Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

Volkswagen

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
2.246 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 109 110 111 112 113 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
atitlan
1
Der Hammer! Volkswagen heeft in januari terwijl de wereldwijde markt met 20% groeide 41% meer autos verkocht.
Vooral dankzij het explosief groeiende China waar in januari 2010 ruim 100% meer autos verkocht werden dan in januari 2009.
Volkswagen profiteert daar bijzonder van omdat het in China al zo groot was.
Zo was alleen de TOENAME in China groter dan de TOTALE verkopen op haar belangrijke thuismarkt.
Donnerwetter, nu mag het zo kapot geshorte aandeel eindelijk ook wel eens profiteren.




12.02.2010 13:25

VW steigert Auslieferungen im Januar um mehr als 40%

FRANKFURT (Dow Jones)--Die Volkswagen AG hat zum Jahresauftakt trotz der in vielen Ländern inzwischen ausgelaufenen Verschrottungsprämien erneut ein sattes Absatzplus verbucht. Weltweit seien im Januar 538.500 Fahrzeuge ausliefert worden, teilte der Wolfsburger DAX-Konzern am Freitag mit. Das entspricht einem Plus von 41,3% im Verleich zum Vorjahresmonat.

Der Zuwachs bei der Kernmarke VW lag sogar bei 46,2% auf 359.300 (245.800) Fahrzeuge. Erfolgsgarant war einmal mehr der Golf, der 45.600 Mal ausgeliefert wurde (+55,8%).

In Deutschland lieferten die Marken des VW-Konzerns im Januar 71.800 (+34,6%) Fahrzeuge aus. "Die Nachwirkungen der Umweltprämie haben im Januar noch einmal für ein ordentliches Plus gesorgt. Diese Entwicklung wird sich im Jahresverlauf aber deutlich abschwächen, wobei wir weiter Marktanteile gewinnen wollen", sagte Vertriebsvorstand Christian Klingler.

Im europäischen Gesamtmarkt verkaufte VW 242.800 (183.100) Autos. In den USA legten die Auslieferungen um 40,1% auf 24.600 (17.600) zu in China sogar um 98,8% auf 166.900.

"Wir sind sehr zufrieden über den gelungenen Jahresauftakt", sagte Klingler. "Das gute Ergebnis sollte jedoch nicht über die vor uns liegenden Herausforderungen in 2010 hinweg täuschen. Die Lage auf den internationalen Automobilmärkten bleibt angespannt", so der Konzernvertriebsvorstand.


Webseite: www.volkswagen.de
voda
0
Fors lagere winst VW
26 februari 2010, 22:05 | ANP
WOLFSBURG (AFN) - Volkswagen (VW), de grootste autofabrikant van Europa, heeft over 2009 een winst gemaakt van 911 miljoen euro, 81 procent minder dan een jaar eerder. De omzet daalde met 7,6 procent naar 105,2 miljard euro. VW verwacht dit jaar weer meer winst te maken.

VW zag de omzet dalen, hoewel de onderneming profiteerde van sloopregelingen van de overheid en het goed deed in China, inmiddels de grootste markt voor VW.

De directie denkt dat het dit jaar weer beter zal gaan en keert dividend uit. Toch steeg de koers van VW niet. De beurs in Frankfurt sloot licht hoger, maar de koers van VW daalde met 1,95 procent.
[verwijderd]
0
quote:

voda schreef:


Fors lagere winst VW
26 februari 2010, 22:05 | ANP
WOLFSBURG (AFN) - Volkswagen (VW), de grootste autofabrikant van Europa, heeft over 2009 een winst gemaakt van 911 miljoen euro, 81 procent minder dan een jaar eerder. De omzet daalde met 7,6 procent naar 105,2 miljard euro. VW verwacht dit jaar weer meer winst te maken.

VW zag de omzet dalen, hoewel de onderneming profiteerde van sloopregelingen van de overheid en het goed deed in China, inmiddels de grootste markt voor VW.

De directie denkt dat het dit jaar weer beter zal gaan en keert dividend uit. Toch steeg de koers van VW niet. De beurs in Frankfurt sloot licht hoger, maar de koers van VW daalde met 1,95 procent.



Stijgen en blijven stijgen kan niet.
Soms moet er ook gedaald worden.
voda
0
Volkswagen voorzichtig optimistisch
2 maart 2010, 11:48 | ANP
GENEVE (AFN) - Volkswagen, de grootste autofabrikant van Europa, voorziet in 2010 weer groei. ,,2010 is een jaar van tegenwind, maar ik verwacht voor ons een bescheiden groei'', aldus topman Martin Winterkorn aan de zijlijn van de Autosalon van Genève.

De samenwerking met Suzuki, die aan de vooravond van de Autosalon werd bekrachtigd, moet leiden tot een sterkere positie van beide concerns wereldwijd. Winterkorn streeft er naar met VW Group in 2018 de grootste autoproducent ter wereld te zijn.

VW zet nadrukkelijk in op elektrische en hybride aandrijving. Winterkorn wil dat in 2018 3 procent van alle verkochte modellen van de groep zijn voorzien van een elektromotor. In 2012 komt de elektrische Audi Ekon. Op de Autosalon is een prototype onthuld van een elektrische Seat, de Ginebra 1Be. Volgend jaar verschijnen de elektrische Volkswagens E Golf en E Jetta.

Pijler

,,Elektromobiliteit wordt naast verbrandingsmotoren de tweede pijler waarop we in de toekomst voortbouwen. Wij willen de eerste zijn die een elektro-auto voor iedereen bouwt'', aldus Winterkorn.

Zelfs bij sportwagenfabrikant Porsche zit een elektrisch aangedreven model in de pijplijn: de 918 Spyder, die als prototype op de autoshow van Genève prijkt. Hij kan 25 km elektrisch rijden dankzij drie elektromotoren. Maar hij heeft ook een V8-benzinemotor voor pure sportprestaties.

Ook andere exotische merken binnen het VW-concern gaan groen. Zo komt er een Bentley Continental Cabrio met een 630 pk sterke twaalfcilinder die op bio-ethanol kan rijden. En dat geldt ook voor de zestiencilinder krachtbron van de primeur Bugatti 16C Galibier.


atitlan
0
Eigenlijk alleen maar goede verkoopberichten bij Volkswagen/Audi/Skoda en ook de voorlopige jaarcijfers toonden aan hoe ver Volkswagen op concurrenten als Daimler en Toyota voor ligt. Het dividend over 2009 wordt slechts fractioneel gekort.

Volkswagen zou Toyota imo al volgend jaar voorbij kunnen streven, toch is de marktkapitalisatie van Toyota ~4x zo hoog (100 miljard versus 27 miljard). Waanzin.

Vandaag lijkt dan plotseling de koers van VW te bevleugelen.
De zeer geringe free float bij de Stamm aandelen maken een spectaculair koersherstel mogelijk, temeer daar Suzuki deze week aangaf voor 800 miljoen euro een belang te willen nemen.

Het koersniveau van 70,50 € is cruciaal, het doorbreken ervan geeft een sterk technisch koopsignaal.

de.advfn.com/p.php?pid=staticchart&s=...
Christustepaard
0
En ik dacht gisteren te zien dat de uptrend stokte en heb ze er weer uit gegooid. Altijd zuur al de dag erna er een forse stijging is. Als we lijken te sluiten boven de 70,50 dan koop ik denk ik toch maar weer in.
mjmj
0
Ik heb me niet helemaal verdiept in de finesses maar ik begrijp dat er verschillende aandelen VW zijn. Welke aandelen zou je aanbevelen (waar te koop, in Frankfurt?)
Weet je of er ook afgeleide produkten van te koop zijn op euronext?

thx
m
Christustepaard
0
quote:

mjmj schreef:


Ik heb me niet helemaal verdiept in de finesses maar ik begrijp dat er verschillende aandelen VW zijn. Welke aandelen zou je aanbevelen (waar te koop, in Frankfurt?)
Weet je of er ook afgeleide produkten van te koop zijn op euronext?

thx
m


Dat is al uitgelegd in deze draad.
atitlan
0
quote:

Christustepaard schreef:


En ik dacht gisteren te zien dat de uptrend stokte en heb ze er weer uit gegooid. Altijd zuur al de dag erna er een forse stijging is. Als we lijken te sluiten boven de 70,50 dan koop ik denk ik toch maar weer in.


Dat is idd zuur, want vandaag lijkt het aandeel eindelijk en plotseling uit te breken.
Al door de 71 € nu, maar nog altijd een fooi.
Christustepaard
0
www.beurs.nl/Nieuws/binnenland/304378...

Niet echt een schokkende reactie van de koers, hopen dat we nog boven de 70,50 kunnen sluiten al ziet dat er niet zo uit.
atitlan
0
Om eerlijk te zijn vind ik een min van 2,5% wel een schokkende reactie, zeker t.o.v een BMW.
Een winstdaling voor Audi van 40% in het uitzonderlijk autocrisjaar 2009, nog altijd 1 miljard euro winst, daar steekt het de andere fabrikanten ruimschoots de loef mee af. Ook een peer als Daimler dat meer dan 150% van de winst van 2008 inleverde en een netto verlies van 2,5 miljard schreef.

Letten we op de cijfers van 2010 tot nu toe, dan gaat het uiteraard alleen maar om verkoopcijfers, dan is Audi op de wereldmarkt voor premieaanbieders BMW en Daimler voor het eerst voorbij gestevend en nu de nieuwe nummer 1.
"Im bisherigen Jahresverlauf überholte der Ingolstädter Verfolger Audi damit nicht nur den bisherigen Zweiten, Mercedes-Benz, sondern stieß auch Branchenprimus BMW vom Thron. Die Volkswagen-Tochter hatte im Januar und Februar deutlich mehr Gas gegeben als die Konkurrenz und 153.700 Wagen mit den vier Ringen an die Kunden gebracht. BMW landete mit 148.112 verkauften Autos seiner Kernmarke auf Rang zwei vor Mercedes-Benz mit 139.100 Nobelkarrossen mit dem Stern. "
www.finanznachrichten.de/nachrichten-...

Het zijn wederom zeer bullische berichten uit het VW/Audi kamp en alleen het Stammandeel van Volkswagen, waarin imo sinds de zomer van 2009 zeer grote shortposities zijn opgebouwd, reageert er natuurlijk contrair op.
Ik blijf rustig wachten op de boost, die ik uiterlijk verwacht tegen de Q1 cijfers.
Christustepaard
0
quote:

atitlan schreef:


Ik blijf rustig wachten op de boost, die ik uiterlijk verwacht tegen de Q1 cijfers.


Ik ook.

Drie kwart van de stijging van vrijdag staat nog. Negatief nieuws blijft negatief nieuws ook al valt het in vergelijking met de concurrentie als positief uit te leggen.
[verwijderd]
0
quote:

atitlan schreef:


Vandaag is het jaarverslag uit, 370 paginas dik.
www.volkswagenag.com/vwag/vwcorp/info...

Belangrijkste cijfers onder de clip.


MHHH,

80% minder winst na belasting, koers +/- 4% omhoog:

www.boerse-frankfurt.de/DE/index.aspx...
ffff
0
atitlan
0
quote:

ffff schreef:


Atitlan,

Ondertussen...20 procent rendement! Het was het brainwashen met jou waard!


Peter, heel mooi, maar het moet toch veel meer worden, want de VW's zijn peerwise nog steeds een koopje.
En de Stammaandelen moeten imo extra kunnen stijgen, horen ca 25 tot 30% duurder te zijn dan de Vorzuege, zoals bij BMW o.a.
atitlan
0
Peter, het is toch van den zotte dat het uiterst succesvolle Volkswagen maar 30 miljard euro doet, veel minder dan de meeste Dax ondernemingen, veel minder dan Daimler dat het afgelopen jaar 2,5 miljard euro verlies leed, veel minder dan een Toyota dat met al haar problemen ongever 100 miljard euro doet.
Weet je trouwens nog dat je me in mei 2005 ook bedankte voor een tip die 20% opleverde toen zelfs in een paar dagen?
Datzelfde bedrijf zou ik je nu weer willen tippen, is imo het meest ondergwaarderde van D., zou snel kunnen/moeten verdrievoudigen.
Christustepaard
0
quote:

atitlan schreef:


Datzelfde bedrijf zou ik je nu weer willen tippen, is imo het meest ondergwaarderde van D., zou snel kunnen/moeten verdrievoudigen.


Ik ben eigenlijk wel benieuwd welk bedrijf dat is. Jou tips en uitleg zijn voor mij een mooi begin van mijn prille beleggers bestaan.
atitlan
0
quote:

Christustepaard schreef:


[quote=atitlan]
Datzelfde bedrijf zou ik je nu weer willen tippen, is imo het meest ondergwaarderde van D., zou snel kunnen/moeten verdrievoudigen.
[/quote]

Ik ben eigenlijk wel benieuwd welk bedrijf dat is. Jou tips en uitleg zijn voor mij een mooi begin van mijn prille beleggers bestaan.


Tip: betreffende cash machine bereikte in Q3 2009 een eigen rekord qua operatieve cash flow van 1,10 € per aandeel, en over de eerste drie kwartalen van 2009 een rekord van in totaal 2,80 € per aandeel.
Qua beurskapitalisatie doet het momenteel gebaseerd op Q3 maar 2 keer de operatieve cash flow. Imo waanzinnig goedkoop en rijp voor de ontwakende koersboost die ik uiterlijk per medio mei verwacht.
Peter weet denk ik wel wel bedrijf ik bedoel, maar ik neem aan dat hij het sinds 2005 (beursexit) niet meer volgt.
2.246 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 109 110 111 112 113 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

VOLKSWAGEN AG Meer »

Koers 158,540   Verschil +0,64 (+0,41%)
Laag 158,500   Volume 7.714
Hoog 161,000   Gem. Volume 3.680
20-sep-19 19:57
label premium

Volkswagen ziet verkopen toenemen

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium