Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

De hype cycle van self-driving cars

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
3.675 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
mjmj
0
ketchup of catch-up
0
quote:

roloff schreef op 25 sep 2018 om 22:19:


www.bnpparibasmarkets.nl/MediaLibrary...




denk hier zal toch wel eens iemand op reageren, maar zelfs bijna een maand later niemand, omdat het niet is wat men wil horen of durft onder ogen te zien

en de Bank gaat zelfs nog wat verder

indien TT's totale beurswaarde zo onder druk blijft staan aan 1.5 miljard euro, dan kan de verkoop/veiling van Telematics nog wel eens anders uitpakken.
Strategische Kopers zullen hier minder om malen, maar private equity zal minder geneigd zijn een forse premie te betalen voor één onderdeel, daar waar de totale groep aan 1.5 miljard noteert aan de beurs, die zullen prefereren de hele groep te krijgen aan een premie over de huidige notering en zelf de toko openbreken voor een latere uitverkoop.

het gaat echt nog een enorme inspanning geven om 1.3 miljard te krijgen voor Telematics bij deze beursnotering voor het aandeel TT, ook al is dit een correcte en zelfs conservatieve waardering versus Fleetmatics


ps: als er al een Agenda zou zijn indien Telematics niet geeft waar men ophoopt, kan je je ook afvragen wat er met het aandeel gebeurt als HG de veiling afblaast vanwege te lage opbrengst en dan zich genoodzaakt voelt het allemaal maar van de beurs te halen, want de Beurs weet duidelijk niet te appreciëren waar TT voor staat en ze mee bezig zijn en om het imago van het merk TT te beschermen en klanten gerust te stellen is een beursnotering niet langer gewenst

alles kan nu bij TT, echt alles.
Accuboor
0
quote:

ketchup of catch-up schreef op 23 okt 2018 om 10:47:


[...]

denk hier zal toch wel eens iemand op reageren, maar zelfs bijna een maand later niemand, omdat het niet is wat men wil horen of durft onder ogen te zien

en de Bank gaat zelfs nog wat verder

indien TT's totale beurswaarde zo onder druk blijft staan aan 1.5 miljard euro, dan kan de verkoop/veiling van Telematics nog wel eens anders uitpakken.
Strategische Kopers zullen hier minder om malen, maar private equity zal minder geneigd zijn een forse premie te betalen voor één onderdeel, daar waar de totale groep aan 1.5 miljard noteert aan de beurs, die zullen prefereren de hele groep te krijgen aan een premie over de huidige notering en zelf de toko openbreken voor een latere uitverkoop.

het gaat echt nog een enorme inspanning geven om 1.3 miljard te krijgen voor Telematics bij deze beursnotering voor het aandeel TT, ook al is dit een correcte en zelfs conservatieve waardering versus Fleetmatics


ps: als er al een Agenda zou zijn indien Telematics niet geeft waar men ophoopt, kan je je ook afvragen wat er met het aandeel gebeurt als HG de veiling afblaast vanwege te lage opbrengst en dan zich genoodzaakt voelt het allemaal maar van de beurs te halen, want de Beurs weet duidelijk niet te appreciëren waar TT voor staat en ze mee bezig zijn en om het imago van het merk TT te beschermen en klanten gerust te stellen is een beursnotering niet langer gewenst

alles kan nu bij TT, echt alles.


Ik verwacht dat het toch naar een strategisch partij gaat, of naar een PE met al een stake in een Telematics partij. Dus minder tijd om een gevecht om geheel tomtom aan te gaan. Er moet immers binnen 3-7 jaar waarde worden gecreëerd daar. Gewoon bieden op TTT is de snelste route om de europese marktleider te worden.
Beperktedijkbewaking
0
quote:

ketchup of catch-up schreef op 23 okt 2018 om 10:47:


[...]
denk hier zal toch wel eens iemand op reageren, maar zelfs bijna een maand later niemand, omdat het niet is wat men wil horen of durft onder ogen te zien

Ik heb het artikel na plaatsing gelezen, maar er niet op gereageerd omdat het niks nieuw vertelde en wat er wel geschreven werd nogal slordig of gewoon fout was. Zo staat er:

Google zet met deze deals een belangrijke stap in de strijd om software voor de zelfsturende auto. Die heeft uiterst accurate kaartinformatie nodig om goed te werken en daarvoor is nu TomTom nog steeds één van de grote kanshebbers, maar Google betreedt nadrukkelijk het speelveld.

Dat is onzin. De Renault-Google deal heeft niks te maken met de zelfsturende auto en HD-maps. Google zat al in het 'speelveld' via Waymo, maar het gedoe met Renault staat daar helemaal los van.

Wat de rest van je evt. scenario betreft ('TTT-verkoop gaat niet door'): laten we hopen dat dat niet uitkomt, want dan zijn idd de rapen gaar.

mjmj
0
@Ketchup: niet ondenkbaar is dat een onverhoopt afblazen van de verkoop de partijen die hebben geboden op TTT (en dus de boeken hebben gezien) in een sterk verhoogde staat van paraatheid zal brengen. Ik kan me niet voorstellen dat ze zoiets zullen accepteren.
holenbeer
0
Er is toch nog geen verkoop, laat staan veiling aangekondigd? Alleen een strategic review die zou kunnen leiden tot verkoop. Lijkt me niet iets om voor naar de rechter te stappen als er geen verkoop komt.
Sowieso hebben wij dan een ander probleem, dan gaan we richting 4 euro.
[verwijderd]
0
Op zich staat het partijen vrij onderhandelingen af te breken, maar niet als er bij de wederpartij een gerechtvaardigd vertrouwen is gewekt dat de overeenkomst tot stand zal komen of als het gezien andere omstandigheden onaanvaardbaar zou zijn om de onderhandelingen af te breken. Er wordt dan gekeken hoe het vertrouwen precies tot stand is gekomen en wat de belangen precies zijn.

Dit als algemene wetenswaardigheid en niet meer dan dat.

Overigens lijkt het me sterk dat de koers richting 4 euro gaat als Telematics binnenboord blijft.
holenbeer
0
Klopt asti, maar hebben we al bewijs dat er überhaupt sprake is van onderhandelingen? Laat staan een verwachting dat een overeenkomst tot stand zal komen? Ik heb hier alleen nog maar speculaties gelezen, nog geen formeel bericht dat ttt te koop staat.
Verkoop is een optie, werd gezegd. Dus niet verkopen ook.
marathon 11
0
Goddijn bakt er bar weinig van maar alle doemscenarios die hier beschreven worden zijn wel een flinke steun in de rug van de partij(en) die de koers loopt te drukken.
Misschien een keer een grote roadshow ertegenaan gooien met mensen die perfect engels spreken en ook nog aansprekend kunnen presenteren. Moet dan toch mogelijk zijn het vertrouwen met een paar eurotjes op te krikken.
[verwijderd]
0
quote:

holenbeer schreef op 23 okt 2018 om 22:29:


Klopt asti, maar hebben we al bewijs dat er überhaupt sprake is van onderhandelingen? Laat staan een verwachting dat een overeenkomst tot stand zal komen? Ik heb hier alleen nog maar speculaties gelezen, nog geen formeel bericht dat ttt te koop staat.
Verkoop is een optie, werd gezegd. Dus niet verkopen ook.

TOM2 verwacht uiterlijk het eerste kwartaal van volgend jaar, of misschien zelfs dit jaar, duidelijkheid te verschaffen over het lot van de Telematics divisie. Je kunt ervan uitgaan dat ze aan het onderhandelen zijn.

Maar zoals ik al zei: maakte alleen melding van een algemene contractrechtelijke wetenswaardigheid.
~Justin~
0
quote:

holenbeer schreef op 23 okt 2018 om 22:29:



Ik heb hier alleen nog maar speculaties gelezen, nog geen formeel bericht dat ttt te koop staat.
Verkoop is een optie, werd gezegd. Dus niet verkopen ook.




Er is geen weg terug. Er is een verkoop proces gaande met brede en diepe interesse en wordt al gezegd dat tomtom hierdoor meer gefocussed wordt. De kans dat TTT niet wordt verkocht is 0,0001%


===

Goddijn:
We have both a broad and deep interest and a potential sale of the division and the process is moving according to plan. We will provide further information in the short term.

We’re creating a more focused location technology business with clearer priorities and a simplified operating model. We also think that telematics can accelerate its growth trajectory further as a separate entity.

With a renewed focus on the remaining business, TomTom will continue to do what it does best, shaping the future of mobility.


Taco T:
I would also like to reinforce Harold's message regarding the potential sale of telematics. There is strong interest. The process is on schedule and we’ll provide additional information in the near term, though not later than next quarter.


Goddijn:
we’ve always been aware, of course, that telematics was a valuable asset. And we have had, as you say, inbound calls for a number of years. We’ve always looked at –carefully, we looked at again beginning of this year. We had some strategic review. We looked at further opportunities for synergy, and we came to the view that this was probably the right time to have another look.

It’s a larger business now than a couple of years ago, reaching €200 million in revenue at some point. It’s growing. We completely renewed it. It’s in tip-top shape. We renewed a whole software suite. It’s ready for further growth. And I think by separating the business, TomTom will be comfortable. So, a clearer story and a more focused business that is easier to operate and perhaps also easier to explain what it is we’re doing. So, I think it's the right thing to do it now. It’s got now the scale, the market-leading position in all the – most of the European countries where we are operating. And I think it’s the right moment to make that move.

What we will do with the proceeds, I don't want to discuss it. At this stage, we first need to do the transaction, and all sorts of things can happen. But if we have clarity about the deal and deal certainty and the proceeds, we will engage with the shareholders to discuss what’s going to happen with those proceeds.
leonardus65
0
En na een inside gerucht, staat Verizon Fleetmatics Utrecht op pole position, waar rook is is vuur.
ketchup of catch-up
0

Begrijp van ABN / mergermarket dat TT/Barclays een gelijkwaardige waardering voor calculatie wensen die Fleetmatics kreeg van Verizon en dan hebben we het op die basis over 1,3 miljard Euro , dus neem aan dat dit de target price is , maar aangezien heel TT aan de beurs staat voor 1,5 miljard kun je je afvragen is dit wel haalbaar onder deze markt omstandigheden , laten we hopen van wel

Mocht het echter zo zijn dat dit een handrem is en de biedingen beduidend onder de richtprijs zijn kan ik me voorstellen dat HG het afblaast en wat dan ? krijgen we eerst een bak ontgoocheling te verwerken ?
Of is dit het excuus om het te privatiseren ?

Het aandeel staat gewoon veel te laag, HG had met de cash beschikbaar nu al moeten verkondigen eigen aandelen inkoop te overwegen , maar hij zal gehoopt hebben dat de aankondiging Telematics te veilen ondersteunend genoeg ging zijn, maar deze CEO blijft zich vergissen, vergissen met Sports, vergissen met firing from all cylinders, vergissen met inkoop eigen aandelen nu 35% boven de huidige notering, vergissen met de duopolie, vergissen dat de wake up call voor de autoindustrie, eigenlijk een brandalarm is dat afgaat in zijn eigen tent enz .... hij kleunt overal naast, maar als het dadelijk prive gaat dan raakt hij hem vol

marathon 11
0
Inderdaad. De koers moet gewoon snel omhoog om voor TTT de opbrengst te krijgen die recht doet aan de reeele huidige en toekomstige waarde maar dat zal Goddijn toch ook wel begrijpen neem ik aan. Alleen hoe bereik je dat op korte termijn? Hij heeft nog maar een paar maanden zoniet weken.
[verwijderd]
0
De beurswaarde speelt volgens mij een marginale rol. Het is voorlopig niet alsof een door emissies betegeld pad naar winstgevendheid het enige alternatieve vooruitzicht is.

Het lijkt me aannemelijk dat de koers oploopt voordat het nieuws valt.
Sweaty Bollocks
0
Daimler wil taxidienst met zelfrijdende auto's aanbieden

Daimler, de autofabrikant van onder meer Mercedes-Benz, wil in de Verenigde Staten als proef een vervoersdienst met zelfrijdende auto's aanbieden.

De dienst moet in de tweede helft van 2019 in Silicon Valley, de techhub in de staat Californië, actief zijn voor een beperkte groep passagiers, meldt onder meer Mashable. De autofabrikant werkt daarvoor samen met Bosch.

De passagiers kunnen de zelfrijdende auto oproepen met een app. In de auto is nog altijd een medewerker van de autofabrikant aanwezig, die kan ingrijpen als het nodig is. Voor de taxidienst worden auto's uit de S-klasse van Mercedes-Benz ingezet.

Bosch en Daimler kondigden hun samenwerking op het gebied van zelfrijdende auto's in april aan. De autofabrikant zorgt voor de voertuigen, terwijl Bosch onder meer de sensoren voor autonoom rijden ontwikkelt.

www.nu.nl/gadgets/5562302/daimler-wil...
mjmj
0
quote:

Sweaty Bollocks schreef op 9 nov 2018 om 08:45:


Daimler wil taxidienst met zelfrijdende auto's aanbieden

Daimler, de autofabrikant van onder meer Mercedes-Benz, wil in de Verenigde Staten als proef een vervoersdienst met zelfrijdende auto's aanbieden.

De dienst moet in de tweede helft van 2019 in Silicon Valley, de techhub in de staat Californië, actief zijn voor een beperkte groep passagiers, meldt onder meer Mashable. De autofabrikant werkt daarvoor samen met Bosch.

De passagiers kunnen de zelfrijdende auto oproepen met een app. In de auto is nog altijd een medewerker van de autofabrikant aanwezig, die kan ingrijpen als het nodig is. Voor de taxidienst worden auto's uit de S-klasse van Mercedes-Benz ingezet.

Bosch en Daimler kondigden hun samenwerking op het gebied van zelfrijdende auto's in april aan. De autofabrikant zorgt voor de voertuigen, terwijl Bosch onder meer de sensoren voor autonoom rijden ontwikkelt.

www.nu.nl/gadgets/5562302/daimler-wil...



En dan is de vraag natuurlijk ... wiens kaarten worden gebruikt?
[verwijderd]
0
quote:

Sweaty Bollocks schreef op 9 nov 2018 om 08:45:


Daimler wil taxidienst met zelfrijdende auto's aanbieden

Daimler, de autofabrikant van onder meer Mercedes-Benz, wil in de Verenigde Staten als proef een vervoersdienst met zelfrijdende auto's aanbieden.

De dienst moet in de tweede helft van 2019 in Silicon Valley, de techhub in de staat Californië, actief zijn voor een beperkte groep passagiers, meldt onder meer Mashable. De autofabrikant werkt daarvoor samen met Bosch.

De passagiers kunnen de zelfrijdende auto oproepen met een app. In de auto is nog altijd een medewerker van de autofabrikant aanwezig, die kan ingrijpen als het nodig is. Voor de taxidienst worden auto's uit de S-klasse van Mercedes-Benz ingezet.

Bosch en Daimler kondigden hun samenwerking op het gebied van zelfrijdende auto's in april aan. De autofabrikant zorgt voor de voertuigen, terwijl Bosch onder meer de sensoren voor autonoom rijden ontwikkelt.

www.nu.nl/gadgets/5562302/daimler-wil...



..In de auto is nog altijd een medewerker van de autofabrikant aanwezig ( vroeger was dat een taxichauffeur), die kan ingrijpen als het nodig is...hahahahahaha tis toch wat he hahaha, btw dus word de Autofab aansprakelijk gesteld bij een ongeluk.
3.675 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

TomTom Meer »

Koers 10,108   Verschil +0,23 (+2,33%)
Laag 9,922   Volume 203.177
Hoog 10,144   Gem. Volume 882.197
22-okt-19 10:03
label premium

TomTom: Reality check

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium