Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

Air France - KLM 2016

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
604 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 ... 27 28 29 30 31 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
Starbuck
0
Snap ik, achteraf had ik ook nog langer kunnen blijven zitten, maar ik probeer nu consequent ook op tijd winst te nemen. Veel geleerd van de afgelopen weken......
gerrit 69
0
Hierbij de daggrafiek van AF met een waarschijnlijke weerstand op € 8,80
Eenmaal daarboven ligt zelfs de weg vrij naar de € 12,00
www.adnbeursanalyse.nl/Aandelen/33AFR...
hvasd2
0
dader
0
Had een stoploss geplaatst op 8,10 en ja hoor weg is het wat een dag ,alles omhoog en airFr down
J Sterk
0
Een stevig verlies vandaag, terwijl er geen vuiltje aan de lucht lijkt.
Ik kan deze daling niet vertalen. Ook een winstneming ligt niet voor de hand.
Ik ben benieuwd of iemand meer weet?
Stroopwafel
0
Ja, op een dag als vandaag worden soms rake klappen uitgedeeld, achteraf altijd overdreven, maar ja emotie speelt een grote rol. Het herstel zal waarschijnlijk niet lang op zich laten wachten, een mooie kans voor hen die te laat zijn ingestapt.
alrob
0
quote:

Stroopwafel schreef op 22 mrt 2016 om 19:39:


Ja, op een dag als vandaag worden soms rake klappen uitgedeeld, achteraf altijd overdreven, maar ja emotie speelt een grote rol. Het herstel zal waarschijnlijk niet lang op zich laten wachten, een mooie kans voor hen die te laat zijn ingestapt.

ik ben i.d.d. ingestapt , maar met puts. Achteraf niet zo slim , want daarna herstelde de koers al. Maar goed, ik denk dat de gebeurtenissen van vandaag de stijging van de koers van AFM zal doen keren. De laatste maanden is de koers behoorlijk gestegen en is veel lucht opgepompt, die er allemaal weer uit moet; vandaag was dat niet al te veel.
Starbuck
0
Ben gistermiddag ook weer ingestapt om kort ritje up te maken.....had ik niet gedaan als ik wist van vandaag. Dat is risico met air aandelen en daarom wil ik ze ook niet meer lang in bezit hebben. Maar relativeer het ook, je zult maar slachtoffer zijn van de aanslagen of fam. Ik heb even gekeken wat de koers deed na aanslagen in parijs. Dat gebeurde op vrijdagavond, de koers had de dagen daarvoor al een dalende lijn ingezet. Op maandag ging de koers idd net als vandaag flink omlaag (ongeveer hetzelfde). Maar de dagen daarna was er gewoon weer herstel. In zoverre lijken we steeds meer "gewend" te raken dat aanslagen gebeuren. De algehele koersreactie vandaag (AEX) viel toch ook eigenlijk wel mee. Zolang we boven de MA50 blijven nog steeds sprake van up-trend. Als er morgen echt for lager geopend gaat worden en we richting 7.91 gaan en daar net boven sluiten, dan kan er een downtrend ontstaan. Hoe zien anderen dit? Ik kijk morgenochtend even aan en dan besluit ik of ik mijn turbo beëindig. Leermoment.....(en open deur) stel een stoploss in.....
[verwijderd]
0
Starbuck
0
Ik heb (mijn long positie) nog aangehouden, koers lijkt te herstellen en loopt weer op.
Kaviaar
0
De koers gaat weer herstellen, zeer binnenkort verwacht ik. De verkoop was een schrikreactie op de aanslagen in België. De koers kan weer minimaal 5% omhoog, om uit te komen waar het begin vd week op stond.
Kaviaar
0
Hoogste omzet ooit voor luchthavens

Nederlandse luchthavens en verwante dienstverleners als de luchtverkeersleiding en afhandelaars hebben vorig jaar de hoogste omzet ooit behaald.

Het gaat om een totaalbedrag van 1,8 miljard euro. Dat is bijna 5 procent meer dan een jaar eerder en zelfs een kwart meer dan in 2010, meldde het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) vrijdag.

De groei hangt samen met de verdere toename van het aantal reizigers. Het aantal vertrokken en aangekomen passagiers op de luchthavens bereikte in 2015 eveneens een record, met bijna 65 miljoen reizigers.

Schiphol

Het merendeel van de passagiers werd afgehandeld door Schiphol, de grootste luchthaven van het land. Die verwerkte een record van meer dan 58 miljoen passagiers, maakte de luchthaven zelf eerder al bekend.

De Schiphol Group zag zijn omzet vorig jaar overigens met 1 procent dalen tot ruim 1,4 miljard euro. Dat komt met name door de verkoop van een belang in winkelbedrijf Schiphol Airport Retail.

De hoeveelheid luchtvracht die via Nederlandse luchthavens werd vervoerd, daalde in 2015 licht tot bijna 1,7 miljoen ton goederen. Dit kwam vooral door een kleinere aanvoer van goederen vanuit Azië. Schiphol handelde bijna 97 procent van de luchtvracht af. De rest kwam voor rekening van de luchthaven Maastricht.

De omzet van luchtvaartmaatschappijen heeft het CBS niet in de cijfers meegenomen.

www.nu.nl/economie/4236555/hoogste-om...
[verwijderd]
0
KLM gaat niet lekker mee met de rest de index...Stakingen kan voor een flinke schadepost zorgen. Vooralsnog stort het aandeel niet neer. Ik zit nog steeds short
Starbuck
0
Ik zit nog steeds long, maar had wel verwacht dat de koers nu al meer up zou zijn i.v.m. rest index.
Grand Cru
0
PARIJS (AFN) - Topman Alexandre de Juniac van Air France-KLM legt zijn functie komende zomer neer. Hij wordt voorzitter van de internationale brancheorganisatie van luchtvaartmaatschappijen IATA. Dat maakte de Frans-Nederlandse luchtvaartgroep dinsdag bekend.

De Juniac neemt bij IATA begin juni het stokje over van huidig voorzitter Tony Tyler. Uiterlijk begin augustus wil Air France-KLM een opvolger hebben benoemd voor de voormalig topambtenaar, die in 2011 begon als directeur van Air France en sinds 2013 de hoogste baas is van het gehele concern.

Onder leiding van De Juniac stapelde Air France-KLM ondanks een reeks reorganisaties verlies op verlies. Alleen afgelopen jaar wist de luchtvaartgroep uit de rode cijfers te blijven, voor het eerst sinds 2010. Dat was mede te danken aan de sterk gedaalde brandstofprijs.

Hevig verzet

Met name in Frankrijk stuitten de plannen van De Juniac om de concurrentiepositie van het bedrijf te verbeteren op hevig verzet. De topman slaagde er nooit in het vertrouwen te winnen van personeel en vakbonden.

Een van de dieptepunten onder De Juniacs bewind was de Franse pilotenstaking in het najaar van 2014, die het bedrijf bijna een half miljard euro kostte. Ruim een jaar later kwam Air France weer negatief in het nieuws toen boze werknemers hun woede over een net aangekondigde reorganisatie koelden op twee directieleden.

Verhoudingen op scherp

Ook de verhoudingen met KLM kwamen op scherp te staan. Een plan om de Nederlandse dochtermaatschappij deels de zeggenschap over de eigen kas te ontnemen, viel verkeerd in Amstelveen. De Juniac moest uiteindelijk bakzeil halen. Desondanks steunde de Franse overheid als grootaandeelhouder vorig jaar zijn herbenoeming.

KLM laat in een reactie op de eigen website weten de inzet van De Juniac voor de luchtvaartgroep zeer te waarderen en hem te feliciteren met zijn voordracht voor de toppositie bij IATA.
Starbuck
0
Man man man, ik ben er goed ziek van nu even hoor, ff koersvalletje doordat CEO weggaat (wat een overdreven reactie weer). Etap als je short zit dan heb je leuk dagje vandaag. Hopelijk zal de koers in de loop van de dag weer herstellen, wat denken jullie voor de komende week?
604 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 ... 27 28 29 30 31 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

Air France-KLM Meer »

Koers 10,535   Verschil -0,02 (-0,14%)
Laag 10,440   Volume 278.789
Hoog 10,665   Gem. Volume 2.433.326
22-okt-19 10:05
label premium

Air France-KLM: turbulenties

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium