Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Verliesgevend TMG snijdt verder

5 Posts
| Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Diegy 11 maart 2015 08:25
    Gepubliceerd op 11 mrt 2015 om 07:57 | Views: 105

    07:57 - Verliesgevend TMG snijdt verder
    TMG 10 mrt
    5,74 0,00 (0,00%)

    AMSTERDAM (AFN) - Telegraaf Media Groep (TMG) heeft vorig jaar ondanks stevige bezuinigingen verlies geleden. De inkomsten uit advertenties gingen opnieuw hard omlaag, waardoor de opbrengsten bij nagenoeg alle onderdelen afnamen. In 2015 moeten de kosten verder omlaag, zo liet het bedrijf woensdag nogmaals weten.

    TMG haalde vorig jaar een omzet van 514,9 miljoen euro. Dat was 5 procent lager dan een jaar eerder. Het bedrijfsresultaat verslechterde van een min van circa 10 miljoen euro in 2013, naar een verlies van ruim 31 miljoen euro vorig jaar. Onder de streep zorgde dit voor een nettoverlies van 38 miljoen euro.

    Het moederbedrijf van dagblad De Telegraaf en Sky Radio waarschuwde eind vorig jaar al voor een verlies. TMG kondigde daarbij aan dat het bedrijf dit jaar verder wordt afgeslankt. Dat gaat ten koste van werkgelegenheid, maar concrete plannen op dit vlak werden woensdag nog niet gemeld.
  2. forum rang 4 Diegy 11 maart 2015 09:09
    Cijfers zijn zoals verwacht door analisten. Ebitda is 1 miljoen hoger dan verwacht. Even kijken hoe de opening is en dan misschien instappen. Op 5,40 wil ik ze wel hebben. Ga zo een kooporder plaatsen. Zat al enorm veel slecht nieuws in de koers verwerkt. En cijfers vallen mij eerlijk gezegd mee. Ebitda is ook hoger dan analisten verwachten.
  3. forum rang 4 Diegy 11 maart 2015 09:52
    'Glansloze resultaten TMG'
    Gepubliceerd op 11 mrt 2015 om 09:46 | Views: 0


    TMG 09:27
    5,60 0,00 (-2,44%)

    AMSTERDAM (AFN) - De resultaten van Telegraaf Media Groep (TMG) zijn glansloos, maar komen niet als een verrassing. Dat constateerde KBC woensdag in een reactie.

    De marktvorsers wezen er daarbij op dat het geleden verlies ,,al werd gesignaleerd'' door het bedrijf in december vorig jaar. TMG hield onder de streep in 2014 uiteindelijk een verlies over van 38 miljoen euro. Ondanks de volgens KBC ,,goedaardige macro-economische omstandigheden'' gingen de advertentie-inkomsten weer fors onderuit.

    De afname van de advertentie-inkomsten met meer dan 15 procent impliceert volgens de Belgische bank een krimp met 18 procent in de tweede helft van het jaar. Ook de opbrengsten van vlaggenschip De Telegraaf vielen KBC tegen. ,,Al met al geen factoren om enthousiast over te worden'', aldus analist Ruben Devos.

    KBC verlaagde het koersdoel voor TMG van 6,50 euro naar 5,50 euro en handhaafde het hold-advies. Het aandeel TMG stond woensdag omstreeks 9.40 uur 4,3 procent in de min op 5,49 eur
  4. forum rang 10 voda 11 maart 2015 16:28
    TMG zet consument centraal in transitiejaar 2015 - 2e Update
    Door Andre Sterk

    Van DOW JONES NIEUWSDIENST

    (2e Update van bericht 'TMG: 2015 wordt transitiejaar' om meer commentaar van het management en meer informatie te verstrekken.)

    AMSTERDAM (Dow Jones)--Telegraaf Media Groep nv (TMG.AE) merkt 2015 aan als een 'transitiejaar', waarin de consument centraal staat, de nadruk nog meer komt te liggen op de hoofdmerken en het bedrijf mikt op partnerships, blijkt woensdag uit de jaarcijfers over 2014. Die consument heeft nu nog een abonnement op een titel van TMG, maar moet idealiter lid worden. De trends in de eerste twee maanden van 2015 zijn ten opzichte van 2014 ongewijzigd.

    Bij samenwerking, allianties en partnerships ("We kunnen veel zaken niet alleen en we moeten niet alles zelf willen doen") zoekt TMG naar snelle toegevoegde waarde, bijvoorbeeld op het terrein van technologie, distributie en adverteren, en samenwerkingsverbanden, waarbij het ook NDC, de oude werkgever van TMG-CEO Geert-Jan van der Snoek, niet uit de weg gaat. NDC Mediagroep is de uitgever van onder andere het Dagblad van het Noorden en de Leeuwarder Courant. Ook als het gaat om een eventuele overname is deze partij overigens nog niet uit beeld.

    Van der Snoek opteert ook vooral voor cross mediale partnerships en verwacht op korte termijn daarover meer te kunnen melden.

    Naast de consument en merken, ligt de nadruk op cash, binnen te halen via diverse platformen, waarbij Van der Snoek weer de karakteristiek van lidmaatschap noemt en de vergelijking maakt met de verdienmogelijkheden van Spotify.

    Drukkerijen en digitale initiatieven die niet tot de hoofdmerken behoren, maken geen deel uit van het kernbedrijf. Voor de drukkerijen heeft het bedrijf vier scenario's, waaronder uitbesteding.

    In aanloop naar 1 juli van dit jaar moet TMG in elk geval duidelijkheid hebben over verder te nemen maatregelen, bijvoorbeeld met betrekking tot de drukkerijen, maar ook de positionering van merken, blijkt uit een toelichting van het management op de cijfers. De uitvoering van de maatregelen volgt later. De omvang is nog niet bekend.

    Ruim een maand geleden kondigde TMG de reorganisatie van onderdeel Holland Media Combinatie (HMC) aan, waarbij de aandacht komt te liggen op vijf kernregio's.

    Van der Snoek legt in zijn uitleg bij de transitie uit dat de TMG de consument wil volgen, datgene bieden waar de consument om vraagt. Daarbij hoort wat TMG ook de verder kapitalisering van de merken, waarbij Van der Snoek het blad Vrouw als een voorbeeld noemt, waarbij dat goed werkt. Hoe er invulling wordt gegeven aan de verhouding tussen commercie en redactie is wat Van der Snoek betreft een redactionele keuze.

    Van der Snoek ziet een zogeheten cross mediaal verband om de consument te bereiken cruciaal. TMG had in het verleden een cross mediaal overleg, maar dat is gestopt. Van der Snoek onderstreept niet te begrijpen dat dat overleg ontbrak en heeft dat dan ook nieuw leven ingeblazen.

    Het persbericht maakt melding van een gedaalde omzet naar EUR514,9 miljoen van EUR542,2 miljoen, waarbij de oplagen van TMG met 2,3% daalden, de advertentie-inkomsten uit print met 15,2% afnamen, terwijl ook de digitale omzet met 7,2% afnam, waarvan 5,4 procentpunt uit advertenties. Dat laatste hield verband met de beeindiging van de digitale webshop en enkele digitale activiteiten. Bij landelijke titels zakten de advertentie-inkomsten 25%, bij huis-aan-huis titels meer dan 10%.

    In de cijfers zit een bijzondere waardevermindering die verband houdt met Sky Radio Group van EUR40,9 miljoen. Het bedrijfsresultaat daalde naar EUR31,4 miljoen negatief van EUR10,3 miljoen negatief over 2013. Het nettoverlies kwam over 2014 uit op EUR33,8 miljoen tegen een nettowinst van EUR177,9 miljoen.

    De resultaten over 2013 werden gekenmerkt door enkele sterk vertekende factoren, waaronder de boekwinst op het verkochte belang in ProSieben van ruim EUR218 miljoen waar ook een superdividend van EUR6,00 per aandeel TMG verband mee hield. Het dividend wordt gepasseerd nu er geen nettowinst is gerapporteerd.

    Het aandeel TMG noteert woensdag rond 15.50 uur 4,2% lager op EUR5,50 met een AsX die 2,4% stijgt.

    Door Andre Sterk; Dow Jones Nieuwsdienst; andre.sterk@wsj.com; +31-20-571 5201

5 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 874,02 -0,09%
EUR/USD 1,0690 -0,11%
FTSE 100 8.040,38 -0,06%
Germany40^ 18.070,50 -0,37%
Gold spot 2.325,17 +0,14%
NY-Nasdaq Composite 15.696,64 +1,59%

Stijgers

VIVORY...
+24,31%
ASMI
+10,99%
BESI
+4,08%
NX FIL...
+3,85%
TomTom
+3,80%

Dalers

ALLFUN...
-11,00%
ING
-5,96%
Flow T...
-2,94%
WDP
-2,89%
RELX
-2,04%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links