Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

We gaan gewoon door.

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
21 Posts, Pagina: 1 2 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
pilot1
1
Boskalis tekent contract inzake havenproject St. Petersburg in bijzijn van premier Rutte en Russische vicepremier Dvorkovich


Papendrecht, 20 juni 2013

Koninklijke Boskalis Westminster N.V. (Boskalis) heeft een contract verworven voor de aanleg van de haven van Bronka in de Russische stad St. Petersburg. Het contract werd getekend tijdens het St. Petersburg International Economic Forum in het bijzijn van de Russische vicepremier Arkady Dvorkovich en de Nederlandse premier Mark Rutte.

Het project betreft het aanwinnen van land voor de aanleg van de nieuwe Bronka-haven in St. Petersburg. Met behulp van sleephopperzuigers zal een totaal volume van maximaal 3 miljoen kubieke meter zand worden gebaggerd en gebruikt om circa 85 hectare aan nieuw land voor de haventerminal te winnen. De contractwaarde bedraagt circa EUR 25 miljoen en het project zal naar verwachting in 2013 worden afgerond.

De strategie van Boskalis is erop gericht om te profiteren van de belangrijkste macro-economische factoren die de wereldwijde vraag opdrijven op onze markten: de groei van de wereldhandel, stijgende energieconsumptie, de groeiende wereldbevolking en de uitdagingen die gepaard gaan met klimaatverandering. Dit project hangt nauw samen met de groeiende wereldhandel.

Koninklijke Boskalis Westminster N.V. is een toonaangevende internationale dienstverlener op het gebied van baggeren, maritieme infrastructuur en maritieme diensten. De onderneming levert wereldwijd creatieve en innovatieve totaaloplossingen voor infrastructurele uitdagingen in maritieme gebieden, kuststreken en rivierdelta's met ondermeer de aanleg en onderhoud van havens en vaarwegen, creatie van land in water en bescherming van kusten en oevers. Daarnaast levert voert Boskalis projecten uit en levert het een breed spectrum aan maritieme diensten voor de offshore energiesector, waaronder subsea, zwaar transport, hijswerk en installatie (uitgevoerd door Boskalis Offshore en Dockwise) en levert het sleepdiensten en scheepsbergingen (uitgevoerd door SMIT).

Daarnaast heeft Boskalis strategische partnerships in het Midden-Oosten (Archirodon) en in terminaldiensten (Smit Lamnalco). Met een veelzijdige vloot van meer dan 1.100 eenheden is de onderneming actief in circa 75 landen, verspreid over zes continenten. Inclusief haar deel in partnerships heeft Boskalis circa 15.600 medewerkers in dienst.

guusje
0
quote:

pilot1 schreef op 20 jun 2013 om 17:49:


Insider krijgt het wat sneller Hans (:

Ik kreeg het ook via mail binnen.
pilot1
0
TenneT
door Edwin van der Schoot



AMSTERDAM -
TenneT, het bedrijf dat de Nederlandse en een deel van de Duitse hoogspanningslijnen beheert, krijgt dertig mariniers mee om zijn grootste offshore platform tot nog toe veilig in de Noordzee te krijgen. Dit omdat de constructie op een ruime meter na niet door het Suez-kanaal blijkt te passen, waardoor passage langs piratennest Somalië nodig is

Dat vertelde topman Mel Kroon gisteren tijdens een bijeenkomst op de scheepswerf in Dubai, waar het platform wordt gebouwd. Dit Dolwin2-platform is de stekkerdoos waar ongeveer 200 windmolens op het Duitse deel van de Noordzee uiteindelijk op worden aangesloten.

Het pakweg €1 miljard kostende platform een grote gele stalen doos van 100 bij 74 bij 95 meter op zes poten, wordt op tweede kerstdag door maritiem verhuizer Dockwise vanuit het emiraat naar de Noordzee gebracht. Daar komt het zeven weken later aan, waarna in Noorwegen de puntjes op de i worden gezet, door binnen in de ruimte een compleet hightechschakelstation te bouwen dat wisselstroom in gelijkstroom kan omzetten.
Geef_Kwaliteit_de_Tijd
0
quote:

pilot1 schreef op 21 jun 2013 om 07:54:


TenneT
door Edwin van der Schoot



AMSTERDAM -
TenneT, het bedrijf dat de Nederlandse en een deel van de Duitse hoogspanningslijnen beheert, krijgt dertig mariniers mee om zijn grootste offshore platform tot nog toe veilig in de Noordzee te krijgen. Dit omdat de constructie op een ruime meter na niet door het Suez-kanaal blijkt te passen, waardoor passage langs piratennest Somalië nodig is

Dat vertelde topman Mel Kroon gisteren tijdens een bijeenkomst op de scheepswerf in Dubai, waar het platform wordt gebouwd. Dit Dolwin2-platform is de stekkerdoos waar ongeveer 200 windmolens op het Duitse deel van de Noordzee uiteindelijk op worden aangesloten.

Het pakweg €1 miljard kostende platform een grote gele stalen doos van 100 bij 74 bij 95 meter op zes poten, wordt op tweede kerstdag door maritiem verhuizer Dockwise vanuit het emiraat naar de Noordzee gebracht. Daar komt het zeven weken later aan, waarna in Noorwegen de puntjes op de i worden gezet, door binnen in de ruimte een compleet hightechschakelstation te bouwen dat wisselstroom in gelijkstroom kan omzetten.



Leuk, bedankt!
guusje
0
Heeft een kooporder ingezet op 27.60, had ze nog net in de eindveiling 27.55, gisteren een euro duurder gekocht.
Ik hoop dat Boka het met de dalingen nu wel gehad heeft, voorlopig is het een LT aandeel die snakt naar mooie orders.
Het was weer een slechte beursweek, maar Boskalis fans de aanhouder wint.
Ondanks de verliezen allen
een fijn en zonnig weekend.
guusje
0
Het is maar goed dat ik voor de LT in Boka zit, met deze belabberde beurs valt aandelen op KT geen winst halen.
Het is allemaal kommer en kwel.
[verwijderd]
0
Guusje, ik sta nu weer met alles in de min, dus ook TomTom

Maar , hoewel niet leuk, ik weet dat het uiteindelijk allemaal weer goed komt. Wie hier niet tegen kan moet nooit gaan beleggen
effegenoeg
0
quote:

JanK1 schreef op 24 jun 2013 om 21:43:


Guusje, ik sta nu weer met alles in de min, dus ook TomTom

Maar , hoewel niet leuk, ik weet dat het uiteindelijk allemaal weer goed komt. Wie hier niet tegen kan moet nooit gaan beleggen


Ben ook in één maand tijds 15000 euro lichter geworden....
Je hoort mij niet klagen,maar leuk is anders op mijn leeftijd.
Toch maar es een elec fiets en die insignia kopen inplaats mijn geld op de beurs te verbrassen.
pilot1
0

Olielekken wrak Baltic Ace gedicht




DEN HAAG -
Het wrak van de Baltic Ace lekt geen olie meer. De lekken zijn gedicht. Dat zei een woordvoerster van Rijskwaterstaat zondag na berichtgeving met die strekking op Omroep Zeeland.




















Vorige week werd duidelijk dat het schip, dat op de bodem ligt van de Noordzee, olie lekte. Het vrachtschip verging op 5 december voor de kust van Goeree-Overflakkee na een aanvaring met een containerschip. Elf mensen kwamen om. De kustwacht kwam de lekkage op het spoor tijdens een reguliere inspectievlucht.

Onderhandelingen met de eigenaar van de Baltic Ace om het schip te lichten, zijn nog niet afgerond.
Uitgevoerd door Smit gr pilot
guusje
0
quote:

effegenoeg schreef op 25 jun 2013 om 10:45:


[...]

Ben ook in één maand tijds 15000 euro lichter geworden....
Je hoort mij niet klagen,maar leuk is anders op mijn leeftijd.
Toch maar es een elec fiets en die insignia kopen inplaats mijn geld op de beurs te verbrassen.

Zal maar niet zeggen wat ik kwijt ben, kijk er maar niet naar, denk maar aan de LT dat het weer goed komt
maar een goede middeklasse auto zit er wel in.
Elektrische fiets lijkt mij heerlijk, maar je moet wel blijven bewegen.
en fietsen helpt om te bewegen, ik zit al te veel in de auto, zelfs met boodschappen doen.
Geef_Kwaliteit_de_Tijd
0
quote:

guusje schreef op 25 jun 2013 om 10:55:


[...]
Zal maar niet zeggen wat ik kwijt ben, kijk er maar niet naar, denk maar aan de LT dat het weer goed komt
maar een goede middeklasse auto zit er wel in.
Elektrische fiets lijkt mij heerlijk, maar je moet wel blijven bewegen.
en fietsen helpt om te bewegen, ik zit al te veel in de auto, zelfs met boodschappen doen.


Dat klopt Guusje, beweging is goed voor lichaam en geest. Ik doe onderzoek bij adolescenten naar de associatie tussen lichamelijke activiteit enerzijds en cognitie en schoolprestatie anderzijds. Ik ga er vanuit dat jij niet onder deze doelgroep valt, maar weet wel dat er bij volwassenen veel onderzoek is gedaan op dit gebied waaruit blijkt dat beweging een positief effect heeft op cognitie. Dit even ter zijde;)

Boskalis heeft vandaag de vaart er weer in. Volgens mij is er niet zo heel veel aan de hand, Boskalis is vooral met het algemene sentiment mee naar beneden gegaan, op de lange termijn komt het wel weer goed denk ik, en het jaarlijkse dividend is sowieso mooi meegenomen.
RT2014
0
quote:

mvdwl schreef op 25 jun 2013 om 12:49:


[...]
Boskalis heeft vandaag de vaart er weer in. Volgens mij is er niet zo heel veel aan de hand, Boskalis is vooral met het algemene sentiment mee naar beneden gegaan, op de lange termijn komt het wel weer goed denk ik, en het jaarlijkse dividend is sowieso mooi meegenomen.


Tot nu toe is er eigenlijk geen directe aanleiding geweest voor de daling, afgezien van de mindere bezetting bij Dockwise. Ik had de scherpe daling van gisteren tot in de €26 dan ook niet verwacht. Die daling veroorzaakte namelijk een breuk in een lange termijntrend. Zo'n trendbreuk verwacht je eigenlijk alleen op basis van een flinke portie slecht nieuws.
pilot1
0


NOORDZEE - Rijkswaterstaat gaat de berging van de gezonken autocarrier ‘Baltic Ace’ binnenkort aanbesteden. Het wrak dat sinds december zo'n 65 kilometer uit de Schouwse kust ligt, vormt een bedreiging voor de scheepvaart.


Uit onderzoek blijkt dat berging van het complete schip de minste risico's oplevert voor het milieu en scheepvaart. De verwachting is dat begin volgend jaar een contract met een berger wordt getekend.

Bergingskosten
De eigenaar heeft Rijkswaterstaat laten weten afstand te doen van het wrak. Vanwege internationale verdragen kan Rijkswaterstaat maar een deel van de bergingskosten verhalen op de eigenaren. Een groot deel van de kosten komt voor rekening van het Rijk.

Elf doden
Op Sinterklaasavond 2012 vond er op ongeveer 65 kilometer buiten de Schouwse kust een aanvaring plaats tussen de Baltic Ace en containerschip Corvus J. De Baltic Ace, beladen met ruim veertienhonderd auto's, zonk direct. Van de 24 bemanningsleden kwamen er elf om het leven. Het wrak ligt in een druk bevaren route richting de Rotterdamse haven en vormt daarmee een gevaar voor de overige scheepvaart.






Zou zomaar een klus voor Smit zijn. gr pilot




effegenoeg
0
quote:

pilot1 schreef op 16 jul 2013 om 11:05:




NOORDZEE - Rijkswaterstaat gaat de berging van de gezonken autocarrier ‘Baltic Ace’ binnenkort aanbesteden. Het wrak dat sinds december zo'n 65 kilometer uit de Schouwse kust ligt, vormt een bedreiging voor de scheepvaart.


Uit onderzoek blijkt dat berging van het complete schip de minste risico's oplevert voor het milieu en scheepvaart. De verwachting is dat begin volgend jaar een contract met een berger wordt getekend.

Bergingskosten
De eigenaar heeft Rijkswaterstaat laten weten afstand te doen van het wrak. Vanwege internationale verdragen kan Rijkswaterstaat maar een deel van de bergingskosten verhalen op de eigenaren. Een groot deel van de kosten komt voor rekening van het Rijk.

Elf doden
Op Sinterklaasavond 2012 vond er op ongeveer 65 kilometer buiten de Schouwse kust een aanvaring plaats tussen de Baltic Ace en containerschip Corvus J. De Baltic Ace, beladen met ruim veertienhonderd auto's, zonk direct. Van de 24 bemanningsleden kwamen er elf om het leven. Het wrak ligt in een druk bevaren route richting de Rotterdamse haven en vormt daarmee een gevaar voor de overige scheepvaart.






Zou zomaar een klus voor Smit zijn. gr pilot







Alle goede berichten ten spijt, kan de koers geen opwaartse impulsen geven.
guusje
0
quote:

effegenoeg schreef op 16 jul 2013 om 11:16:


[...]

Alle goede berichten ten spijt, kan de koers geen opwaartse impulsen geven.

Afwachten wat de half jaar cijfers brengen, het belangrijkste de vooruitzichten, om zo te zien nog veel werk voor Boskais aan de winkel.
pilot1
0
Boskalis drijft boorplatform op en verleent droogdokdiensten via SMIT en Dockwise


Papendrecht, 8 augustus 2013

Koninklijke Boskalis Westminster N.V. (Boskalis) maakt vandaag bekend onlangs een opdracht te hebben verworven voor het verlenen van assistentie bij de reparatie en het onderhoud van een halfafzinkbaar boorplatform in de Middellandse Zee. Boskalis heeft haar deel van het project succesvol afgerond.

Boskalis-dochter Dockwise was ingehuurd om een innovatieve droogdokoplossing te bieden als onderdeel van het reparatietraject. Gezien de afmetingen van het boorplatform en het feit dat er in de regio geen droogdok van voldoende omvang voorhanden was, kwam Dockwise met de innovatieve oplossing om de Dockwise Vanguard als droogdokfaciliteiten in te zetten. De Dockwise Vanguard is uniek gepositioneerd voor dergelijke grootschalige droogdokwerkzaamheden, evenals voor het vervoeren van zeer grote en zware objecten. Het boorplatform is op de Dockwise Vanguard geladen zodat reparaties konden worden uitgevoerd aan delen van het platform die anders onder de waterlijn zouden liggen.

Ook Boskalis-dochter SMIT was betrokken bij dit project, en verleende assistentie voorafgaand aan het droogdokken door het onder water uitvoeren van inspecties en het verrichten van tijdelijke reparaties.

Voor Boskalis is dit project van strategisch belang omdat het de mogelijkheden laat zien voor een gecombineerde inzet van maritieme diensten en materieel over de gehele breedte van de onderneming. Het gebruik van de Dockwise Vanguard als droogdok toont daarnaast de veelzijdigheid van het schip. De Dockwise Vanguard werd aanvankelijk gepositioneerd voor zwaar transport van grote, geïntegreerde objecten over zee, maar het onlangs aangekondigde contract voor het vervoeren van een FPSO (Floating Production,Storage and Offloading unit) en deze droogdokopdracht getuigen beide van de bredere potentie van het schip.

gr pilot
pietje-2005
0
Oppassen, haha.
Op dit soort positief nieuws kunnen we wel weer eens gaan dalen, haha.
Bijna cijfers, gelukkig.
Succes
pilot1
0
'Nederlands schip sleept Costa Concordia weg'

Gepubliceerd op 19 sep 2013 om 20:03 | Views: 259
Artikel
Reacties
Gerelateerde instrumenten










.






Boskalis 17:35

EUR 32,36 +0,19 (+0,58%)
•'Nederlands schip sleept Costa Concordia weg'
•Oppenheimer meldt belang in Boskalis


BREDA (ANP) - Een Nederlands schip mag het gekapseisde Italiaanse cruiseschip Costa Concordia wegslepen. Het gaat om de Vanguard, een monsterschip van het Bredase bedrijf Dockwise. Dat heeft de opdracht gekregen van Costa-eigenaar Carnival Cruises, meldden Italiaanse media donderdag. Dockwise en moederbedrijf Boskalis waren niet bereikbaar voor commentaar.

Het wegslepen zou op zijn vroegst komend voorjaar gebeuren. Het is niet bekend hoeveel geld Dockwise zou krijgen voor de opdracht. Ook is onduidelijk waar de Costa Concordia naartoe moet worden gebracht.

De Vanguard werd in januari van dit jaar in gebruik genomen. Het schip is 275 meter lang en 70 meter breed. Het kan half onder water zakken en kan een gewicht van 117.000 ton dragen. Het schip wordt onder meer gebruikt om boorplatforms te vervoeren.

De Costa Concordia liep op vrijdag 13 januari 2012 op de rotsen bij het eilandje Isola del Giglio. Daardoor kwamen zeker 30 opvarenden om het leven. De afgelopen dagen is het cruiseschip overeind getrokken
21 Posts, Pagina: 1 2 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

Boskalis Westminster Koninklijke Meer »

Koers 19,265   Verschil +0,19 (+1,00%)
Laag 19,145   Volume 43.832
Hoog 19,300   Gem. Volume 228.345
21-okt-19 11:18
label premium

Portefeuille Alert: Boskalis

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium