Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

Tesla blow-off

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
3.297 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 158 159 160 161 162 163 164 165 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
boem!
0
Alhoewel je enkele vraagtekens mag zetten bij een van de centrale issues uit zijn betoog te weten de classificatie en ordening van automotive driving wordt terecht veel waarde toegekend aan het kardinale vraagstuk of Tesla ooit in staat mag worden geacht een redelijk rendement te behalen op de productie van haar EV's.

Dat hij daarbij voorbijgaat aan het feit, dat de "broken promises" grotendeels een tijdsfailure in zich hadden en voorbijgaat aan het bewijs dat EV wel degelijk kan wedijveren met het beste wat ICE te bieden heeft met daarna het geleverde bewijs dat een nieuwkomer wel degelijk in staat is een operationele fabriek neer te zetten geeft slechts de positie aan van de schrijver vwb Tesla.

De fundamentals staan inderdaad op fel oranje maar er is ook hoop.

Teruglopende ASP en daarbij gepaard gaande verminderde gross-margin zijn signalen die niet onderschat mogen worden en geven de noodzaak aan om de cos met maar liefst 25% te laten zakken om rendabel te worden.

Voor iedere bestaande OEM een welhaast onmogelijke opgave waarbij ik graag voor Tesla een uitzondering wil maken juist vanwege het realiseren van onvoorstelbare promises in het verleden.

Veel zal afhangen van de vorderingen die Tesla maakt in de kostenefficiency bij het duurste onderdeel van een EV tw de accu-pack terwijl ook de productiefaciliteit in China een helpende hand kan bieden.
Tenslotte denk ik persoonlijk dat de afgegeven tabel waaruit zou moeten blijken waar de bedrijven staan in de race naar de SDC geen juist beeld geeft van de werkelijkheid en dat Tesla veel dichter op de leaders Waymo en GM-Cruise zit dan het plaatje ons wil laten doen geloven.
Skater
1
Het is helemaal geen vraag meer of BEVs gelijkwaardig zijn aan verbrandingsauto's voor reëel economisch gebruik. Auto's zijn echter emotie. Voor mannen moeten ze snelheid of status uitdragen, voor vrouwen moeten ze er leuk uitzien, met een hele regenboog ertussen en eromheen. We nemen auto's heel persoonlijk.

Het is in feite knetter dat we wagens bedoeld voor het verkeer gaan vergelijken/waarderen louter op prestaties die je in het verkeer nooit zou moeten verkennen. 0-100 launch, in het verkeer? 26x 0-200, in het verkeer? 600 km non-stop, met 1 chauffeur, in het verkeer? Liever niet eigenlijk.

Als het om prestaties gaat, bouw dan een raceauto die mee kan met gevestigde raceauto's. Lange races op hoge snelheid is nog lastig (onmogelijk).Al is formula E een slecht voorbeeld want die wagens zijn schokkend traag by design. En dan nog vergelijkbaar met Formula 3 en DTM wat eccht geen lu11ige wagens zijn. Als je ooit bij een race was, weet je wat ik bedoel.

Geef me een paar miljoen (niet miljard) aan budget en ik ontwikkel een BEV racewagen met (ruim) Formula 2 snelheid. De races moeten dan echter 30 minuten kort zijn, of om de 25 minuten een pitstop hebben.
Een dergelijke auto zal louter door de ontwikkelingen op het vlak van de cellen, elk jaar een beetje langer kunnen rijden. Men heeft het over verdrievoudiging van de energiedichtheid van cellen, nou, verdubbeling zou al schokkende prestaties mogelijk maken. Betaalbare en commercieel bruikbare vliegtuigen, quadcopters, zeetransport, etc.
boem!
0
Voordat je nog meer tenenkrommende opmerkingen maakt over jouw onbewezen kwaliteiten als formule-constructeur verwijs ik je graag naar de ristricties waaraan de constructeur zich dient te houden.
Skater
1
quote:

boem! schreef op 10 sep 2019 om 15:51:


Voordat je nog meer tenenkrommende opmerkingen maakt over jouw onbewezen kwaliteiten als formule-constructeur verwijs ik je graag naar de ristricties waaraan de constructeur zich dient te houden.


Je bent een mooie hè?

Ik heb het over een nieuwe formule, niet een bestaande.
Tuurlijk kunnen F2 en F1 veel sneller nog als de regels versoepeld worden. Concept car simulaties door race teams hebben dat goed inzichtelijk gemaakt.

Maar een spec formule als F2 is gewoon precies zo snel als de sport wil dat het is. Het moet er op een bepaalde manier uitzien en op een bepaalde manier rijden en klinken.
Met een schone lei kun je best een BEV maken die net zo snel gaat. Hij zal er alleen anders uit moeten zien om dat te bereiken en eerder moeten stoppen voor energie omdat een equivalent van die benzinetank in accu's zelfs na veel hogere efficiëntie nog steeds niet past binnen redelijke gewichtslimieten voor een dergelijk snelle auto. Massa in een racewagen heeft veel meer invloed dan in een straatwagen.
löngterm
0
quote:

Skater schreef op 10 sep 2019 om 16:05:


[...]
Je bent een mooie hè?

Ik heb het over een nieuwe formule, niet een bestaande.
Tuurlijk kunnen F2 en F1 veel sneller nog als de regels versoepeld worden. Concept car simulaties door race teams hebben dat goed inzichtelijk gemaakt.

Maar een spec formule als F2 is gewoon precies zo snel als de sport wil dat het is. Het moet er op een bepaalde manier uitzien en op een bepaalde manier rijden en klinken.
Met een schone lei kun je best een BEV maken die net zo snel gaat. Hij zal er alleen anders uit moeten zien om dat te bereiken en eerder moeten stoppen voor energie omdat een equivalent van die benzinetank in accu's zelfs na veel hogere efficiëntie nog steeds niet past binnen redelijke gewichtslimieten voor een dergelijk snelle auto. Massa in een racewagen heeft veel meer invloed dan in een straatwagen.


Het niveau daalt en daalt.
Om op het topic te blijven lijkt de trend weer up te zijn. Na de recente stijging een nieuwe hogere bodem gezet voor wat het waard is. (ben zelf niet van de TA)

Daarnaast werderom positieve berichten vanuit China waar phase 2 van de gigafactory is begonnen en de trial runs zijn begonnen. Dit in combinatie met de blijvende support vanuit de overheid met de recent aangekondigde 10% tax excemption.

Daarnaast is versie 10 van autopilot bijna klaar voor de massa waarin wederom veel nieuwe functies zullen worden toegevoegd waaronder de advanced summon. Waarin parkeerplaatsen worden genavigeerd wat erg moeilijk is voor AI door de vele regels en slechte belijningen.

Al met al een zonnige toekomst voor zover ik kan zien.
boem!
0
Je klacht omtrent dalend niveau aanvaard.
Je hebt gelijk dat ik me weer heb laten verleiden in te gaan op zaken die voor Tesla niet echt relevant zijn.
Ik zal in het vervolg trachten mij daarvan te onthouden waardoor we serieus de ontwikkelingen die er toe doen kunnen volgen.

In dat licht snijden de door jou gemaakte opmerkingen over Advances Summon maar vooral die over Giga 3 die ontwikkelingen aan die bepalend zullen zijn voor het al of niet succesvol zijn door Tesla als OEM.

Skater
0
Advanced Summon heeft nog veel moeite met parkeerplaatsen zonder enige verkeersbewegingen. Dat geeft weinig hoop om een tripje over Amsterdamse grachten te overleven. Nou ja, de andere verkeersdeelnemers niet te frustreren/verwonden.
Enige klungeligheid of traagheid van FSD om aan reëel verkeer deel te nemen zal ambtenaren toch 2x doen nadenken voor ze een stempel van goedkeuring plaatsen. Versiebeheer wordt meer dan ooit een ding voor Tesla. Het is maar al te vaak gebeurd dat een nieuwe versie in de handen van consumenten toch nare verrassingen bracht. Dat kun je met FSD gewoon nooit hebben, echt nooit.

Nu zeg ik er meteen bij dat er al een voorzetje genomen is van geofencing. Niet meteen een hele regio bedienen maar misschien een cherry picked set wegen/wijken.
Mij lijkt het niet handig als je geen chauffeur hebt om "gooi me er hier maar uit" tegen te zeggen. Ja, ik ben een FSD scepticus. Zeker zoals Tesla dat blijft beloven. En ook in woord keihard op inzet als enig toekomstig automotive verdienmodel. Hoewel ze patswagens maken die vrij ongeschikt zijn om in een competitieve FSD taxi markt te overleven. IK blijf zeggen, zodra VW ID.3 oid op dezelfde route robo ritje kan aanbieden, heeft de Tesla amper ooit business.

Ik geloof wel dat het op lange snelwegtrajecten kan hoor, en dat de meeste passagiers overleven. Zeg, het befaamde ritje LA-SF waar nu al Tesla's gruwelijk veel kms maken als lange afstand ride share taxis. Wel een beetje afnemende meeropbrengst. 1 zitje meer in de auto, 1 chauffeur minder nodig. En als je legale snelheden rijdt (een FSD taxi zal langzamer moeten dan een stoute chauffeur) kan het zonder opladen onderweg. Laat staan als je een convooi maakt van meerdere wagens achter elkaar, lekker elkaar uit de wind zetten.

Totaal verspild FSD project als er minder uit komt dan een Robotaxi die echt bijna overal kan komen en echt veiliger is dan een chauffeur.
Mochten ze het net niet voor elkaar krijgen, zie ik ze hun tech graag verkopen aan andere merken. Ze hebben heus wel voorsprong op wat concurrenten. Het helpt als veiligheidshulpje sowieso. Maar Tesla zelf maakt te weinig en te dure wagens om heel het verkeer voordeel te laten doen. En veiligheid moet niet voor 1%ers blijven.

Het moet gezegd, de meer betaalbare Koreanen (goedkoop zijn ze nog niet) hebben al prima rij-hulpjes voor snelwegen. Beter dan Mercedes nu, bijvoorbeeld.
voda
0
Volkswagen geen interesse in Tesla

FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
Tesla Inc
$ 235,48 3,72 1,61 % NASDAQ
Tesla Inc
214,00 3,10 1,47 % Frankfurter Wertpapierbörse (Xetra)
Volkswagen AG
159,90 1,60 1,01 % Frankfurter Wertpapierbörse (Xetra)
Volkswagen AG
159,70 2,30 1,46 % Euronext Brussel
Volkswagen AG -Pref-
156,50 1,88 1,22 % Frankfurter Wertpapierbörse (Xetra)

(ABM FN-Dow Jones) Volkswagen heeft geen interesse in het kopen van een belang in Tesla. Dit zei CEO Herbert Diess dinsdag tijdens een autoshow in Frankfurt.

De topman zei Elon Musk, de oprichter van Tesla, te bewonderen en zijn pogingen om van Tesla een succes te maken "echt dapper" te vinden.

"Ik zou geen belang kopen, omdat wat zij [Tesla] doen wij zelf ook kunnen", aldus Diess.

Volkswagen investeert miljarden in de ontwikkeling van eigen elektrische auto’s, bijvoorbeeld in de VW ID.3 en de Porsche Taycan. Daarbij heeft Volkswagen één groot voordeel ten opzichte van Tesla, en dat is volume, aldus Diess.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
Skater
1
En gelijk hebben ze. Maar er werd wel een aandeel (10%) genomen in Rimac, die dingen kon die VW/Porsche te veel en lang zou kosten zelf op de rit te krijgen. Nu hebben ze die kennisachterstand ingelopen, zijn ze ver met het ontwikkelen van verschillende platformen die zelf aan andere merken verkocht kunnen worden.
Hun geknutselende eGolf en eUp zijn stiekem heel prima autootjes, goede BEVs. Prijzen ervan aan omlaag nu ze met ground-up ontwerpen komen die gewoon beter zijn.
löngterm
2
"zei hebben de kennis achterstand ingelopen" man man man....

Hoe dan ook Tesla zet ook vandaag wederom een sterke lijn omhoog in. Wanneer we kijken naar de omzet die men behaald en de groei die hier mee gepaart gaat (ergens tussen de 2 en 3 digits waar vrijwel elk miljarden bedrijf enkel van kan dromen.) Zie ik Tesla nog steeds al enrom undervalued. We hebben gezien dat wat onder de streep over blijft nog erg volatiel is wat zich kenmerkt voor een bedrijf dat zo zwaar investeerd en eigenlijk zijn eigen markt aan het maken is. Wanneer de volumes blijven stijgen en Wright's Law zijn werk doet zullen de marges enorm snel toenemen. Dit terwijl percentueel gezien steeds minder geld richting R&D hoeft te gaan en de opex benodigd voor nieuwe productie capiciteit per auto snel afneemt.

Kortom de draai kan erg snel gemaakt zijn en de stap van 2 miljard verlies naar 2 miljard winst kan naar mijn idee binnen een jaar gemaakt zijn. Wanneer we dan nog steeds op deze koers zouden staan zou een bedrijf met een groei van zo'n 50% per jaar, een markt leider positie, de beste merk naam, een een product portofolio waar kwa toekomst vrijwel niemand aan kan tippen een K/W hebben van zo'n 40.

Ik heb zojuist mijn positie nog maar eens uitgebreid.
-Model Y staat voor de deur terwijl iederen enkel nog naar Shanghai kijkt

-De productie in shanghai begint op een slakken pas te draaien.

-De battery devision begint eindelijk ruimte te krijgen doordat de cel productie eindelijk meer in lijn komt met de vraag naar Tesla's.

-Tesla Pickup-truck wordt over een maand of 2 uit de doeken gedaan

-Full Self Driving wordt nog steeds afgeschreven alsof het niets is (Waymo heeft een "virtuele" market cap ergens tussen de 50 en 250 miljard ( techcrunch.com/2019/03/11/report-goog... ) Dit terwijl Tesla als totaal zo rond de 50 miljard zit!)

-Binnenkort zal Tesla naar alle verwachting zijn eigen batterijen diviesie fabrieken laten bouwen en cell productie in eigen hand nemen. (een miljarden industrie op zichzelf)

-Tesla semi-truck staat nog in de kinderschoenen maar heeft enorme potentie gezien de dodelijke competitie in de vervoers industrie waar onderhoudt en chaufeur een erg groot deel van de kosten voor zich neemt

-Super charger network is nog steeds ongeevenaard en wordt onderschat

-Tesla Solar zal het komende jaar weer enorme groei laten zien nu de focus verbreed kan worden.

-De cash positie van Tesla is sterker dan ooit met bijna 5 miljard dollar aan cash

-Chinese overheid staat achter Tesla en laat dit zien door de afschaffing van de 10% sales tax, libor +1% lage rente lening for Shanghai giga, eerste volledige auto fabriek in handen van buitenlandse producent en tot slot de extreem snelle bouw van de fabriek.

-Tesla insurance zal voor een gestroomlijnde gebruikservaring zorgen en meer aanvaardbare prijzen voor verzekering. (en vanzelfsprekend goed voor cash flow)

-Tesla roadster zal de laatste imago klap zijn om ICE auto's op geen enkel gebied meer de overhand te geven.

-Bedrijfs structuur van Tesla geeft het een unieke positie die bestemd is voor een disruptieve/volatiele markt met veel innovatie(zowel incrementeel als disuptief) Waar alle andere fabrikanten volledig zijn ingesteld op incrementele innovatie en efficientie. Kortom de manier waarop de verticale integratie met problemen om gaat is vele male efficienter dan de OEM's die doormiddel van outsourcing auto's in elkaar zetten.

-Geen enkele fabrikant (op china na) heeft genoeg cell productie om EV's in massa te produceren. En voor zover ik weet is VW de enige met concrete plannen om hier iets aan te doen. Northvolt fabriek zal in de komende jaren gebouwd worden.

-De media heeft het gevaar van accubranden, te weinig radius, hoge kosten, ondermaatse kwaliteit en weet ik wat allemaal zwaar overdreven of zelfs kei hard voorgelogen. Dit beeld zal bij draaien doordat de hoeveelheid mensen met eerste hand ervaring zal toenemen en deze bron van informatie verkiest boven het media beeld. (Facts don't care about lies)


Nu zou ik graag van onze actieve forum poster Skater een reactie willen op al deze punten waarin ze "semi onderbouwd' ontkracht worden. Of een lijst met de nadelen van Tesla tegenover concurentie die ik vervolgens zo objectief mogelijk zou beoordelen. Met voorbeelden als de ondermaatste service en wachtijden voor reperatie of gelimiteerde aantal modellen en wachtijden voor model Y, Truck en Semi ect.

Hoe dan ook laten we informatief proberen te houden.

"Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something."

(en nee ik probeer hier niet mee te zeggen dat ik een Wise man ben)
FDInvest
0
Mooi samenvatting! Vergeet niet Gigafactory 4 in Duitsland, constante doorontwikkeling naar FSD. Ik heb m'n positie ook vergroot, gelukkig nog voor de +5% van vandaag.
löngterm
1
quote:

FDInvest schreef op 11 sep 2019 om 21:43:


Mooi samenvatting! Vergeet niet Gigafactory 4 in Duitsland, constante doorontwikkeling naar FSD. Ik heb m'n positie ook vergroot, gelukkig nog voor de +5% van vandaag.


Dit is wat ik in 10 minuten zo even bedenk ;) hou niet een lijst bij. Inmiddels waren de volgende ook nog in mij opgekomen.

-Enorme short interest zorgt voor een kunstmatig hoog aanbod van het aandeel en daardoor een lagere prijs. (short-squeeze zou kunnen maar ben er geen fan van om dit soort termen te gooien) Momenteel nog bijna 40 millioen aandelen wat neer komt op 6.3x het dagelijkse volume!
(https://www.nasdaq.com/symbol/tsla/short-interest)

-De exponentiele groei van Tesla geeft een vertekend beeld van de stand van zaken. Wanneer we de 380k verkopen halen dit jaar betekend het niet dat Tesla 380k auto's per jaar kan produceren maar op het niveau van zo'n 450k auto's doordat de groei zo extreem is. (Doordat de groei per jaar de groei per kwartaal over het hoofd ziet)

-Gigafactory europa/Duitsland, Zoals FDinvest al aangaf zal deze binnenkort formeel aangekondigd worden en in de jaren aanlopend gebouwd worden.

-Wetgeving en de “Tesla Credits” die gekocht worden door OEM’s om te compenseren voor vervuilende auto’s.(schalen net als productie exponentieel en de vraag naar deze credits zal stijgen door de snel strenger wordende regelgeving)

En ja ik vergeet vast nog een hoop andere dingen ;)
roloff
0
@löngterm, met alle respect maar ik heb nog niemand zoveel positieve zaken over Tesla zien opsommen zoals jij in beide mails hierboven, de weerbarstige praktijk is vaak anders. Op (grote) tegenvallers reken je kennelijk niet. Ik hoop dat je rooskleurige visie uitkomt.
boem!
0
Het is inderdaad verbazingwekkend dat je er zonder naar te hoeven "zoeken" spontaan 20 zeer positieve zaken benoemd bij Tesla.

Dat in de weerbarstige praktijk een aantal van die zaken niet worden ingevuld doet niets af aan de conclusie dat Tesla uiterst goed gepositioneerd staat in de gegeven transitie van ICE naar EV.

De opmerklijke stilte aan het @Skaterfront om hiertegenover onderbouwd de argumenten te plaatsen doet vermoeden dat zijn afkeer tegen Tesla hoofdzakelijk wordt veroorzaakt door zijn vrees voor teloorgang van de door hem zo geprezen gevestigde OEM's.
voda
0
Tesla rijdt recordtijd op circuit met Model S

Tesla heeft in de Verenigde Staten een recordtijd neergezet op het circuit van Laguna Seca in Californië. Het is daarmee de snelste vierdeurs sedan ooit op deze baan.

Erik Kouwenhoven 12-09-19, 05:00
Tesla nam het record over van de supersnelle Jaguar XE SV Project 8: een uitgeklede raceversie met een 600 pk sterke V8-motor, rolkooi en veel spoilers. Die auto is de huidige recordhouder met een tijd van 1.37.54. Wat de tijd van de Model S was, is niet bekendgemaakt.

Lees ook
Elon Musk stuurt Tesla naar circuit na recordtijd elektrische Porsche

Lees meer
Meteen circuitrecord voor eerste volledig elektrische Porsche

Het circuit in de Verenigde Staten staat vooral bekend om de ‘corkscrew’: een bocht die naar links en dan meteen naar rechts kronkelt en daarbij zo'n 12 meter verval kent. Tesla-baas Elon Musk maakte de recordrit bekend, maar gaf geen verdere informatie in zijn tweet waarin het nieuws werd aangekondigd. Wel zei hij dat er morgen een video van de recordronde wordt vrijgegeven.

Het wachten is uiteraard op een recordrit op de Nordschleife van de Nürburgring, alwaar Tesla hoopt het ronderecord van de elektrische Porsche Taycan af te snoepen. Voormalig F1-coureur Nico Rosberg bood op Twitter aan om achter het stuur te kruipen tijdens de recordrit. Musk reageerde positief, maar of dat ook daadwerkelijk gaat gebeuren, is niet bekend. De auto staat al bij het circuit en heeft deze week al enkele testrondes gereden.

www.ad.nl/auto/tesla-rijdt-recordtijd...
Bijlage:
sujecki
0
Hoe gaat het op dit moment bij Tesla intern?

Op dit moment heb ik twee collega's die al twee weken wachten op hun nieuwe Tesla's. En het ergste is de leasemaatschappij weet niet wanneer ze komen en kan er niks over zeggen.

Heeft iemand op dit moment ervaring met de aflevering van Tesla's? Want het niet kunnen melden wanneer je Tesla komt (dit ivm bijtelling) is voor mij killing als leverancier.

Skater
0
quote:

boem! schreef op 12 sep 2019 om 02:06:


De opmerklijke stilte aan het @Skaterfront om hiertegenover onderbouwd de argumenten te plaatsen doet vermoeden dat zijn afkeer tegen Tesla hoofdzakelijk wordt veroorzaakt door zijn vrees voor teloorgang van de door hem zo geprezen gevestigde OEM's.

Omdat ik weleens nachtrust neem???

Tesla fans scheren graag iedereen die iets negatiefs ziet over één kam. Als je terugleest, kwam ik hier het draadje in vertellen hoe veel kansen ik voor het bedrijf zie. Nu een paar jaar verder vertel ik over gemiste kansen en mismanagement.

"-Binnenkort zal Tesla naar alle verwachting zijn eigen batterijen diviesie fabrieken laten bouwen en cell productie in eigen hand nemen. (een miljarden industrie op zichzelf)"
Wat is dat in China dan? Stop gap, beetje inkopen bij locale celboeren?

Ze hebben nog steeds geen eigen cellen voor Model S/X (Model 3 al sinds 2017) en de Energy divisie lijkt zich nog koest te houden. En niet omdat er geen kansen voor het oprapen liggen. Ik zit in die tak van sport, ik zie de grote voordelen van de Tesla oplossing. Het grootste project dat ze oppakten deden ze magistraal...met van Samsung gekochte cellen...

Dat Waymo zo hoog gewaardeerd wordt komt misschien deels omdat er geen productiebedrijf aan vast hangt dat rare bokkensprongen maakt? Ook zijn ze veel flexibeler in de uitrol als ze eenmaal een product hebben. Tesla moet eigen auto's terugkopen of bijmaken. Waymo kan een licentie verkopen en achterover leunen.
Skater
0
Nou voor de snelle tijd op Laguca Seca heeft Tesla dus een opgevoerde Model S "P100D+" ongezet en in Duitsland hebben ze ook een duidelijk gekietelde versie. Mogelijk een prototype voor de nu beloofde "Plaid" versie van S/X en in zekere mate Roadster 2. Zelf Musk zegt dat die pas over en jaar in productie komt.
Bevestigd dat het 2 achtermotoren worden zoals ik al vermoedde/hoopte.
Wellicht dan ook meteen een modernere accu, als het ding toch nog een jaar op zich gaat laten wachten. En als je nieuw gaat...zouden er al 100 kWh aan Maxwell/Tesla cellen beschikbaar zijn? Niet geheel ondenkbaar, al is het wat meer dan een klusje voor een laboratorium. Ik heb hoop, 50/50, dat ze dat nu al op de racebaan kunnen testen. De ontwikkeling begon immers een goed tijdje voor de aankondiging van de overname.

Het is leuk dat Tesla iig íets doet om S en X een beetje leven te geven, al blijft het een treurig verhaal hoe die achtergesteld zijn geraakt.
Kijk niet raar op als S/X met Plaid eerder op de markt zijn dan de Roadster 2.

Zelfs als de Plaid Model S (als dit al de hele versie al is) de Taycan bijhoudt over 21 km, is Porsche niet automatisch verslagen. Ik geloof niet dat de Taycan alles uit de kast reed. Porsche is de IKEA van de automobielindustrie. Herhaalbaarheid is altijd hun ding geweest, niet alleen een welkome diss naar Tesla.
Skater
0
Verduidelijking, Porsche kan verder als ze nog sneller rond willen. Ze bouwen een introductieversie van een heel nieuwe wagen. Tesla begon ook niet met de Plaid auto. En niet elke fabrikant doet mee aan elke wedloop en ooit meedoen betekent niet dat ze altijd mee blijven doen.
3.297 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 158 159 160 161 162 163 164 165 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

Tesla Meer »

Koers 240,620   Verschil -5,98 (-2,42%)
Laag 238,160   Volume 6.506.264
Hoog 246,946   Gem. Volume 4.926.452
20-sep-19 22:00
label premium

Tesla: Winstgevendheid ontbreekt

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium