Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

Volkswagen

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
2.246 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 108 109 110 111 112 113 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
voda
0
Definitief: dit is de elektrische Volkswagen ID.3 van alle kanten

Volkswagen heeft de productieversie van de ID.3 onthuld. De volledig elektrische auto, die ongeveer de grootte heeft van een Golf, wordt midden 2020 leverbaar in Nederland. Vandaag zijn alle definitieve details bekendgemaakt.

Roland Tameling 09-09-19, 20:30 Laatste update: 21:22


Eerder wist deze site al veel informatie over de nieuwe Volkswagen ID.3 te melden, maar het was tot vandaag nog onbekend hoe het model er in zijn productieversie uit zou zien. De globale vorm was al geen geheim meer, maar nu is duidelijk dat de ID.3 altijd een zwart dak krijgt én een zwart gekleurde, met glas beklede achterklep van lichte kunststof. Opvallend is het ‘stippenpatroon’ op de achterste dakstijlen, dat terugkomt in het onderste deel van de voorbumper.

Lees ook
Volkswagen bedolven onder aanvragen voor nieuwe elektrische auto
De VW ID.3: dit weten we over de belangrijkste Volkswagen in jaren
Lees meer

Bovendien is definitief duidelijk dat de auto het vernieuwde VW-logo draagt: het bekende verchroomde embleem maakt plaats voor een strakker vormgegeven exemplaar. Volkswagen zal het naar verluidt in verschillende kleuren op de markt brengen, op de elektrische ID.3 is het embleem wit van kleur op een glimmende zwarte achtergrond. Opvallend zijn ook de grote wielen, die met hun dichte design gunstig zijn voor de stroomlijn van de auto.

De nieuwe, volledig elektrische Volkswagen ID.3 © Volkswagen
Met een lengte van 4.26 meter is de ID.3 ongeveer even groot, terwijl Volkswagen belooft dat de auto van binnen vergelijkbaar is met de grotere Passat. Dankzij het laag geplaatste accupakket heeft het interieur een vlakke bodem; een traditionele middentunnel ontbreekt. Wie dat wil kan een trekhaak laten monteren; deze heeft een maximum laadvermogen van 75 kilo en is dus vooral bedoeld om bijvoorbeeld fietsen te vervoeren.

Drie accupakketten
Volkswagen levert de ID.3 naar keuze met drie verschillende accupakketten. De ‘lichtste’ versie met 45 kilowattuur komt volgens de WLTP-meetmethode 330 kilometer ver op één lading, terwijl VW voor deze variant een maximale laadcapaciteit van 50 kilowatt (gelijkstroom) opgeeft. Wie wil kunnen laden met 100 kilowatt, moet daarvoor bijbetalen.

De sterkste versie met 77 kilowattuur in zijn buik heeft opvallend genoeg de mogelijkheid om met 125 kilowatt te ‘tanken’, terwijl de capaciteit van de boordlader stijgt van 7,2 naar 11 kilowatt. Deze variant komt volgens VW zo’n 550 kilometer ver per laadbeurt. Bij 100 kW duurt het zo’n 30 minuten om 290 kilometer extra actieradius toe te voegen.

Het onderstel van de VW ID.3 © VolkswagenVanaf midden 2020
In Nederland verschijnt de ID.3 eerst als ‘1ST edition’ op de markt. Deze extra luxe aangeklede introductieversie is gebaseerd op de middelste accugrootte (58 kWh, maximaal 420 kilometer) en beschikt onder meer over een glazen panoramadak, spraakbediening en speciale lichtmetalen wielen. Volgens importeur Pon gaat deze versie in Nederland minder dan 40.000 euro kosten, terwijl de vanaf-prijzen van de andere versies later bekend worden gemaakt. In Duitsland kost de voordeligste ID.3 minder dan 30.000 euro.

In Nederland geldt op elke ID.3 slechts twee jaar garantie, al geldt op de aandrijflijn en elektrische componenten een termijn van acht jaar of 160.000 kilometer. De eerste zes jaar is het onderhoud in Nederland gratis. Inmiddels staan enkele duizenden Nederlanders al in de wachtrij voor een ID.3. De importeur probeert meer exemplaren naar Nederland te krijgen, maar vooralsnog is de eerste lading uitverkocht.

De Volkswagen ID.3 © Volkswagen

Knipogende koplampen
Volkswagen meldt dat de ID.3 knipogende koplampen krijgt, die de bestuurder begroeten zodra hij of zij naar de auto toe loopt. Ook aan de binnenkant communiceert de ID.3 door middel van led-verlichting: onder de voorruit zit een lichtstrip waarmee de auto aanwijzingen kan geven over dreigend gevaar, aanwijzingen voor de navigatie of informatie over de laadstatus van de accu’s.

De ID.3 geldt als een zeer belangrijke auto voor Volkswagen. Het door dieselschandalen geplaagde concern wil met dit model zogezegd ‘een nieuwe start maken’. De internationale marketingdirecteur noemt de ID.3 het derde belangrijke hoofdstuk in de geschiedenis van het merk, na de iconische Kever en de Golf. De toekomst zal uitwijzen of deze auto daadwerkelijk zo belangrijk zal worden.

Voor foto's zie link:

www.ad.nl/auto/definitief-dit-is-de-e...
Bijlage:
ff_relativeren
0
Sjoemel-diesels ook in nieuwe Volkswagens ? Interne documenten zeggen van wel.
De woordvoerder zegt van niet. In het Duitse Nieuws :

www.tagesschau.de/investigativ/swr/vw... .
voda
0
Volkswagen EV Crossover for US Will Be Called ID4

Volkswagen Group will debut the first of at least three battery-electric vehicles for the US next spring: a compact crossover with a new name and a more traditional shape than the ID Crozz concept on which it's based. The new crossover will be called the ID4, said a person familiar with the matter who asked not to be identified because the information has not yet been made public. A heavily camouflaged version is on display at this month's Frankfurt auto show, though it is obscured behind a fogged glass box.

But the ID4's shape, which is distinguishable, appears to be more of a traditional three-box design with a largely vertical hatchback, rather than the long, arched roofline of the ID Crozz concept.

The two-row ID4 follows the launch of the German brand's Golf-sized subcompact EV, the ID3, which was revealed in its production-ready state at the Frankfurt show. The smaller ID3 will go into production this year and will go on sale in Europe early next year at a base price below 30,000 euros (USD 33,000) in Germany, Volkswagen executives said here. It will not be sold in the United States.

Source : STRATEGIC RESEARCH INSTITUTE
voda
0
VW ontkent nieuwe verdachtmaking van dieselmalversaties krachtig

Heeft Volkswagen toch ook gerommeld met zijn dieselvoertuigen met de laatste emissiestandaard Euro 6? Zijn deze wagens ook al meer vervuilend dan voorgesteld aan kopers en toezichthouders?

De Duitse staatsomroep Südwestrundfunk (SWR) meldde donderdag dat VW in relatief nieuwe dieselmotoren ook software heeft geïnstalleerd die detecteert dat er uitlaatgastests worden uitgevoerd op het voertuig. SWR citeert uit interne documenten van eind 2015 waarin VW het systeem beschrijft.

Volkswagen wilde tegenover de omroep aanvankelijk niet reageren, omdat de geciteerde documenten vertrouwelijk zijn. Maar het kwam donderdagochtend met een krachtige ontkenning. Toch kan de nieuwe verdachtmaking onrust veroorzaken op de autobeurs IAA die donderdag door Kanselier Angela Merkel werd geopend.

Niet paniekerig
Financieel analisten reageerden niet paniekerig op de kwestie. Analist Arndt Ellinghorst van het Londense Evercore ISI schreef zijn klanten: ‘We zouden zeer verbaasd zijn als er bij VW illegale software is achtergebleven.’

Hij wees erop dat VW sinds 2015 duizenden ingenieurs heeft ingezet om elke steen in de kwestie om te draaien. Het bedrijf staat bovendien onder toezicht van een Amerikaans monitoringteam dat eerder deze maand een overwegend positief rapport uitbracht.

Op de effectenbeurs opende VW VOW€160,45+1,55% licht in het rood om in de loop van de ochtend weer te herstellen.
De dieselaffaire speelt sinds september 2015. De omstreden software waar Volkswagen destijds op is betrapt maakte het mogelijk om de uitstootwaarden bij tests massaal te verfraaien. Als de wagens op de testbank stonden werden de instellingen door de zogeheten cyclusdetectiesoftware automatisch zodanig gewijzigd dat de wettelijke richtwaarden werden bereikt. Maar als de auto’s vervolgens weer de weg op gingen waren de waarden hoger en dus vervuilender dan in de test.

Angela Merkel opende de autoshow IAA donderdag in Frankfurt
REUTERS

Volkswagen slaagde voor de strenge Amerikaanse tests omdat het middel Ad Blue toegevoegd werd aan de uitlaatgassen bij de tests. Zo werden de vervuilende stikstofoxiden tijdelijk omgezet in vriendelijker waterdamp. Tijdens gewone ritten werd veel minder Ad Blue geïnjecteerd.

Al langer twijfels
Twijfels over de betreffende nieuwere EA288 dieselmotor zijn er al langer. Deze motoren zouden niet zijn verkocht in de VS, waar VW vier jaar geleden is ontmaskerd door autoriteiten en de hoogste juridische prijs betaalt.

VW ontkent het bestaan van de zogeheten cyclusdetectiesoftware niet. Maar bij de nieuwere modellen zijn de uitstootwaarden niet mooier gemaakt, aldus VW.

De verdachtmaking betreft de opvolger van de EA 189-motor, die centraal stond in het dieselschandaal. De EA288-motor is sinds 2012 geïnstalleerd in honderdduizenden dieselvoertuigen waaronder de Golf, Tiguan en Passat van Volkswagen. Deze motor wordt ook gebruikt in diverse modellen van dochterbedrijven Audi, Skoda en Seat.

De onderzoeken naar de sjoemelpraktijken lopen nog volop. De Europese Commissie heeft onderzoek lopen naar de Duitse autoproducenten Volkswagen, dochters Audi en Porsche, BMW en Daimler wegens het mogelijke overtreden van kartelwetten. Over het gebruik van Ad Blue en de grootte van de tanks in de wagens voor deze vloeistof zouden afspraken zijn gemaakt. De Duitse producenten hebben volgens de aantijgingen samengespannen om uit kostenoverwegingen te kiezen voor kleine tanks. Mogelijk is daarnaast software gebruikt om het verbruik van Ad Blue te verminderen.

fd.nl/ondernemen/1316658/vw-ontkent-n...
voda
0
Volkswagen Rolls Out Wallbox

Volkswagen wants to make e-mobility attractive and affordable for as many people as possible. The brand is therefore rolling out a range of wallboxes to coincide with the start of the new ID.3: Going forward, customers will be able to charge their electric vehicles quickly and conveniently at home thanks to the ID. Charger. It offers a charging capacity of up to 11 kW and charges almost five times faster than a normal domestic power socket. This means an ID.3 with a 58 kWh battery can be fully charged in about 6 hours. With a launch price starting at EUR 399, the ID. Charger offers outstanding value for money. Volkswagen estimates that about half of all charging operations for electric vehicles will take place at home.

Volkswagen will be rolling out three versions of the ID. Charger, the main difference being the digital functions they offer. All three versions can be ordered on the Internet or at Volkswagen dealers from the end of November. Before they purchase, customers can check free of charge online whether installing the ID. Charger will be straightforward for them. Volkswagen can also arrange installation and commissioning of the wallbox by an expert.

The basic version priced at EUR 399 offers a high-quality and attractively-priced charging solution. The simple operation, fixed Type 2 cable and a charging capacity of up to 11 kW make home charging very convenient. The modern design fits perfectly with the new ID.3. In addition, the compact and robust wallbox also features integrated DC fault current protection for maximum safety along with simple, cost-efficient installation.

Source : STRATEGIC RESEARCH INSTITUTE
2.246 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 108 109 110 111 112 113 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

VOLKSWAGEN AG Meer »

Koers 158,540   Verschil +0,64 (+0,41%)
Laag 158,500   Volume 7.714
Hoog 161,000   Gem. Volume 3.680
20-sep-19 19:57
label premium

Volkswagen ziet verkopen toenemen

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium