Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

Kendrion in 2016

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
158 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
G 60.
0
effegenoeg
0
hansroet
3


Dezer dagen brengen Z.K.H. Willem-Alexander en koningin Máxima een tweedaags werkbezoek aan Beieren, zo berichtte het FD gisteren. In hun kielzog gaat er een omvangrijke handelsdelegatie onder leiding van Lilianne Ploumen, onze minister van Buitenlandse Handel, op verkenningstocht. Bij gelegenheid van deze handelsmissie publiceerde het ING Economisch Bureau het rapport ‘Meer halen uit Zuid-Duitsland’. In dit onderzoek wordt geconcludeerd dat er voor Nederlandse ondernemingen grote kansen liggen op het gebied van toeleveranties aan de bloeiende machine-industrie in Baden-Württemberg en de succesvolle en grote elektrotechnische en transportmiddelen-industrie in Beieren.

Voor de Zeister onderneming Kendrion is dit niets nieuws. Deze internationale marktleider in elektromagneten beschouwt Zuid-Duitsland feitelijk als zijn thuismarkt. In 1997 verwierf Schuttersveld, de rechtsvoorganger van Kendrion, de Zuid-Duitse onderneming Binder Magnete, die sinds de oprichting in 1911 vooroploopt in de ontwikkeling van elektromagneten. Wie de klantenkring van Kendrion (Binder) beziet, staat oog in oog met de staalkaart van Wirtschaftswunder Deutschland: Siemens, Continental, Daimler, Dräger, ThyssenKrupp et cetera.

Afgelopen maandag was ik aanwezig op de jaarlijkse aandeelhoudersvergadering van Kendrion. De onderneming groeit al jaren als kool in haar rol van toeleverancier van vitale onderdelen aan de Duitse industrie. Over de tienjaarsperiode 2005–2015 wordt een samengestelde jaarlijkse omzetgroei van 14% gepresenteerd. Het afgelopen boekjaar gaf echter wat groeipijntjes. De omzetgroei liep gedurende 2015 geleidelijk terug en sloot het jaar uiteindelijk met 3% nog net in de plus af. Daarvoor was de afkoeling van de Chinese economie deels verantwoordelijk. Omdat Kendrion vorig jaar onverminderd voortging met de ontwikkeling en investering van nieuwe producten en bijbehorende capaciteit, kwamen de marges onder druk te staan. De ebita daalde met 22%, waarbij de nettowinst met 17% terugliep vanwege een eenmalig lagere belastingdruk. Voor Joep van Beurden, die Piet Veenema op 1 december opvolgde als ceo, aanleiding de piketpaaltjes van de strategie opnieuw te slaan. Op 3 mei aanstaande zal Kendrion de nieuwe routeplanning aan stakeholders openbaren. Op de jaarvergadering bleek Van Beurden positief gestemd ten aanzien van de perspectieven van zijn onderneming. Dit werd onder andere vertaald in een ongewijzigd dividend in vergelijking met 2014, €?0,78 per aandeel. Op een beurskoers van €?21,50 geeft dit 3,6% rendement. Een mooi vertrekpunt om in te spelen op een nieuw hoofdstuk van industrieel elan in nauwe samenwerking met onze oosterburen.
Willem Burgers is fondsbeheerder van Add Value Fund. Add Value Fund houdt een belang van 2,1% in Kendrion.
Willem Burgers Email

Willem Burgers is beheerder bij het Add Value Fund.
Lees alle artikelen van Willem Burgers
Deel dit artikel
Meest gelezen
Nederland notoire fiscale dwarsligger
Windturbines lijden verlies door lage stro
maci
1
Morgan Stanley heeft een eerste belang in Kendrion gemeld. Dit bleek uit een melding in het kader van de Wet op het financieel toezicht, gedateerd op 13 april 2016.

Morgan Stanley meldde een kapitaalbelang van 3,63 procent met een stemrecht van eveneens 3,63 procent.

De melding valt onder de Wet melding zeggenschap, die sinds 1 januari 2007 onder de overkoepelende Wet op het financieel toezicht valt. Volgens deze wet moeten aandeelhouders met een belang groter dan 3 procent elke wijziging in hun belang melden bij het overschrijden van de volgende drempelwaarden: 3, 5, 10, 15, 20, 25, 30, 40, 50, 60, 75 en 95 procent. Dit geldt zowel bij het opbouwen als het afbouwen van een belang.


Door ABM Financial News. Info@abmfn.nl: +31(0)20-26 28 999
G 60.
0
Ondanks de melding van Morgan Stanley met een kapitaalbelang van 3,63% in Kendrion is de handel super mager van start gegaan , gelukkig wel een stijging van de koers :-)
aextracker
0
Mooie samenvatting hansroet (AB) !

Toetreding MS als nieuwe aandeelhouder in Kendrion kan zeker geen kwaad :).
Acquisities laatste 3 jaar vertonen een mooi beeld -> professionalisering & specialisatie \ focus.

Update 6 mei lijkt derhalve een mooi moment om posities te overdenken\herwegen.

Echter Q-4 2015 vertoonde een "verder verslechterende trend vs. de trend 2015 jaar vs. 2014".

Heeft iemand een beeld wat Kendrions potentieel schetst en de verklaring geeft van Q-4 in een 10 jaars mooie revenue development bij een "nogal fluctuerende ROS" ?

Handhaven dividend tot boven de bandbreedte pay out 61% vs. 35 - 50%) duidt in elk geval op een "gezonde belangenbehartiging van aandeelhouders belangen".

Tracker
hansroet
0
Was geen samenvatting van mij hoor heb het over genomen uit ? ( kwijt ) maar het blijft een leuk artikel wat vertrouwen geeft voor de nabije toekomst
G 60.
0
Zelfs voor de lange termijn beleger begint Kendrion nu wel een heel armzalige beleging te worden er is bijna geen handel in het aandeel en er word regelmatig een blok in de laat neergelegd om een koersstijging tegen te gaan .
G 60.
0
quote:

G 60. schreef op 19 apr 2016 om 09:55:


Zelfs voor de lange termijn beleger begint Kendrion nu wel een heel armzalige beleging te worden er is bijna geen handel in het aandeel en er word regelmatig een blok in de laat neergelegd om een koersstijging tegen te gaan .

Het is natuurlijk belegger !!!!!!!!!!!!!!!
williedevil
2
Wat zal de strategie-update brengen. Ik heb zo'n idee dat er een accentverschuiving zal worden aangekondigd, waarbij nieuwe markten zullen worden aangeboord, denk daarbij aan het zelfstandig laten rijden van auto's, de gestadige overgang van conventionele diesel en benzinetechniek naar electrische aandrijving in combinatie met Internet of things.
Ook daarvoor zijn talloze mechatronische oplossingen te bedenken, bovendien zijn er nogal wat nieuwe toetreders op deze markt, denk aan Tesla, Google, Apple, Kandi etc. Ik denk wel dat het hiervoor noodzakelijk is hier en daar wat kleinere of misschien wel grotere overnames te doen.
Als Kendrion het niet zelf gaat doen dan zullen ze denk ik zelf een overnameprooi gaan worden. In de autotoeleveringsindustrie zijn er steeds meer partijen die zich echt specialiseren en daar de kennis en kunde van Kendrion goed zouden kunnen gebruiken.

Ik ben erg benieuwd wat de mensen van Kendrion hierover zelf te vertellen hebben op 3 mei a.s.
conradus
2
Ik verwacht veel van nieuw revolutionair schokdempersysteem.
In het paradepaartje van Aidi de S8 zit het al.
Verder een electromagnetisch Gaspedaal die in de zelfrijdende auto toegepast gaat worden.
RW1984
2
Ik zit er weer in. Ik denk niet dat de markt nog heel hooggespannen verwachtingen heeft, wat gunstig is. Het Volkswagen effect zou wel eens mee kunnen vallen, want Volkswagen is opnieuw 's-werelds grootste autobouwer. Bovendien komt de nieuwe topman bij de Q1 cijfers ook met zijn strategie update. Als nieuwe CEO zal hij waarschijnlijk een ambitieus verhaal neerzetten.
2008drama
1
quote:

hansroet schreef op 14 apr 2016 om 19:02:




Dezer dagen brengen Z.K.H. Willem-Alexander en koningin Máxima een tweedaags werkbezoek aan Beieren, zo berichtte het FD gisteren. In hun kielzog gaat er een omvangrijke handelsdelegatie onder leiding van Lilianne Ploumen, onze minister van Buitenlandse Handel, op verkenningstocht. Bij gelegenheid van deze handelsmissie publiceerde het ING Economisch etc etc




Kijk niet zo vaak naar forum van Kendrion.
Dikke AB, thx!
G 60.
1
quote:

conradus schreef op 2 mei 2016 om 11:12:


Vandaag kan je ze nog goedkoop kopen.
Morgen de cijfers 1e kw 2016.

Het zal ook een keer tijd worden ik sta nog dik rood met Kendrion !
Biobert
0
Veel toekomstfantasie over elektrisch rijden of zelfsturende auto's maar Kendrion haalt daar voorlopig nog geen eurocent uit. Om te beginnen moeten ze met bedrijven onderzoeksprojecten opzetten om te komen tot praktische toepassingen en die kosten de eerste paar jaar alleen maar geld , zo blijkt uit Kendrion's verleden . Wel gaat Kendrion zich veel meer richten op automotive en nauwelijks nog op Industrial zo proefde ik dat op de ava van Kendrion uit de woorden van ceo van Beurden. Ze worden daarmee veel risicovoller dan nu aldus de visie van de voormalige ceo Veenema en ik denk dat dat ook zo is.
Conclusie: pas op met het aandeel Kendrion
maci
0
Lazen jullie over de toekomstplannen heen, of zijn jullie KT beleggers?

Koers plust momenteel.
158 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

Kendrion Meer »

Koers 19,000   Verschil -0,12 (-0,63%)
Laag 18,840   Volume 6.840
Hoog 19,340   Gem. Volume 12.039
18-okt-19 17:35
label premium

Kendrion: Alles even tegen

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium