Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Goed nieuws-show Spyker !!

18 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 1 februari 2013 08:03
    -Productie wordt weer opgestart.
    -Deelname in Geneve met nieuw prototype (mogelijke rivaal voor de Porsche911)
    -Geen schulden meer.
    -Aandelenemissie en RS is geweest.
    -Spyker Phoenix gaat in productie waar VM/Spyker zeker de nodige rechten op heeft.
    -Claim tegen GM a 3 miljard staat weer voor 19 februari op de rol. Wie weet wat daar uitkomt !!!



  2. [verwijderd] 1 februari 2013 08:55
    Hoe voelt't nu je weer uit de mottenballen bent gekomen?

    Maarre, het is je ontgaan dat er een RS split is geweest. De koers is dus niet gestegen maar als je eerst 100 aandelen had dan heb je er nu nog maar 1. Dus niks winst .

    Het is een 'lose-lose' situatie.

    PS: 'lose-lose' in het Nederlands: iedereen verliest en niemand maakt winst.

  3. [verwijderd] 1 februari 2013 09:03
    quote:

    chris63 schreef op 1 februari 2013 08:03:

    -Productie wordt weer opgestart.
    -Deelname in Geneve met nieuw prototype (mogelijke rivaal voor de Porsche911)
    -Geen schulden meer.
    -Aandelenemissie en RS is geweest.
    -Spyker Phoenix gaat in productie waar VM/Spyker zeker de nodige rechten op heeft.
    -Claim tegen GM a 3 miljard staat weer voor 19 februari op de rol. Wie weet wat daar uitkomt !!!



    En sinterklaas bestaat. Tsjongejonge wat een luchtfetserij weer. Eeen rivaal voor de porsche 911... Laat me niet kachen.
  4. [verwijderd] 1 februari 2013 10:12
    quote:

    chris63 schreef op 1 februari 2013 08:59:

    [...]

    Wel als je pas NA de RS bent ingestapt. Zoals velen nu....
    Onzin want die betalen nu 100 maal zoveel als eerst. Nieuwe aandeelhouders zullen er trouwens niet veel zijn. Het zijn de fanboys die even uit hun holletje zijn gekropen omdat ze denken dat Porsche nu staat te schudden en wankelt.

  5. greenspanalan 1 februari 2013 10:18
    Nog steeds nul productie en mijnheer kondigt alweer 25 nieuwe modellen aan. Waar gaat het over? Dit clubje kan nog geen 50 auto's per jaar verkopen. Een Chinese Porsche killer? Laat me niet lachen...

    Nu er geen maffia centen meer uit Litouwen komen gaat hij het geld van een Chinese provincie over de balk smijten. Heeft die man eigenlijk ooit iets afgemaakt?
  6. AX lover 1 februari 2013 15:26
    -Productie wordt weer opgestart.
    Dat roepen ze al meer dan een jaar. Eerst zien dan geloven.

    -Deelname in Geneve met nieuw prototype (mogelijke rivaal voor de Porsche911)
    Op een autoshow staan kost alleen maar geld. En zo'n nieuw model ontwikkelen kost honderden miljoenen en vele jaren. Is dus hoogstens in de verre toekomst relevant. Op dit moment niet.

    -Geen schulden meer.
    Er staan nog wel degelijk de nodige schulden op de balans.

    -Aandelenemissie en RS is geweest.
    De (laatste) aandelen emissie is nog lang niet geweest. Youngman bezit momenteel pas 12,1% van Spyker. En ze willen op 29,9% komen. Er zullen dus nog veel nieuwe aandelen uitgegeven moeten worden.

    -Spyker Phoenix gaat in productie waar VM/Spyker zeker de nodige rechten op heeft.
    Oh ja, wanneer dan? Er is nog niks concreets bekend mbt dit project. Daarnaast zal als er al iets in productie gaat dit niet voor 2016 zijn. En dat verzin ik niet zelf, maar dat zijn de woorden van Muller. Daarnaast vergeet je dat deze auto nog volledig ontwikkeld moet worden en dat Youngman voor 80% eigenaar is van het bedrijf (JV) dat hier over gaat. Vrijwel alle (eventuele toekomstige) winst gaat dus naar China.

    -Claim tegen GM a 3 miljard staat weer voor 19 februari op de rol. Wie weet wat daar uitkomt !!!
    Stop maar met dromen.

    Daarnaast vergeet je nog een aantal zaken:
    - Spyker bouwt al jarenlang geen auto's
    - Alles wat 'waarde' had is 'gedumpt' in JV's waar Spyker geen zeggenschap over heeft
    - Spyker NV is momenteel slechts een lege huls met minderheidsbelangen in JV's die ergens in de vage toekomst geld moeten gaan opleveren

  7. AX lover 1 februari 2013 15:45
    Speciaal voor onze vriend chris63 even een overzicht van alle auto's/prototypes die Spyker de afgelopen jaren in heeft gepresenteerd.

    2003 - C8 Spyder T (nooit in productie gegaan)
    2004 - C12 Spyder (nooit in productie gegaan)
    2005 - C8 Double 12 S Spyder (nooit in productie gegaan)
    2005 - C12 La Turbie (nooit in productie gegaan)
    2006 - D12 Peking-to-Paris (nooit in productie gegaan)
    2007 - C12 Zagato (nooit in productie gegaan)
    2007 - D8 Peking-to-Paris (nooit in productie gegaan)
    2008 - C8 Aileron (nog steeds niet in productie)
    2008 - D8 Peking-to-Paris 2.0 (nooit in productie gegaan)
    2009 - C8 Aileron 2.0 (nog steeds niet in productie)
    2010 - C8 Aileron Spyder (nog steeds niet in productie)

    In dit geval durf ik te stellen dat resultaten uit het verleden wél een garantie voor de toekomst bieden.
  8. [verwijderd] 1 februari 2013 15:59
    quote:

    AX lover schreef op 1 februari 2013 15:45:

    Speciaal voor onze vriend chris63 even een overzicht van alle auto's/prototypes die Spyker de afgelopen jaren in heeft gepresenteerd.

    2003 - C8 Spyder T (nooit in productie gegaan)
    2004 - C12 Spyder (nooit in productie gegaan)
    2005 - C8 Double 12 S Spyder (nooit in productie gegaan)
    2005 - C12 La Turbie (nooit in productie gegaan)
    2006 - D12 Peking-to-Paris (nooit in productie gegaan)
    2007 - C12 Zagato (nooit in productie gegaan)
    2007 - D8 Peking-to-Paris (nooit in productie gegaan)
    2008 - C8 Aileron (nog steeds niet in productie)
    2008 - D8 Peking-to-Paris 2.0 (nooit in productie gegaan)
    2009 - C8 Aileron 2.0 (nog steeds niet in productie)
    2010 - C8 Aileron Spyder (nog steeds niet in productie)

    In dit geval durf ik te stellen dat resultaten uit het verleden wél een garantie voor de toekomst bieden.
    Is dat de hele lijst, AX?

    Vergeet je niet een paar modelletjes van SAAB?

  9. greenspanalan 1 februari 2013 21:16
    quote:

    AX lover schreef op 1 februari 2013 16:14:

    [...]

    Saab heb ik maar even buiten beschouwing gelaten ;)
    En waarschijnlijk missen er nog wel een aantal Spyker modellen :D
    Saab? Dat was simpel, achtereenvolgens;

    9-1
    9-2
    9-3
    9-4
    9-5
    9-7

    En als je hem een jaar had gegeven dan waren daar moeiteloos de 9-6, 9-8 en 9-9 aan toegevoegd.
  10. [verwijderd] 2 februari 2013 11:38
    IF A PICTURE SAYS MORE THAN WORDS ..

    Vertrekkende vanuit het standpunt dat dit forum nog steeds over “investeren” gaat , graag deze toenadering voor dromende beursneofieten .. (eenvoudig uitgelegd)

    Al te dikwijls wordt er geen onderscheid meer gemaakt tussen “wat men nog niet weet” en “wat men nadien weet” (gebaseerd op een tijdlijn)
    Veel dromers baseren zich eigenlijk op “wat men nadien weet”, en nemen dit als voorbeeld ..
    (zie Spyker2.jpg)

    (SIC) :” .. zie eens Spyker : ALS ik dat kocht op 29 12 2012 (Remember periode faillietverklaring Saab) aan een waarde van 8ct (die dag zakte hij zelfs naar 6ct (denk ik…)) DAN “HAD” (VVTijd) ik het kunnen verkopen @ 33ct op 02 01 2012 (die dag ging het zelfs tot 43 ct !!) m.a.w. WINST van 412% !! en dan komen de dromen los .. “zie eens had ik 5.000 € aangekocht was mijn winst : 5.000 X 412% = 20.600 € - 5.000 € (aankoop bankkosten excl .) 15.600 € !!!
    Ik ken mensen die 10 maand moeten werken om dit netto te verdienen.. .

    Helaas worden deze voorbeelden (“wat men nadien weet”) dikwijls aangehaald door gokkers en dromers. Typisch op dit forum is een Oost Aziatisch vrouwspersoon wat beweert gouden zaken te doen.. (LOL) ; toen ik ooit in Hong Kong was deed ik ook eens de oversteek naar Macau , om daar vast te stellen wat “een gokchinees” was.. Je hoeft zelfs niet zo ver te gaan .. in Antwerpen stikt het van de Chinezen in illegale goktenten..

    zie vervolg
  11. [verwijderd] 2 februari 2013 11:42
    IF A PICTURE SAYS MORE THAN WORDS .. (vervolg)

    Voorgaande theorie is overigens een soort berekening die vroeger werd toegepast in verschillende “pyramide-berekeningen” en velen weten dan ook hoe al die systeempjes zijn afgelopen ..

    Is Spyker daarom een slecht aandeel .. ? (of een slecht bedrijf..?)
    Gosh .. die waarheid laat ik in het midden maar bijgevoegde grafiek (genomen over tien jaar / aan de huidige (na RS) beurswaarde) is vrij voor interpretatie ..

    Met dank aan “De Tijd” voor gebruik van hun grafieken ..

    Zaabelg ( voorstander van het “gezonde boerenverstand” ipv. technische en intellectuele bla-bla)
  12. [verwijderd] 17 augustus 2013 16:14
    quote:

    chris63 schreef op 1 februari 2013 08:31:

    Daarnaast hoeft de eventuele mogelijke opbrengst van de claim tegen GM nu nog maar verdeeld te worden over ongeveer 4 miljoen uitstaande aandelen i.p.v. de 400 miljoen aandelen van VOOR de RS.

    Tel uit je winst.....
    Die eventuele opbrengst van de claim gaat aan de neus van de believers voorbij..
18 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 874,02 -0,09%
EUR/USD 1,0707 +0,08%
FTSE 100 8.040,38 -0,06%
Germany40^ 18.086,70 -0,01%
Gold spot 2.314,53 -0,07%
NY-Nasdaq Composite 15.712,75 +0,10%

Stijgers

VIVORY...
+24,31%
ASMI
+10,99%
BESI
+4,08%
NX FIL...
+3,85%
TomTom
+3,80%

Dalers

ALLFUN...
-11,00%
ING
-5,96%
Flow T...
-2,94%
WDP
-2,89%
RELX
-2,04%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links