Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

Consumenten klagen Philips aan om te dure tv

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
5 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
Grand Cru
0
Philips wacht een collectieve schadeclaim van klanten. Na de opgelegde miljoenenboete van Brussel wegens illegale prijsafspraken met Samsung, Panasonic, Toshiba, Technicolor en LG bij de verkoop van hun computer- en tv-schermen, eisen de klanten de te veel berekende bedragen van alle producenten terug.

Die eis van het bedrijf ConsumentenClaim kan in de miljoenen lopen. „We hebben berekend dat Philips-klanten rond 10% jarenlang te veel betaald hebben, op een tv van omgerekend 1000 zullen we dus 100 per klant eisen”, aldus directeur Stef Smit van ConsumentenClaim.

Juristen van dit bedrijf, eerder betrokken bij claims tegen verzekeraars vanwege dure ’woekerpolissen’, WorldOnline en DSB, verzamelden de eerste klachten en verwachten dat meer mensen aansluiten.

„Het gaat om een van de grootste bedrijvenkartels in Europa ooit”, zegt Smit. De prijsafspraken, voor levering van de beeldbuizen aan fabrikanten, duurden volgens Brussel van 1996 tot 2006. December vorig jaar legde de Europese Commissie Philips daarom €313 miljoen boete op. Daarnaast moet het concern met LG Electronics nog eens €391 miljoen betalen. Omdat Philips meewerkte aan het onderzoek, kreeg het kortingen van 30% op deze boetes.

Philips bestrijdt niet de boete zelf, maar noemt die ’disproportioneel en ongerechtvaardigd’.
[verwijderd]
0
craasie
0
ja, dat zal! 1000 klanten?? worden er 10.000 x ??50 500.000 euro ja dat kost een hoop............. neen dit valt wel mee.
Maar kan ik ook mijn caferekening ook terughalen www.volkskrant.nl/vk/nl/2680/Economie...

Voor mijn fiets www.frieschdagblad.nl/index.asp?artID...

En laten ze nu eens de banken eens controleren! daar spelen het spel ook!
craasie
0
Als voormalig bestuurslid bij DSB zoekt Stef Smit dus een ander potje om in te graaien ?
nl.linkedin.com...
Al die stichtingen voor de "bescherming van de consument" dienen vooral 1 belang : snel rijk worden met het intimideren van bedrijven, gesteund door een massa goedgelovige consumentenbond-leden
Kecks
0
quote:

Grand Cru schreef op 16 feb 2013 om 12:58:




Juristen van dit bedrijf, eerder betrokken bij claims tegen verzekeraars vanwege dure ’woekerpolissen’, WorldOnline en DSB, verzamelden de eerste klachten en verwachten dat meer mensen aansluiten.



En we weten inmiddels hoe het met WorldOnline, DSB en een aantal banken met woekerpolissen is afgelopen.....
5 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

Philips Koninklijke Meer »

Koers 39,050   Verschil -0,02 (-0,05%)
Laag 38,620   Volume 870.978
Hoog 39,290   Gem. Volume 3.516.322
18-okt-19 15:04
label premium

Philips: Een opmerkelijk winstalarm

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium