Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 7,275 16 apr 2024 17:35
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 7,075 - 7,275
  • 227.592 Gem. (3M) 272,6K

Enige redding op hogere koersen voor TomTom is Opsplitsen of Maps verkopen.....

35 Posts
Pagina: «« 1 2 | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 21 april 2016 07:36
    @ MM - geduld -

    - wachten hoe succesvol Here is met investeerders vinden
    - dan moet TT haar kaarten beschikbaar maken voor deelname partners ( tot 50%)
    - verder de groep intact houden

    dit zal de huidige Koers X 2 zetten, vanwege gedeeltelijke kapitalisatie op de Kaarten, TT krijgt een major cash injectie , kan grof investeren in TTT en/of andere divisies en heeft plenty ruimte voor éénmalig een special dividend uit te keren, doe je ook eens iets voor de aandeelhouder

    qua zeggenschap, businessplan, management hoef je niets te veranderen, ze zijn nog altijd master of their own destiny.

    ze hebben puur aan risk Management gedaan en een mooie buffer en in de Koers en qua Cash opgebouwd.

    het is onverteerbaar als ooit door een totaal onvoorziene omstandigheid blijkt dat de waarde van de Kaarten aftakelt en ze niets gedaan hebben, als ze ooit voor een 2 x ge-gooled worden , da's niet te verteren bij de aandeelhouders en daarom hoef je niet bang te zijn, een Kumar, een JdM die weten dit en gaan druk uitoefenen.

    verder vergeet niet dat HG echt deals wint, da's geen fantasie, het is echt zo, dus timing is wat dit betreft ook cruciaal, je wilt niet te vroeg zijn en ook niet te laat, maar nu ze winnen moet je ze wel even laten doorrennen.
    vergeet voor nu even de Koers, dit gaat allemaal straks een versnelling hoger.
  2. [verwijderd] 21 april 2016 08:35
    quote:

    moneymaker_BX schreef op 20 april 2016 23:21:

    ik weet gewoon dat ik gelijk heb TomTom is dood geld nu
    opsplitsen of verkoop Maps is echt de enige kans op meerwaarde
    Als ik zeker wist dat ik gelijk had, ging ik mijn geld in andere bedrijven beleggen. De kans op succes is dan oneindig veel groter dan proberen het beleid van TomTom te veranderen. Of is het misschien toch gewoon de aandacht die je zoekt??

    Als ik je nu echt voor l.l zou willen zetten, zou ik vragen wie het hier mee eens is of ze dat willen bevestigen door een aanbeveling.

    Mvr gr, Daf66
  3. [verwijderd] 21 april 2016 08:43

    @ MM
    hier nog even een opstekertje

    ""

    key activities all grow, investments impact EBIT
    TT reiterates its guidance of revenue of around Euro 1,050 and adj EPS of around euro 0,23

    the top line was weaker than expected due t weaker PND sales and lower growth in Telematics despite the Polish aqcuisition of late December 2015 contributing ( denk even dat Fleetmatics t ook zwaar heeft , komt door 3rd party concurrentie, zo zie je maar , komen altijd weer nieuwe facts naar boven vaak onvoorzien )
    lcensing reported solid Yoy rowth so did Automotive, which did better than expected . softer PND sales and growth in services & content ( 53% of rev versus 48% in 1Q15) , gross margin came in better than expected. However, record SG&A and substantially higher than expected marketing ( coupled with a modest plus in amortisation due to acquisitions) resulted in higher than expected EBIT loss.
    a small gain on financial instruments and a tax gain resulted in a net profit and adj EPS of 0,03 euro

    due to the EBIT loss, negative working capital ( higher payments to creditors, minor negative inventi-ory movement) and higher capex ( plus small amount from acquisitions) net cash declined from 98 m at year end to 50 m
    TT drew down 20 m from its cred facility , no explanation was given ( bonussen? )

    all key units showed double digit growth, which is very positive , the exceptions were the PND activities and hardware Automotive ( part of consumer )
    however these have less importance as cash cows for TT and not the stars : Licensing, Automotive and Telematics for the future.
    It is not positive if a company misses on EBIT unless the opex increase can be considered to be investments and that is largely the case for TT

    Revenues of te LT pillars of TT are improvig and gross margins are up due to sales mix, that is more important than opex and capex investments hitting EBIT and OCF

    growth in Telematics and growth in Automotive where operational leverage will result in substantial improvements in EBIT and thus overall FCF

    the investment case still applies.
    BUY
  4. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 22 april 2016 00:57
    quote:

    Happy Chappy schreef op 21 april 2016 08:43:

    ...
    the top line was weaker than expected due t weaker PND sales and lower growth in Telematics despite the Polish aqcuisition of late December 2015 contributing ( denk even dat Fleetmatics t ook zwaar heeft, komt door 3rd party concurrentie, zo zie je maar, komen altijd weer nieuwe facts naar boven vaak onvoorzien )
    ...
    Niet alleen dat. In het algemeen is de awareness van (en bewuste behoefte aan) echte realtime navigatie, aankomsttijd-schatting en dynamische rerouting bij weggebruikers nog niet zo hoog:
    www.verkeersnet.nl/17654/reizigers-no...

    Als je doorklikt op het volledige rapport lees je dat dat in iets mindere mate ook geldt voor bestelwagens en het zwaardere vrachtvervoer. Die hebben wel vaak gewone navigatie, maar gebruiken verder vooral de radio (nauwelijks apps).
    Een realtime traffic service zoals TTT die levert is nog niet echt gemeengoed.

    (Ach, dat was met de smartphone ook zo, wie vroeg erom toen het ding er nog niet was...)
  5. [verwijderd] 22 april 2016 08:03
    @happychappy

    De cash afname komt vooral door inventaris opbouw voor het zomerseizoen. Die opbouw is nu groter dan vroeger "doordat ons assortiment breder is".

    Zowel sporthorloges (mensen die met mooi weer weer gaan sporten) en de pnd (vakantieperiodes) moeten het hebben van Q2 en Q3. (mei t/m juli)

    En dat tomtom haar crediteuren nu sneller betaalt klopt ook.
    nieuws.nl/economie/20160211/ook-kpn-n...

    Op jaarbasis verwacht tomtom een toename in de cash. Ze gaan ook even geen overnames doen, Finder was een grote en die moet eerst goed geintegreerd. Het aantal abonnees nam met 20.000 toe in Q1 versus 18.000 in Q1 het jaar daarvoor. Rekening houdend met wat churn bij het overgenomen Finder (klein percentage abonnees die niet mee over willen) vind ik 20.000 geen verkeerde toename. Er zullen er wel weer 100.000 bij komen op jaarbasis. Kom je op 700.000 abonnees aan het eind van het jaar.
  6. [verwijderd] 22 april 2016 08:32

    @ Justin, mij hoef je niet te overtuigen, ik vond de rapportage prima - ik zei het gelijk dit leest goed onder de omstandigheden en nogmaals het allerbelangrijkste is HG wint echt deals, da's impressive - weet niet hoeveel ze er aan verdienen, maar het tikt wel lekker aan.

    ik zie deze daling dan ook als een strategische move , wellicht is er ook wat voorkennis dat Here de eerste partners naar zich toe weet te trekken, er zijn er die denken dat dit aanstaande is en waarschijnlijk op één vd motorshows bekend zal worden gemaakt, zolang het Bosch niet is, is het hinderlijk voor kort sentiment wellicht voor TT en zullen de Bears dit als argument gebruiken, maar het is eerder bullish , want het zet TT ingang voor aktie.

    @ Gira, Neen ik heb niks afgebouwd op TT
  7. [verwijderd] 22 april 2016 09:11
    quote:

    Happy Chappy schreef op 22 april 2016 08:44:

    ik woon in t Antwerpse, maar ik hoor gaarne
    Wat een tegenvaller, dit was jouw kans om te schitteren ; nu horen we zeker weer achteraf hoe jij het veel beter aangepakt had .....jammer hoor !

    Al die tijd die je doorbrengt hier op het forum ... En nu niet naar deze AVA .....?
  8. [verwijderd] 22 april 2016 09:11

    @ limomilo, dat kunnen een JdM en een Kumar veel beter en die hebben veel meer weging, maar alles op zijn tijd.
    eerst kijken waar Here dadelijk meekomt en HG moeten we nu even zijn gang laten gaan, die schrijft op en dat maakt TT nog meer ondergewaardeerd, zeker als we over de zomer ook nog eens met de Beurzen lager gaan graviteren

    het is voor nu even short term pain for long term gain, vervelend als in hinderlijk, maar het het werkt in ons voordeel, tenminste voor die mensen onder ons die met een 2 jaar horizon werken en goed willen scoren.
  9. [verwijderd] 22 april 2016 10:47
    quote:

    Happy Chappy schreef op 22 april 2016 09:11:

    het is voor nu even short term pain for long term gain, vervelend als in hinderlijk, maar het het werkt in ons voordeel, tenminste voor die mensen onder ons die met een 2 jaar horizon werken en goed willen scoren.
    Te zot voor woorden en erg contrair met alle bijdragen in het Rabo realiteitsdraadje.

    Onbegrijpelijk het voetstuk waarop jij door sommigen wordt geplaatst.
  10. [verwijderd] 22 april 2016 10:55

    hoe zo Riet, ik ben de enige hier die gezegd heeft begin van het jaar dat TT een nekschot heeft gehad en dat het hier niet zomaar van zal herstellen, maar ik ben ervan overtuigd dat deze lage noteringen druk zet op HG
    ik heb ook gezegd dat ik niet in TT beleg vanwege het verdienmodel, maar vanwege de onderwaardering van de Kaarten en ik ben groot voorstander deze onderwaardering hard te maken door een deel ( de helft) ervan te kapitaliseren of via partners of via een verzelfstandigen van de Maps.

    ik ben ook niet van plan TT als een 5 jaar belegging te nemen, ik zit er in om te cashen en geef dat eerlijk toe.

    maar nogmaals als je TT niet lust kan je ze laten gaan of je gaat short, niemand staat je in de weg , allemaal vrije keuze.
35 Posts
Pagina: «« 1 2 | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom onderliggend sterk en vooruitzichten zijn goed

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links