Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
[Modbreak IEX]: Thread afgesloten.] Laatste bijdrage van Chris63
Volgen
chris63 schreef:
Even voor alle duidelijkheid......Er is al veel (on-) duidelijkheid over zeker 3 licensies.
Het Phoenixplatform
de 9-5
de 9-3 ( volledig in handen van SWAN en Spyker)
Zie mijn andere posten.
Niemand kent de kleine lettertjes en de onderlinge afspraken exact. De licentieovereenkomsten zijn niet openbaar.
Alleen al het feit dat de kans bestaat dat Spyker recht zou kunnen hebben op een deel daarvan, is voor mij reden om in te stappen en te kijken waar deze trein stopt. Want dat deze trein gaat rijden is wel zeker.
Maar met name de licentie op de 9-3 heeft mijn interesse omdat hierop de E-power 9-3 is gebaseerd.
En nu er een serieuze kandidaat is in de vorm van National Electric Vehicle Sweden kan GM daar onmogelijk bezwaar tegen maken omdat dit op geen enkel vlak concurerend voor hen is. Sterker nog...zo worden alle I.P's en eigendomsrechten van GM omzeild !!
Inmiddels is duidelijk dat de licenties van de 9-5 bij GM liggen en dat deze niet bij de verkoop aan NEVS betrokken zijn. Daar is het mij ook nooit om te doen geweest maar WEL om de licenties van de 9-3 en het phoenix platform. Waarvan ik nog steeds de stellige overtuiging heb dat een deel daarvan rechtstreeks naar Spyker zal vloeien. Lees het onderstaande stuk maar eens...www.groenlicht.be/2012/06/14/saab-gek... QUOTE: De eerste Saab onder NEVS’ vleugels zou al eind 2013 of begin 2014 klaar moeten zijn en zal op basis van de nieuwe generatie 9-3 gebouwd worden. NEVS kocht hiervoor de bestaande plannen en licenties. De 9-3 op Phoenix-platform was namelijk nog volop in ontwikkeling tijdens het faillissement van Saab in 2011. End Quote. Goh, van wie zouden ze nu die licenties gekocht hebben ?? Niet van GM want daar waren ze niet van. Uit de failliete boedel van SWAN ?? Ja zeker, maar de kans is groot dat VM daar wel een clausule voor op heeft laten nemen. DIT IS MIJN LAATSTE POST OP DIT FORUM !! Ik heb er meer dan mijn buik van vol om op dit forum uitgescholden te worden, of voor laf worden uitgemaakt, alleen omdat ik een andere mening heb dan de meesten. Daarnaast is het totaal van de gekke dat hier mensen op dit forum zitten die alles alleen maar af lopen te kraken, zelf geen aandelen c.q. belangen in Spyker hebben, en tot diep in de nacht onzinnige posten zitten te schrijven. Tegen die mensen zeg ik "Zoek een ander forum om bedrijven af te kraken waar je toch geen aandelen/belangen in hebt !! Get a Life !!" Doe er mee met deze informatie wat je wilt. Ik hou mijn aandelen vast en wacht rustig op het moment dat de kleine lettertjes van de verkoop aan NEVS zullen doorkomen in de vorm van licentieopbrengsten voor Spyker. Adieu en toch ook nog bedankt aan alle forumleden die wel positief waren/zijn over Spyker en mijn bedragen.
QUOTE: De eerste Saab onder NEVS’ vleugels zou al eind 2013 of begin 2014 klaar moeten zijn en zal op basis van de nieuwe generatie 9-3 gebouwd worden. NEVS kocht hiervoor de bestaande plannen en licenties. De 9-3 op Phoenix-platform was namelijk nog volop in ontwikkeling tijdens het faillissement van Saab in 2011. End Quote. Goh, van wie zouden ze nu die licenties gekocht hebben ?? Niet van GM want daar waren ze niet van. Uit de failliete boedel van SWAN ?? Ja zeker, maar de kans is groot dat VM daar wel een clausule voor op heeft laten nemen. [/quote] Waarom zegt Victor Muller dan op de AVA afgelopen dinsdag dat hij geen Saab licenties heeft??
[Modbreak IEX]: Gelieve niet over elkaar te discussiëren, bericht is bij dezen verwijderd.]
chris63 schreef op 15 juni 2012 21:37 :
Goh, van wie zouden ze nu die licenties gekocht hebben ??
Mag ik het verklappen? Dat hebben ze van de curator gekocht. Dat is verder geen geheim.
greenspanalan schreef:
[...]
Heb jij pech Henk Spijkerstopt ermee door iemand als jou.
henk spijker schreef op 16 juni 2012 09:20 :
[...]
Heb jij pech Henk Spijkerstopt ermee door iemand als jou.
Ik denk eerder dat jij stopt omdat je eindelijk inziet dat het toch niets meer word met Spyker.. Nr Net zoals Chris63..
[Modbreak IEX]: Gelieve inhoudelijk te reageren.]
Jammer dat je stopt, Chris 63. Wie er gelijk hebben zal de toekomst uitwijzen. Voorlopig bestaat Spyker nog en denk ik dat mijn gemiddelde aankoop van 0,06 geld op zal gaan brengen.
arreno schreef op 16 juni 2012 10:21 :
Jammer dat je stopt, Chris 63.
Wie er gelijk hebben zal de toekomst uitwijzen. Voorlopig bestaat Spyker nog en denk ik dat mijn gemiddelde aankoop van 0,06 geld op zal gaan brengen.
Denk je dat ook van jou Antonov aandelen?
Nee, maar zekerheid is er pas als faillissement uitgesproken is. Gelukkig heb ik met andere aandelen wel goed geboerd. Maar zoals waarschijnlijk bij de meeste is mijn portefeuille minder waard als op 1 januari
chris63 schreef op 15 juni 2012 21:37 :
Adieu en toch ook nog bedankt aan alle forumleden die wel positief waren/zijn over Spyker en mijn bedragen.
Je nutteloze bijdragen zullen niet gemist worden.
AX lover schreef op 16 juni 2012 14:53 :
[...]
Je nutteloze bijdragen zullen niet gemist worden.
Hoe zo nutteloos? Ik vond ze niet meer of minder als jouw bijdrages. Een ieder is vrij om te posten wat hij of zij wil zolang het maar binnen het forumregelement vallen. De ene zal het meer waarderen als de andere
arreno schreef op 16 juni 2012 16:28 :
[...]
Hoe zo nutteloos? Ik vond ze niet meer of minder als jouw bijdrages.
Een ieder is vrij om te posten wat hij of zij wil zolang het maar binnen het forumregelement vallen.
De ene zal het meer waarderen als de andere
Op het moment dat iemand louter ongefundeerde klinkklare onzin post die nergens op slaat dan noem ik dat nutteloos. Blijkbaar heb je mijn post (zie ook verleden) nooit goed gelezen.
Ik zal niet alles van je gelezen hebben. Ik had ook de overtuiging dat Spyker met Saab ten onder zou gaan. Nu zijn we weer enkele rondes verder en lijkt het erop dat het meevalt en dat Spyker weer op een niveau zit van voor het Saab avontuur. Weliswaar veel schuld en heel wat meer aandelen. Maar dat het vandaag of morgen omvalt dat lijkt mij ook niet te gebeuren. Het zal zeer zeker nog een hele lange weg worden. als ze al overeind blijven.
Ik acht de kans dat Chris over enkele dagen weer terug is toch een stuk groter dan dat de spijkerkoers gaat stijgen.
arreno schreef op 16 juni 2012 17:06 :
Ik zal niet alles van je gelezen hebben.
Ik had ook de overtuiging dat Spyker met Saab ten onder zou gaan.
Nu zijn we weer enkele rondes verder en lijkt het erop dat het meevalt en dat Spyker weer op een niveau zit van voor het Saab avontuur.
Weliswaar veel schuld en heel wat meer aandelen. Maar dat het vandaag of morgen omvalt dat lijkt mij ook niet te gebeuren.
Het zal zeer zeker nog een hele lange weg worden. als ze al overeind blijven.
Tussen de spijkerkoers van 2 euro voor de saabovername en de 6 cent nu zie je ook geen verschil zeker? Er is een oud spreekwoord van brood stront maken kan iedereen andersom is veel moeilijker. Muller is het niet gelukt in ieder geval.
Tussen de spijkerkoers van 2 euro voor de saabovername en de 6 cent nu zie je ook geen verschil zeker? Toen 2 euro en nu 6 cent. Dat bedoel ik met meer schuld en meer aandelen De koers hoort daar ergens tussen in, zo rond de 60 cent
arreno schreef op 16 juni 2012 19:40 :
De koers hoort daar ergens tussen in, zo rond de 60 cent
Geloof je nou werkelijk dat Spyker een beurswaarde van 189.367.400,40 zou moeten hebben? Wat een lariekoek zeg! Muller heeft een jaar lang geprobeerd om Spyker te verkopen (zonder schulden! ) voor 25-30 miljoen euro en er was niemand die interesse had. Een bedrag van 190 miljoen euro is Spyker dus zeker niet waard. Dat zou namelijk rijkelijk veel zijn voor een beursfonds dat niet veel meer heeft dan grote dromen, een loods in Zeewolde en zo goed als ontwikkelde auto (Aileron) waarvan ze een handvol exemplaren bouwen.
De 9-3 is toch een verouderde Vectra?
BramW schreef op 16 juni 2012 20:53 :
De 9-3 is toch een verouderde Vectra?
Yep! De Saab 9-3 werd geïntroduceerd in 2002 en staat op het GM Epsilon platform dat debuteerde onder de Opel Vectra (2002). Overigens heeft NEVS niet het recht om de merknaam Saab (of het logo) te gebruiken. Daar hebben defensieconcern Saab AB en vrachtwagenbouwer Scania AB namelijk (nog) géén toestemming voor gegeven.
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Indices
AEX
874,02
0,00%
EUR/USD
1,0722
+0,23%
FTSE 100
8.040,38
0,00%
Germany40^
18.064,70
-0,13%
Gold spot
2.321,42
+0,23%
NY-Nasdaq Composite
15.712,75
+0,10%
Stijgers
Dalers