Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

1e kwartaal cijfers 2014

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
12 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
voda
0
Vooruitblik: 'Kleiner verlies Air France-KLM'

DINSDAG 29 APRIL 2014, 15:16 uur | 16 keer gelezen

AMSTERDAM (AFN) - Air France-KLM heeft het verlies in het eerste kwartaal verkleind ten opzichte van de vergelijkbare periode vorig jaar. Dat is althans de gemiddelde verwachting van 15 analisten die het bedrijf zelf heeft gepolst in de aanloop naar de cijfers, die woensdag worden gepubliceerd.


De marktvorsers gaan in doorsnee uit van een operationeel verlies van 393 miljoen euro, tegen 530 miljoen euro een jaar eerder. Het nettoverlies is naar verwachting afgenomen van 630 miljoen tot 423 miljoen euro. De gemiddelde prognose voor de omzet is 5,71 miljard euro, een fractie lager dan in het eerste kwartaal van 2013.

Air France-KLM is nog bezig met een grote bezuinigingsoperatie. Het bedrijf boekte dankzij winst bij KLM vorig jaar voor het eerst in lange tijd weer een positief operationeel resultaat. Het verwacht mede door een verdere verbetering bij Air France over 2014 ook onder de streep weer zwarte cijfers te schrijven. Het eerste kwartaal is in de luchtvaart de zwakste periode van het jaar.
Wilbar
0
Iets kleiner verlies voor Air France-KLM

Gepubliceerd op 30 apr 2014 om 07:46

PARIJS (AFN) - Air France-KLM heeft de resultaten in het eerste kwartaal mondjesmaat weten te verbeteren ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. Het operationele verlies werd verder teruggedrongen, van 532 miljoen naar 445 miljoen euro, maar de omzet nam met 2,2 procent af tot 5,55 miljard euro. Onder de streep kwam het Frans-Nederlandse luchtvaartconcern 608 miljoen euro tekort, tegen 641 miljoen euro een jaar eerder.

Air France-KLM liet woensdag in zijn kwartaalbericht weten nog altijd last te hebben van zware marktomstandigheden. Met name in de vrachtsector herstelt de vraag langzamer dan verwacht. Het bedrijf komt binnenkort met maatregelen om dat te ondervangen. De luchtvaartgroep bevestigde de eerder uitgesproken verwachting dat het lopende herstructureringsprogramma dit jaar leidt tot verdere verbetering van de resultaten en verlaging van de schuld.

Door de sterke euro leverden tickets die in vreemde valuta's werden verkocht minder op. Dat kostte Air France-KLM het afgelopen kwartaal 108 miljoen euro aan omzet. Daar kwam nog bij dat Pasen, een lucratieve periode voor de reisbranche, dit jaar geheel in april viel en dus in het tweede kwartaal. Geschoond voor die effecten was de omzetontwikkeling vlak, aldus de onderneming.

De gestegen eurokoers hielp wel de brandstofkosten te drukken, omdat kerosine in dollars wordt afgerekend. De totale brandstofrekening daalde met ruim 6 procent tot 1,6 miljard euro. De personeelskosten lagen met 1,8 miljard euro meer dan 4 procent lager dan in het eerste kwartaal van 2013.

Scoop78
0
"Ook Jefferies merkt op dat het operationele verlies hoger is uitgevallen dan verwacht. Dat komt volgens de zakenbank doordat omzetgroei het afgelopen kwartaal is uitgebleven."

Blij dat ik ben uitgestapt... zeer verontrustende ontwikkelingen.
Wilbar
0

Op 12 mei publicatie van de vervoercijfers over april'14. Deze zullen aanmerkelijk beter zijn t.o.v. april'13 omdat de altijd drukke Paasdagen dit jaar in april vielen. Vorig jaar was dat gedeeltelijk in maart (pasen 2013 op 31-3 en 1-4).


Disclaimer: "aanmerkelijk beter" is een rekbaar begrip.
mr.Franz
0
quote:

mr.Franz schreef op 30 apr 2014 om 15:31:


We zakken steeds verder weg, inmiddels -5% op de borden.


- 6% inmiddels , zie voor een video over klm www.telegraaf.nl/tv/dft/analyse-bedri...
voda
0
Air France-KLM CFO: kostenbesparingen in tweede kwartaal sterk voorzetten
Door Bart Koster

Van DOW JONES NIEUWSDIENST

AMSTERDAM (Dow Jones)--Air France-KLM (AF.FR) ligt op schema met zijn herstructureringsplan Transform 2015, en zal de daarin voorziene besparingen op onder meer personeels- en vlootkosten in het tweede kwartaal "sterk doorzetten".

Dat zegt financieel directeur Pierre-Francois Riolacci woensdag in een telefonische toelichting op de kwartaalcijfers tegen analisten.

Het aantal voltijdbanen (FTE's) bij Air Fance-KLM is ten opzichte van het eerste kwartaal van 2013 inmiddels met 2.700 teruggebracht tot 97.000 FTE's. Daardoor zijn de personeelskosten met 3,8% teruggebracht tot EUR1,846 miljard. Daar stonden in het afgelopen kwartaal EUR46 miljoen aan kosten voor vrijwillige vertrekregelingen bij Air France tegenover, en voor het hele jaar worden deze eenmalige kosten geraamd op EUR160 miljoen.

De brandstofkosten (na hedging) daalden in het kwartaal op jaarbasis met $100 miljoen tot $2,1 miljard, waar voor de rest van het jaar gelijk blijvende brandstofkosten worden voorzien tot een totale brandstofrekening van EUR9,1 miljard, blijkt uit de toelichting van de CFO.

Hij stond desgevraagd uitvoerig stil bij de verbeteringsplannen voor de verliesgevende vrachtoperaties. "In 2015 wordt de bestaande vrachtvloot van Air France-KLM verder teruggebracht en voor de lange termijn onderzoeken we verschillende scenario's voor de operatie van de vrachtvloot", zegt Riolacci. "Maatregelen om terug te keren naar winstgevendheid zijn snel nodig en die zullen we nog dit jaar invoeren"", aldus de CFO, die eraan toevoegt dat de vrachtmarkt zich nu "aan de onderkant van de cyclus bevindt, maar dat het herstel van de vervoersvraag zich langzamer ontwikkelt dan verwacht".

Door Bart Koster; Dow Jones Nieuwsdienst; +31 20 571 5201; bart.koster@wsj.co

mr.Franz
0
een flinke duikvlucht inmiddels, -7% op de borden. Er is ook wel erg veel lucht in het aandeel geslopen de afgelopen maanden. sluiten we boven de 10?
Scoop78
0
'AF-KLM prooi voor overname'

DFT TV Air France-KLM zit diep in de problemen. De schuld is gigantisch en de omzet daalt opnieuw. De vliegmaatschappij beloofde stevig te bezuinigen, maar maakt dat niet waar. Kortom, treurnis ten top.
gerrit 69
0

Het zou mij niets verbazen als er over een paar maanden toch een emissie word aangekondigd om de schuld drastisch te verlagen.
Het is wel in alle toonaarden ontkent maar financieel staat onze blauwe lucht-vloot er nog steeds beroerd voor.

Gerrit
voda
0
Analisten over Air France-KLM

WOENSDAG 30 APRIL 2014, 09:35 uur | 692 keer gelezen


Air France-KLM heeft de resultaten in het eerste kwartaal licht weten te verbeteren. Toch blijft de resultaatverbetering bij het bedrijf achter bij de verwachtingen van analisten.




Volgens zakenbank Natixis is het operationele verlies in het eerste kwartaal minder hard gedaald dan verwacht. Met name bij de vrachtdivisie gaat het herstel te langzaam, terwijl de resultaten bij het passagiersvervoer wel verbetering laten zien.

Ook Jefferies merkt op dat het operationele verlies hoger is uitgevallen dan verwacht. Dat komt volgens de zakenbank doordat omzetgroei het afgelopen kwartaal is uitgebleven.

Natixis heeft een Kopen-advies en Jefferies heeft Air France-KLM op Houden staan. Het aandeel daalde woensdag in de vroege handel op het Damrak 1,4 procent tot 10,99 euro. De MidKap daalde 0,1 procent.

Lastige marktomstandigheden

Aandelenanalist Joost van Beek van Theodoor Gilissen merkt op dat uit de eerstekwartaalcijfers van Air France-KLM blijkt dat de onderneming nog steeds last heeft van moeilijke marktomstandigheden ‘maar dat de kostenbesparingen geleidelijk het operationele verlies terugdringen’.

‘Air France-KLM handhaaft de doelstellingen van een bedrijfswinst van 2,5 miljard euro voor heel 2014, maar geeft wel aan dat de marktomstandigheden uitdagend zullen blijven. Onze rating blijft Aanbevolen’, aldus Van Beek.

Lees ook: Iets kleiner verlies voor Air France-KLM

Door Belegger.nl/ANP
12 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

Air France-KLM Meer »

Koers 10,550   Verschil +0,34 (+3,33%)
Laag 10,190   Volume 3.381.518
Hoog 10,730   Gem. Volume 2.243.688
21-okt-19 17:35
label premium

Air France-KLM: turbulenties

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium