Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,575 25 apr 2024 17:35
  • -0,155 (-2,71%) Dagrange 5,505 - 5,725
  • 419.134 Gem. (3M) 324,5K

Week 9-16 november 2014: 1, 2, 3, 4, hoedje van papier

908 Posts
Pagina: «« 1 ... 41 42 43 44 45 46 | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 15 november 2014 08:24
    quote:

    Leeuw 007 schreef op 15 november 2014 05:47:

    Vraag mezelf af waarom ABN AMRO het koersdoel van TomTom verhoogd. Terwijl hun koersdoel niet eens op de borden staat.
    daarom heet het ook koersdoel. Voor het aangeven van de koers die op de borden staat, heb je abn niet nodig.

    wat de koers nodig heeft is een upgrade van Goldman (werkte in het verleden ook :-) )en de aankoop van een klein aantal aandelen door de directie.
  2. Balimoney 15 november 2014 08:38
    quote:

    moneymaker schreef op 14 november 2014 18:53:

    [...]

    ik zat er net over na te denken
    is het nou goed of slecht dat HG niet naar New York gaat
    ik kom maar tot 1 conclusie/antwoord:
    er is kennelijk iets belangrijker aan de hand waardoor hij niet gaat
    maar wat is dat "belangrijke"?
    Harold heeft het forum gelezen en is zwaar aan de diarree ;-)
  3. [verwijderd] 15 november 2014 09:34
    @ moneymaker

    ik heb rond de 8000 aandelen momenteel

    Ik heb die zeker ook

    ja ik baal van de koers

    Ja ik ook maar aan de andere kant biedt deze koers ook een uitgelezen mogelijkheid om verder op te bouwen

    ja ik vind Justin kundig maar TE positief en soms ook minderwaardig tegen anderen doen in reactie

    Ik niet. Hij geeft vaak zijn onderbouwde visie

    ik vind persoonlijk dat 1 onderdeel afsplitsen een goede zet zou zijn om aandeelhouderswaarde te creeeren

    [b]Lijkt mij ook een goed plan en dan vooral die consumertak met de horloges omdat ik verwacht dat dit een vechtersmarkt gaat worden. Dus gemakkelijker te betreden waar TT een bepaalde niche blijft bedienen. Daarbij denk ik dat ze ook daar een toeleverancier van de heersende industrie kunnen worden.
    [/b]
    Goddijn doet echter niks naar zijn aandeelhouders toe maar beloofde het wel in NRC lange tijd terug

    Ik heb te weinig zicht om hier iets zinnigs op te kunnen zeggen.

    de koers is 1 en al teleurstelling ik hoor waardes van 30 euro of meer ik hoor zulke hosanna teksten maar we zakken alleen maar ja dan wordt je negatief

    Nee ik word niet depressief dit moett zijn dat JIJ depressief wordt.

    hoop echt dat volgende week de ommekeer komt maar perssonlijk vertrouw ik niks en niemand op dit moment en zeker het Management en de shortende partijen niet het lijkt verdacht veel op een opgezette constructie om de koers laag te houden en dat kan maar 1 doel hebben:Goddijn en Co willen een exit op koers van 7 maximaal 8 euro
    dat zou echt diefstal zijn van de eventuele toekomst koersen die zouden kunnen komen als ik de positivo's moet geloven

    Geen vertrouwen betekent in beleggen positie verkopen.
  4. [verwijderd] 15 november 2014 11:15
    De vestiging van Nokia-dochter HERE (ex-Navteq) in het Brabantse Veldhoven ontwikkelt kaarten die zelfrijdende auto’s vele kilometers eerder inzicht in de wegsituatie geven. Dit stelt Floris van de Klashorst, vicepresident connected driving bij HERE.

    Betere kaarten overwinnen de beperkingen die de camera en sensoren aan boord van het voertuig hebben. Deze elektronische voelsprieten kunnen niet om een hoek heen kijken, terwijl hun zicht in het kielzog van een vrachtwagen zeer beperkt is. De autosoftware gaat beter presteren met deze HD-kaarten die tot op twee centimeter nauwkeurig zijn. Ze zorgen ervoor dat de robotwagen meer gaat rijden zoals de chauffeur en de medeweggebruikers verwachten. Anders gezegd: de auto gaat zich minder robotachtig gedragen.

    Van de Klashorst: „Stel dat je op de meest linkse rijbaan van een achtbaansweg rijdt en je een afslag moet nemen. Dan gaat de robotauto rijbaan voor rijbaan, in vier individuele manoeuvres, naar de afslag. De camera op de auto kijkt alleen naar de streep naast hem en beslist dan of van rijbaan kan worden veranderd. Een automobilist gaat bij voorkeur in één vloeiende beweging naar rechts.”

    Ook weet de auto met geavanceerd kaartmateriaal precies hoever deze zich van bijvoorbeeld een vluchtheuvel bevindt. Complexe kruisingen worden zo goed weergegeven dat voorsorteren een fluitje van een cent wordt. Daarnaast krijgt de auto van andere voertuigen automatisch informatie over wat zich op de weg afspeelt. Denk aan afgesloten rijbanen, ongelukken of aangepaste snelheden.

    Automobilisten die kilometers verder zijn, sturen informatie door naar achterliggers. Zo kan een auto die op de A4 bij Leiden richting Amsterdam rijdt, heel snel weten dat bij Schiphol twee banen zijn afgesloten. De robotwagen gaat dan eerder rechts rijden. Als de auto alleen op sensoren zou vertrouwen, gebeurt dit pas op 50 meter afstand. Abrubte manoeuvres worden dus voorkomen.

    In de winter spelen auto’s elkaar informatie door over de snelheid waarmee je een gladde bocht kunt nemen. Menselijker rijden betekent dat de robotauto zich bij het nemen van een afslag aan de mens aanpast; chauffeurs remmen doorgaans meer af dan strikt noodzakelijk is omdat ze zich daar comfortabeler bij voelen. Qua snelheid en bewegingen moet het rijgedrag van een robotauto meer op dat van reguliere weggebruikers lijken.

    De robotauto komt er snel aan, maar de invoering gaat stapsgewijs. Al rond 2020 zal een groot aantal auto’s gemiddeld 20 minuten autonoom op de snelweg rijden. Enkele jaren daarna wordt dat 45 minuten, terwijl dan ook de provinciale snelwegen worden bestreken. Vervolgens zijn de doorgaande wegen in de grote stedelijke gebieden aan de beurt.

    Rijden zonder chauffeur in de stad is het sluitstuk. Daar zijn situaties minder te voorzien. Een chauffeur ziet meestal aan houding en gebaren of een wandelaar plotseling gaat oversteken; een camera heeft dat minder snel door.

    Overigens is de stap naar een autonoom voertuig minder groot dan menigeen denkt. Nu al remmen tientallen miljoenen auto’s bij in bochten of nemen ze andere taken van de chauffeur over. Technisch zijn er nauwelijks meer barrières om wagens langere tijd autonoom te laten rijden. Minister Asscher (Sociale Zaken) wil dat Nederland hierbij het voortouw neemt. Belangrijk is dat overal in Europa dezelfde wetten en regels gaan gelden.

    www.telegraaf.nl
  5. Leeuw 007 15 november 2014 11:28
    Harold heeft niets te melden,let maar op aanstaande week. Vandaar dat hij niet naar Amerika gaat.
    Die Volkswagen deal komt er niet,en is er ook nog niet.
    En die koersdoel verhoging is ook niet afgegeven door ABN AMRO.
    TomTom gaat volgende week gewoon weer verder naar beneden. Waarschijnlijk naar de 5,00€ of zelfs naar de 4,80.
908 Posts
Pagina: «« 1 ... 41 42 43 44 45 46 | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links