Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

PostNL April 2016

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
423 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... 18 19 20 21 22 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
prinszicht
0
quote:

williedevil schreef op 15 apr 2016 om 14:34:


#hvasd2

Met die koers van 8€ van TNT schieten we niet veel op. Ze mag die aandelen toch nog niet verkopen. Iedere andere CEO zou allang geprobeerd hebben op een of andere manier onder die achterlijke contractbepalingen uit te komen. Hoe lang wordt PostNL al niet in de wurggreep gehouden. Ik snap daar niets van,dat daar nooit iets over gezegd wordt, laat staan iets aan gedaan wordt.
Zelfs in de echte wereld van ordehandhaving wil men dat uitbannen, denk aan de nekklem, beetje raar voorbeeld misschien, maar ik vind oprecht dat een CEO alles moet doen om het alle stakeholders naar de zin te maken. De aandeelhouder laat zij bij voortduring in de steek!!


En te weten dat we ooit een bieder hadden op 9,50 voor TNT. Nu krijgen we, ooit, 120 miljoen minder. Had een lekker dividendje geweest. Ongeveer een kwartje. Deed Kpn ook bij verkoop EPlus. We houden een lagere koers over dan voor de verkoop. Maar het komt goed, ooit. Zo ook vandaag, gokje, groen.
hvasd2
0
quote:

hvasd2 schreef op 15 apr 2016 om 13:42:


TNT lekker in de plus ! Koers komt heel dicht in de buurt van de 8 Euro ...


erdere berichten spraken van besluit niet voor eind mei.


Toestemming van de Chinese toezichthouder voor de voorgenomen overname van TNT Express door het Amerikaanse FedEx wordt eind deze maand verwacht. Dit meldde Bloomberg vrijdag op basis van een ingezien bericht van Mlex.

Met toestemming uit China zou het laatste grote struikelblok weg worden genomen voor de nagenoeg 5 miljard dollar bedragende deal. De voorgenomen overname van TNT Express door FedEx heeft al goedkeuring verkregen van onder meer de Europese Unie, de Verenigde Staten en Brazilië. Van de resterende toezichthouders worden geen moeilijkheden verwacht.

Bloomberg meldde dat de deadline die de Chinese mededingingsautoriteit hanteert op eind april dan wel begin mei ligt. Eerder waren er berichten in de media dat de Chinese autoriteit niet voor eind mei met een besluit naar buiten zou komen.

Het aandeel TNT Express noteerde vrijdag omstreeks de klok van half vier 0,6 procent hoger op 7,92 euro. FedEx is bereid om 8,00 euro per aandeel TNT Express neer te tellen.


Door ABM Financial News. Info@abmfn.nl: +31(0)20-26 28 999

aad94
0
Vastcontract voor PostNL pakketbezorgers... De grootste zorg die ik had voor de toekomst van Postnl.

Ik begrijp dit uit sociaal oogpunt heel goed! Echter maak ik mij nu om 1 ding wel zorgen...De toekomstige afschrijvingen op de auto's waarin de pakketbezorgers rijden.

Zover ik wist moesten de ZZP'ers zelf zorg dragen voor een busje en kwamen de afschrijvingen hiervan ook op hun kosten.
Weet iemand hoe dat nu zit als iedereen in vaste dienst komt? Gaat PostNL dan zelf busjes in kopen of leasen voor deze mensen? Want iedereen weet hoe snel een auto in waarde daalt en hoeveel je ieder jaar daarop moet afschrijven... Lijkt mij dat er nu in de toekomst vooral veel kosten bij komen en dus minder overblijft voor de aandeelhouders... Of niet?
positive
0
Ze krijgen gewoon een onkostenvergoeding (prijs per km). Kopen is niet meer van deze tijd. En op lease heb je geen afschrijving. Zal wel fiscaal gunstige regeling voor zijn. Met het vaste contract ben je meteen van een hoop gezeik af.
Toekomstbeeld
0
@Aad94: eens met positive.
Ik neem ook aan dat PostNL inderdaad de busjes in lease zal nemen. Dus geen vooraf zware investering maar eigenlijk net als nu uitgesmeerd over de jaren.

Zie daar niet zo'n probleem in.
prinszicht
0
Was toch weer een beetje spannend gisteren. Die 3,6.... kwam akelig dichtbij. Ik verlang naar de 4 en ben benieuwd of het nog lastig wordt op de 3,93. Dit laatste is ongeveer de koers waar Herna mee begon. Hopelijk laten we die vergoed achter ons met de kwartaal cijfers. Kan natuurlijk ook helemaal anders gaan, maar daar hou ik gewoon geen rekening meer mee.
Toekomstbeeld
0
Ja dat bericht van TNT - China kwam net op tijd anders waren we weer onder de 3,70 gedoken. Nu fingers crossed dat er in de komende 2 tot 4 weken geen onverwachte puinhopen ergens in de wereld ontstaan en het sentiment zo blijft of zelfs nog verbeterd. Dan met uitstekende kwartaal resultaten en TNT-china aftikken gaan we door boven de 4 euro.

Hoop toch echt dat die resultaten goed gaan zijn. Blijf bij elk aandeel altijd zitten bij de publicaties maar ben ook al een aantal keer stevig op mijn snufferd gegaan. Als PostNL nu nog terug gaat vallen vanwege slechte resultaten ga ik zeker stevig balen! Hou ik geen rekening meer mee.


police
0
ik neem aan een lage olieprijs voor post.nl toch ook wel gunstig is. Of hebben ze contracten met oliemaatschappijen afgesloten?
prinszicht
0
Punt 7 morgen op de agenda van de ava: dividend. Het wordt helaas een hamerstuk. Zo ziet het er tenminste naar uit. Zal Herna iets concreets roepen over 2016 winst of vooruitzichten 2017? Ik hoop het van harte. Zit te wachten op de echte correctie naar de 5. Hadden we al lang moeten staan. Bv. de combi dividend, TNT akkoord en goede kwartaalcijfers. Kan natuurlijk ook andersom uitpakken. Staan we weer op de 3 en kan John nog wat stukjes oppakken, voor weinig.
Spreidstand
0
Voorzichtige koerswijziging PostNL

FD, 17-4-2016, 20:30

PostNL gaat nieuwe postbezorgers voortaan weer vaste arbeidscontracten aanbieden. Topvrouw Herna Verhagen wil af van het hardnekkige imago van haar bedrijf als uitbuiter van zzp’ers, die op grote schaal sociale premies ontduikt door hun verkapte dienstverbanden aan te bieden. Ze schetst een marktleider die tot inkeer is gekomen en zich nu realiseert dat flexibilisering en het leveren van de allerbeste kwaliteit niet samengaan.

In werkelijkheid zwicht Verhagen voor de druk van PvdA-minister Asscher van Sociale Zaken en de jarenlange mediakritiek. De Kamerfractie van de PvdA noemt het bedrijf de ‘hofleverancier van schijnzelfstandigheid’ en zelfs de VVD, die flexwerken als de Nederlandse norm propageert, vindt dat PostNL het wel heel erg bont maakt.

Het valt nog te bezien of en zo ja, in welk tempo PostNL daadwerkelijk van zzp-inhuur af gaat stappen. Negen van de tien zzp-bezorgers van PostNL zeggen helemaal geen vaste baan te ­ambiëren omdat dit tot een lager netto-inkomen zou leiden. Dat zal alleen veranderen als de vaste banen die Verhagen wil aanbieden ook financieel aantrekkelijk zijn voor nieuwe bezorgers. Anders blijven ook de bestaande zzp’ers liever vrije ­vogels die geen sociale premies afdragen en daardoor netto toch behoorlijk kunnen verdienen.

De effecten van de koerswijzigingen van PostNL mogen nog onduidelijk zijn, toch is het van belang dat de marktleider zich uitspreekt. De stap kan het einde inluiden van de race naar de bodem op arbeidsvoorwaarden in een sector met een moordende concurrentie en veelal hoge werkdruk. Dat bleek onlangs opnieuw bij controles van de Inspectie SZW, die constateerde dat de arbeidsomstandigheden bij zes van de acht grote spelers in de markt onder de maat zijn.

Van een kentering van de trend richting ­flexibilisering, waarop FNV-voorzitter Ton Heerts hoopt, is vooralsnog geen sprake. Het hogere doel zou ook niet moeten zijn om per se het aantal flexbanen terug te dringen, zoals de vakbond zich ten doel stelt, maar om te garanderen dat flexwerk aan de onderkant van de markt gepaard gaat met een redelijke mate van inkomenszekerheid. Daar zal ook een volgend kabinet nog veel werk aan hebben.
prinszicht
0
Het is de toon die de muziek maakt. Het zijn ook opvallend veel geluiden zo net voor de AVA. Post is tot inkeer gekomen. Ze gaan voor kwaliteit met vaste medewerkers. Zegt misschien ook iets over de huidige kwaliteit. Dus morgen weer een andere koers? Kwaliteit kost namelijk geld. Het streven is goed maar de marge blijft achter. Een spagaat. Misschien minder volume maar een hogere prijs?

Overall verwacht ik dus een soort van sociale speech tijdens de AVA. Dit betekent kosten en misschien nog meer kosten op de korte termijn. Aandeelhouders voorlopig nog even in de koelkast. Dividend? Nog niet. Extra kosten Q1, negatieve koersreactie. TNT ten spijt. Koers TNT ondertussen op een all time high sinds de overname.
Toekomstbeeld
0
Niet zo doemdenken Prins. Is niet goed voor de rikketik :-)
Impact van die zzp'ers zal alleszins meevallen in dit jaar 2016. Herna weet dat zij dit kon toezeggen omdat zij nu ook weet dat het jaar mee gaat vallen en dividend 100% zeker is gesteld.
Het EV is misschien al zeker na 9 maanden en dan zal kwartaal 4 alleen maar extra ruimte opleveren.
DirkH
0
Die vaste contracten heeft vermoedelijk ook te maken met de nieuwe flexwet. Ik vind het in lk geval een positief signaal van PostNl. Men heeft kennelijk vertrouwen in de toekomst en dan is het heel goed dat je je medewerkers daarvan laat mee profiteren. Een sociaal gezicht is ook belangrijk.
xof
0
Onderstaand een copy&paste van een oud berichtje van mij. Ik schat het risko op een kleine 10mln als alle zzpers overstappen. Het valt allemaal mee en de imago-schade is momenteel veel hoger.De lage brandstof over de gehele vloot compenseert dit meer dan voldoende.

Herna, prima zet!



Ik heb eens zitten rekenen om wat inzicht te krijgen in de negatieve zzp discussie en de grootte van deze problematiek.

Aantal paketten per dag 400.000
Gemiddeld per koerier 250 per dag
Inkomsten cq vergoeding gemiddeld 0,77 per pakket of 1,30 per stop. Zeg gemiddeld 1,7 paket per stop
Aantal koeriers in verkeer 400.000/250 =1600 koerriers
Waarvan 75% zzper = 1200 zzpers
Gemiddeld 240 dagen per zzper
Totale zzper omzet 1200zzpers*240dagen*250paketten*0,77ppaket= 55mln per jaar
Omzet pzzp per maand 3850,-
Kosten voor busje, diesel en overig 700,- busje + diesel 800,- + 400,- overig = 1600,- totale onkosten
Winst uit onderneming 2250,- per koerier zzp pmaand
Werkgeverslasten indien zzpers in dienst zouden zijn 1200 koeriers * 2250,- * 30% werkgeverslasten * 12 mnd = 9,72 mln

Al met al een kleine 10 mln risiko.

De diskussie is veel te politiek, PostNL probeert een faire oplossing te vinden.

Ton Heerts die de zzpers hekelt, is onrealitisch en PostNL wordt ten onrechte door MelieVos pvda als zondebok gepositioneerd.

Herna, je moet nu echt eens van je afbijten!

Slechts 125 zzp koeriers zijn georganiseerd bij Subco. Nog maar net 10%. Ik zou de contracten opzeggen en dienstverband voor nieuwe intreders bevorderen. De extra kosten zijn te overzien.

Toekomstbeeld
0
xof, mooie berekening. Had al es zitten denken wat die vergoedingen voor een zzp'er zoal zijn. Jouw prijs input lijkt uit eerste hand / eigen ervaring :-)


Mevrouw Vos.......krijg altijd tranen in mijn ogen als ik haar hoor praten. Ze lijkt erg onder de indruk te zijn van haar eigen oogkleppen gelul. Pure mazzel dat ze überhaupt in de kamer kon komen omdat ze reserve was en niet direct verkozen.

Ze kan beter eens grotere bedrijven als Shell, Philips, Akzo, DSM, ASML etc onder de loep nemen die structureel IT zzp'ers inhuren. Daar lopen er honderden rond die al jaren en jaren als ZZP'er voor 1 en hetzelfde bedrijf werken. Vaak via subco's. Allemaal gevallen die een topinkomen hebben van 600 tot 1200 euro per dag en gewoon genieten vd zelfstandigen aftrek.

Over Mei Li Vos / Wikipedia:
Mei Li Vos (Eindhoven, 31 maart 1970) is een Nederlandse politica, voormalig vakbondsleider en columniste.

Sinds 20 september 2012 is zij namens de Partij van de Arbeid lid van de Tweede Kamer der Staten-Generaal. Eerder was zij al van 1 maart 2007 tot 14 oktober 2010 lid van de Kamer namens dezelfde partij, maar zij haalde bij de verkiezingen van 2010 onvoldoende (voorkeur)stemmen om terug te keren.
aad94
0
quote:

xof schreef op 18 apr 2016 om 16:59:


Onderstaand een copy&paste van een oud berichtje van mij. Ik schat het risko op een kleine 10mln als alle zzpers overstappen. Het valt allemaal mee en de imago-schade is momenteel veel hoger.De lage brandstof over de gehele vloot compenseert dit meer dan voldoende.

Herna, prima zet!



Ik heb eens zitten rekenen om wat inzicht te krijgen in de negatieve zzp discussie en de grootte van deze problematiek.

Aantal paketten per dag 400.000
Gemiddeld per koerier 250 per dag
Inkomsten cq vergoeding gemiddeld 0,77 per pakket of 1,30 per stop. Zeg gemiddeld 1,7 paket per stop
Aantal koeriers in verkeer 400.000/250 =1600 koerriers
Waarvan 75% zzper = 1200 zzpers
Gemiddeld 240 dagen per zzper
Totale zzper omzet 1200zzpers*240dagen*250paketten*0,77ppaket= 55mln per jaar
Omzet pzzp per maand 3850,-
Kosten voor busje, diesel en overig 700,- busje + diesel 800,- + 400,- overig = 1600,- totale onkosten
Winst uit onderneming 2250,- per koerier zzp pmaand
Werkgeverslasten indien zzpers in dienst zouden zijn 1200 koeriers * 2250,- * 30% werkgeverslasten * 12 mnd = 9,72 mln

Al met al een kleine 10 mln risiko.

De diskussie is veel te politiek, PostNL probeert een faire oplossing te vinden.

Ton Heerts die de zzpers hekelt, is onrealitisch en PostNL wordt ten onrechte door MelieVos pvda als zondebok gepositioneerd.

Herna, je moet nu echt eens van je afbijten!

Slechts 125 zzp koeriers zijn georganiseerd bij Subco. Nog maar net 10%. Ik zou de contracten opzeggen en dienstverband voor nieuwe intreders bevorderen. De extra kosten zijn te overzien.




Hoe oud was dit bericht van jou? Op dit moment zegt PostNL namelijk 600.000 pakketten per dag gemiddeld te leveren. Laat dan toch even mooi de groei zien van de de pakketten afdelingen.

Ik denk even een positief bericht.
pff
0
Je kunt rustig een kop koffie met haar gaan drinken, het is gewoon een dood aandeel geworden en dat blijft nog wel een paar jaar zo.
prinszicht
0
Zo goed als dood.... De volumes drogen op en we staan op het punt waar we 5 maanden geleden ook op stonden. Toen volgde eerst de kwartaalcijfers (-2%) en daarna de Outlook (-20%+). Herna vooraf heel optimistisch en verwachtte een positieve beurs reactie. Een sprong naar eerdere toppen van ongeveer 4,75?

Je kunt het zien als een slechte generale repetitie. Vanmiddag op de AVA zal ze dat beeld even recht zetten. Ze gaat pal voor de aandeelhouders staan en ze belonen voor het getoonde geduld. Ze komt met uitspraken die we allemaal begrijpen als het gaat om het dividend. Ze laat de rekenrente los en laat ons weten wanneer het aandeel weer gaat renderen. Niet in koersontwikkeling, dan hebben we nog een weg te gaan, maar in dividendrendement. De grote jomngens weten dit al en houden zich de afgelopen dagen koest. De toen gemaakte belofte, wordt vandaag waargemaakt. Einde dag een dikke plus wat een nieuw tijdperk gaat inluiden. Boven de 5 op eigen kracht en daarna mogen eventueel gegadigden zich melden op een koers van 7 Euro of meer.
xof
0
@Aad en toekomstbeeld.

Calculatie is ruim 2 maand oud, toen mevr.Vos begon te piepen, zonder echt verstand vd business.

Politiek opportunisme ten koste van slands grootste werkgever.

Ik werk idd in logistiek, al meer dan 25 jaar. Bij zeer grote Duitse dienstverlener.

Ik ben overtuigd van de onderwaardering van Postnl en zit er dik in met een mooi longpositie. Als TNT deal beknlonken is en de balans van Postnl weer op orde, dan neemt overname speculatie weer toe.

Gewoon afwachten en KW vergelijken met Bpost, Oostenrijkse Post en RoyalMail. Dan worden de verschillen duidelijk.

POstnl wordt gemoderniseerd in hoog tempo. De logistieke ruggegraat van veel ecommerce retailers. Goed bezig!

423 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... 18 19 20 21 22 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

PostNL Koninklijke Meer »

Koers 1,760   Verschil -0,03 (-1,81%)
Laag 1,758   Volume 3.179.868
Hoog 1,790   Gem. Volume 6.456.384
20-aug-19 17:35
label premium

PostNL valt sterk mee (update)

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium