Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

TomTom Maart 2016

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
3.389 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 163 164 165 166 167 168 169 170 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
Tom3
0
quote:

hvasd2 schreef op 31 mrt 2016 om 22:43:


[...]

Dit moet zich toch uitkristalliseren in meerdere kampen. No way dat iedereen met Here in zee gaat en dat TT het zielige jongetje van de klas wordt….


Ziet er naar uit dat Bosch een dubbelrol opeist. Zou ze onder druk gezet zijn door Mercedes cs (Duitsers houden wel van wat powerplay)? De hamvraag is nu hoe HG zich uit deze houdgreep kan bevrijden. Het lijkt me toch wel een lastige opgave om in dit geweld staande te blijven. Hoe zit het met de bescherming van Tom2's know how? Is dat geborgd? Zou Bosch in zowel Here als Tom2 kunnen deelnemen? Kortom voorlopig meer vragen dan antwoorden
Is deze toko goudeerlijk ?
0
quote:

Tom3 schreef op 31 mrt 2016 om 22:56:


[...]

Ziet er naar uit dat Bosch een dubbelrol opeist. Zou ze onder druk gezet zijn door Mercedes cs (Duitsers houden wel van wat powerplay)? De hamvraag is nu hoe HG zich uit deze houdgreep kan bevrijden. Het lijkt me toch wel een lastige opgave om in dit geweld staande te blijven. Hoe zit het met de bescherming van Tom2's know how? Is dat geborgd? Zou Bosch in zowel Here als Tom2 kunnen deelnemen? Kortom voorlopig meer vragen dan antwoorden


En bij twijfel stijgt een aandeel niet..denk dat TT zich op zeer korte termijn moet laten horen met serieuze info betreft huidige stand van zaken wil de koers stand houden.
Morgen zowiezo een zware min...
seren
0
quote:

Tom3 schreef op 31 mrt 2016 om 22:56:


[...]

Ziet er naar uit dat Bosch een dubbelrol opeist. Zou ze onder druk gezet zijn door Mercedes cs (Duitsers houden wel van wat powerplay)? De hamvraag is nu hoe HG zich uit deze houdgreep kan bevrijden. Het lijkt me toch wel een lastige opgave om in dit geweld staande te blijven. Hoe zit het met de bescherming van Tom2's know how? Is dat geborgd? Zou Bosch in zowel Here als Tom2 kunnen deelnemen? Kortom voorlopig meer vragen dan antwoorden


lijkt me juist makkelijk, zoveel kansen, HG hoeft alleen een keuze te maken
hvasd2
0
quote:

cha44 schreef op 31 mrt 2016 om 23:00:


[...]

En bij twijfel stijgt een aandeel niet..denk dat TT zich op zeer korte termijn moet laten horen met serieuze info betreft huidige stand van zaken wil de koers stand houden.
Morgen zowiezo een zware min...


Op de beurs weet je het nooit…. Er zit wel beweging in het verhaal en dat zal voor meer duidelijkheid gaan zorgen.
*Natte krant*
0
Toch maar snel de boel opknippen...voor €18. Alles vergeten en vergeven. Zand erover,
Geen wonder dat het aandeel is afgegleden. Voorwetenschap alom.
Tom3
0
Denk dat HG zijn zegeningen moet tellen. Vreemd dat hij ogenschijnlijk nog steeds denkt het alleen te kunnen, echter zou zijn matte presentatie over Q4 en de komende wijzigingen bij de kaarten ( denk aan de HR vacature) erop wijzen dat er toch een breuk met het verleden is opgetreden? Ooit heeft hij tijdens de Here biedingsstrijd zich laten ontvallen dat sommige ontwikkelingen niet gekeerd kunnen worden. Als zelfs trouwe bondgenoot Renault ook al een stake in Here overweegt kan HG toch niet op zijn handen blijven zitten. Of wel?
mjmj
0
quote:

recital schreef op 31 mrt 2016 om 21:56:


Amazon neemt aandeel in Here - Reuters
donderdag 31 maart 2016 | 20:21 CET | Nieuws
Amazon is met een consortium automakers (BMW, Audi en Daimler) in gesprek over een mogelijk aandeel in Here, schrijft Reuters op basis van bronnen die bekend zijn met de materie. Het consortium nam Here vorig jaar augustus over van Nokia voor 2,5 miljard euro en sindsdien wordt gezocht naar partners om Here meer armslag te geven.
Volgens de bronnen wil Amazon met een aandeel in Here zinspelen op een bredere samenwerking met de automerken waarbij het Amerikaanse internetbedrijf optreedt als leverancier van cloud computing services. Naast gesprekken met Amazon zou het consortium ook praten met concurrerende partijen.

Verder zouden meer autobedrijven zijn geïnteresseerd in een aandeel in Here. Het gaat dan om Renault en Continental en volgens anonieme bronnen zou ook Ford aan boord willen.
www.telecompaper.com/nieuws/amazon-ne...


Of is het een stap in een strategisch spel en bedoeld om TT onder druk te zetten...?
Tom3
0
quote:

seren schreef op 31 mrt 2016 om 23:09:


[...]

lijkt me juist makkelijk, zoveel kansen, HG hoeft alleen een keuze te maken


Dat is dan wellicht de moeilijkste keuze van HG in zijn loopbaan. Ik kan steeds minder geloven dat Here vooral een sterfhuisconstructie is en was. Het is dat VW nu behoorlijk in de shit zit anders was het probleem nog prangender. Here blijkt voor Tom2 toch een soort paard van Troje te zijn dank zij de reserves en winstcapaciteit van BMW en Mercedes. Ben het eens met een aantal hier: opknippen en een lintje erom heen. Gaan Renault en Bosch ook kiezen voor Here omdat het zo'n goed product heeft? Het enige doel is Tom2 zo arm mogelijk te houden. Tom2 wil zich hieraan onttrekken door een zo sterk mogelijk merk te worden. Zoiets wat Apple al heeft bereikt. Ik vraag me af of de consument zoveel inspraak heeft omdat te kunnen bereiken. Apple moet de hut maar overnemen, hebben ze er gelijk een paar nieuwe producten bij.
Is deze toko goudeerlijk ?
0
TT mist gewoon volledig de slag . Amazon heeft genoeg centen om fors te investeren in Here en op zijn amerikaans de concurrentie (TT ??) weg te vagen.
TT kan altijd nog a la AND een simpele kaartenboer worden/blijven zonder hoge research kosten en toch een redelijke wpa creeren.
Hoe zat het ook al weer met HG'suitspraak betreft aandeelhouderswaarde creeren..?
Was here
2
Zoals altijd slaat de paniek weer toe op dit forum.Amazon wil zijn dienstverlening veilig stellen in de automobielindustrie.Dit gaat niet direct ten koste van de omzet van tt.
Veel partijen zijn bang de boot te missen.Het sterke van het bovenstaande gerucht is dat er veel belangstelling is voor zowel Here als tt van de grootste techbedrijven wereldwijd.Ik beschouw het gerucht als een sterk signaal dat tt goud in handen heeft.
[verwijderd]
0
quote:

cha44 schreef op 31 mrt 2016 om 23:00:


[...]

En bij twijfel stijgt een aandeel niet..denk dat TT zich op zeer korte termijn moet laten horen met serieuze info betreft huidige stand van zaken wil de koers stand houden.
Morgen zowiezo een zware min...


Een zware min?.Is dat hetzelfde als een lichte plus?
[verwijderd]
0
quote:

cha44 schreef op 31 mrt 2016 om 23:42:


TT mist gewoon volledig de slag . Amazon heeft genoeg centen om fors te investeren in Here en op zijn amerikaans de concurrentie (TT ??) weg te vagen.
TT kan altijd nog a la AND een simpele kaartenboer worden/blijven zonder hoge research kosten en toch een redelijke wpa creeren.
Hoe zat het ook al weer met HG'suitspraak betreft aandeelhouderswaarde creeren..?


Panikeert U nu?
[verwijderd]
0


Zelf zie ik de combinatie TomTom , Apple, uber, Tesla ( Bosch eventueel als hofleverancier ) het meeste zitten ; de kracht zit hem (meestal) in de combinatie. Allemaal A-merken en van alle benodigdheden voor (highly) autonomous-driving hebben ze allen hun specialiteit in huis

TomTom uiteraard voor de navigatie , maps en andere technieken
Apple voor de multi-media
Tesla natuurlijk de wagen
Uber voor vervoer , transport , car-sharing , pakketdienst

TATU :)

www.google.nl/search?client=safari&am...
[verwijderd]
1
quote:

Hoopmazzel schreef op 1 apr 2016 om 00:14:


[...]

Panikeert U nu?

Inderdaad, hij zit short, doet zich voor als Long en vertoont momenteel alle kenmerken van een stresskip in een vossenhol. Een teken dat zelfs hij aanvoelt dat de koers op springen staat. Het tragische en ironische van het geval is wel dat hij denkt dat niemand hem door heeft. Onvoorstelbaar zo dik als het erop ligt.
Tom3
0
quote:

Was here schreef op 31 mrt 2016 om 23:55:


Zoals altijd slaat de paniek weer toe op dit forum.Amazon wil zijn dienstverlening veilig stellen in de automobielindustrie.Dit gaat niet direct ten koste van de omzet van tt.
Veel partijen zijn bang de boot te missen.Het sterke van het bovenstaande gerucht is dat er veel belangstelling is voor zowel Here als tt van de grootste techbedrijven wereldwijd.Ik beschouw het gerucht als een sterk signaal dat tt goud in handen heeft.


Als en Bosch en Ford en Renault en de grote Duitse 3 samenspannen, Japan zijn eigen gang gaat, wat blijft er dan nog over: GM en Fiat/Chrysler ? Amazon ziet kansen in de cloud, sluit mooi aan op Here haar HD kaarten, maar dat is van secundair belang hier. Het gaat erom welk systeem leidend wordt. Voorlopig leiden nog vele wegen naar Rome. Blijft dat ook zo? HG moet die allianties van hem nu een keer in beton gieten. Doet VW nog mee? Doet Bosch straks nog mee? Leuk dat je goud in handen hebt, je moet het nog wel op tijd "verzilveren".
[verwijderd]
1

dit is héél goed nieuws, het bewijst hoe ongelofelijk belangrijk de sector is en dat geen enkele speler van importantie noch uit Car Inc, noch uit Big Tech deze evolutie gaat missen.

Here kunnen we geen aandelen van kopen, dat kan wel voor Google en TT, dus wil je in de mapping business zitten zal je één van deze 2 moeten nemen, andere spelers zijn of te klein of staan te ver achter voor ontwikkeling.

Here doet wat TT ook gaat doen - participatie via equity ( belang), nu is dat wat makkelijker voor een niet genoteerd beursbedrijf, want dan kan je ze uitkiezen zonder verantwoording , vragen of op- en aanmerkingen van analisten en de aandeelhouders die via de beurs in je bedrijf zitten.

nogmaals glashelder TT zit binnen nu en 3 jaar met een andere share holders structuur en of dat nu partners zijn voor een onderdeel, een verzelfstandigen van een onderdeel of een Koper voor een onderdeel of zelfs heel TT weg van de Beurs, is nu nog niet in te vullen, maar die "verandering" komt.

het is veel interessanter om het koersverloop te begrijpen na de verkoop van Here door Nokia, waarom werd er op 12 euro zo ongelofelijk hard aan de handrem getrokken ?

is er wellicht een onderhands contract met Apple voor de kaarten, heeft Apple een call-optie op TT maps en is daarom de animo nu voor anderen om een belang in TT te nemen weg, en blijft er alleen samenwerking over
moet de koers onder een bepaalde strike-price blijven zodat de premie acceptabel is voor een Apple om de kaarten te callen ?

zijn de kaarten al vergeven aan Apple op 15 euro / equivalent per share en is het nu verder een kwestie van TT is de operationele uitvoerder, doch Apple is al de eigenaar ? , ook al heeft de transactie nog niet plaats gevonden ?

ik blijf erbij , dit gaat allemaal goed zijn voor een TT ergens aan 20 euro mid 2018 , wellicht zelfs nog een tikkie meer 25 of 30 sluit ik ook niet uit, maar de grote getallen die men hier voorbij ziet schuiven van 100 of zelfs 250 plus, da's voor een ander , dan zit dit al onder een ander dak.

maar wat te klagen, helemaal niks 20 euro in 2 jaar is een super return
[verwijderd]
0
Ja, en de autofabrikanten willen dat zowel HERE en TomTom sterk zijn en slagen. Ook de consortium partners.

- Als HERE en TomTom aan elkaar gewaagd zijn, stimuleert dat innovatie en scherpe prijs
- Als een van beiden zwak wordt, heb je maar keuze voor 1 leverancier en afhankelijkheid
- Ze zien HERE en TomTom als enige twee alternatieven voor Google. Dus beiden sterk zijn.
flatliner
0
quote:

Happy Chappy schreef op 1 apr 2016 om 07:32:

dit is héél goed nieuws, het bewijst hoe ongelofelijk belangrijk de sector is en dat geen enkele speler van importantie noch uit Car Inc, noch uit Big Tech deze evolutie gaat missen.


Dit dus. Kom er maar in Alibaba, lijntjes met TT hebben ze toch al (GoldenTom/AutoNavi). Dit zet concurrenten van Amazon nog verder op scherp.
3.389 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 163 164 165 166 167 168 169 170 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

TomTom Meer »

Koers 10,852   Verschil +0,04 (+0,39%)
Laag 10,754   Volume 358.333
Hoog 10,952   Gem. Volume 460.639
20-sep-19 17:35
label premium

TomTom: dichter bij Microsoft

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium