Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 10,055 23 apr 2024 10:28
  • -0,030 (-0,30%) Dagrange 9,976 - 10,145
  • 240.245 Gem. (3M) 1,8M

AF - KLM april 2015

28 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 Wilbar 30 maart 2015 17:58
    Toch maar weer eens een maanddraadje aangemaakt. En omdat maart nog maar 1 handelsdag is maar meteen het nieuwe draadje april genoemd.
    De voorlaatste handelsdag laat weer een mooie koerssprong zien van 18 cent naar 7,90. Een flinke slotveiling van ruim 350.000 stuks en de koers in het slot van 7,88 naar 7,90.
    Begin deze maand nog onder de 7,10 en nu 7,90. dat is toch mooi mee gehobbeld met de algehele beurstrend. Ondanks die slechte berichten over het wel en wee van AF/KLM,
  2. [verwijderd] 30 maart 2015 18:59
    quote:

    Wilbar schreef op 30 maart 2015 17:58:

    Toch maar weer eens een maanddraadje aangemaakt. En omdat maart nog maar 1 handelsdag is maar meteen het nieuwe draadje april genoemd.
    De voorlaatste handelsdag laat weer een mooie koerssprong zien van 18 cent naar 7,90. Een flinke slotveiling van ruim 350.000 stuks en de koers in het slot van 7,88 naar 7,90.
    Begin deze maand nog onder de 7,10 en nu 7,90. dat is toch mooi mee gehobbeld met de algehele beurstrend. Ondanks die slechte berichten over het wel en wee van AF/KLM,

    Zo het koers verloop ook gade geslagen te hebben zien dat de stijging wel
    doorzet de 9 euro kan in aantocht zijn.
    Maar blijft volatiel.

    de kat.
  3. gerrit 69 31 maart 2015 10:17

    Ik ben geen fan van AF-KLM, maar op de daggrafiek heeft dit aandeel wel een koopsignaal gegeven.
    Men verwacht dus toch een groeispurt in de luchtvaart sector, wat ook geld voor AF-KLM
    Volgende weerstand ligt op € 8,80 en daarna kan het aandeel weer naar de € 12,00 stijgen.
    Zie bijgaande daggrafiek

    www.adnbeursanalyse.nl/Aandelen/33AFR...
  4. relpinda 31 maart 2015 22:51
    Begrijp niets van die koerswinst bij AF/KLM??? U WEL!

    Een bedrijf dat tot over zijn oren in de schuld zit, in een hele moeilijke markt met heel veel concurrentie en geen gelijkwaardig speelveld.
    En voorlopig nog GEEN dividenduitzicht!!
    Om over de vele 'zonnekoningen' in Frankrijk maar niet eens te praten. Op zich een hele mooie bedrijfstak maar met zeer veel haken, ogen en risico's.
    Respect voor de nwe KLM-directie die alle zeilen bijzetten. Misschien is dat wel de reden voor de koersstijgingen.

    lza
  5. Rai444,44 1 april 2015 17:32
    quote:

    relpinda schreef op 31 maart 2015 22:51:

    Begrijp niets van die koerswinst bij AF/KLM??? U WEL!

    Een bedrijf dat tot over zijn oren in de schuld zit, in een hele moeilijke markt met heel veel concurrentie en geen gelijkwaardig speelveld.
    En voorlopig nog GEEN dividenduitzicht!!
    Om over de vele 'zonnekoningen' in Frankrijk maar niet eens te praten. Op zich een hele mooie bedrijfstak maar met zeer veel haken, ogen en risico's.
    Respect voor de nwe KLM-directie die alle zeilen bijzetten. Misschien is dat wel de reden voor de koersstijgingen.

    lza
    Zie het als een kans om shorts op te pikken, of zit je er al diep in ?

    Weerstand is nabij, fundamenteel retezwak bedrijf, dus binnenkort echt wel weer naar beneden.
  6. relpinda 7 april 2015 20:57
    KLM wil langer door met topman Elbers:
    www.iex.nl/nieuws/ANP_ANP-070415-211/...

    Frans vliegverkeer krijgt last van staking:
    www.iex.nl/nieuws/ANP_ANP-070415-142/...

    en zo komen er dus nog 2 stakingen bij 16 - 19 april en 29/4 - 2/5!!! kan niet op en dat gaat dus weer geld kosten.

    Nu al maakt KLM 2,5 mio per dag verlies!!

    Op de huidige ticketprijzen wordt slechts enkele euro's tot ca. 15e. netto winst gemaakt! En het personeel zich maar uit de naad werken.

    Kosten rijzen de pan uit, steeds maar meer en hoger lasten en overheids/beveiligings/regelgevings-kosten etc.

    Deze branche/sector gaat een moeilijke tijd tegemoet.

    lza
  7. jrxs4all 10 april 2015 09:45
    Jaarverslag van alleen de KLM is uit:

    www.klm.com/corporate/en/images/KLM_a...

    In het kort:

    - kostenbesparing is mislukt, de kosten zijn zelfs iets gestegen
    - omzet daalt licht
    - eigen vermogen is weg

    Ook de KLM zonder Air France is dus technisch failliet. Dat verhaaltje wat je wel eens hoort dat ze alleen door kunnen gaan zonder AF, is echt volledig kansloos. Dan moet er miljarden aan kapitaal bij.
  8. relpinda 10 april 2015 12:24
    www.iex.nl/Nieuws/ANP_ANP-100415-036/...

    AMSTELVEEN (AFN) - De vakbonden en KLM hebben in de nacht van donderdag op vrijdag een akkoord bereikt over een nieuwe cao voor grondpersoneel. Dat maakte CNV Vakmensen bekend.
    ,,Het CNV heeft afgedwongen dat er tot 2020 geen gedwongen ontslagen zullen plaatsvinden bij de gronddivisies van de luchtvaartmaatschappij'', liet de bond weten. Toch spreekt een CNV-woordvoerder over een ,,cao van inleveren''. Zo wordt onder meer afgezien van structurele loonsverhoging.
    Het akkoord is nog niet definitief. Zo mogen de leden van het CNV zich later deze maand nog uitspreken over het onderhandelingsresultaat. Ook moet er nog een akkoord komen tussen KLM en het cockpit- en cabinepersoneel, die ook cao-onderhandelingen voeren. ,,Daarom roepen wij hen op ook snel tot een akkoord te komen, zodat de cao definitief kan worden'', aldus de bond.
    CNV Vakmensen zegt een situatie ,,zoals bij Fokker'' te willen voorkomen. ,,Die bestond al 75 jaar en ging toch failliet. Of zoals bij Sabena. Daar werd actie gevoerd op de grote markt in Brussel terwijl Sabena al failliet was'', aldus de bond. ,,Wanneer KLM failliet gaat, gaan in totaal ruim 30.000 banen verloren.'' Leden van de bond zouden daarom hebben aangedrongen op een snel akkoord.

    mijn reactie hierop was:
    Ik denk dat m.n. Cnv en unie wel op 1lijn zaten maar dat fnv grote problemen had met het inleveren van een aantal dagen En geen loonsverhoging, dat vonden de achterban kopstukken niet leuk en niet goed.

    Maar wat wil je nu als de financiële situatie bij klm zo dramatisch slecht is , net nog 400miljoen obligaties uitgegeven tegen 6,25%, bestelde toestellen hebben afbesteld en uitgesteld. Nu al per dag een verlies van 2,5miljoen.

    Ja cnv verwoordt dat wel goed de affaire fokker en sabena.

    Helaas kd af richting 6euro,
    Lza
28 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links