra premie van 2,5 voor ieder aandeel. Dan heb je niets aan calls 10. Doe je voordeel ermee.



[verwijderd]
0
quote:

Trust&watch schreef op 1 nov 2016 om 21:59:


John de Mol heeft afgelopen jaar posities oogebouwd in Tom2, Delta Lloyd en Postnl. De laatste twee zijn actueel in het nieuws door zelfs al overnameboden. JdM laat hiermee wel zien zich goed voorbereid te hebben in de organisaties.

Ik ben heel erg benieuwd naar zijn redenen om te investeren in Tom2. Wie kan mij dit vertellen?

Johannes Hendrikus Hubert de Mol
Was here
0
Ben inderdaad trotse trouwe aandeelhouder.Echter (nog) niet gefrustreerd.Voor mij is alleen belangrijk dat tt gaat leveren aan Tesla, nissan, Chrysler en nog graag Ford en/of toyota.

Tt heeft vorig jaar het verkoopapparaat uitgerold in Azië voor consumer.Dat gaat zijn vruchten afwerpen.

Dan gaat de koers voor 2019 naar 20euro.Prima rendement toch?

Halen ze die deals niet binnen dan word ik wellicht gefrustreerd, maar dan was het nog mijn eigen keuze om de aandelen te kopen en zal ik hier niet lopen janken.


quote:

Straddleman schreef op 1 nov 2016 om 22:03:


[...]

Dat vind ik dan weer kinderachtig of je moet een diep gefrustreerde trotse en trouwe aandeelhouder zijn.

Bij deze het verzoek om geen onzin te suggereren.
NielsjeB
0
quote:

VOORTS schreef op 1 nov 2016 om 20:10:


[...]

We zullen zien ik wil niet verdienen aan de ellende van een ander putjes is niet mijn ding.
En de winsten die nu worden gemaakt door shorters die iets verkopen wat ze niet bezitten kan heel vluchtig zijn zie Delta lloyd hoop dat gerechtigheid hun deel mag zijn en aan allen die daar vrolijk aan meedoen.

De shorters lopen een groot risco.

Puts kopen naast je long positie is gewoon je downside afdekken. Daar is toch niets mis mee? Ik wilde dat ik dat veel eerder had gedaan. Wie had gedacht dat de boel zo zou afkomen dit jaar? Nu maak ik nog iets goed van een flink verlies op TT.

Maar blijf lekker niets doen, ook prima. Ik zou je wel adviseren om dan niet te vaak naar de koers en op dit forum te kijken. Scheelt je een hoop frustratie, onnodig als je toch LT overtuigd bent van TT.
Cavemenneke
0
ik woon in een klein gezellig belgisch dorp, een maand geleden reed een auto van tt door de straten, vol met cameras, vandaag reed er een ven Here.... tja, die timmeren dus hard aan de weg, zelfs in kleine belgische dorpjes
Cavemenneke
1
ik kijk begin 2017 nog wel eens naar mijn opties of merk het als mijn verkooplimieten gehaald zijn.
ben er wel klaar mee me elke dag te ergeren aan de non communicatie van tt
een ander bedrijf zou enthausiast elke superdeal melden, tt ziet zich liever de afgrond ingaan, jammer ... succes ermee
[verwijderd]
0
ROTTERDAM (AFN) - Voormalig DSB-topman Dirk Scheringa betaalt 1 miljoen euro aan de boedel van de in 2009 omgevallen bank. Ook zien Scheringa en zijn vrouw af van zo'n 10 miljoen euro aan vorderingen die ze bij DSB hadden ingediend. Dat is het resultaat van een regeling die de curatoren van DSB met Scheringa hebben getroffen.
De curatoren stelden de oud-politieman en ondernemer in 2012 al aansprakelijk en eisten miljoenen euro's van hem. Daarbij legden ze ook beslag op twee huizen. Die beslagen zijn met de schikking opgeheven.
Volgens de curatoren zijn het gedrag en de onkunde van Scheringa DSB fataal geworden, zo gaven ze eerder al aan. De topman investeerde veel in spelers voor voetbalclub AZ, een museum, een schaatsploeg en twee zakenvliegtuigen, terwijl zijn eigen financieel directeur had gewaarschuwd dat daar geen geld voor was.
Hans van Goor
Ook met voormalig operationeel directeur Hans van Goor is een regeling getroffen. Hij heeft afstand moeten doen van zijn resterende vordering ter waarde van ruim 270.000 euro. De curatoren zien op basis van hun onderzoek geen reden om ook andere vroegere bestuurders en commissarissen, bijvoorbeeld oud-financieel directeur Gerrit Zalm, aansprakelijk te stellen. Scheringa en Van Goor zullen er wel aan meewerken dat de resterende waarde van de verzekeringspolis van al die topmensen aan de boedel zal toevallen.
De afwikkeling van het faillissement loopt al jaren. Eind vorig jaar werd duidelijk dat vrijwel alle schuldeisers DSB Bank hun geld terugkrijgen. Dat aanbod van de curatoren is inmiddels door vrijwel iedereen geaccepteerd, zo blijkt uit het 33e faillissementsverslag dat dinsdag werd gepubliceerd. De boedel van DSB heeft ook nog een hele voorraad leningen uitstaan, onder de handelsnaam Finqus. Het beheer van die portefeuille is de belangrijkste nog resterende taak van de curatoren.
CS Factoring
Scheringa is tegenwoordig druk met zijn nieuwe bedrijf CS Factoring, waarmee hij via een zogeheten omgekeerde overname van de lege beurshuls Lavide naar de beurs wil. Het voornemen kwam hem op kritiek te staan van onder meer de Vereniging van Effectenbezitters (VEB) en Pieter Lakeman van Stichting Onderzoek Bedrijfs Informatie (SOBI).
CS Factoring houdt zich bezig met het overnemen en innen van openstaande facturen. Lavide houdt op 1 december een buitengewone aandeelhoudersvergadering over de plannen.
holenbeer
0
quote:

Cavemenneke schreef op 1 nov 2016 om 22:44:


ik woon in een klein gezellig belgisch dorp, een maand geleden reed een auto van tt door de straten, vol met cameras, vandaag reed er een ven Here.... tja, die timmeren dus hard aan de weg, zelfs in kleine belgische dorpjes

Kan je nagaan hoeveel synergie er zou kunnen zitten tussen Here en TT, als de Duitsers alles zouden kopen en samenvoegen. En hoeveel marktaandeel. Zal de EU vast niet goedkeuren.

PS je hebt die HERE-wagen toch wel van de weg gereden? Nog maar een maand achterstand, daar moeten we wat aan doen :-)
Benjamin G.
0
Kent iemand de Japanse mapmaker Zenrin? Zenrin zou volgens onderstaande bron samenwerken met Here en Toyota zou voor een deel eigenaar zijn. thinkinghighways.com/zenrin-plans-on-...

www.greencarcongress.com/2016/09/2016...

Volgens deze website werken Japanse automakers samen om HD Maps te maken.
www.autonews.com/article/20161031/OEM...

Tot slot is er iemand die meer zicht heeft op de toekomst van autofabrikanten? Zijn alle autofabrikanten in staat om een zelfrijdende auto te produceren of ontstaat er bijvoorbeeld onder druk van nieuwe businessmodellen een nieuwe waardeketen waardoor sommige autofabrikanten een marginale rol gaan spelen?


Pieter Post
0
Levy
0
quote:

Dutchy Ron schreef op 1 nov 2016 om 22:08:


Enig idee hoeveel TT bezitters (met alle respect ik bedoel de vermogende huis tuin en keuken beleggers) hier meelezen en zich laten beïnvloeden door het sentiment op dit forum?
Enig idee hoeveel analisten hoge koersdoelen afgeven maar zelf contrair handelen?
Enig idee waarom TT een van de meest bezochte forums is?
Verklaart misschien ten dele dat TT incl alle particuliere beleggers een makkelijke prooi zijn.
De shorters en anderen die gebaat zijn bij een koersdaling schatten gewoon in wat de kans is op een afsplitsing, (gedeeltelijke) overname of megadeal op korte termijn. Dat risico is relatief klein. Helemaal als je ook nog over inside beschikt zonder medeweten van HG. Lekken in organisaties zijn er altijd, het zijn niet alleen ambtenaren die zwichten voor het grote geld. Je kunt HG dus niet overal de schuld van geven, behalve dan van zijn communicatiebeleid.

NB: ik ken iemand die voorkennis had bij een andere overname. Via een minnares van een medewerker (hoge functionaris), zij zat zelf ook vol in dat aandeel en in de calls. Friends with benefits zeg maar, zo kan het dus ook ;-)

Iedere aandeelhouder kreeg toen een extra premie. De koers steeg tot het overnamebedrag p/a excl die premie. Dus veel calls lopen op die manier waardeloos af. Stel dat overnamebod bij TT 10 zou zijn met extra premie van 2,5 voor ieder aandeel. Dan heb je niets aan calls 10. Doe je voordeel ermee.






Raar verhaal. Bij een overnameproces van een beursgenoteerde onderneming blijft de notering gewoon in stand. Dus als er een extra premie betaald wordt bovenop het initiële bod, zal de prijs van het aandeel oplopen. In jouw voorbeeld zal de koers oplopen in de richting van 12,5. Daar profiteren bezitters van call opties dan ook van.
5.382 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... 266 267 268 269 270 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

TomTom Meer »

Koers 10,150   Verschil +0,00 (+0,04%)
Laag 10,060   Volume 382.678
Hoog 10,186   Gem. Volume 435.892
11-nov-19 17:35
label premium

TomTom: Reality check

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium