Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

De hype cycle van self-driving cars

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
3.675 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 176 177 178 179 180 181 182 183 184 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
Beperktedijkbewaking
2
quote:

Leefloon schreef op 24 jan 2019 om 00:47:


[...]
Een gegeven dat de provinciale politici echter niet belet om "Bij de aanleg van wegen moet rekening worden gehouden met toekomstige ontwikkelingen zoals zelfrijdende auto’s" in een trendy verkiezingsprogramma te zetten. Dit geeft vooral aan dat het stadium bij deze wegbeheerder nog dusdanig pril is, dat er in de toekomst rekening mee moet worden gehouden.

En het gaat er bijvoorbeeld aan voorbij of die hele weg dan nog wel nodig is, en t.z.t. niet door de invoering van vormen van smart mobility overbodig is gemaakt. Details...

De bemoeienis van regionale en lokale bestuurders is niet alleen pril, het is vaak ook prematuur en overbodig. Inderdaad trendy geld verkwisten. Zoals wethouders soms prestigeprojecten starten om een monument voor zichzelf (ik noem het een 'urinespoor') achter te laten, zo'n gebouw of kunstobject waar de bevolking niet om heeft gevraagd.

De ontwikkelingen op het gebied van ADAS, HAD en zeker SDC zijn zó breed, zó lange-termijn, en zó internationaal dat lagere bobo's die denken ook het wiel te kunnen uitvinden nogal belachelijk bezig zijn. Typerend voor deze 'ideetjes' is dat ze vaak een stille dood sterven en je er nooit meer wat van hoort. Ik ben er beroepshalve diverse malen getuige van geweest, ondanks het feit dat ik ze soms, om advies gevraagd (dat dan nog wel), nogal ontmoedigend toegesproken had...

Wat wel kan en m.i. nuttig is:

- Onderzoek en proefprojecten op nationaal niveau met subsidie en medewerking van het ministerie van V&W (nu heet dat I&W*), in samenwerking met het bedrijfsleven en onderzoekinstituten, liefst in Europees verband.

- Projecten die typisch lokaal zijn en die gemeentelijke (of provinciale) verkeersafdelingen kunnen behappen, zoals slimme verkeersregelinstallaties (groene golven), slimme parkeersystemen (parkeerroutes, beschikbaarheidsindicaties) en route-informatiepanelen op lokaal (m.n. grootstedelijk) niveau.
Lokale/gemeentelijke navigatie-apps, al dan niet m.m.v. TomTom, zet ik een vraagteken bij. Wat bieden ze meer dan een reguliere TomTom (pnd, app of inbouw)?


*) Tip: kijk vanavond laat in de herhaling of op Uitzending Gemist even naar het stukje 'Lucky TV' aan het eind van DWDD. Je ziet een botergeile minister Cora van Nieuwenhuizen in een verkeerscentrale, kostelijk.

Leefloon
1
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 30 jan 2019 om 21:48:

- Onderzoek en proefprojecten op nationaal niveau met subsidie en medewerking van het ministerie van V&W (nu heet dat I&W*), in samenwerking met het bedrijfsleven en onderzoekinstituten, liefst in Europees verband.

- Projecten die typisch lokaal zijn en die gemeentelijke (of provinciale) verkeersafdelingen kunnen behappen, zoals slimme verkeersregelinstallaties (groene golven), slimme parkeersystemen (parkeerroutes, beschikbaarheidsindicaties) en route-informatiepanelen op lokaal (m.n. grootstedelijk) niveau.
Lokale/gemeentelijke navigatie-apps, al dan niet m.m.v. TomTom, zet ik een vraagteken bij. Wat bieden ze meer dan een reguliere TomTom (pnd, app of inbouw)?

Eens. Ik zie sowieso ruimte voor meerdere oplossingsrichtingen, meerdere toegelaten technieken uit verplichte meerdere oplossingscategorieën (infra, camera, satelliet, ...), en meerdere aanbieders. Aan een Amerikaanse pizza's bezorgende Amerikaanse auto, van een Amerikaans advertentiebedrijf, op een besloten Amerikaanse campus, met een Amerikaans satellietsysteem, heb je relatief weinig. Zoietst kunnen we al bij ECT in bedrijf zien.

Route-informatiepanelen en lokale navigatie-apps of lokale aanpassingen worden weleens symbolisch gebruikt door managers om de richting van beleid aan te geven. Dat een bord of een de weg blokkerende agent niet zegt" Omleiding. Zet uw navigatie uit", maar juist "Omleiding. Zet uw navigatie aan". Dat symbolische ideaalbeeld ziet men graag. Een toegevoegde waarde zou kunnen zijn dat navigatiesystemen anders misschien gaan communiceren dat de geblokkeerde weg lekker rustig is, en een aanbevolen route wordt.

Op provinciaal en lokaal niveau vind ik "Aan het werk met Smart Mobility" wel een geschikt, voor verbetering vatbaar PPS-project met een sociale tegenprestatie. Dit is echter vooral een werkgelegenheidsproject voor oudere werkzoekenden ( daarwerkenweaan.nl/best-practice/ople... ) met o.a. de laatste selectiefase als verbeterpunt. Er is blijkbaar niet geluisterd naar welke visies en ideeën de ongeveer 100 voorgeselecteerde kandidaten hadden, terwijl daar het grootste verschil zal zitten.

Minder Stupid Mobility helpt overigens ook. Bij een historische binnenstad zou ik een daar lokaal legendarische "file" kunnen oplossen door 1 verkeerslicht te verwijderen, zonder nadelen, maar de dorpspolitici zullen er ongetwijfeld andere plannetjes hebben. Er zijn ook genoeg plekken waar het verkeer met 80-100 km/uur richting stilstaand verkeer bij een gegarandeerd nog open brug racet. Misschien weer een lokale toepassing. Brug nog X minuten open volgens de lokale brugwachter, adviessnelheid vanaf dit punt Y km/uur. Zonder futuristische oplossingen is er al genoeg te doen en te verbeteren.
Leefloon
0
quote:

Leefloon schreef op 24 jan 2019 om 00:47:

dat de provinciale politici echter niet belet om "Bij de aanleg van wegen moet rekening worden gehouden met toekomstige ontwikkelingen zoals zelfrijdende auto’s" in een trendy verkiezingsprogramma te zetten.

Even een bron vermelden, want anders wordt dit misschien teveel het je anoniem uitleven op geselecteerde politici:

"Daarom stimuleert de VVD innovatieve oplossingen met bijvoorbeeld zelfrijdend vervoer"

Bedoeld wordt de VVD Noord-Holland, van de eerdergenoemde versierende minister, bij de wegen beherende provincie Noord-Holland. In Zeeland heeft het populistische onzinpraatje van het landelijke partijbureau het verkiezingsprogramma niet gehaald.
1 - 0 voor Zeeland.

Het is inderdaad meer iets voor een landelijke of Europese aanpak, want dan kun je zelfrijdend wel naar of door Zeeland reizen, en krijg je geen 10, 11 provincies die elk gaan doen wat de overheid in de toekomst allang van plan is. Stem gerust op de VVD Noord-Holland of op andere komieken, maar dit is typisch iets waarvan hopelijk nooit iets wordt gerealiseerd op provinciaal niveau. Kretologie. De hype uit het onderwerp, en anders minder ongeschikt stimuleringsbeleid voor provincies waar wel een technische universiteit en/of Brainport is.
mjmj
0
VW's strategie mbt electric cars:


Volkswagen’s plan to kill off Tesla (in google intypen en dan ft artikel selecteren)
pwijsneus
0
Failure To Keep Google Out Of Vehicles Could Finish The Automotive Industry As We Know It.

There are signs of cracks in Google's Armour.

Google clearly still thinks of vehicles as nothing more than handsets on wheels which is the reason why products that were supposed to use it do not and why the software was conspicuously absent at what is now the world’s biggest car show, CES.

Google has put a brave face on what is turning out to be a difficult situation where the automobile may yet still slip through its fingers. Google cares about cars because more than 95% of all vehicle journeys are made with intent. If one can figure out precisely what that intent is, then there is a substantial monetizable opportunity both through selling services based on that intent or selling targeting advertising. RFM has estimated (see here) that this is a very large opportunity that is very much worth Google’s (and everyone else’s) time and effort to pursue.

Android Automotive is different from Android Auto because it is a full implementation of Android software in the infotainment unit rather than an API wrapper that allows apps on Android phones to run on the infotainment unit of the vehicle. Android Auto failed to get Google access to the sensor data of the vehicle which is what it needs to conquer the digital vehicle. Hence, it switched to a deeper implementation and licensing structure that would ensure got access to this data. Early proponents were Audi and Volvo who signed up over 2 years ago but vehicles that were supposed to ship with the software have not appeared in the market.

The only concrete release that seems to be on track is Volvo’s all-electric Polestar 2 which should be formally launched shortly but will not go into production until 2020. Even then, its appeal will be limited as the issues around range anxiety and charging network infrastructure for electric vehicles are still very far from being solved. Audi does not seem to have a concrete model with which to launch Android Automotive leading this relationship being on shaky ground.

Furthermore, the turmoil at Renault Nissan also comes at a very bad time. The alliance itself looks very shaky at the moment and may even fall apart entirely which could take the relationship with Google with it.

Finally, at CES there was no demo of Android Automotive on Google’s stand despite 2 vehicles taking up a large amount of space. Google execs on the stand became evasive and vague when asked why there was no demo and what had happened to vehicle launch plans.

The net result is that the Google Automotive strategy to get access to vehicle sensor data is going nearly as smoothly as expected. Google’s mindset is clear from its own commentary (see here) which often mentions vehicle makers alongside handset makers implying that it views them in the same light.

Android handset makers have become just another conduit by which Google can deliver its ecosystem to its users. Because it is Google that users identify with, it is Google that generates the user preference allowing it to reap almost all of the profits leaving handset makers with almost nothing. This is because any digital differentiation they may have had has long been ceded to Google.

This has yet to happen in the vehicle and the only thing standing between vehicle makers and becoming handsets on wheels is the lock that they currently have on the digital data that the vehicle generates. OEMs need to keep Google out of their sensor data and at the same time they must improve their user experiences so that drivers stop using their phones and engage with the infotainment unit. This is critical to their future and failure will result in a wretched existence where they are unable to offset declining vehicle sales with digital service revenues and profits.

This could easily end in massive consolidation and vehicle makers becoming incidental in their own industry.

Richard Windsor is the owner and operator of independent research company Radio Free Mobile. RFM covers all aspects of the digital ecosystem with a mission; 'to entertain as well as inform'.
www.forbes.com/sites/richardwindsoreu...
radiofreemobile.com/2019/01/04/resear...
Leefloon
0
quote:

pwijsneus schreef op 1 feb 2019 om 11:33:

Google cares about cars because more than 95% of all vehicle journeys are made with intent. If one can figure out precisely what that intent is, then there is a substantial monetizable opportunity both through selling services based on that intent or selling targeting advertising.

Als Google je auto bestuurt, gaat de invloed nog iets verder dan adverteren. Behalve het je volgen. Je naar een adverteerder toerijden, of bijvoorbeeld een route of parkeerplek kiezen die je weliswaar bij het gewenste eindpunt B2 brengt, maar duidelijk zichtbare adverteerder B1 is net iets minder ver lopen of rijden.

De Amerikanen van Apple/Facebook/Google/Microsoft hebben diepe zakken, maar zijn misschien niet de meest wenselijke marktpartijen. Teveel mogelijke kwalijke bijbedoelingen. Een chauffeur met teveel commerciele en gegevensverzamelende bijbanen. Vinnik.
DeZwarteRidder
0
'Auto-alliantie gaat samenwerken met Google'

Door ANP Producties
59 min geleden in FINANCIEEL

Tokio - De auto-alliantie Nissan-Renault-Mitsubishi gaat samen met Google werken aan de ontwikkeling van zelfrijdende taxi's. Dit meldt de Japanse zakenkrant Nikkei Asian Review. De bedrijven zouden momenteel de laatste details van de deal doornemen, die naar verwachting in het voorjaar aangekondigd wordt.

De automakers gaan samenwerken met Google-zusterbedrijf Waymo, dat technologie voor zelfrijdende auto's ontwikkelt. Eind vorig jaar ging de zelfrijdende taxidienst van Waymo van start in Phoenix, in de staat Arizona. De auto's zonder een chauffeur hebben al miljoenen kilometers gereden op Amerikaanse wegen.

De samenwerking verbindt belangrijke spelers op de automarkt. Met Google Maps heeft Google belangrijke infrastructuur voor zelfrijdende auto's in handen. Anderzijds is de alliantie Nissan-Renault-Mitsubishi een grote speler in de markt voor elektrische auto's met een sterke aanwezigheid in Azië.

Google heeft eerder vergelijkbare deals gesloten met Fiat Chrysler en Jaguar Land Rover. Ook ging het bedrijf al met Renault, Nissan en Mitsubishi in zee om het Android-systeem van de Amerikaanse techgigant in te bouwen in de dashboards.
DeZwarteRidder
0
Nieuws/Binnenland
Nederland klaar voor zelfrijdende auto: ‘We zijn beste voorbereid’

Door Paul Eldering
3 uur geleden in BINNENLAND

AMSTELVEEN - Nederland is het beste toegerust voor het faciliteren van zelfrijdende (elektrische) auto’s in het straatbeeld. Dat maakt het internationale adviesbureau KPMG vandaag bekend.

Uit de ‘Autonome Voertuigen Index 2019’ blijkt dat Nederland op de eerste plaats komt, nog voor Amerika, Singapore, Scandinavië, de UK, Duitsland en Dubai. Gekeken is onder meer naar infrastructuur, beleid, de beschikbare techniek, wetgeving om te experimenteren en acceptatie van de bevolking.

,,We zijn hier goed voorbereid op gefaseerde invoering van zelfsturende auto’s, busjes en trucks, maar het kan nog wel drie tot vijf jaar duren, voordat er sprake is van een echte doorbraak. Eerst op snelwegen en in het openbaar vervoer, veel later in steden”, aldus een KPMG-woordvoerder.

Vijf fases

Zelfrijdende auto’s zijn er in vijf fases: cruisecontrol en parkeren, sturen, versnellen en remmen, de bestuurder hoeft soms minder op te letten, de automatische piloot en volledig autonome robots. De verwachting is dat het in drukke centra met fietsers en voetgangers voorlopig nog veel te gevaarlijk is.

Aan de andere kant kan de zelfrijdende auto volgens de zegsman straks tot wel 90% van de ongelukken veroorzaakt door menselijke fouten, uitbannen. ,,Rond 2030 is Nederland zover dat er grote stappen kunnen worden gemaakt.”

Dat vereist echter wel ingrijpende aanpassing van de verkeersregels, wegsignalering, slimme communicatie en navigatie en het gedrag van automobilisten en met name ook niet-bestuurders. Er wordt veel onderzoek naar de veiligheid gedaan.

Punt van zorg van overheden is ook het toenemend gebruik van de wegen en parkeerplekken. Deelauto’s, beter ov op maat en sturing met taksen en beprijzing moeten dit probleem uiteindelijk gaan oplossen, stellen deskundigen.
marathon 11
0
quote:

Leefloon schreef op 21 feb 2019 om 19:29:


Franse IPO, actuelere andere oplossingsrichting en toepassingen dan die van TomTom: www.beursduivel.be/Forum/Topic/135908...

Dat verklaart de ondergang van Tomtom natuurlijk.
Toegangscontrole?? Heb het idee dat dit een totaal andere richting is dat TT in is geslagen maar kan er verder weinig over vinden.
Leefloon
0
quote:

marathon 11 schreef op 22 feb 2019 om 14:59:

Dat verklaart de ondergang van Tomtom natuurlijk.

Heb het idee dat dit een totaal andere richting is dat TT in is geslagen maar kan er verder weinig over vinden.

Fantastisch.

Misschien bevestigt het genoemde 'andere oplossingsrichting en toepassingen' het idee?

Nu nog partijen vinden die op het idee komen om richtingen (niet per se van TomTom, en niet per se van Arcure) in een vroeg stadium te combineren. Het is ontwikkelingsgeld over de balk smijten om uit te gaan van één algemeen bruikbare oplossingsrichting van één aanbieder. Of dat nou een Amerikaans Google is, of TomTom. Teveel afhankelijkheden. Teveel risico op acceptatieproblemen na (veel minder) ongelukken. Technisch interessant, verkeerskundig interessant, maar economisch hopeloos oninteressant. Arcure heeft daar binnen een nichemarkt, met andere toepassingen, geen last van. En is dus niet onsuccesvol, binnen die nichemarkt.
Leefloon
0
Het onderzoek tracht juist zo'n probleem op te lossen: arxiv.org/pdf/1902.11097.pdf

Overigens deze week een externe, interessante presentatie van het transport van Ahold Delhaize gezien, met onder andere een vooruitblik naar oplossingen in 2025. Begrijpelijk geen woord over zelfrijdend verkeer. Geen woord over Smart Mobility. Geen volledige overstap naar elektrisch rijden.
leonardus65
0
Leefloon
0
Te dichtbij, wat precies onderschrijft dat het nog lang wachten is op concrete plannen. Het is zelfs geen thema, in lijn met het topic hier. Niet in de voorzienbare toekomst.

Volgens de spreker, met een waterstoftrekker voor de deur van het pand, is geen enkele oplossing dé oplossing, door praktische problemen en beperkingen. Ook niet in 2025. Er zijn wel experimenten met subsidie ( www.rvo.nl/actueel/nieuws/dkti-leidt-... ). Van deze 2 trucks zou er eentje tijdelijk verscheept zijn naar het Amerikaanse moederbedrijf van DAF. De andere toont bijvoorbeeld problemen met de laadpalen aan, en raakt zo'n 2x per week onder een kritische oplaadgrens, bijvoorbeeld door drukte en vertragingen bij het belangrijkere bevoorraden van winkels rond Amsterdam.
leonardus65
1
Dit is in ieder geval een stap vooruit.
KU Leuven start proef met huis dat energie krijgt via 'waterstofpanelen'
De KU Leuven start binnenkort een proef met zonnepanelen die groene waterstof produceren en die een huis in het Belgische Oud-Heverlee van energie gaan voorzien. De panelen zijn in tien jaar tijd ontwikkeld en kunnen per dag per paneel gemiddeld 250 liter waterstof produceren.

De panelen gebruiken zonlicht en water uit de lucht om waterstof te produceren, zegt de VRT. In een eerder bericht schrijft de Vlaamse omroep dat het zuurstof en waterstof scheidt met een membraan en een katalysator. De zonnepanelen zorgen voor elektriciteit dat gebruikt wordt om waterstof te produceren uit vocht in de lucht en de Leuvenaren hebben die combinatie verregaand geïntegreerd om dit efficiënt te kunnen doen. De panelen hebben een rendement van 15 procent, volgens de onderzoekers is dat een wereldrecord voor de combinatie van zonnepanelen en waterstofproductie.
tweakers.net/nieuws/149626/ku-leuven-...

Leefloon
0
Deze stap vooruit illustreert op een hele andere manier dat er niet één oplossing is. In dit specifieke geval door de combinatie van waterstof én zonnepanelen. Een voorbeeld van een beperking van waterstof in het verkeer in de toekomst is de enorme druk (Wij, van WC-Eend, bevelen WC-Eend aan: www.teesing.nl/nl/pageid/pers-teesing... ) om een acceptabele actieradius en grootte te bereiken. Dus ook dan waarschijnlijk zonnepanelen, bijvoorbeeld voor de productie en voor delen van het traject. Een deel van het antwoord, maar niet het enige antwoord om doelen (klimaattafels, Green Deals) te bereiken.

Feit is dat allerlei ontwikkelingen, waaronder deze, verder zijn dan een 3D-printhype van enige jaren terug, met verwachte en acceptabele toepasbaarheid al voor 2025. Zoals ook elektrisch rijden, voor autoritten onder de 500 kilometer. Ik heb persoonlijk al meer waterstofvoertuigen gezien dan 3D-printers, maar dat kan aan mij liggen.

Elektrisch verkeer kan overigens ook sterk toenemen door klein vrachtverkeer. Niet omdat kleinschalig elektrisch vervoer de beste of de ene oplossing is, maar omdat lastig te verkrijgen personeel van aan huis bezorgende bedrijven alleen een gewoon rijbewijs heeft. Dan lever je misschien in op wat qua brandstof en grootte optimaal is, maar scoor je in de publiciteit met elektrisch rijden en kun je je bezorgers makkelijker vinden op de arbeidsmarkt. Er kan meer meespelen dan alleen maar technische aspecten. Is een vrachtwagen met waterstof eigenlijk optimaal voor de rit tussen A en B, dan krijg je misschien toch 2 elektrische bestelauto's of bakwagens omdat er meer mensen op de arbeidsmarkt zijn die die kleinere voertuigen mogen besturen.
pwijsneus
1
Microsoft Is Quietly Poised to Profit From Self-Driving Cars
The way for investors to get ahead of this trend is connected car platforms and Microsoft is the leader here, bar none.
Jon Markman - Mar 5, 2019 7:30 AM EST


Everywhere you look, automotive companies are running into shotgun technology marriages.

BMW (BMWYY) and Mercedes (DDAIF) announced on Feb. 27 a long term agreement to pool their autonomous car efforts. Volkswagen and Ford (F - Get Report) executives did the same last week.

Autonomy is coming. It's going to be expensive and may demolish century-old business models.

The first gas-powered passenger car debuted in 1886. The Benz Motorwagen had one cylinder, two strokes and three wheels. It was slow moving and utilitarian, a horseless carriage with a dependable power plant.

Forged in the factories of Wolfsburg, Detroit and elsewhere, cars evolved into emblems of national ingenuity and status. The industry thrived and economies of scale led to lower prices and multi-car families. In the summer of 1969, General Motors employed 853,000 workers worldwide.

Factory automation cut demand for workers. Now, vehicle autonomy cars may kill the industry as we know it.

If cars can self-navigate, they go from being symbols of ingenuity and status to efficient, utilitarian people movers. Most cars sit idle in parking lots or in home garages 95% of the time. They are constantly depreciating in value, while accruing insurance and maintenance costs. A safe, driverless car for individuals or rideshare would drastically change the economics of mobility.

Riders could use their smartphones to summon cars of their choice. Fares would be calculated in advance, and on per mile basis, just like a current Lyft or Uber ride. And when the vehicle was no longer needed, it would drive away to its next fare.

A widely cited 2017 study from researchers at ETH Zurich, a Swiss science, technology and engineering university, predicted current taxi and rideshare fares could be slashed by 85% through the use of autonomous technologies.

You can imagine the immediate implications. Cities would become more dense, with fewer parking spaces. Traffic jams, road stress and fatalities will be largely eliminated. Smog would be reduced. And car ownership would become the domain of hobbyists except for people who wish to travel relatively long distances outside their metro area.

The industry is getting ready. A 2018 PowerPoint presentation from Volkswagen paints the picture of driverless long haul trucks, mobile mailboxes and urban mobility pods. It also plans for private vehicle sales to be as little as 18% of auto sales a decade after autonomous vehicle adoption.

That assessment is not far off the conclusions drawn in "Reimagine Places: Mobility as a Service," a 2017 research report from KPMG, the global professional services company. When consumers get the opportunity to take back the time spent driving cars, they are likely to seize it with both hands.

There are plenty of skeptics, such as driving enthusiast Jeremy Clarkson. The 58-year-old former host of BBC's Top Gear, believes autonomous cars will not happen in his lifetime.

Executives at BMW, Mercedes, Volkswagen, Ford, General Motors and every other car company beg to differ. They are not only pooling their resources to get to market faster, they're also buying up ride-hailing businesses to make sure they are not left out of that market.

Their motivation is fear, pure and simple. Autonomy is coming fast.

They know their private ownership business model makes no sense. They are watching disruptors in Silicon Valley and China push new business models based on miles travelled and future autonomy.

Last October, the Wall Street Journal reported leaked investment banker documents showing an Uber IPO might be worth $120 billion to the ride hailing company. That eye popping figure is more than the combined values of General Motors, Ford and Fiat Chrysler. Lyft's S-1 prospectus, a roadmap to its pending IPO, was released on Friday.

The way for investors to get ahead of this trend is connected car platforms. These back-end networks ingest the deluge of digital information modern cars produce. Today, this data informs cutting edge driver assisted features like automatic braking, advanced cruise control and lane assist. Tomorrow, the information will be the backbone of autonomy.

The leader, bar none, in that space is Microsoft. The Redmond software giant is quietly working behind the scenes to build what it calls the Microsoft Connected Vehicle Platform, which is built on top of its Azure cloud platform. Renault Nissan became the first to commit to it in January 2017. Volkswagen signed on in October last year.

Microsoft also has cloud solutions relationships with Volvo, BMW, Toyota and Ford.

Boston Consulting Group estimates the market for comprehensive vehicle connectivity will be $159 billion by 2020. The cloud solutions marketplace is expected to reach $66 billion by 2022.

Microsoft shares trade at 25.6x forward earnings. The market capitalization is $860 billion. The stock is up 10.9% in 2019, and 20.5% over the previous 12 months. While this is not cheap, the outlook for the business is extremely strong.

Long term-oriented investors should buy Microsoft into any significant weakness.
www.thestreet.com/investing/stocks/mi...
3.675 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 176 177 178 179 180 181 182 183 184 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

TomTom Meer »

Koers 10,294   Verschil +0,23 (+2,31%)
Laag 10,094   Volume 447.794
Hoog 10,350   Gem. Volume 370.579
11-okt-19 17:36
label premium

TomTom verwacht groeiversnelling

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium
 

Trending

Bitcoin