Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 9,638 19 apr 2024 09:05
  • -0,242 (-2,45%) Dagrange 9,540 - 9,700
  • 103.358 Gem. (3M) 1,8M

Air France - KLM 2016

604 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 31 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 1 februari 2016 09:50
    'Miljardenvoordeel op brandstof voor AF-KLM' op DFT
    PARIJS (AFN) - Air France-KLM kan dit jaar tot wel 2 miljard dollar besparen op de brandstofkosten, mits de olieprijs het hele jaar op het huidige niveau van rond de 30 dollar per vat blijft. Dat schrijft de Franse krant La Tribune maandag op gezag van bronnen bij de luchtvaartonderneming.

    De besparing zal waarschijnlijk deels teniet worden gedaan door dalende ticketprijzen. Desondanks lonkt volgens het dagblad een van de beste jaren ooit voor de Frans-Nederlandse luchtvaartgroep, die sinds 2004 bestaat. De operationele winst zou zelfs in de buurt kunnen komen van het record van 1,4 miljard euro, behaald in het toen nog gebroken boekjaar 2007/2008.
    La Tribune weet verder te melden, eveneens op basis van interne bronnen, dat over 2015 een operationele winst is behaald van meer dan 700 miljoen euro. Ook dat is te danken aan de dalende brandstofrekening. De resultaten worden op 18 februari gepubliceerd.
  2. wouter b. 1 februari 2016 15:37
    quote:

    Leve de Beurs schreef op 1 februari 2016 09:50:

    'Miljardenvoordeel op brandstof voor AF-KLM' op DFT
    PARIJS (AFN) - Air France-KLM kan dit jaar tot wel 2 miljard dollar besparen op de brandstofkosten, mits de olieprijs het hele jaar op het huidige niveau van rond de 30 dollar per vat blijft. Dat schrijft de Franse krant La Tribune maandag op gezag van bronnen bij de luchtvaartonderneming.

    De besparing zal waarschijnlijk deels teniet worden gedaan door dalende ticketprijzen. Desondanks lonkt volgens het dagblad een van de beste jaren ooit voor de Frans-Nederlandse luchtvaartgroep, die sinds 2004 bestaat. De operationele winst zou zelfs in de buurt kunnen komen van het record van 1,4 miljard euro, behaald in het toen nog gebroken boekjaar 2007/2008.
    La Tribune weet verder te melden, eveneens op basis van interne bronnen, dat over 2015 een operationele winst is behaald van meer dan 700 miljoen euro. Ook dat is te danken aan de dalende brandstofrekening. De resultaten worden op 18 februari gepubliceerd.
    winst 700 mio is WPA EUR 2,30 P/E 3,35

    winst 1,4 miljard is WPA EUR 4,60 P/E 1,6

    Waarom blijf de koers dan steken op momenteel EUR 7,65 ???

  3. gerrit 69 1 februari 2016 16:07
    www.telegraaf.nl/dft/bedrijven/airfra...

    ma 01 feb 2016, 14:48
    Analyse: KLM lijdt wel onder concurrentie
    door Yteke de Jong
    Luchtvaartmaatschappij Emirates vliegt vanaf maandag met een tweede dagelijkse A380, het grootste passagiersvliegtuig ter wereld naar Schiphol. Staatssecretaris Dijksma van Luchtvaart kon dit niet weigeren, want luchtvaartmaatschappijen worden niet op een ‘onredelijke’ wijze getroffen, zo stelde ze in een brief in december, daarbij verwijzend naar een recent onderzoek. Een opmerkelijke uitspraak gezien de zorg die Dijksma eerder uitte ten aanzien van KLM.
    Klik hier voor meer nieuws en actuele koersinformatie over Air France-KLM

    Cruciaal
    De luchtvaartmaatschappij onderhoudt een netwerk dat van cruciaal belang is voor BV Nederland. Een tweede A380 leidt tot meer capaciteit en tot meer prijsdruk op de routes van datzelfde KLM dat Dijksma wil koesteren. Nu zal een gedeelte van de stoelen zal gevuld zijn met passagiers van Malaysia Airlines, dat sinds vorige week niet meer rechtstreeks op Schiphol vliegt, maar via Dubai. Toch zal dit ten koste van iets moeten gaan. Uit het rapport dat Dijksma gebruikt om haar bewerking te onderbouwen, blijkt dan ook dat de winstgevend van KLM ernstig is afgenomen op de route naar Dubai. Ook op routes naar Afrika en het Midden-Oosten is dat het geval.
    Aberdeen
    Of er sprake is van te lage tarieven, kan in veel gevallen geen antwoord worden gegeven, omdat daar nadere analyse voor nodig is, stellen de onderzoekers. De prijsbepaling is complex, want dit hangt onder meer af van marketing en brandstofprijzen. Daarbij moet ook in de gaten gehouden moet worden in hoeverre KLM naar bestemmingen als bijvoorbeeld Aberdeen klanten verliest aan Emirates, dat dankzij hun expansie op veel secundaire Europese luchthavens vliegt, stellen de onderzoekers. Het blijkt dat er nog veel open einden zijn in het onderzoek, voor iets dat van groot belang is voor de Nederlandse economie.
    Druk op KLM
    De vraag is waarom Dijksma de tijd niet heeft genomen om echt goed uit te zoeken wat de effecten zijn van het prijsbeleid of capaciteitsvergroting. Door de snelle toestemming aan Emirates voor een tweede A380 lijkt ze vooral de druk op KLM te willen verhogen om haast te maken met kostenverlaging. Want de onderzoekers stellen dat lage prijzen "geen probleem" zijn als de operationele kosten lager liggen. Dat is de crux, want juist op kostenvlak is in sommige gevallen geen sprake van een gelijk speelveld met de vliegmaatschappijen uit het Midden-Oosten. Hoog spel van Dijksma, met als risico dat er juist gebeurt wat ze niet wil: het verschuiven van werkgelegenheid naar elders.
  4. [verwijderd] 2 februari 2016 11:45
    2016 kan een Air France KLM-jaar zijn
    Geplaatst door Corné van Zeijl | 1 februari 2016
    www.cashcow.nl/2016-kan-een-air-franc...
    Air France KLM is een aandeel waarvan wordt gezegd dat je het eens in de vier jaar zou moeten hebben en de overige periode moet mijden als de pest. In Nederlandse Actiam-fondsen hebben we het opgenomen omdat we denken dat dit wel eens zo’n jaar zou kunnen zijn.

    De stijgende dollar is zeker een plus, omdat er nogal wat dollarinkomsten zijn. Ook de lagere olieprijs is een positieve factor. Zeker nu langzamerhand alle dure hedge contracten aflopen. En de Europese economie draait nog steeds redelijk.

    Vliegtuigmaatschappijen zijn enorm cyclisch. Logisch, iedere stoel gevuld is extra omzet, terwijl de kosten niet stijgen. Het is dan ook hoopgevend dat de winstverwachtingen in een rap tempo opwaarts worden bijgesteld.

    Let wel het is zeker geen aandeel voor de langere termijn, tenzij het management van Air France KLM in staat is om daadwerkelijk de kosten (lees lonen) naar een concurrerend niveau te brengen. Dat moet we eerst nog zien, dan geloven we het pas. Tot die tijd kan het een aardige korte termijn trade zijn.

    2016 kan een Air France KLM-jaar zijn

    Het aandeel Air France KLM koerst rond de 7,31 EUR. Volgens Guruwatch ligt het gemiddelde koersdoel rond de 7,77 EUR. Citigroup Smith Barney verhoogde onlangs het koersdoel en gaf een koopadvies af, nadat het in juli 2015 Air France KLM een houd-advies had gegeven.
  5. relpinda 2 februari 2016 22:15
    Prachtige beelden!

    www.youtube.com/watch?v=Ul7LE_oWdHw

    Air France 747 Forever - Le rendez-vous dans le ciel de deux fleurons de l'aéronautique française

    Luchtmacht begeleidt Boeing 747
    Spectaculaire beelden van een Boeing die wordt begeleid door maar liefst 11 toestellen van de Franse luchtmacht. Het gaat om toestellen van de Patrouille de France, het demonstratieteam van de Franse luchtmacht. Ze vliegen in formatie met de laatste Boeing 747 van Air France.

    geniet ze en LZA
  6. gerrit 69 6 februari 2016 14:48
    www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/25156...

    za 06 feb 2016, 10:05
    Zand in reorganisatiemotor KLM
    Yteke de Jong
    AMSTELVEEN -
    De broodnodige reorganisatie bij luchtvaartmaatschappij KLM loopt vertraging op.
    Dat is de inschatting van het personeel en vakbonden, die op dit moment verwikkeld zijn in verschillende conflicten met KLM. Daarbij heeft uitkeringsorganisatie UWV de luchtvaartmaatschappij teruggefloten op de aanpak van de reorganisatie en moet KLM haar aanpak wijzigen.
    Ook dreigt de lage olieprijs roet in het eten te gooien bij het tempo. De resultaten van KLM zullen verbeteren door de lage olieprijs, waardoor de urgentie om hard in te grijpen verdwijnt.
    De reorganisatie zou aanvankelijk zijn beslag krijgen in het voorjaar, want in maart zouden overtollige medewerkers plaats krijgen in een transitiecentrum. Daar zouden ze naar nieuw werk begeleid worden.
    De Vereniging Hoger KLM Personeel (VHKP) heeft daarom in een brief bij de directie aangedrongen het tempo te verhogen en alle medewerkers voor de zomer houvast te geven over de vraag waar ze staan en wat er van ze verwacht wordt.
    De spanning loopt intern op. Vrijdag kwam de Nederlandse Vereniging van Luchtvaarttechnici (NVLT) in opstand tegen de reorganisatieplannen. De vakbond ziet dat er mensen uitmoeten bij KLM, maar wil dat alle 767 technici dezelfde kans krijgen in de reorganisatie.
    „We hebben nee gezegd tegen deze plannen omdat we het niet eens met aanpak”, zegt bestuurslid Rob Swankhuysen van de NVLT. „We proberen er zo snel mogelijk uit te komen.”
    Verder staan de vakbonden tegenover elkaar over het piloten- en cabinepersoneel dat op de grond werkt, in een zogeheten een “nevenfunctie”. In totaal gaat dit om ruim 350 mensen, een derde van het aantal fte’s dat moet verdwijnen.
    “Voor het salaris één piloot kunnen vier grondmedewerkers aangesteld worden. Dus hebben wij KLM verzocht dit af te bouwen, omdat het te kostbaar is en vaak te weinig toegevoegde waarde heeft. Het is ook een bedreiging voor de medewerkers op de grond”, zegt voorzitter Bob van der Wal van de VHKP tegen De Telegraaf.
    De luchtvaartmaatschappij is van plan om op korte termijn 1000 functies van de 15.000 banen in de grondorganisatie schrappen, zo is de inschatting van de vakbonden. Dit maakt deel uit van een reorganisatie die in totaal € 350 miljoen moet opleveren.
    Hiertoe is een ingrijpend reorganisatieproces gestart, waarbij vele medewerkers op hun eigen functie moeten solliciteren. Boventallig personeel krijgt vervolgens een plaats in een mobiliteitscentrum , waarbij deze medewerker naar ander werk binnen de KLM geholpen wordt of gebruik mag maken van een vrijwillige vertrekregeling.
    De uitkeringsorganisatie UWV heeft vorige week bepaald dat een medewerker in principe in de meeste gevallen op zijn functie kan blijven zitten. Het boventallig verklaren van medewerkers op afdelingen als gevolg van kostenreductie en inkrimpingen gebeurt vervolgens op basis last in, first out per leeftijdsgroep.
    Er zijn al een aantal adviesaanvragen naar de ondernemingsraad gestuurd, maar deze zijn gestoeld op het uitgangspunt van intern solliciteren. Een woordvoerder van KLM stelt in een reactie dat vastgehouden wordt aan de oude plannen.
  7. gerrit 69 6 februari 2016 15:02
    www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/25150...

    vr 05 feb 2016, 12:56
    KLM wil pensioenconflict pratend oplossen
    door Yteke de Jong
    AMSTERDAM -
    Luchtvaartmaatschappij KLM wil weer om de tafel met de cabinevakbonden over de pensioenregeling. De vakbond voor Nederlands Cabinepersoneel en FNV Luchtvaart zijn woedend over het feit dat KLM het reservetekort van €30 miljoen in het pensioenfonds over 2015 niet wil aanvullen.
    De luchtvaartmaatschappij stelt vrijdag in een bericht richting personeel dat “een onnodig geschil alleen maar afleidt.”
    Volgens financieel directeur Erik Swelheim van KLM berust het geschil op een verschil in inzicht. Hij verwacht ddat KLM eruit zal komen met een nadere uitleg over de pensioenproblematiek.
    ,,We zijn al langer in gesprek over een toekomstbestendige pensioenregeling. We willen het tekort betalen, maar daar kunnen we 10 jaar de tijd voor nemen, conform de regels van De Nederlandsche Bank", aldus Swelheim.
    Variërende premie
    Aanvankelijk had KLM voorgesteld om een arbitragecommissie te laten oordelen over de timing van de bijstorting. Dit is van de baan, aldus KLM.
    De luchtvaartmaatschappij wil af van een toegezegd pensioen waarbij de premie jaarlijks varieert. Die is afhankelijk van de prestaties van het fonds en de rentestand.
    Minder risico's
    KLM wil jaarlijks een vast bedrag in het fonds storten, omdat dit minder financiële risico’s met zich mee brengt.
    De vakbonden willen dat KLM hen een bruidsschat meegeeft om van deze regeling af te komen.
    De luchtvaartmaatschappij hoeft in het nieuwe systeem de pensioenverplichtingen niet langer op de balans op te nemen, waardoor het eigen vermogen niet langer wordt blootgesteld aan veranderingen in de actuele waarde van deze pensioenverplichtingen.
    In 2014 betaalde KLM €400 miljoen aan pensioenpremie.
  8. [verwijderd] 9 februari 2016 22:15
    vandaag als enige groen in de amx en gezien de crude ontwikkelingen gaat klm morgen (lees: de komende tijd) de hoogte in

    Ruwe olie per vat minder dan 28 dollar.

    De prijs voor een vat ruwe olie is dinsdag gedaald, nadat het Internationaal Energie Agentschap somber bleef. Een poging tot prijsherstel sneuvelde.

    Eerder vandaag trad een schuchtere poging tot prijsherstel in de futures in, voornamelijk op basis van het idee dat al erg veel van het slechte nieuws rondom olie in de prijzen is verwerkt en dat de olieproductie van de VS in de loop van het jaar terug zou kunnen vallen.

    Maar dit bleek een schijnbeweging. De maart-future voor een vat ruwe olie sloot dinsdag op de New York Mercantile Exchange 1,75 dollar lager op 27,94 dollar.

    Het IEA waarschuwde dinsdag dat de olieprijzen verder omlaag kunnen, nu Iran zijn productie verhoogt als onderdeel van een bredere verhoging bij de OPEC-landen.

    Op de korte termijn voorziet het IEA dan ook geen significante prijsstijgingen. "Onder de huidige omstandigheden zijn de risico's op een daling toegenomen", aldus het agentschap in zijn maandelijkse oliemarktrapport.

    De productie van de OPEC steeg in januari met 280.000 vaten per dag tot 32,63 miljoen vaten per dag, becijferde de energiewaakhond. De toename werd onder andere veroorzaakt door het van sancties verloste Iran, dat de productie in januari met 80.000 vaten verhoogde tot 2,99 miljoen vaten per dag.

    Ook Saoedi-Arabie voerde de productie op, met 70.000 vaten tot 10,21 miljoen per dag. Irak zette daarnaast een nieuw record neer van 4,35 miljoen vaten per dag, een toename van 50.000 vaten per dag.

    "De aanhoudende speculatie over een akkoord tussen de OPEC en vooraanstaande niet-OPEC-producenten om de productie te verminderen lijkt slechts speculatie", aldus het IEA.

    Door de hogere OPEC-productie en afnemende vraag is het overaanbod groter dan eerder geraamd. IEA voorziet dit kwartaal een opbouw van de voorraden met 2 miljoen vaten per dag, gevolgd door 1,5 miljoen vaten per dag in het tweede kwartaal.
    www.deaandeelhouder.nl/news/2016/2/9/...
604 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 31 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links