Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

AFKLM januari 2016 start op 7,02

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
34 Posts, Pagina: 1 2 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
hvasd2
0
Toelichting
Air France maakt een klim richting de weerstand 7,27.
Air France breekt het patroontje van lagere toppen. Air France weet weer te bodemen binnen de neutrale bandbreedte. Air France lijkt op weg naar weerstand 7,27 (top van 6 november 2015). Om verder te verbeteren, is een doorbraak boven de weerstand noodzakelijk. Bij een eventuele daling onder steun 6,00 (bodem van 22 oktober 2015) zou het technische beeld van Air France verzwakken.
Na een uitbraak boven weerstand 7,27 wordt 8,41 het volgende opwaartse koersdoel.
Dit fonds laat een opvallend koersverloop zien en heeft onze aandacht. Wij houden dit fonds voor u in de gaten.

Koers nu 7,23
moneymaker_BX
0
koersdoel verhoging Bank of America Merrill Lynch
buy moet koersdoel Euro 10
dat geeft het aandeel vleugels en richting
weerstand 7.27 gebroken
sugar1
0
wow wat 'n hoogte, zelfs de chinese perikkelen boeit klm niet..! hydro carbon wodrt vlgs mij nog goedkoper voor klm en shorts die nog moeten gaan coveren, telt uit je winst
[verwijderd]
0
uk.reuters.com/article/us-air-france-...

Airfrance klm CEO meldt dat beide bedrijven winstgevend 2015 zullen afsluiten op nieuwjaarsbijeenkomst! Verdere details volgen op 18 feb.
sugar1
0
quote:

alleskan schreef op 7 jan 2016 om 07:10:


uk.reuters.com/article/us-air-france-...

Airfrance klm CEO meldt dat beide bedrijven winstgevend 2015 zullen afsluiten op nieuwjaarsbijeenkomst! Verdere details volgen op 18 feb.

ja, dat belooft wat voor 2016! dankzij de goedkope olie, wat ca 40% van de kosten uit maakt
Daexter
0
quote:

sugar1 schreef op 7 jan 2016 om 12:25:


[...]
ja, dat belooft wat voor 2016! dankzij de goedkope olie, wat ca 40% van de kosten uit maakt


Precies, ik zit ook in AFKLM is een hele goede contra voor alle dalende oliefondsen. Doe op de korte termijn de olie maar naar $20 dan gaat AFKLM door het dak straks :)
sugar1
0
quote:

sugar1 schreef op 11 jan 2016 om 17:50:


wti onder de 32 dollar, doe je voordeel mee klm!

wti nu onder 31 dollar! gaat de wti toch de richting 20 dollar opzoeken..?
moneymaker_BX
0
ik denk dat we de komende dagen nog wel 1 Euro kunnen klimmen
lage kerosine prijzen
en een vernieuwd besparingsplan
Daexter
0
quote:

moneymaker_BX schreef op 11 jan 2016 om 20:44:


ik denk dat we de komende dagen nog wel 1 Euro kunnen klimmen
lage kerosine prijzen
en een vernieuwd besparingsplan


Zit net een interessant artikel op FD te lezen, over de klederende olieprijs als gevolg van de sterker wordende dollar..als die analyse klopt, wat ik wel plausibel acht zal de olieprijs inderdaad richting de 20 gaan en daar minimaal blijven tot de ECB en andere centrale banken van grote economieën ervoor gaan zorgen dat hun munten weer sterker worden, dat kan nog best een hele tijd duren...
Rai444,44
0
quote:

sugar1 schreef op 7 jan 2016 om 12:25:


[...]
ja, dat belooft wat voor 2016! dankzij de goedkope olie, wat ca 40% van de kosten uit maakt


Ik vind die goedkope olie een beetje een onzin reden om in carriers te gaan beleggen. De lage brandstof geldt toch voor alle carriers en dan zie je dit toch snel genoeg terug in de ticket prijzen. Concurrentie blijft moordend in deze sector.
Daexter
0
Op de lange termijn wel ja...tot op zekere hoogte...want jij vergeet het gegeven prijselasticiteit...

als ik ga vliegen heb ik zeg 100 euro over voor een ticket naar Barcelona, die vind je doorgaans niet bij AFKLM, wel bij dochter transavia en andere prijsvechters. Als nu de olieprijs daalt, kan ik wellicht ook bij AFKLM terecht en daar kies ik dan liever voor dan voor 20 euro bij Ryan air te gaan...want ik vind 100euro acceptabel en als ik daar wel service en kwaliteit voor kan krijgen, ga ik daarvoor
sugar1
0
vandaag gaat air france hun groeiplan presenteren aan zijn vakbonden, ben erg benieuwd...

shorters hebben iig veel afgebouwd:
totale netto shortpositie op 14 januari 2016: 6.81%
incl onder de meldingsgrens: 14.83%

shortsell.nl/short/AirFrance-KLM/all

relpinda
0
fd.nl/economie-politiek/1135521/air-f...

Air France presenteert ‘new deal’ zonder gedwongen ontslagen

Kleis Jager
Gisteren, 17:13
Update: vandaag, 22:25
Geen gedwongen ontslagen en nieuwe investeringen. Dat zijn de belangrijkste onderdelen van het laatste reorganisatieplan dat de directie van Air France vrijdag aan de bonden heeft gepresenteerd. De pilotenbond SNPL reageerde opnieuw negatief.

Topman Frédéric Gagey probeert sinds anderhalf jaar de bonden te bewegen tot afspraken over broodnodige ingrepen. Zijn vruchteloze pogingen liepen in oktober uit op de beruchte vergadering waarbij twee managers het overhemd van het lijf werd gescheurd.

New deal

In het nieuwe plan, aangekondigd als 'new deal', staat niets meer over het sluiten van onrendabele lijnen, het uit de roulatie nemen van toestellen en het schrappen van drieduizend banen. Volgens Gagey zijn de vooruitzichten gunstiger waardoor hij een ‘ambitieuzer groeiplan’ kan presenteren. Air France komt naar verwachting in het afgelopen jaar voor het eerst sinds 2008 uit de rode cijfers, mede dankzij een lagere brandstofprijs. Het netto resultaat zal tussen de €350 mln en €400 mln bedragen.

De vloot zal worden uitgebreid, vanaf 2017 tot 2020 met twee toestellen per jaar. Er komen nieuwe bestemmingen op de lange afstand bij en er is zelfs ruimte om nieuw personeel aan te nemen bij het vliegend personeel. Van gedwongen ontslagen zal, in ieder geval tot juni 2018, geen sprake zijn.

Inspanningen

In ruil voor zijn groeiplan vraagt Gagey — bijgestaan door personeelschef Gilles Gateau die de in oktober gemolesteerde Xavier Broseta heeft vervangen — wel inspanningen van het personeel. Er moeten dit jaar nog altijd duizend mensen vrijwillig verdwijnen en de productiviteit van de achterblijvers moet omhoog. Zo blijft het de bedoeling dat de piloten meer gaan werken voor het hetzelfde geld, een ingreep die de SNPL op alle mogelijke manieren probeert tegen te houden.

Air France wil nu opnieuw om de tafel met de bonden, maar dan nu zonder een target — eerder werd 17% meer productie geëist — en de dreiging van een saneringsplan als de onderhandelingen mislukken.

Gateau benadrukte gisteren dat ‘het compromis’ het grote streven is. Hij mikt op een akkoord in de loop van dit jaar. ‘We stellen geen ultimatum, maar we wijzen er wel op dat de klok verder tikt’, aldus Gateau.

Bonden

De bonden hebben de ‘new deal’ van Gagey en Gateau met gemengde reacties ontvangen. De beruchte pilotenbond SNPL — in 2014 verantwoordelijk voor de langste staking uit de geschiedenis van Air France, die het bedrijf zeker €300 mln kostte — reageerde opnieuw vijandig. ‘Alleen de titel van dit plan is ambitieus’, zei woordvoerster Véronique Damon. ‘We komen volgens deze strategie wat betreft kilometers en aantal stoelen uit op het niveau van 2013 in 2020. In 2019 is de vloot weer net zo groot als in 2015.’ De SNPL zegt bovendien te hopen dat de Franse staat, aandeelhouder met 17,6%, zijn verantwoordelijkheid neemt. Dat betekent dat de bond de regering oproept de belangen van de werknemers te beschermen, desnoods tegen het bedrijfsbelang in. De bemoeienis van de Franse staat is vaker een remmende factor gebleken in de ontwikkeling van Air France.

De gematigde CFDT is positiever. Deze vakvereniging juicht toe dat de eerdere rigoureuze afslankstrategie — het zogenoemde ‘plan B’ — verdwijnt. De nieuwe toestellen zouden uiteindelijk moeten leiden tot een toename van het aantal gevlogen uren met 10%, constateert de CFDT. Concurrenten British Airways en Lufthansa gaan uit van een veel lagere groei.

Laten we hopen dat de winstcijfers die volgende maand gepresenteerd worden geen Pyrusoverwinning zullen blijken. Beetje raar dat een paar maanden na de opstand van het personeel er blijkbaar een ambitieus groeiplan gepresenteerd kan worden; lijkt me onwaarschijnlijk dat AF-KLM niet ineens meer technisch failliet is!
17:51 | 16-01-2016 Dhr. Schurink
Many are stubborn in pursuit of the path they have chosen, few in pursuit of the goal.
[Friedrich Nietzsche]
20:09 | 16-01-2016 Dhr. ter Maat
Meer werken voor hetzelfde geld ? Dan moet je niet bij de Fransen zijn !
Onrendabele lijnen niet sluiten ? Dan moet je wel bij de Fransen zijn.
09:27 Dhr. Hof
Kansloos plan. Uitstel plan.
10:01 Dhr. van Spaendonck
Waarschijnlijk een beetje geholpen door én lagere brandstofprijzen én betere resultaten KLM.
10:17 Dhr. Vijn
Snel nieuwe piloten aannemen en de ouwe er, wegens obstructie en werkweigering, zo snel mogelijk uitgooien !!!! Berufsverbot voor de leden van de SNLP.

SNLP is een marxistische vakbond voor kapitalistische, over het paard getilde lieden.

Maar ja, dit is Frankrijk.
10:22 Dhr. Smit
Typisch voorbeeld van "de Franse slag"
Piloten vakbond SNPL is tegen uitbreiding van Emirates, Etihad en Qatar wegens vermeende staatssteun.
Tegelijkertijd verwachten zij dat de Franse staat hun belangen steunt, desnoods tegen het bedrijfsbelang in.
Dat is staatssteun in het kwadraat!
10:57 Dhr. Holswilder
Wat een drama!
11:36 Dhr. van den Broek
dit is frankrijk in het klein. Iedereen zit in een denial phase en is te bang om echte veranderingen door te voeren. Arm KLM.
11:44 Dhr. Dams
Air France hoopt door de lagere brandstofprijzen het langer te kunnen uitzingen, maar dat geldt voor alle luchtvaartmaatschappijen dus dit is geen concurrentie voordeel voor Air France. De verhoudingen blijven hetzelfde en als het passagiersaanbod door lagere prijzen zou stijgen, zijn de low cost carriers nog steeds het beste gepositioneerd om een groter deel van de taart te pakken.
Reorganiseren en in de kosten snijden blijft dus onverminderd nodig.
Het is een gotspe dat de pilotenvakbond een beroep op de Franse overheid durft te doen.

Maar ja, dit is Frankrijk, waarmee wij in 1 EU zitten.
11:58 Dhr. Smit
De prinsjes doen weer van zich spreken. De gunstige vooruitzichten, incl de mogelijk tijdelijk extreem lage brandstofprijs, gelden voor alle carriers en het zullen m.i. juist de Emirates cs zijn die met hun kwaliteit en dienstbaarheid optimaal gaan profiteren. AirFrance KLM staan al ruime tijd niet meer in de top, en dit is een understatement. Ergo de volgende AF-staking is een kwestie van tijd.
12:16 Dhr. De Ruiter
Gauw een put kopen en een call schrijven op deze club, money is in the pocket!
12:52
Aire France wacht het scenario Sea France.
13:59 Dhr. Onderwater
Ik ga maar eens flink short op deze club. Kan alleen maar fout aflopen. Hopelijk wordt KLM op tijd uit haar lijden verlost doordat ze verkocht worden. Anders rest ook de KLM alleen de afgrond waar AF-KLM al jaren op afstevend. In volle vaart, met de oogkleppen op.....
17:24 Alex Beetz
Dit gaat niet meer goed komen, dumpen die aandelen!
21:22 Dhr. Vogelaar
Hopeloos deze Fransen, arm KLM.
22:58 Dhr. Van Dorsser

LZA , ik heb geen positie in dit bedrijf.
IJssel
0
Air France-KLM: naar 9,5 van 8,45 euro (kopen) - HSBC
Air France-KLm: naar 10 van 7,50 euro (kopen) - SocGen
sugar1
0
quote:

IJssel schreef op 21 jan 2016 om 12:49:


Air France-KLM: naar 9,5 van 8,45 euro (kopen) - HSBC
Air France-KLm: naar 10 van 7,50 euro (kopen) - SocGen

mooi he, heb nog meer bijgekocht
sugar1
0
Citi zet koopadvies op Air France-KLM
Koersdoel naar 9,00 euro.

Citi Research heeft het advies voor Air France-KLM verhoogd van Neutraal naar Kopen en het koersdoel daarbij opwaarts bijgesteld van 7,30 naar 9,00 euro. Dit bleek dinsdag uit een sectorrapport van de Amerikaanse zakenbank.



Citi verlaagde de winstverwachtingen voor 2015 vanwege de aanslagen in Parijs, maar verhoogde deze juist voor dit jaar vanwege de lagere brandstofkosten die de analisten voorzien. Rekende Citi voor 2016 aanvankelijk nog op een operationele winst voor Air France-KLM van 757 miljoen euro, inmiddels is dit 812 miljoen euro. Daarmee zou de winst stevig oplopen in vergelijking tot de 565 miljoen euro die Citi als operationeel resultaat voorziet voor 2015. In 2017 kan de winst volgens de marktvorsers zelfs stijgen naar 1,1 miljard euro.

Hoewel de lagere olieprijs gunstig uitpakt voor de brandstofrekening van Air France-KLM, wees Citi er wel op dat de luchtvaartmaatschappij een deel van deze kosten heeft afgedekt. Ook zal Air France-KLM volgens Citi een deel van de lagere brandstofkosten doorrekenen aan de passagiers.

Tot slot beweegt Air France volgens de analisten langzaam in de goede richting, maar is er nog een lange weg te gaan.

Op een rood Damrak won Air France-KLM 2,0 procent op 7,92 euro.

www.deaandeelhouder.nl/news/2016/1/26...
gerrit 69
0
De gedaalde olieprijs is toch de voornaamste reden van het koersherstel AFKLM
Zelf had ik dit niet verwacht na de vele verliesjaren, maar bijgaande daggrafiek liegt niet.
www.adnbeursanalyse.nl/Aandelen/33AFR...
34 Posts, Pagina: 1 2 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

Air France-KLM Meer »

Koers 8,066   Verschil +0,18 (+2,28%)
Laag 7,842   Volume 1.623.716
Hoog 8,074   Gem. Volume 3.012.226
18-jun-19 15:28
label premium

Valse start voor AirFrance-KLM

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium