Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 9,956 19 apr 2024 17:37
  • +0,076 (+0,77%) Dagrange 9,540 - 10,050
  • 1.672.155 Gem. (3M) 1,8M

februari start op 8.53

74 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 | Laatste | Omlaag ↓
  1. joebeatt 25 februari 2014 17:19
    quote:

    JvH schreef op 25 februari 2014 11:47:

    Koers wordt opgepompt ivm naderende emissie?
    Het lijkt me sterk dat er na de verklaringen van vorige week op korte termijn toch nog een emissie zou komen. Wel vraag ik me af of er inderdaad niet gepompt wordt. De jaarcijfers waren niet al te best. Je kunt wel lange verhalen houden over onderliggende resultaten en EBIDTA maar uiteindelijk bleef er onder de streep wel weer een verlies van 1,8 miljard over. Tel daarbij op dat de olieprijs langzaamaan weer naar recordhoogte stijgt, dat de opkomende markten flink afzwakken, dat het in Europa ook nog steeds niet helemaal pluis is, dat het Franse personeel nog steeds geen voorbeeld van collaboratie is en dat de onrust in het Midden-Oosten zomaar zou kunnen overslaan naar bijvoorbeeld Israël of Turkije. Is een stijging van meer dan 60(!)% in een half jaar dan niet wat te veel van het goede?

    Het lijkt mij best mogelijk dat er gepompt wordt. Relatief klein fonds. Sexy uitstraling. Gooi er wat bankenverhaaltjes over "onderliggende waarden", "verbeteringen heel langzaam zichtbaar" en wat koersdoelverhogingen bij en er is dan altijd wel weer een meute te vinden die er zijn zuur verdiende centjes in wil plempem om "nog in te stappen voordat de trein vertrekt". Ik vind het opvallend dat Société Générale het nu wel hoog genoeg vindt staan maar dat de Rabobank, ondanks hun initiële reactie van "resultaten iets onder verwachting" dan toch uiteindelijk weer met de zoveelste adviesverhoging komt. Het volume begint overigens op te drogen. Vandaag de 3 miljoen niet gehaald. Ik ben benieuwd wat er de komende dagen gaat gebeuren.
  2. [verwijderd] 25 februari 2014 19:20
    quote:

    joebeatt schreef op 25 februari 2014 17:30:

    Ook dat continue pompen aan het einde van de dag begint me nu op te vallen. Het is bijna altijd zo dat er net voor het sluiten van de beurs nog even een procentje bij gezet moet worden, ook vandaag weer. Geeft mij een wat unheimisch gevoel.
    ...het zijn steeds de yanken die dat doen! kijk naar de dip van net na de opening en vervolgens weer meeklimmen met...
  3. joebeatt 26 februari 2014 17:58
    quote:

    Scoop78 schreef op 26 februari 2014 17:45:

    Precies, ik ben helemaal uitgestapt. Koers wordt opgekrikt voor een emissie... de fundamenten zijn nog steeds niet goed en zullen ook niet snel verbeteren met een groot en log Air France.
    Denk je echt dat er nog een emissie komt na de uitspraken van de bobo's bij de jaarcijfers? Dat lijkt me wel heel sterk, toch?
  4. [verwijderd] 26 februari 2014 18:35
    quote:

    Scoop78 schreef op 26 februari 2014 17:45:

    Precies, ik ben helemaal uitgestapt. Koers wordt opgekrikt voor een emissie... de fundamenten zijn nog steeds niet goed en zullen ook niet snel verbeteren met een groot en log Air France.
    ...moet je vooral doen en niet meer instappen!
  5. niche 010 26 februari 2014 19:51
    quote:

    Scoop78 schreef op 26 februari 2014 17:45:

    Precies, ik ben helemaal uitgestapt. Koers wordt opgekrikt voor een emissie... de fundamenten zijn nog steeds niet goed en zullen ook niet snel verbeteren met een groot en log Air France.
    Iedereen zijn eigen motivatie om in of uit een aandeel te stappen, uit dit pb blijkt in ieder geval dat er op korte termijn geen emissie te verwachten is.

    Groet,

    Niche

    PARIJS (AFN) - Air France-KLM heeft geen extra kapitaal nodig om zijn strategische plannen uit te voeren en heeft dan ook geen plannen om nieuwe aandelen uit te geven, zoals Franse media onlangs meldden. Dat zei topman Alexandre de Juniac donderdag.
    ,,Een kapitaalverhoging is niet nodig en zou niet passend zijn'', voegde financieel directeur Pierre-François Riolacci daar aan toe.
    De Juniac zei dat nog steeds wordt gesproken met het Arabische Etihad Airways over verdieping van de huidige samenwerking. Meer details wilde hij evenwel niet geven.
    Ook over Alitalia herhaalde de topman zijn eerdere standpunt. Er wordt pas nagedacht over een nieuwe investering in de Italiaanse branchegenoot als voldaan is aan de voorwaarden van Air France-KLM, dat onder meer een stevige reorganisatie eist.
74 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links