Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

Wanneer de volgende emissie

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
18 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
RW1984
0
De toestand van AF-KLM wordt met de week slechter en van jaar op jaar zeker. De lage olieprijs gaat het bedrijf niet redden, aangezien een groot deel van de brandstof al gehedged was. Hieronder een opsomming van de problemen:
* Hevige concurrentie aan de onderkant van de markt door prijsvechters
* Hevige concurrentie aan de bovenkant van de markt door gesubsidieerde Arabieren
* Onrendabele Fransen
* Problemen met de vakbonden
* Een negatief eigen vermogen
* Het bedrijf maakt al verlies sinds 2011
* Het rente dekkingsgetal is niet meer dan 1

De meest logische vraag is dan ook, wanneer volgt de volgende emissie?
paulta
0
Het bestellen van de kleine Embrears en het cancellen van de Dreamliners doet het ergste vrezen, Boeing doet niet meer aan sprookjes.

De 4 Easyjets staan nu snachts geparkeerd op SPL, mooi op zicht na de tunnel links langs de snelweg, de groei gaat ten koste van ook KLM.

Een Franse vakbond met een notering op de beurs, werkelijk uniek!
jrxs4all
0
Die Arabieren worden niet gesubsidieerd hoor, dat is gewoon zielig gejank van een bedrijf dat de concurrentie niet aankan.

Bovendien zit het probleem echt niet alleen bij de Fransen, ook KLM heeft last van veel te hoge loonkosten die maar niet maar beneden willen. KLM heeft veel te veel personeel in dienst dat veel te veel verdient, veel te weinig uren werkt en veel te vroeg met pensioen gaat.

En dan heeft KLM ook nog last van de molensteen van het pensioenfonds, daar hebben ze Fransen dan weer geen last van (staatspensioenfonds). Vorig jaar heeft KLM bijna 2 miljard afgeboekt op het pensioenfonds, waardoor het eigen vermogen van de holding negatief wordt.

Heel dom en kortzichtig om alleen de Fransen de schuld te geven.
Willem 007
0
quote:

jrxs4all schreef op 8 apr 2015 om 16:41:


Die Arabieren worden niet gesubsidieerd hoor, dat is gewoon zielig gejank van een bedrijf dat de concurrentie niet aankan.

Bovendien zit het probleem echt niet alleen bij de Fransen, ook KLM heeft last van veel te hoge loonkosten die maar niet maar beneden willen. KLM heeft veel te veel personeel in dienst dat veel te veel verdient, veel te weinig uren werkt en veel te vroeg met pensioen gaat.

En dan heeft KLM ook nog last van de molensteen van het pensioenfonds, daar hebben ze Fransen dan weer geen last van (staatspensioenfonds). Vorig jaar heeft KLM bijna 2 miljard afgeboekt op het pensioenfonds, waardoor het eigen vermogen van de holding negatief wordt.

Heel dom en kortzichtig om alleen de Fransen de schuld te geven.


Bij natuurlijkverloop van oude personeelsleden en instroming van nieuwe
en jongere mensen zal dat regime wel anders worden en ook andere arbeidsvoorwaarden.
En waarschijnlijk is wel de overhead te groot en te log.

de kat.
relpinda
0
Geen emmissie maar Eeuwigdurende obligaties:
Air France-KLM vergroot uitgifte obligaties
Gepubliceerd op 10 apr 2015 om 20:24 | Views: 377 | Onderwerpen: luchtvaart, obligaties
ArtikelReacties (1)Gerelateerde instrumenten

inShare
Air France-KLM 17:35
8,44 0,00 (+2,74%)

PARIJS (AFN) - Air France-KLM heeft nog eens 200 miljoen euro extra opgehaald met de uitgifte van eeuwigdurende achtergestelde obligatieleningen. Dat maakte het luchtvaartbedrijf vrijdag bekend.
De extra 200 miljoen euro komt bovenop de 400 miljoen euro die eind maart werd opgehaald met de obligaties. Het bedrijf betaalt een vaste coupon van 6,25 procent per jaar. De eerste mogelijkheid om af te lossen is in 2020.
Air France-KLM heeft in verband met de extra uitgifte zijn doelstelling voor de nettoschuld opnieuw aangescherpt. Die moet nu eind dit jaar circa 4,4 miljard euro bedragen. Eerder werd uitgegaan van 4,6 miljard euro.

reactie:
van Aandeeltje!
wie koopt er nu eeuwigdurende obligaties in zo'n onderneming?
Ah ja ik begrijp het: beter dan een Franse staatsobligatie, daar komt het geld toch min of meer terecht en die kunnen ook jaren tekorten draaien zonder verder erop aangekeken te worden.


Ik hoop echt voor KLM dat ze de wind mee gaan krijgen en de kostenreductieplannen gehaald worden.
Maar voor thans staat KLM er veel slechter voor financieel gezien dan enige jaren terug.
Ik weet dat het een koe in de kont kijken is, maar ze hadden er beter aan gedaan om het 50% belang van Martinair aan een andere partij te verkopen i.p.v. zelf die hele toko over te nemen. MP heeft en zal nog heel veel geld kosten!!
En dan nog de overige kostende deelneming, Air Literal, Alitalia 2x, enz enz.

De aandelenkoers zal helaas geen hoge vlucht nemen eerder een duikvlucht.

lza.
Willem 007
0
quote:

relpinda schreef op 10 apr 2015 om 21:59:


Geen emmissie maar Eeuwigdurende obligaties:
Air France-KLM vergroot uitgifte obligaties
Gepubliceerd op 10 apr 2015 om 20:24 | Views: 377 | Onderwerpen: luchtvaart, obligaties
ArtikelReacties (1)Gerelateerde instrumenten

inShare
Air France-KLM 17:35
8,44 0,00 (+2,74%)

PARIJS (AFN) - Air France-KLM heeft nog eens 200 miljoen euro extra opgehaald met de uitgifte van eeuwigdurende achtergestelde obligatieleningen. Dat maakte het luchtvaartbedrijf vrijdag bekend.
De extra 200 miljoen euro komt bovenop de 400 miljoen euro die eind maart werd opgehaald met de obligaties. Het bedrijf betaalt een vaste coupon van 6,25 procent per jaar. De eerste mogelijkheid om af te lossen is in 2020.
Air France-KLM heeft in verband met de extra uitgifte zijn doelstelling voor de nettoschuld opnieuw aangescherpt. Die moet nu eind dit jaar circa 4,4 miljard euro bedragen. Eerder werd uitgegaan van 4,6 miljard euro.

Die luchtvracht gaat heus wel weer in de lift het is een kwestie van tijd.
Zuiniger vliegtuigen moeten het waar kunnen maken te samen met grotere capaciteiten.

de kat.

reactie:
van Aandeeltje!
wie koopt er nu eeuwigdurende obligaties in zo'n onderneming?
Ah ja ik begrijp het: beter dan een Franse staatsobligatie, daar komt het geld toch min of meer terecht en die kunnen ook jaren tekorten draaien zonder verder erop aangekeken te worden.


Ik hoop echt voor KLM dat ze de wind mee gaan krijgen en de kostenreductieplannen gehaald worden.
Maar voor thans staat KLM er veel slechter voor financieel gezien dan enige jaren terug.
Ik weet dat het een koe in de kont kijken is, maar ze hadden er beter aan gedaan om het 50% belang van Martinair aan een andere partij te verkopen i.p.v. zelf die hele toko over te nemen. MP heeft en zal nog heel veel geld kosten!!
En dan nog de overige kostende deelneming, Air Literal, Alitalia 2x, enz enz.

De aandelenkoers zal helaas geen hoge vlucht nemen eerder een duikvlucht.

lza.
Willem 007
0
[quote alias=Willem 007 id=8403759 date=201504111055]
[...]
[/qu
Die luchtvracht gaat heus wel weer in de lift het is een kwestie van tijd.
Zuiniger vliegtuigen moeten het waar kunnen maken te samen met grotere capaciteiten.

de kat.
relpinda
0
quote:

Willem 007 schreef op 11 apr 2015 om 10:57:


[quote alias=Willem 007 id=8403759 date=201504111055]
[...]
[/qu
Die luchtvracht gaat heus wel weer in de lift het is een kwestie van tijd.
Zuiniger vliegtuigen moeten het waar kunnen maken te samen met grotere capaciteiten.

de kat.

Helaas De Kat, dat zie je niet helemaal goed.

1) er is een ongelofelijke OVERCAPACITEIT aan vrachtruimte door de lucht. Alle pax toestellen van deze tijd hebben ook heel veel laadruimte. De bagage van pax is al jaren aan banden, dus dat volume is ook beschikbaar. Te veel freighters, zo ook bij de KLM/MP, zijn niet (RENDABEL) te vullen!!

2) Klopt helemaal dat toestellen en equipment allemaal zuiniger en lichter gemaakt wordt.

3) Brandstof is goedkoper geworden, waardoor de reeds gemaakte investeringen voor bijv. lichtere netten het prijs verschil-voordeel al weer te niet is gedaan. M.a.w. de nieuwe netten alleen vervangen wanneer de oude zijn afgekeurd. i.p.v. ook de niet-afgekeurde netten vervangen.

4) Scheepvaart is tegenwoordig ook heel snel en echt nog veel goedkoper en minder last van allerlei regelgeving die wel toegepast wordt in de luchtvaart. Zowel voor de desbetreffende lading en al het personeel!

5) alle grond van en op en nabij een luchthaven is 10 x zo duur dan bij een zeehaven, etc etc.

6) Er is een giga concurrentie, waardoor er binnen Europa belachelijk veel luchtvervangend wegvervoer hebben. bv. Tig trucks met lading rijden vanuit Italie naar Schiphol vol en idem vanuit Ned. naar o.a.Frankfurt om van daaruit de EU te verlaten!

7) er wordt meer naar de prijs per kg en alle other charges gekeken en vergeleken, dan naar de logistieke dienst/freqentie die wordt aangeboden door de Airline.

8) werkelijk mee gemaakt, dat een bollenexporteur (uit de regio Lisse) staat te oreren dat hij zijn klanten mee op reis neemt naar Tokyo en per ticket 65euro goedkoper uit was met Finnair via Helsinki dan met de KLM rechtstreeks vanuit Schiphol. Dat de reistijd 2 a 3u. langer duurde maakte hem niet uit!

Dat de Luchtvracht in de lift komt door meer capaciteit en zuinigere vliegtuigen is dus niet juist.

KOSTEN moeten omlaag en dat moeten de overheden en regelmakers zich ook goed beseffen! En de arrogante houding Jos Nijhuis die alleen maar SPL wil verkwanselen aan wild west carriers en torenhoge tarieven berekent.
Controlerende Overheden altijd maar weer naar KLM omdat dat daar luilekkerland voor ze is, onthaald met koffie, lekker een dagje onder de pannen, personeel voor de voeten lopen etc. Die mensen hebben totaal niet in de gaten dat ze een giga kostenpost voor de Airline zijn en de medewerkers op allerlei wijze van hun werk afhouden, dag in dag uit. Tuurlijk moeten controlerende instanties controles uitvoeren, maar daar kan ook best weleens de stofkam door cq gekeken worden of het geen bijsturing nodig heeft. Lijkt soms ook wel op werkgelegenheidstijd op koste van de belastingbetaler!
Zo ook bij de Cockpitbemanning, Cabinepers., IT-afd. en div. andere te hoge functies kan best nog wel wat meer versobering en meer productiviteit.

En bovendien De Fransen moeten stoppen met altijd meteen maar weer staken.

En als dus de productie-kosten per saldo flink lager zijn, is KLM in staat om de tarieven naar concurrentie niveau bij te stellen en dat dan pas de volumes weer zullen toenemen. Uiteraard moet de kwaliteit van de dienstverlening niet slechter worden.

lza
Willem 007
0
quote:

relpinda schreef op 11 apr 2015 om 16:43:


[...]
Helaas De Kat, dat zie je niet helemaal goed.

1) er is een ongelofelijke OVERCAPACITEIT aan vrachtruimte door de lucht. Alle pax toestellen van deze tijd hebben ook heel veel laadruimte. De bagage van pax is al jaren aan banden, dus dat volume is ook beschikbaar. Te veel freighters, zo ook bij de KLM/MP, zijn niet (RENDABEL) te vullen!!

2) Klopt helemaal dat toestellen en equipment allemaal zuiniger en lichter gemaakt wordt.

3) Brandstof is goedkoper geworden, waardoor de reeds gemaakte investeringen voor bijv. lichtere netten het prijs verschil-voordeel al weer te niet is gedaan. M.a.w. de nieuwe netten alleen vervangen wanneer de oude zijn afgekeurd. i.p.v. ook de niet-afgekeurde netten vervangen.

4) Scheepvaart is tegenwoordig ook heel snel en echt nog veel goedkoper en minder last van allerlei regelgeving die wel toegepast wordt in de luchtvaart. Zowel voor de desbetreffende lading en al het personeel!

5) alle grond van en op en nabij een luchthaven is 10 x zo duur dan bij een zeehaven, etc etc.

6) Er is een giga concurrentie, waardoor er binnen Europa belachelijk veel luchtvervangend wegvervoer hebben. bv. Tig trucks met lading rijden vanuit Italie naar Schiphol vol en idem vanuit Ned. naar o.a.Frankfurt om van daaruit de EU te verlaten!

7) er wordt meer naar de prijs per kg en alle other charges gekeken en vergeleken, dan naar de logistieke dienst/freqentie die wordt aangeboden door de Airline.

8) werkelijk mee gemaakt, dat een bollenexporteur (uit de regio Lisse) staat te oreren dat hij zijn klanten mee op reis neemt naar Tokyo en per ticket 65euro goedkoper uit was met Finnair via Helsinki dan met de KLM rechtstreeks vanuit Schiphol. Dat de reistijd 2 a 3u. langer duurde maakte hem niet uit!

Dat de Luchtvracht in de lift komt door meer capaciteit en zuinigere vliegtuigen is dus niet juist.

KOSTEN moeten omlaag en dat moeten de overheden en regelmakers zich ook goed beseffen! En de arrogante houding Jos Nijhuis die alleen maar SPL wil verkwanselen aan wild west carriers en torenhoge tarieven berekent.
Controlerende Overheden altijd maar weer naar KLM omdat dat daar luilekkerland voor ze is, onthaald met koffie, lekker een dagje onder de pannen, personeel voor de voeten lopen etc. Die mensen hebben totaal niet in de gaten dat ze een giga kostenpost voor de Airline zijn en de medewerkers op allerlei wijze van hun werk afhouden, dag in dag uit.
Zo ook bij de Cockpitbemanning, Cabinepers., IT-afd. en div. andere te hoge functies kan best wel wat versobering en meer productiviteit.

En bovendien De Fransen moeten stoppen met altijd meteen maar weer staken.

En als dus de productie-kosten per saldo flink lager zijn, is KLM in staat om de tarieven naar concurrentie niveau bij te stellen en dat dan pas de volumes weer zullen toenemen. Uiteraard moet de kwaliteit van de dienstverlening niet slechter worden.

lza


Beste Iza,

Dan moeten ze maar een aantal vliegtuigen in de woestijn van Nevada stallen.
De mogelijkheid om de loonkosten omlaag te krijgen lijkt mij is het volgende.
De vergrijzing van oud personeel die volgens het oude dure regime zijn
aangenomen die gaan zo langzamer hand met pensioen men krijgt nieuwe mensen die volgens nieuwe richtlijnen worden aangenomen men zal ook wel inzien dat het niet langer meer kan.
De luchtvaart is in alle regionen gedegradeerd toe openbaar vervoer maar dan in de lucht.
Wat is jou kijk hierop?

de kat.
relpinda
0
Eerst hier maar een linkje van de man die ik net met naam noemde. deze heeft doorgaans NOOIT zin en tijd om aan met lastige vragen geconfronteerd te worden. Is zo linkmiegel 1e klas. Ontloopt en pland zodanig zijn belangrijke vergaderingen dat de pers ergens anders moet zijn en dus hem niet kunnen horen of zien en lastig doen.

www.elsevier.nl/Economie/achtergrond/...

'Mijn belangrijkste taak is de connectiviteit van Nederland mogelijk maken en, liever nog, uitbreiden.' Dat gaat over het aantal bestemmingen waarheen vanaf Schiphol wordt gevlogen. 'Dat is cruciaal voor onze economie.' Dat bepaalt immers hoe aantrekkelijk Nederland is als vestigingsland voor buitenlandse bedrijven.

De komende jaren staan voor Nijhuis in het teken van de verdere ontwikkeling van mainport Schiphol en van de luchthaven bij Lelystad. Daar moeten vanaf 2018 de toeristen landen en vertrekken om zo in Amsterdam ruim baan te maken voor onder anderen de zakelijke (transfer)passagier. Schiphol investeert 90 miljoen euro in Lelystad Airport. Maatschappijen die voor verhuizing in aanmerking kunnen komen zijn Transavia, ArkeFly en Corendon. Die staan om verschillende redenen niet te springen.

Slotrechten

'Ze kunnen meedenken over hoe we Lelystad gaan bouwen. Als ze dat niet doen, moeten ze later niet klagen. We kunnen maatschappijen niet wegsturen uit Amsterdam, want ze hebben slotrechten. We moeten ze dus verleiden. We bouwen een luchthaven die goed bereikbaar is en waar ze de helft van de tarieven betalen. Dit gaat lukken. Daar zet ik een kist heel dure wijn op.'

De registeraccountant 'met weinig geduld' was zelf ook wat verbaasd, toen hij voor Schiphol werd gevraagd. 'Mijn moeder verwondert zich nog steeds.' De politieke dimensie en de slepende discussies met omwonenden vindt hij het lastigst. 'Die dynamiek kende ik niet. Maar ik heb me ontwikkeld. Ik weet de weg te vinden op de ministeries, in de gemeenten en provincies. Deze baan boeit. Dit gaat ergens over. Ik heb het echt enorm naar mijn zin.'

Aldus JN.
KLM kan en mag naar de pijpen van JN dansen!!

Kabinet Rutte zou er verstandig aan doen om deze JN niet opnieuw te benoemen.

'Dan moeten ze maar een aantal vliegtuigen in de woestijn van Nevada stallen.'
- neen niet doen kost alleen maar geld en de ontwikkeling gaat door!, beter maar verkopen ook al is het met verlies. Daarom worden vaak toestellen niet meer door de Airline zelf gekocht maar geleased voor x jr. Maar helaas voor AF/KLM/MP waren sommige leasecontracten veel te duur en te lang t.o.v. de zeer snel verslechterde marktomstandigheden.

Ja Gemiddelde leeftijd bij KLM breed is heel hoog en klopt dat met 15jr de oude populatie er niet meer is.

'De luchtvaart is in alle regionen gedegradeerd toe openbaar vervoer maar dan in de lucht.
Wat is jou kijk hierop?'
-Ja Openbaar vervoer lijkt het soms wel op, in de USA binnenland min of meer, zijn daar ook beter op ingesteld door allerlei regionale luchthavens, Het land is daar ook veel ruimer en dus niet te vergelijke met Ned. en (west) EU!
En dan de regel-veiligheidswetgeving, EU wetgeving en Nat.wetgeving. Dit bemoeilijkt heel veel.
En nog maar niet te praten over de eisen van de desbetreffende passagier, die zijn zo uiteenlopend dat je het als Airline nooit goed doet. Vandaar de tig meningen op een verjaardag, leuk hoor.

Ja de luchtvaart en m.n. KLM/Transavia is volop in de strijd en bezig in de ontwikkeling van nog sneller in- en uitstappen, een app op je telefoon je betaald op moment dat je gaat boarden.
De Luchthaven en Kabinet zouden er ook veel beter aan doen geld te steken in SPL, aan en toevoerwegen, Trein, Metro meer stations naar de nieuwe pieren waar juist de zg. OV-luchtlijnen van binnen de EU naar toe kunnen, en waar de pax binnen de EU zo zonder 'paspoort'controle kunnen in- en uitstappen. O jeee GEEN paspoort controle, neen dat kan dan ook weer niet, stel je voor dat verkeerde mensen binnenkomen!

Ja zo zie je maar OV en Luchtvervoer; zal nog een lange weg duren.

lza








Willem 007
0
quote:

relpinda schreef op 11 apr 2015 om 17:52:


Eerst hier maar een linkje van de man die ik net met naam noemde. deze heeft doorgaans NOOIT zin en tijd om aan met lastige vragen geconfronteerd te worden. Is zo linkmiegel 1e klas. Ontloopt en pland zodanig zijn belangrijke vergaderingen dat de pers ergens anders moet zijn en dus hem niet kunnen horen of zien en lastig doen.

www.elsevier.nl/Economie/achtergrond/...

'Mijn belangrijkste taak is de connectiviteit van Nederland mogelijk maken en, liever nog, uitbreiden.' Dat gaat over het aantal bestemmingen waarheen vanaf Schiphol wordt gevlogen. 'Dat is cruciaal voor onze economie.' Dat bepaalt immers hoe aantrekkelijk Nederland is als vestigingsland voor buitenlandse bedrijven.

De komende jaren staan voor Nijhuis in het teken van de verdere ontwikkeling van mainport Schiphol en van de luchthaven bij Lelystad. Daar moeten vanaf 2018 de toeristen landen en vertrekken om zo in Amsterdam ruim baan te maken voor onder anderen de zakelijke (transfer)passagier. Schiphol investeert 90 miljoen euro in Lelystad Airport. Maatschappijen die voor verhuizing in aanmerking kunnen komen zijn Transavia, ArkeFly en Corendon. Die staan om verschillende redenen niet te springen.

Slotrechten

'Ze kunnen meedenken over hoe we Lelystad gaan bouwen. Als ze dat niet doen, moeten ze later niet klagen. We kunnen maatschappijen niet wegsturen uit Amsterdam, want ze hebben slotrechten. We moeten ze dus verleiden. We bouwen een luchthaven die goed bereikbaar is en waar ze de helft van de tarieven betalen. Dit gaat lukken. Daar zet ik een kist heel dure wijn op.'

De registeraccountant 'met weinig geduld' was zelf ook wat verbaasd, toen hij voor Schiphol werd gevraagd. 'Mijn moeder verwondert zich nog steeds.' De politieke dimensie en de slepende discussies met omwonenden vindt hij het lastigst. 'Die dynamiek kende ik niet. Maar ik heb me ontwikkeld. Ik weet de weg te vinden op de ministeries, in de gemeenten en provincies. Deze baan boeit. Dit gaat ergens over. Ik heb het echt enorm naar mijn zin.'

Aldus JN.
KLM kan en mag naar de pijpen van JN dansen!!

Kabinet Rutte zou er verstandig aan doen om deze JN niet opnieuw te benoemen.

'Dan moeten ze maar een aantal vliegtuigen in de woestijn van Nevada stallen.'
- neen niet doen kost alleen maar geld en de ontwikkeling gaat door!, beter maar verkopen ook al is het met verlies. Daarom worden vaak toestellen niet meer door de Airline zelf gekocht maar geleased voor x jr. Maar helaas voor AF/KLM/MP waren sommige leasecontracten veel te duur en te lang t.o.v. de zeer snel verslechterde marktomstandigheden.

Ja Gemiddelde leeftijd bij KLM breed is heel hoog en klopt dat met 15jr de oude populatie er niet meer is.

'De luchtvaart is in alle regionen gedegradeerd toe openbaar vervoer maar dan in de lucht.
Wat is jou kijk hierop?'
-Ja Openbaar vervoer lijkt het soms wel op, in de USA binnenland min of meer, zijn daar ook beter op ingesteld door allerlei regionale luchthavens, Het land is daar ook veel ruimer en dus niet te vergelijke met Ned. en (west) EU!
En dan de regel-veiligheidswetgeving, EU wetgeving en Nat.wetgeving. Dit bemoeilijkt heel veel.
En nog maar niet te praten over de eisen van de desbetreffende passagier, die zijn zo uiteenlopend dat je het als Airline nooit goed doet. Vandaar de tig meningen op een verjaardag, leuk hoor.

Ja de luchtvaart en m.n. KLM/Transavia is volop in de strijd en bezig in de ontwikkeling van nog sneller in- en uitstappen, een app op je telefoon je betaald op moment dat je gaat boarden.
De Luchthaven en Kabinet zouden er ook veel beter aan doen geld te steken in SPL, aan en toevoerwegen, Trein, Metro meer stations naar de nieuwe pieren waar juist de zg. OV-luchtlijnen van binnen de EU naar toe kunnen, en waar de pax binnen de EU zo zonder 'paspoort'controle kunnen in- en uitstappen. O jeee GEEN paspoort controle, neen dat kan dan ook weer niet, stel je voor dat verkeerde mensen binnenkomen!

Ja zo zie je maar OV en Luchtvervoer; zal nog een lange weg duren.

lza











Beste Iza,

Vliegtuigen leasen OK maar dat betekend dat je zelf geen baas meer bent over jou eigendommen en het betekend ook meer kosten aan huur.
Ik vergelijk het maar met het lenen van geld voor een auto zo lang het goed gaat kan je het betalen maar zodra je niet meer aan je financiele kosten kan voldoen halen ze hem onder je kont vandaan en ben je hem kwijt maar de rest lening kan je door blijven betalen waarschijnlijk gaat dat in het groot ook zo in de luchtvaart.
Doordat je eigenaar bent van een vliegtuig en je hebt over capaciteit kan je hem inderdaad verkopen zij het met verlies maar dan heb je beschikking over je eigen geld.
En Lelystad lijkt naar mijn bescheiden mening geen goed plan gezien de lange wachttijden waar je mee te maken krijgt als je op een vlucht naar bv Schiphol moet wachten voor een aansluitende vlucht.
Neem dan de trein.
Dus ik kan me best voorstellen dat de luchtvaart maatschappijen liever op Schiphol willen blijven.

de kat.

relpinda
0
za 11 apr 2015, 05:30
KLM worstelt met piloten

Yteke de Jong
AMSTELVEEN - De spanning tussen de piloten en KLM is opgelopen in de cao-onderhandelingen.
Volgens bronnen rondom de directie van de noodlijdende luchtvaartmaatschappij worstelt KLM met de eisen van piloten, die aandeelhouder willen worden in ruil voor hun medewerking. Daarbij wordt ook een forse winstdelingsregeling geëist. „De piloten staan snoeihard in de wedstrijd”, is te horen in vakbondskringen rondom KLM.
Bij KLM wordt getwijfeld over de offers die de vliegers willen doen. De voorstellen betreffen ook organisatorische aanpassingen, waarbij de vraag is of er echt sprake is van het inleveren van arbeidsvoorwaarden van de kant van vliegers. „We zijn in gesprek met de vakbond, we hopen tot een overeenstemming te komen”, zegt een woordvoerder van de luchtvaartmaatschappij in een reactie.
Daarbij speelt dat de vakbonden bij het te bereiken cao-akkoord een zetel willen in de raad van commissarissen van KLM en van het bestuur van moedermaatschappij Air France KLM. Dit betekent een andere verhouding, waar het personeel in plaats van medezeggenschap echte zeggenschap krijgt.
„Bij een totstandkoming van een deal zijn er altijd wel spanningen”, zo reageert voorzitter Steven Verhagen van de VNV.
„Maar we zitten nog in een fase dat niemand rode vlekken in de nek hoeft te krijgen”, aldus de VNV-voorzitter.


Ik hoop toch echt dat ook de KLM piloten gaan inzien dat ook van hun een grotere bijdragen wordt verwacht aan de wensen van KLM om de vloot in de lucht te kunnen houden.
Als de vliegers en cabine NIET meedoen staat de grond CAO geheel op losse schroeven!!! Laten ze zich dat wel goed beseffen.

Dat betekent loonmatiging en kosten reductie en hogere productiviteit. Dat zijn de ingrediënten, de medicijnen, die KLM noodzakelijk nodig heeft om uit deze crisis te kunnen komen.

Helaas voor zie ik nog steeds een duikvlucht vwb de aandelenkoers!

lza
relpinda
0
Dit is toch ook vreselijk te moeten lezen, dat deze man zich zo een bonus mag toe eigenen. Terwijl de tarieven op van SCHIPHOL al maar stijgen. betaald door de gebruikers van Schiphol en KLM de grootste gebruiker is. die er juist financieel heel slecht voorstaat.

Hoe haalt DIJSSELBLOEM het in zijn hoofd om dat wel goed te keuren!!

www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/23921...

di 14 apr 2015, 05:30 | 476 reacties
Megabonus voor Schiphol-topman
door Yteke de Jong
SCHIPHOL -
Minister Dijsselbloem van Financiën is akkoord gegaan met de bonus van Schiphol-topman Jos Nijhuis bij de aandeelhoudersvergadering van de luchthaven. Dat bevestigt een woordvoerder van Dijsselbloem.

Jos Nijhuis
Jos Nijhuis
Foto: Dijkstra bv
De topman van de luchthaven die voor 69 procent in handen van de Staat is, kreeg in 2014 een bonus van €369.716, op een basissalaris van €389.039. Veel protest is er niet geweest van de zijde van Dijsselbloem en de gemeenten Amsterdam en Rotterdam, de andere aandeelhouders.
„De raad van commissarissen van Schiphol gaat over de beloning van het bestuur”, stelt een woordvoerder van het ministerie van Financiën. „Het is besproken met de aandeelhouders.”
Nijhuis verdiende in 2014 in totaal meer dan 9 ton, inclusief pensioenbijdrage en vergoedingen. Zijn opvolger zal minder betaald krijgen.
De regie in het kabinet over Schiphol is weg. Lees meer in De Telegraaf van vandaag

Wat heeft deze man dan zo extra gedaan?????? of was het zijn personeel die dat doen en wat hebben die dan extra gekregen en van wie??

LZA
paulta
0
www.marketwatch.com/story/video-3-d-p...

Gewoon bij Latest News bij Marketwatch.

"This is your captain speaking...."

Petje af voor de dienstdoende vliegenier, zeer indrukwekkend, gelukkig klagen Aziaten nooit....

"or completely automated landing system. I don't know which"
Bache
0
beursplein1.nl/bp1-heeft-air-france-k...

Air France-KLM boekt miljoenenverliezen en gaat gebukt onder een miljardenschuld. Het is onzeker of de Frans-Nederlandse luchtvaartcombinatie door middel van besparingen het tij nog kan keren. Aandeelhouders vrezen een emissie.
jrxs4all
0
quote:

Bache schreef op 28 jul 2015 om 09:49:


Aandeelhouders vrezen een emissie.


Dat is geen vrees hoor, maar een zekerheid.

Ze hebben een flink negatief eigen vermogen, ze zijn technisch failliet. Daarom kunnen ze ook niet investeren (niet kredietwaardig meer), terwijl de vloot zwaar verouderd is.

En dat negatieve eigen vermogen aanvullen met winst lukt ook niet, het lukt ze al niet eens om minder verlies te maken. Bovendien zou dat jaren en jaren kosten, zelfs als ze winst zouden maken en die tijd is er gewoon niet.

Echt een totaal kansloze zaak, die emissie komt er zeker het is alleen de vraag wanneer. Enig alternatief voor een emissie zou trouwens een faillissement zijn en dan heb je als aandeelhouder toch liever een emissie.
relpinda
0
Dit is waar klm op zinspeelde, rechtzaak i.z. Martinair OR gewonnen. En dus nu weg vrij om te saneren en de vloot van 10 oude kisten die heel duur in gebruik zijn er in iedergeval 6 aan de kant te schuiven. Met al het dure personeel er ook uit. Is gelijk een flinke capacteits vermindering. En heel veel kosten reductie.

Mijn kd blijft staan op 7,50

Lza.
grappa
0
Ik verwacht voor het einde van het jaar de eerste gedwongen ontslagen.

www.bnr.nl/nieuws/beurs/998221-1410/g...


Nee ik zie de KLM de 100 jaar niet halen. (in deze vorm)
18 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

Air France-KLM Meer »

Koers 10,140   Verschil +0,13 (+1,30%)
Laag 9,758   Volume 2.685.508
Hoog 10,150   Gem. Volume 2.934.150
14-okt-19 17:35
label premium

Air France-KLM: turbulenties

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium