Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

Tesla blow-off

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
2.748 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 ... 134 135 136 137 138 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
plof®
0
Een Tesla S zal best beter zijn dan een Bmw 7 maar alleen had de gemiddelde S rijder helemaal geen BMW 7 budget.

Nu subsidieer je een forse upgrade.
Mr sponge
0
Kijk, wat gewoon raar is dat hier aan de ene kant bakken met geld worden uitgegeven aan subsidies om de CO2 uitstoot terug te brengen, maar als je dan kijkt wat het kost per ton CO2...
En dan zie je vervolgens met oud en nieuw dat vreugdevuur in Scheveningen... Nou dan is je hele besparing van een jaar weer weg. We moeten met zijn allen zeker kijken naar de CO2 uitstoot. Maar als je eens goed kijkt waar die uitstoot echt vandaan komt en waar je die het beste kan terugdringen. Het van de weg halen van een paar auto's is echt een druppel op een gloeiende plaat.
Gebruik die subsidie dan om een landelijke laadpalen infrastructuur op te zetten en het elektranet te upgraden. Nu verdwijnt er subsidie in de zakken van zakenlui die over 3 jaar gewoon weer een benzine auto gaan rijden als het voordeel van de bijtelling is verdwenen... Die kijken gewoon naar hun eigen portemonnee....
MOL1555
0
Mr sponge
1
Hoe lang gaat de SEC dit nog goedkeuren?

"In een interne memo zei Musk verder dat Tesla in het laatste kwartaal van vorig jaar een winst in de boeken heeft zetten, maar iets minder dan een verslagperiode eerder."

Die interne memo's lekken binnen een dag. En ik verdenk Musk er zelfs van dat hij het zelf lekt. Dit is toch vertrouwelijke informatie die met een persbericht volgens de daarvoor geldende procedures gepubliceerd moet worden?

gbakl
0
Musk is bijna net zo onaantastbaar als trump maar ze krijgen het wel moeilijker en misschien is Musk wel veel slimmer dan wij denken en
freewheeled hij vrolijk mee...OOK op negatief nieuws om er even later weer wat positiefs uit te gooien.

de markt reageert toch wel :)
gbakl
0
met dit soort nieuws gaat de laatste tijd de VS altijd naar de 10 %,
en zie: -10% voor Tesla.

maar verder gaat mijn glazen bol niet want uiteindelijk....het is Tesla.
voda
0
Update: Tesla zet mes in personeelsbestand

FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
Tesla Inc
$ 317,37 -30,00 -8,64 % NASDAQ

(ABM FN-Dow Jones) Topman Elon Musk van Tesla heeft plannen gepresenteerd om flink in de kosten te snijden.

In een email aan het personeel, ingezien door The Wall Street Journal, liet Musk weten dat het personeelsbestand met 7 procent wordt teruggebracht.

Tesla wil de kosten verlagen om zo de Model 3 goedkoper te kunnen produceren, stond in de email. Maar tegelijk wil de fabrikant ook de productie opvoeren.

"Hoger volume en verbeteringen in het ontwerp zijn cruciaal voor Tesla om schaalvoordelen te realiseren", volgens Musk.

In het derde kwartaal behaalde Telsa verrassend genoeg winst, en volgens Musk zal dit in het vierde kwartaal ook lukken. In de email die de zakenkrant inzag zou Musk melden dat er inderdaad winst is gemaakt, maar minder dan in het derde kwartaal.

Update: om meer informatie toe te voegen.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
Roy_01
0
Wat achterlijk zeg dit is toch koersgevoelige informatie dit kun je toch niet zomaar naar een krant lekken?
Leert die Musk het nou nooit. Dit gaat nog wel een staartje krijgen. Vind het een mooi merk maar dit is echt amateuristisch.
Skater
0
CO2 is BS. Gewoon plantenvoer. Niemand heeft het over de 80% hitte die uit de benzine en diesel komt voor er 20% aandrijving over blijft. Of wat die hitte doet met het klimaat. En dan te bedenken dan voor 1 liter benzine meerdere liters olie nodig zijn, en daar ontsnapt ook nog CO2.
Een vreugedevuur is gewoon een micro bosbrandje. En tegelijkertijd voedsel voor andere gewassen die nog wel leven. Niet gek, aangezien we met 8 miljard zijn en er maar 7 redelijk kunnen eten.
Sterker nog, wij ademen meer CO2 uit dan in. CO2 is een product van de verbanding van vetten in het lijf. vetvrij eten, anders draag je bij aan klimaatverandering, dít is het moment om in paniek te raken! Draag je vrijheden snel af aan onverkozen ambtenaren en erger voor het te laat is!

Met 46.000 werknemers, waarvan 3.000 in de wacht om ondanks goed presteren ontslagen te worden, 100% garantie dat het uitlekt inderdaad. En ik vraag me af of je zoiets wel kunt delen met enige werknemer die niet in de gaten gehouden wordt m.b.t. insider trading?

Als je een paar gekken sponsort die dan het goede voorbeeld geven levert dat meer op dan het geld aan Shell schenken natuurlijk. Je denkt toch niet dat Shell één liter minder raffineert als ze een miljard steun krijgen?
voda
0
Tesla Model 3 mag weg op in Europa

Gepubliceerd op 21 jan 2019 om 11:35 | Views: 3.211

PALO ALTO (AFN/BLOOMBERG) - Tesla mag zijn Model 3 in Europa gaan leveren. Het instapmodel van de Amerikaanse fabrikant van elektrische auto's heeft een typegoedkeuring van de Nederlandse Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW) gekregen, laat Tesla weten. Daardoor mag de auto in heel de Europese Unie de weg op.

Tesla had eerder al aangekondigd begin dit jaar de auto in Europa te gaan leveren. Dat wordt nu in februari, aldus het bedrijf. In eerste instantie komen alleen de duurdere versies hier beschikbaar. Daarna pas goedkopere varianten. Die strategie heeft Tesla ook in thuisland de Verenigde Staten gehanteerd.

De Model 3 is voor Tesla belangrijk om een groter marktaandeel te veroveren en winstgevend te worden. Als de schaalgrootte van de productie verder stijgt, kan Tesla de kostprijs voor het model ook omlaag krijgen. Daarmee komt een door topman Elon Musk beloofde Model 3 voor 35.000 dollar binnen handbereik. Daartoe schrapte Tesla onlangs ook een fors aantal banen.

Tesla heeft overigens ook de prijzen voor het gebruik van zijn zogeheten Supercharger-snellaadstations verhoogd. Dat deed het bedrijf eind vorig jaar al in de VS, maar nu ook in veel andere landen. In Nederland gaat een kilowattuur 0,28 euro kosten. Dat was eerder 0,20 euro. De prijsverhogingen zijn het gevolg van de verschillen in elektriciteitsprijzen in verschillende landen, liet Tesla aan de Amerikaanse website Electrek weten.
voda
0
Tesla recalls more than 14,000 cars in China over airbags

Hindu reported that electric-vehicle maker Tesla will recall 14,123 cars in China over airbags that contained a part made by now-defunct Japanese manufacturer Takata, the Chinese market regulator announced on Friday. The US giant has already announced the recall of some Model S vehicles as part of a global industry-wide rooting out of parts made by Takata, which went bust in 2017 after its airbags were blamed for a number of deaths.

The affected vehicles in China are Model S cars made between February 2014 and December 2016, the State Administration of Market Regulation said.

It said the cars' passenger-side airbags were equipped with an ammonium nitrate propellant made by Takata, which was at risk of breakage that could result in the ejection of debris.

Tesla declined comment on Friday, but an announcement on its website said the "recall of the front passenger airbags in 2012 Model S vehicles began in January 2017, was extended to 2013 Model S vehicles in January 2018, and is now being extended to 2014-2016 Model S vehicles in January 2019".

Source : Hindu
Skater
0
Komkommertijd? :-)

Over een goede week de earnings call.
Zou de winst lager zijn doordat ze netoo nogal wat mensen aangenomen hebben door het jaar heen, of zou er een incidentele post zijn die maar in het toch al verliesgevende jaar geboekt wordt opdat 2019 dan goed kan beginnen?
voda
0
Tesla in talks with Lishen over Shanghai battery contract – Report

Reuters reported that Tesla Inc has signed a preliminary agreement with China's Tianjin Lishen to supply batteries for its new Shanghai car factory, as it aims to cut its reliance on Japan's Panasonic, two sources with direct knowledge of the matter said.

The companies had yet to reach a decision on how large an order the U.S. electric car company would place, and Lishen was still working out what battery cell size Tesla would require, one of the sources said.

While Panasonic is currently Tesla's exclusive battery cell supplier, Tesla Chief Executive Mr Elon Musk said in November the US company would manufacture all its battery modules and packs at the Shanghai factory and planned to diversify its sources.

Mr Musk said in a tweet in November that "Cell production will be sourced locally, most likely from several companies (incl Pana), in order to meet demand in a timely manner.”

Tesla broke ground on the USD 2 billion so-called Gigafactory, its first in China, earlier this month and plans to begin making Model 3 electric vehicles (EV) there by the end of the year.

Mr Musk has said the factory will produce "more affordable" vehicles for the Chinese auto market, the world's biggest, where the firm is facing mounting competition and risks from US-China trade tensions.

Source : Reuters
voda
0
'Tesla vermindert productie Models S en X'

Gepubliceerd op 23 jan 2019 om 21:43 | Views: 2.211

PALO ALTO (AFN) - Tesla heeft de productiedoelen voor de Model S en X aanzienlijk verlaagd. Dat zeggen verschillende werknemers en oud-personeelsleden van de bouwer van elektrische auto's tegen persbureau Bloomberg. Beleggers zijn bang dat de vraag naar de duurdere modellen afneemt en maken zich zorgen om de winstgevendheid van Tesla.

Tesla bevestigde dat er minder productietijd is ingeruimd voor de Model S-sedan en de Model X-SUV. Dat hangt samen met het besluit om geen bestellingen meer aan te nemen van de goedkopere versie van die modellen met een batterij met een kleinere capaciteit. Ook stelt Tesla dat de productie efficiënter is geworden.

Tesla wil niet zeggen of er ook minder voertuigen van de twee duurdere modellen worden geproduceerd. Vorige week maakte Tesla bekend het personeelsbestand met 7 procent in te krimpen.
fausto1
0
"Beleggers maken zich zorgen over winstgevendheid"

Waarom zorgen? Tesla maakt al 15 jaar verlies..

Beleggers? Echte beleggers houden zich niet bezig met Tesla. Het zijn alleen speculanten die hier hun geld insteken.
Skater
1
Interessant dat ze in Azië cellen gaan inkopen terwijl de rest van de wereld mekkert dat dat niet te doen is.
Ook opmerkelijk dat ze blijkbaar denken dat ze sneller sourcing en vervaardiging van onderdelen voor draaiende productielijn op orde hebben dan dat Panasonic een Nevada GF1 kopielijn kan neerkwakken. Zou Panasonic dan toch echt te kort geschoten zijn?
Best een stap om met Chinese fabrikanten aan tafel te gaan voor productie van hun secret sauce chemie. Zwaktebod of gewoon alles op alles zetten om eerder teveel dan te weinig parts te hebben?
Uiteraard wel goed om niet meer meer van alleen Panasonic afhankelijk te zijn. Die vinden het wel prima zo, bijna gegarandeerde winst op alles wat ze met Tesla doen.
Zodra een Chinese partij kundig genoeg blijkt zou het me niet verbazen als die door Tesla ingelijfd werden, net als Grohmann. Stel je voor dat ze nu nog bij Grohmann en anderen moesten bedelen om wat productietijd voor robots...
MOL1555
0
Tesla blijft een gok. Bijna iedere keer als ik short zit gaan ze omhoog. Ik vertrouw de koers echt niet meer, er zitten kopers in de koers omhoog manipuleren zoveel is duidelijk. totdat iedereen uitstapt.....de klap omlaag komt nog wel. Als ze zelf overnames gaan doen vraag ik me af van welk geld. Los van de conv obligatie die afgelost moet worden. toch maar short gaan.....?
Mr sponge
0
Volgens mij wil Panasonic gewoon niet produceren in China omdat die alle technologie jatten, en alles kopiëren..
Tesla neemt die gok wel en Panasonic niet.
De tijd zal leren hoe goed/betrouwbaar die Chineese fabrikant is. Ik dacht dat Tesla voor panasonic koos, omdat die een uniek/superieur product hadden...?
Skater
1
quote:

MOL1555 schreef op 25 jan 2019 om 16:07:


Tesla blijft een gok. Bijna iedere keer als ik short zit gaan ze omhoog. Ik vertrouw de koers echt niet meer, er zitten kopers in de koers omhoog manipuleren zoveel is duidelijk. totdat iedereen uitstapt.....de klap omlaag komt nog wel. Als ze zelf overnames gaan doen vraag ik me af van welk geld. Los van de conv obligatie die afgelost moet worden. toch maar short gaan.....?

Het leger Tesla rijders klimt sneller dan de market cap. Die yuppen hebben voor het eerst in hun leven iets waar ze in geloven. En smijten daar hun geld naartoe. Als de shorts hun bedrijf aanvallen kopen ze stug bij in plaats van geld op de bank houden. Ze investeren in geen andere aandeel vaak.
Een ontzettend sterke floating support.

Dat slechte nieuws, het is net of Tesla execs zelf goedkoop wilde bijkopen :-)
Mogen execs trouwens actief in opties handelen?
2.748 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 ... 134 135 136 137 138 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

Tesla Meer »

Koers 219,270   Verschil -0,49 (-0,22%)
Laag 218,100   Volume 13.190
Hoog 227,230   Gem. Volume 7.832.319
26-jun-19 22:15
label premium

Tesla: Genoeg vraag

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium