Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

AMG in july. Op naar de halfjaarscijfers!!

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
135 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
bogie
0
dit nieuws zal waarschijnlijk niks met de koers gaan doen , want het is
nog zo ver weg .
viper one
0
goedemorgen Louis, verleden jaar toen RWC mee kwam spelen was er toch afgesproken dat er dit jaar in mei zou beslist worden door wie de schimmel zou vervangen worden. Ik heb daar niks meer van gehoord sindsdien...
Louis Pasciuto
0
En wat te denken van die samenwerking om een grote fabriek in Saudi-Arabie te realiseren.
viper one
0
AMG was al een global leader, blijkbaar willen ze in de volgende 5 jaar uitgroeien tot global player...
Louis Pasciuto
0
Verder overigens een uitstekende presentatie over het lithiumproject. Dat die koers geen fluit doet interesseert me niks, de lithiumhype is voor nu even over. Blijft eeuwig jammer dat er geen langerlopende opties zijn tot 2020 ofzo. Nu moet ik altijd doorrollen.
lanciared
0
viper one
0
quote:

lanciared schreef op 20 jul 2016 om 09:28:


.... Of aandelen kopen.
Heb er al wel heel veel.
Zonnige groeten vanuit Vlaanderen. LR
vind ik ook LR, er is misschien minder winst mee te halen, maar het halfjaarlijks dividend zal wel wat compenseren tot 2019...
viper one
0
ik verwacht overigens geen grote schommelingen vandaag, het eigenaardige bij nieuws van AMG is dat dit blijkbaar steeds een dag moet bezinken voor beleggers reageren en de koers omhoog stuwen... bij de halfjaarlijkse cijfers verwacht ik in elk geval een stevige outlook
jakesnake
0
Wat verwachten jullie van de jaarcijfers. Ik ben een tijd uit AMG geweest (lees jaren) en ik ben hem op het moment weer aan het volgen. Helaas heb ik de sprong naar de 12-13 regionen gemist en ik vraag mij af of we nu niet aan de hoge kant gewaardeerd zijn. Heeft iemand hier onlangs nog naar de specifieke grondstofprijzen gekeken waar AMG mee handelt? Wat is de tendens van het laatste half jaar geweest?

De order toestroom lijkt licht gestegen te zijn maar, zoals iedereen weet, waren het vooral de marges die in deze sector mager waren de afgelopen maanden/jaren.
viper one
0
quote:

jakesnake schreef op 20 jul 2016 om 10:34:


Wat verwachten jullie van de jaarcijfers. Ik ben een tijd uit AMG geweest (lees jaren) en ik ben hem op het moment weer aan het volgen. Helaas heb ik de sprong naar de 12-13 regionen gemist en ik vraag mij af of we nu niet aan de hoge kant gewaardeerd zijn. Heeft iemand hier onlangs nog naar de specifieke grondstofprijzen gekeken waar AMG mee handelt? Wat is de tendens van het laatste half jaar geweest?

De order toestroom lijkt licht gestegen te zijn maar, zoals iedereen weet, waren het vooral de marges die in deze sector mager waren de afgelopen maanden/jaren.
goedemorgen Jakesnake,
afgezien van het feit dat AMG jaren geleden zwaar de boot is ingegaan door de fusie met Timminco en de exorbitant hoge bedragen die de raad van bestuur jaarlijks naar zichzelf overschreef gaat het sinds een paar jaar, en dan vooral sinds maart 2015 goed met de firma. Ze slaagden er steeds heel soepel in om de productie aan te passen aan de vraag en zo heel kostenbesparend te werken. De wereldeconomie is de laatste jaren ook zwaar onder druk gezet, maar er zijn verschillende signalen dat we uit dit dal aan het terugkeren zijn. De komst van RWC bij de grootaandeelhouders zorgde ervoor dat er werd bespaard op de juiste plaatsen (dus ook op de koninklijke sommen die elk jaar verdwenen in de zakken van het bestuur). Ze hebben hun volledige schuld afgebouwd aan een recordtempo en het ziet er naar uit dat ze nu in de juiste segmenten aan het investeren zijn. Zoals je in mijn voorgaande posts kan zien zal de lithiumproductie nog wat op zich laten wachten, maar dat is heel goed want de grondstofprijs van Lithium zal de volgende 18 maand flink stijgen. Ook besteden ze heel veel aandacht aan kosteneffectieve productie zodat de return maximaal is. Op dit moment is dat reeds zo met hun vanadiumproductie. Later dit jaar activeren ze de grafietmijn in ancuabe, maar die zal bijna uitsluitend voor eigen gebruik produceren. Dit zal de winstmarge vergroten daar de verticale integratie volledig is in het grafietsegment en ze dus alles in eigen beheer doen, van ontginnen tot aflevering van de afgewerkte producten. Zie het als een heroïne dealer die alles in eigen beheer doet tot en met de vereiste vergunningen voor de doorvoer naar de klanten... :-)
Talk
0
Allereerst goed nieuws!
Je kunt niet verwachten dat ze een fabriek snel kunnen opstarten. In de mijnbouw duurt het even voordat alles gebouwd is. De grond moet eerst vlak worden gewalst om überhaupt te bouwen (denk eraan dat het vaak heuvelachtig is dus dat is wat werk), fundering, grote onderdelen die uit andere landen komen en verplaatst moeten worden naar moeilijk bereikbare gebieden waar de mijn ligt, aansluiting van de energievoorziening, uitbreiding/verharding van wegen en het zorgen van goede informatiebehoefte van de circulatie van het materiaal. Het afstemmen duurt daarna nog even of het hele proces van 'steen' tot mineraal goed verloopt (denk aan recovery/head-grade etc).
Na het afgeven van commerciële productie duurt het daarna ongeveer twee jaar voordat het cash-flow positief is met een goede winstgevende mijn. Ik heb graag een after-tax rate of return. Dit geeft AMG nooit af en dat mis ik.

Het feit dat de kredietfaciliteit wordt verhoogd, mét mogelijkheid op een extra verhoging, kun je er stilzwijgend van uitgaan dat men bezig is met overname('s).

GLTA,

Talk
viper one
0
volgens de berichten gaat 50 miljoen rechtstreeks in het lithiumproject, maar ikzelf ga er nog steeds vanuit dat ze ook een participatie zullen nemen in Triton, het bedrijf dat onder curatele staat, maar nu in de laatste rechte lijn zit naar een doorstart. vooral dan voor de vergunningen en de enorme grafietvoorraad waar ze dan de hand op zouden kunnen leggen, als ze snel genoeg zijn om de Chinezen de loef af te steken natuurlijk....
Talk
0
@Viper one, naast verhoging van de kredietfaciliteit is er de bestaande cash en de cashflow uit bedrijfsoperaties. De mogelijkheid om overnames te financieren is veel groter dan het bedrag van de kredietfaciliteit alleen.

Met het landpakket van Anucabe en Nipacue heeft AMG genoeg mogelijkheid om grafiet te vinden de komende jaren en er is mogelijkheid tot het verhogen van productie in Mozambique. Ik geloof dus niet in een overname van Triton. Je kunt wel veel grafiet willen produceren, maar zo verzadig je de markt én AMG wint het grafiet in eerste instantie om eigen producten te vervaardigen (mine-to-market).
Daarbij liep/loopt AMG door de samenwerking met Triton op het terrein van ze. Mocht AMG het echt interessant vinden dan hadden ze allang het bedrijf gekocht.
viper one
0
akkoord, maar AMG is nooit een producent geweest in grote hoeveelheden. Ik zou het doen uit tactische overwegingen. Grafiet en Lithium gaan een heel grote rol spelen in de toekomst en omdat het op die plaatsen praktisch aan de oppervlakte ligt is het ook goedkoper dan synthetisch grafiet. Als ze die mijn in hun bezit hebben en houden, maar er niets mee doen, creëren ze automatisch een verandering in de balans van vraag en aanbod en ik heb ook geen idee hoelang ze nog in hun eigen noden kunnen voorzien met de mijnen die ze nu reeds in hun bezit hebben.
@talk, heb jij een ander idee wat ze zouden willen overnemen? Ze zijn marktleider in een heel speciale niche en daar zit natuurlijk het grote geld, maar als de Chinezen die mijn en de grafietproductie overnemen, dan zou het wel eens kunnen dat hun positie binnen een paar jaar niet meer zo stevig is...
Talk
0
@Viper one, hoezo zouden ze het in bezit houden? Dat kost alleen maar geld, terwijl het niet rendeert voor de aandeelhouder. Denk aan licentiekosten en mogelijke illegale mijnbouw door plaatselijke bevolking.
Ja, grafiet en lithium kunnen een grote rol gaan spelen. Je vergeet misschien dat er meer producenten zijn. Kijk eens naar Syrah Resources. Als die online komen dan veranderd het aanbod van grafiet substantieel. Nog een voorbeeld. Neem Tesla. Die hebben afnamecontracten getekend met een aantal grafietzoekers om Tesla te bevoorraden met grafiet voor haar accu's. Er is dus genoeg grafiet beschikbaar in deze wereld en het is niet zo dat Triton het perfecte kwalitatieve grafiet heeft.

Goede vraag. Ik zal het niet weten wat de huidige levensduur is van de verschillende mijnen. Hier geeft AMG geen informatie over. De exploratie, levensduur, kosten of IRR is onduidelijk voor alle mijnen van AMG.

Ze kunnen twee verschillende soorten overnames doen. Verticaal of horizontaal. Ze investeren de laatste jaren in de mijnbouw met grafiet en nu lithium. De productmix van AMG is zo divers dat je niet kunt zeggen wat voor een overname er gaat komen, noch in welke business unit. Zullen het diverse kleine bedrijven zijn, één grote of komt er helemaal geen overname.. Het is en blijft gissen.

viper one
0
als er een overname komt dan hoop ik dat die even productief is en op snelle termijn zal renderen als ALD, want dat schijnt wel een succesverhaal te zijn, dat zich waarschijnlijk snel zal afspiegelen in de kwartaalcijfers. Zoals ik reeds eerder meldde, AMG richt zich eerder op de high end market dan op het louter produceren van de grondstoffen. Als Elon Musk zelf een giga batterijenfabriek uit de grond stampt, dan doet hij dat met een heel goede reden, namelijk het kostenplaatje onder controle houden. Misschien wil AMG ook iets met batterijen doen. Er zijn genoeg bedrijven die dit nodig hebben. Ze hebben de grondstoffen al en de rest kan komen...
sam en moos
0
Ik vraag me wel af waar ze die fabriek van betalen. Hebben ze dat geld cash, komt er een emissie? Is hier duidelijkheid over??? of komt dit als een verrassende mededeling bij de cijfers.
aandeeltje!
0
get_shorty?
0
beste sam en moos
je bent geen nieuweling,dus ik zou zeggen LEZEN !!!! ;-)))))
niet lullig bedoeld hoor
gr frank
Bobo
0
quote:

sam en moos schreef op 20 jul 2016 om 17:17:


Ik vraag me wel af waar ze die fabriek van betalen. Hebben ze dat geld cash, komt er een emissie? Is hier duidelijkheid over??? of komt dit als een verrassende mededeling bij de cijfers.


De balans van AMG is ijzersterk en de onderneming heeft dik 100 miljoen in kas. Daarnaast dus ook nog eens een zeer grote kredietfaciliteit van 400 miljoen. De investering in lithium productie is dan ook geen probleem. Heb net de presentatie bestudeerd en de business case ziet er zeer goed uit. Voor mij een extra argument om voor de l.t. in AMG te beleggen.
135 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

Advanced Metallurgical Group Meer »

Koers 18,700   Verschil 0,00 (0,00%)
Laag 18,045   Volume 302.116
Hoog 18,750   Gem. Volume 526.525
16-aug-19 17:36
label premium

Ontgoocheling bij AMG

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium

Gerelateerde Video's