Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,980 18 apr 2024 17:35
  • -0,205 (-3,31%) Dagrange 5,980 - 6,230
  • 668.949 Gem. (3M) 304,1K

TOMTOM MEI 2016

3.928 Posts
Pagina: «« 1 ... 192 193 194 195 196 197 | Laatste | Omlaag ↓
  1. p1woord 1 juni 2016 11:03
    quote:

    Vuurgoudhaantjes schreef op 1 juni 2016 09:34:

    [...]

    Dat is het zeer zeker niet, omdat ik Tomtom al heel lang volg. Gisteren had iemand op het forum uitgelegd dat het goed verdienen is aan Tomtom met een combinatie van put en call opties. Je schrijft puts voor 7,2 en calls rond 7,9 EUR met een langere looptijd dan een maand. Als je daar medio februari meebegon kon je goed verdienen en overigens nog steeds.

    Vorige maand had ik met mijn puts ruim 6000 EUR verdiend. Daarnaast gaan de meeste aandelen omlaag bij een Brexit en heb ik verteld dat de winst van Tomtom minimaal is ten opzichte van de omzet.
    Ik geloof je.gefeliciteerd
  2. [verwijderd] 1 juni 2016 11:11
    quote:

    pieter1960 schreef op 1 juni 2016 10:46:

    Ze doen elke keer hetzelfde spelletje , terug naar 7,50, tegen de experatie laten oplopen naar 8, en dan weer terug naar 7,50. Daar verdienen die rukkers goud geld aan, en maar wachten op de grote klapper, tot je een baard hebt , van hier tot Tokio.
    elke keer bij zulke schommelingen stappen er kleine beleggertjes uit, de ene is eerder murf gemaakt dan de ander en dat is ook het spel .Ook creëren ze zo een iets hogere omzet wat gemiddeld toch al veel lager is geruime tijd. Let maar op de free flow van de aandelen wordt als maar minder.
    Ik denk zelf dat de mol met frends Flevo hier mee te maken hebben.
    Op moment dat ze genoeg van de resterende free flow van de aandelen in handen hebben doen ze een bod op het laatste beetje.
    Tis koren op de molen door uitblijven duidelijke communicatie door founder T2

    Waarom de Mol ? Toen deze een belang in T2 opgebouwd had gaf hij als eerste aan dat T2 een onderdeel moest afstoten bv telematic en ook dat T2 grote partijen aan zich zou moeten binden.
    Nu ruim 5 mnd verder en koers onder de 8€ zijn ze doodstil en dat klopt echt niet.
    Net zoals Wiesje/Happy Chappy al eerder aangaf nu is juist het momentum daar om een signaal te geven cq actie
  3. [verwijderd] 1 juni 2016 11:13

    zonder nieuws overheerst het technische plaatje boven het fundamentele en dat is precies wat we zien bij TT, dit aandeel zit al vanaf begin dit jaar in een neerwaartse spiraal komende van boven de 12 tot onder in de 7.
    we hebben 2 correcties gezien de 1e bracht het aandeel van onder in de 7 naar 9 en dit is de 2e die wederom van onder in de 7 het aandeel naar 8 heeft gebracht, de algehele vooruitzichten over de zomermaanden zijn eerder neutraal dus zal het aandeel zich waarschijnlijk nog voor een 3e poging klaar maken waar het wederom de steun aan de 7,50 opzoekt, ook omdat er nog een openstaand belang ligt, alhoewel dat al snel reduceert voor exposure.

    wil je niet de dagelijkse of wekelijkse pressie van het aandeel ondervinden en ben je toch zeker van de toekomst mogelijkheden voor TT dan kun je vandaag zulke prachtige optie posities aangaan, je kan bvb de 8 euro december 2016 call kopen en de put 7,50 maart 2017 schrijven voor quasi gelijk geld
    je kan dan direct aan de markt een gedeelte aandelen verkopen, want je zit gedekt door de 8 call en kan over de zomer wat handelen, na de zomer strijk je de positie glad en blijft zitten met de opties
    je weet dan in ieder geval mocht TT naar boven schieten op het oktober nieuws, dan je in de markt zit op 8 euro, faalt het allemaal en noteert TT einde jaar onder de 8, dan heb je een kans in maart mee te doen aan 7,50, lukt dat ook niet is er niets gewonnen of verloren en doe je het opnieuw voor 6 maand uit, want dat betekend dat tussen einde jaar en maart 2017 TT waarschijnlijk weinig heeft bewogen.

    zo zit je zonder positie toch altijd in de markt, ik zie dit steeds meer gebeuren omdat de volumes beschikbaar zijn, zonder de prijs te bewegen en je hebt nogmaals niet direct de cash neer te leggen voor het aandeel.
    zie zo ook al aan de markt clips van 350 to 600 stuks liggen beide kanten uit en dat is zonder een markt maker op te zoeken, denk dat je zo 1000 stuks bij elkaar draait beide kanten uit, dat is 100.000 aandelen equivalent voor zowel de put als de call en dat zonder 1 aandeel op de beurs te zien drukken of opladen.

    voor nu is TT eerder een handelsaandeel dan een investeringsaandeel, maar liquiditeit is dun, je moet de optie markt in de gaten houden, zodra er daar verzameld gaat worden aan de koopkant, dan gaat het aandeel rennen, want nogmaals de kookwekker loopt door en komt TT met nieuws of mooie cijfers is het aandeel niet meer te houden, de free-float is te beperkt voor die koopkracht te kunnen opvangen, maar dat is allemaal voor later, voor nu is het aandeel nog vrij makkelijk te sturen.

    ik zou het in ieder geval wel van de longzijde benaderen, short gaan is een te groot risico op dit fonds, spijtig genoeg denken velen er zo over en daarom is het zo ver doorgezakt , zaten er maar meer shorts in dit fonds dan hadden we nooit 40% ingeleverd van al dat mooie van verleden jaar.
  4. [verwijderd] 1 juni 2016 11:44
    Men probeert tomtom waarde te bepalen door som der delen en voor elk deel de peers te zoeken. Tomtom sport kun je waarderen door vergelijking met sporthorloge fabrikant fitbit. Maar wat deed fitbit. Dat aandeel ging van 45 naar 15 dollar. Ok Telematics dan. Die kun je vergelijken met Fleetmatics. Wat deed fleetmatics? Ook hard omlaag gegaan. Dus zo gaat je som-der-delen waardering ook omlaag. Dan heb je ook nog handelaren die van bedrijven paartjes maken. De koers van tomtom en fleetmatics kan je een op een op elkaar leggen.

    Het goede nieuws is dat al die peers waar onderdelen van TT mee wordt vergeleken hun daling wel gehad hebben. Bovendien is de vergelijking niet altijd 'eerlijk'. Tomtom is geen fitbit bijvoorbeeld. Tomtom is bijvoorbeeld nieuwkomer in de fitness markt terwijl fitbit de marktleider is die marktaandeel moet beschermen tegen al die nieuwkomers. De sportmarkt zelf is nog steeds sterk groeiende.

    Sommige analisten doen er ook maar een gooi naar. Bedrijf A krijgt eenzelfde waardering qua multiple als bedrijf B omdat die in dezelfde markt zit. En vervolgens krijgt bedrijf B eenzelfde waardering als A. Waar is dan het fundamentele in de waardering?

    Ik denk gewoon simpel. Automotive orders gaan naar boven de 500 miljoen. Niemand durft het uit te spreken, zeker tomtom niet. Die willen niet op de zaken vooruit lopen. Maar je ziet aan alles en ook hun vertrouwen dat dit geen gek idee is. Met dat in het achterhoofd is tomtom gewoon een goedkoop aandeel...

    Bovendien heb ik dus gehoord dat er eind vorig jaar overname interesse in tomtom was vanuit de fleetmanagement hoek. Ik sluit niet uit dat er toen al wat aandelen uit de markt gekocht zijn, wat die spike tot 12,50 verklaart. Ik vond destijds een koers van 10-11 euro netjes dus een lichte overshoot. Het kan zijn dat die aandelen weer geloosd zijn en dat de meer technische beleggers die gewoon verkoop signalen zien zijn gaan mee handelen en de trend versterkt hebben waardoor het aandeel door zijn hoeven zakte.

    Ook grootspraak door nieuwkomers a la Mobileye versterkten die trend en ook de matige outlook door hoge voorinvesteringen (wat eigenlijk een signaal is van grote order intake!) Het was een soort 'perfect storm' (meerdere aspecten die op elkaar inspeelden). En dan bedoel ik perfect storm voor het aandeel he, niet voor tomtom zelf, die zitten op een groeipad en zijn erg zelfverzekerd.
  5. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 3 juni 2016 02:32
    quote:

    Hik schreef op 30 mei 2016 14:05:

    [...]

    Je maakt het zelf natuurlijk belachelijk door het als RoadDNA alternatief aan te prijzen. Dit is verder een leuk systeem, een soort geleiderail zeg maar voor vaste trajecten. Maar verder niets.
    Sorry mensen, mei is voorbij, maar toch nog een reactie.

    Hik, misschien ben je iets te snel door de de bocht, als het om laterale lokalisatie gaat. Ik heb zelf ook wel eens vaste wegmarkers (via welk fysisch principe dan ook) genoemd. Mijn part naast RoadDNA, dus én én. Zeker op grotere wegen waar snel gereden mag en kan worden.

    Road DNA is een mooie en veelbelovende uitvinding, maar d.m.v. roadmarkers (magneten, ultrasoon of wat dan ook) zou in principe extra informatie meegegeven kunnen worden (door wissende spacing, gebruik van diverse frequenties, etc.).
    Waardoor het ook mogelijk zou kunnen zijn marker A van marker B te onderscheiden. Bedenk: de ruwe positie is al bekend via GPS.

    Ik heb geen concrete voorbeelden of bronnen, maar wil zoiets niet bij voorbaat uitsluiten.
  6. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 3 juni 2016 03:04
    quote:

    Dinah-Moe Tomm schreef op 31 mei 2016 16:31:

    [...]
    Ik wil het spelletje wat we nu zien nog wel een keertje geduldig uitleggen. De verwoede pogingen van de Barclayse Boys om de koers onder de 7 te rammen zijn hopeloos mislukt omdat er rond de 7,50 veel te veel weerstand lag. Grote kopers harkten daar alles rustig binnen en dat doen ze nu rond de 8, heel rustig zonder de koers teveel op te jagen. Iedere particulier die in wil leveren is welkom. Vanmorgen een bleek een dump van ruim 50.000 zonder succes en je ziet gewon dat ze geen deuk meer in een pakje boter kunnen trappen. En onze gewaardeerde dijkbewaker ziet het niet en helpt het schorem zelfs een handje.
    Hoho, rustig. De koers zakte deze week een paar dagen, en een paar procent, dat voorvoelde ik goed. En verder niks. En met 'even aan de verkoopkant zitten', bedoel ik mijn optiespeeltuintje. Mijn ijzeren voorraad aandelen blijft gewoon in stand, groeit zelfs af en toe een beetje.
    Ik heb niet gezegd dat we weer onder de 7,50 gaan. Ik kijk gewoon even de kat uit de boom. Bij koersen onder de 7,70 herstel ik mijn overwegend long positie in opties weer naar de eerdere niveau's, met dus een kleine winst.
    Mislukt dat omdat de koers vanaf vandaag weer verder gaat stijgen, dan heb ik nog voldoende redenen over om toch blij te zijn.
  7. [verwijderd] 3 juni 2016 09:13
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 3 juni 2016 03:04:

    [...]

    Hoho, rustig. De koers zakte deze week een paar dagen, en een paar procent, dat voorvoelde ik goed. En verder niks. En met 'even aan de verkoopkant zitten', bedoel ik mijn optiespeeltuintje. Mijn ijzeren voorraad aandelen blijft gewoon in stand, groeit zelfs af en toe een beetje.
    Ik heb niet gezegd dat we weer onder de 7,50 gaan. Ik kijk gewoon even de kat uit de boom. Bij koersen onder de 7,70 herstel ik mijn overwegend long positie in opties weer naar de eerdere niveau's, met dus een kleine winst.
    Mislukt dat omdat de koers vanaf vandaag weer verder gaat stijgen, dan heb ik nog voldoende redenen over om toch blij te zijn.

    Aha, vond het al zo vreemd.
3.928 Posts
Pagina: «« 1 ... 192 193 194 195 196 197 | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links