Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
maand november is afgesloten met ruim 5% verlies... :( het had vlgs mij allemaal te maken met de aanslagen in parijs verder lees ik het volgende artikel wat mij vertrouwen geeft... Basis Transavia in München Transavia gaat vanaf eind maart 2016 een basis openen op de luchthaven van München, Franz Josef Strauß. Twee maanden geleden lekten de plannen al uit, maar Transavia wilde dat toen niet bevestigen. Nu wel. Op München Airport worden vier Boeing 737-800’s van de prijsvechter van Air France en KLM gestationeerd. De vestiging München wordt vanuit Nederland bestuurd en de vluchten worden uitgevoerd onder een Nederlandse AOC (Air Operator Certificate). Buiten Nederland (Schiphol, Rotterdam The Hague) en Frankrijk (Orly, Nantes en Lyon) heeft Transavia op dit moment geen bases. In 2009 opende Transavia de eerste basis buiten de twee herkomstlanden, op de luchthaven van de Deense hoofdstad Kopenhagen, maar twee jaar later trok Transavia zich al weer terug, na aanhoudende verliezen. Transavia zegt er vertrouwen in te hebben dat München, met 40 miljoen passagiers in 2014 de zevende luchthaven van Europa, wel een succes zal worden. In München zal Transavia de eerste low-cost airline zijn met een eigen thuisbasis. Mattijs ten Brink, de CEO van Transavia, zegt in een verklaring dat er in Zuid-Duitsland veel vraag is naar zijn product. “We zijn als Transavia toonaangevend in gastvrijheid, digitale service, toegankelijkheid en vriendelijkheid en bieden reizigers in Beieren tal van nieuwe reisopties.” Ten Brink mikt op een miljoen passagiers in het eerste jaar. Vanaf München Airport zullen achttien bestemmingen worden aangevlogen, 101 vluchten per week, in Italië, Spanje, Portugal, Denemarken, Kroatië, Marokko, België, Frankrijk en Nederland (Eindhoven). Naast populaire vakantiebestemmingen als Palma de Mallorca, Faro, Palermo en Marrakech gaat het ook om zakelijke bestemmingen als Verona, Kopenhagen en Brussel. Transavia vliegt nu alleen vanaf Parijs-Orly naar München. De komst van Transavia betekent volgens de carrier “een economische boost voor de luchthaven en de regio” en zal leiden tot ongeveer 120 banen. Voor de vier toestellen op München Airport zet Transavia grotendeels Duitse cabinecrew en piloten in. Wat Ten Brink betreft blijft het niet bij de opening van deze ene buitenlandse basis – de stap past in de strategie van Transavia om haar positie als Europese low cost airline te versterken. Transavia zit nu op een passagiersaantal van rond de 10 miljoen per jaar, veel minder dan de twee grootste concurrenten: Ryanair (100 miljoen) en easyJet (70 miljoen).zakenreis.nl/luchtvaart/basis-transav...
Mini-hotelkamer in de luchtwww.nrc.nl/next/2015/11/28/mini-hotel... en verder... KLM B787-9 Dreamliner van afgelopen zondag met de mooiste foto’swww.upinthesky.nl/2015/11/25/mooiste-...
Weinig animo voor dit forum/aandeel. Is vaak toch een teken dat een aandeel stijgt/gaat stijgen. De drukste fora zijn immers altijd van de slechts presterende aandelen. Vandaag een mooie koersdoelverhoging naar de 8 euro van KBC. Olieprijs daalt naar een dieptepunt wat zeer gunstig is voor vliegtuigmaatschappijen. Nu nog hopen dat er snel akkoorden komen, dan staan we weer zo op de 8.
'n paar uispraken mbt goedkope olieprijs wat voor klm betekent......De brandstofrekening van Air France-KLM viel zo'n 500 miljoen euro lager uit dan een jaar geleden... ...Na personeel is brandstof met ruim 40 procent de grootste kostenpost in het bedrijf.... ...Als de lage olieprijs aanhoudt verwacht de luchtvaartmaatschappij volgende jaar nog eens 1,1 miljard euro minder aan brandstof kwijt te zijn... bron: www.volkskrant.nl/economie/air-france...
Hopen dat de olieprijs onder de 40 blijft.
"HOE DE PILOTENVAKBOND KLM OM ZEEP HELPT KLM heeft 32.694 werknemers, waarvan slechts 2.825 (8,6 procent) uit piloten bestaat. ‘Meer dan dertigduizend man op slechts 165 kisten is natuurlijk bespottelijk’, zegt een betrokkene bij KLM. Hét grote probleem, aldus deze bron , is de piloten cao: ‘De loonkosten van de KLM-piloten zijn belachelijk, ook vergeleken met die van vliegers elders in de wereld, en helemaal als je die vergelijkt met vliegers bij low-cost-carriers. De arbeidsvoorwaarden van de KLM-piloten zijn goudgerand. Als je alles bij elkaar optelt: salaris, emolumenten, vakantiedagen, vlieguren, pensioenen en pensioenleeftijd, dan zijn die arbeidsvoorwaarden 50 procent beter dan het mondiale gemiddelde. Een kind begrijpt dat je dan niet kan concurreren met prijsvechters’. Een ervaren, oudere piloot zit al snel aan 250.000 euro salaris per jaar. Daarbovenop komt nog eens een pensioenstorting van circa anderhalve ton – 45 procent van het basissalaris – , waardoor de totale remuneratie uitkomt op ruim vier ton per jaar. Ter vergelijking: grote Amerikaanse carriers zitten op de helft daarvan. Gemiddeld kost een KLM-medewerker €70.350, inclusief werkgeverslasten en pensioenstortingen. Een KLM-piloot kost echter gemiddeld: €265.450, inclusief werkgeverslasten en pensioen, dat is bijna 4 keer zoveel als een gemiddelde medewerker."www.ftm.nl/exclusive/hoe-de-pilotenva...
sugar1 schreef op 9 december 2015 19:33 :
'n paar uispraken mbt goedkope olieprijs wat voor klm betekent...
...De brandstofrekening van Air France-KLM viel zo'n 500 miljoen euro lager uit dan een jaar geleden... ...Na personeel is brandstof met ruim 40 procent de grootste kostenpost in het bedrijf.... ...Als de lage olieprijs aanhoudt verwacht de luchtvaartmaatschappij volgende jaar nog eens 1,1 miljard euro minder aan brandstof kwijt te zijn... bron:
www.volkskrant.nl/economie/air-france... wti stond op het moment van vk publicatie iets van 46 dollar... nu kost het ca 37 dollar. maw nog eens 20% goedkoper!
sugar1 schreef op 10 december 2015 11:56 :
[...]
wti stond op het moment van vk publicatie iets van 46 dollar... nu kost het ca 37 dollar. maw nog eens 20% goedkoper!
Maar dan 60 % van de brandstofkosten is reeds gehegd, maar volgens de Q3 presentatie zou een olieprijs van USD 55,00 reeds 900 mio kostenbesparing betekenen voor 2016. Dus als ze voor 2017 nu hedgen levert dat nog meer op. BTW de koers bevindt zich sins juli in een stijgend trendkanaal met weertand pas op E 7,40. Ik heb wat turbo's ingeslagen.
wouter b. schreef op 11 december 2015 12:48 :
[...]
Maar dan 60 % van de brandstofkosten is reeds gehegd, maar volgens de Q3 presentatie zou een olieprijs van USD 55,00 reeds 900 mio kostenbesparing betekenen voor 2016. Dus als ze voor 2017 nu hedgen levert dat nog meer op.
BTW de koers bevindt zich sins juli in een stijgend trendkanaal met weertand pas op E 7,40.
Ik heb wat turbo's ingeslagen .
dat doe je goed..!
Vandaag nog eens een pluk ingeslagen. Het sentiment rond KLM lijkt aardig te draaien. Dat bevestigden de afgelopen q 3 resultaten wel. Ik ben benieuwd naar de winst p/a voor 2016. Recent nieuwsbericht, www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/24876...
mooi artikel van het nrc.. Groei in de lucht komt uit China Als er één groep in de wereld is die in omvang én welvaart stijgt, is het de Chinese middenklasse. KLM werkt daarom al jaren aan een uitgebreid Chinees netwerk De liefde voor China zit diep bij KLM, de ‘Chinafication’ van het bedrijf is in volle gang. Alles wordt gedaan om de reizigers „die achter de wolken de hemel willen aanraken”, te plezieren. Zelfs KLM-topman Pieter Elbers zwaait soms Chinese passagiers uit in de vertrekhal van Schiphol. „Ach ja, inderdaad, maar daar ga ik geen gewoonte van maken, het ging om de grootste groep Chinese passagiers, ongeveer 3.000, die wij ooit hebben gehad en dan wil ik wel iets leuks doen”, grijnst Elbers, al jaren een belangrijke architect van de China-strategie van KLM. Even leek het er deze zomer op alsof KLM met de ‘verchinezing’ verkeerd had gegokt. De Chinese beurzen crashten, de reizende middenklasse en bedrijven zagen miljarden dollars verdampen en de groei van de tweede economie van de wereld nam sneller af dan gedacht. Elbers slaapt er geen nacht minder om in een jaar dat de KLM in Azië in het offensief is gegaan. „We hebben tot nu toe nog weinig gemerkt van de economische neergang, maar dat kan inderdaad nog komen. Ik verwacht dat de groeipercentages in de komende jaren afnemen naar 8, 7 of misschien wel 6 procent. Is lastig om precies te voorspellen. We hebben een stevige basis gelegd, we zijn de afgelopen jaren enorm gegroeid. De omzet is zelfs vanaf 2012 met 50 procent verdubbeld, dankzij uitbreiding naar acht bestemmingen en de versterkte samenwerking met China Southern, China Eastern en Xiamen Airlines.” Alles wijst erop dat de Chinese middenklasse – tussen de 150 en 250 miljoen, afhankelijk van inkomensdefinities – zo koopkrachtig én reislustig is geworden dat nationale en internationale luchtvaartmaatschappijen zich weinig zorgen hoeven maken. Er worden dan ook miljarden geïnvesteerd in de slag om de Chinese passagier. Volgens Capa Center of Aviation in Singapore is het aantal Chinese passagiers in 2015 voorbij de 100 miljoen geschoten. De prognose is dat in 2030 jaarlijks 800 miljoen Chinezen het vliegtuig nemen, van wie de helft naar het buitenland. „En mocht het toch wat tegenvallen, dan passen wij ons aan”, zegt Elbers. „De luchtvaartindustrie is weliswaar kapitaal- en arbeidsintensief, het voordeel is wel dat wij ons snel kunnen verplaatsen van het ene naar het andere werelddeel. We hoeven niet honderden miljoen te investeren in kantoren en bedrijfspanden.” Nu het grondwerk doen voor later Daar komt bij dat KLM dit jaar stevig heeft gesneden in het vrachtvervoer vanuit China. Daardoor is het bedrijf minder kwetsbaar voor de grilligheid van de wereldhandel. Op de vraag of KLM op alle acht nieuwe „groot-Chinese” bestemmingen al winst maakt, heeft de KLM-bestuurder geen duidelijk antwoord. „We splitsen de meldingen over de resultaten nooit op per route”, klinkt het zuinig. Volgens Capa Center of Aviation maakt KLM winst op de routes van en naar hoofdstad Beijing en de zakenmetropolen Shanghai en Hongkong. Dat is niet het geval op de routes van en naar provinciale hoofdsteden als Chengdu, Hangzhou en Xiamen. „De grootste uitdaging is inderdaad om de bestemmingen naar de secundaire steden winstgevend te maken”, erkent Elbers. „En dat zal gebeuren met de inzet van de nieuwe Boeing 787 Dreamliner.” Op dit moment is het belangrijker, zegt hij, dat KLM door middel van het uitgebreide netwerk van China Southern en China Eastern in heel China aanwezig is, en niet alleen in de miljoenensteden aan de oostkust. Daardoor ontstaat voor bijvoorbeeld een Chinese zakenman in Chongqing (32 miljoen inwoners) of Changsha (10 miljoen inwoners) de mogelijkheid om binnen een dag of een nacht in Hamburg, Praag of Madrid te zijn. “We hebben tot nu toe weinig gemerkt van de economische neergang in China” Pieter Elbers, topman KLM Will Horton, de Azië-specialist van onderzoeksbureau Capa, vindt dat KLM het in China heel goed doet. „De ontwikkeling van de Chinese luchtvaart is eigenlijk nog maar net begonnen. Over twintig jaar is één op de vijf luchtvaartpassagiers in de wereld Chinees. Wie nu niet in China het grondwerk verricht door het opbouwen van een uitgebreid netwerk en zich laat zien op sociale media, is over een paar jaar te laat.” De staatsluchtvaartmaatschappijen behoren inmiddels tot de top-10 van de wereld, gemeten naar vlootomvang en aantallen passagiers. China Southern en China Eastern zijn de pionnen in de internationale handelspolitiek. China is grootafnemer van Boeings en Airbussen – dit jaar werden bijna 600 nieuwe toestellen besteld – die de staat verdeelt over de verschillende maatschappijen. Groot voordeel voor buitenlandse bedrijven als KLM en de grote concurrenten Lufthansa en de Gulf-carriers is dat de Chinese maatschappijen zich hoofdzakelijk richten op het binnenland. De buitenlandse maatschappijen mogen in de gearrangeerde huwelijken met de Chinese maatschappijen het internationale vervoer organiseren. Althans voorlopig, want de Chinezen zijn de concurrenten van de toekomst, weet ook Elbers. „Vandaar ook het belang van verdieping van de joint-ventures, dat is cruciaal voor onze strategie en daar zullen wij veel in investeren.” Maar ondanks de samenwerking sinds 1996 met China Southern gaat die nog steeds minder ver dan bijvoorbeeld met het Amerikaanse Delta Airlines. Elbers: „Dat komt door de stormachtige groei in China. China Southern in Guangzhou en China Eastern in Shanghai moeten op tal van fronten tegelijk schaken. China Southern heeft er in nog geen twintig jaar 600 toestellen bij gekregen. Zij moeten verplicht binnenlandse markten ontwikkelen, buitenlandse partnerschappen verdiepen, heel veel personeel aannemen en trainen. En ook nog heel veel kennis en ervaring vergaren.” ‘Schengen moet blijven bestaan’ Dat de omgang met grote en gezichtsbepalende Chinese staatsbedrijven nog niet al te innig is en een louter commercieel karakter heeft, heeft ook voordelen. In het kader van de grootste anticorruptiecampagne in de geschiedenis van de Communistische Partij zijn China Southern-topman Si Xianmen en vijf medebestuurders in de problemen gekomen. Zij zouden steekpenningen hebben aangenomen van vliegtuigleasebedrijven. Elbers: „Er is een hele brede anticorruptiecampagne aan de gang, maar wat dat precies voor ons betekent, weet ik nog niet. Ik stel wel vast dat wij gewoon nog iedere dag duizenden passagiers vervoeren en alle activiteiten rustig doorgaan.”... bron: www.nrc.nl/handelsblad/2015/12/23/gro...
Nare jongens die Franse vakbonden... Air France kan stakingen tegemoet zien - Market Talk AMSTERDAM (Dow Jones)--Vakbonden bij Air France hebben gedreigd met stakingen in januari. Het Franse onderdeel van Air France-KLM (AF.FR) probeert herstructureringen door te voeren, waartegen de vakbonden protesteren. De kleine pilotenvakbond Alter heeft de vliegers opgeroepen om van 10 tot en met 13 januari te gaan staken. De grotere algemene vakbond CGT heeft opgeroepen tot een staking op 28 januari uit protest tegen voorgenomen gedwongen ontslagen en meer specifiek tegen het ontslag van enkele werknemers die eerder dit jaar Air France-managers hebben gemolesteerd in een protestmars tegen herstructureringen. Omstreeks 10.30 uur noteert het aandeel 0,5% hoger op EUR6,98, terwijl de Midkap vlak staat. (robert.wall@wsj.com) Dow Jones Nieuwsdienst: +31-20-5715200; amsterdam@dowjones.com (END) Dow Jones Newswires December 30, 2015 04:29 ET (09:29 GMT) *Binck is niet aansprakelijk voor informatie verschaft door derden
december start op 6.31... En eindigt op 7,02! Beter dan 6,99 en dankzij de eindveiling ;-)
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)