Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

Volkswagen

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
2.270 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 108 109 110 111 112 113 114 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
voda
0
Definitief: dit is de elektrische Volkswagen ID.3 van alle kanten

Volkswagen heeft de productieversie van de ID.3 onthuld. De volledig elektrische auto, die ongeveer de grootte heeft van een Golf, wordt midden 2020 leverbaar in Nederland. Vandaag zijn alle definitieve details bekendgemaakt.

Roland Tameling 09-09-19, 20:30 Laatste update: 21:22


Eerder wist deze site al veel informatie over de nieuwe Volkswagen ID.3 te melden, maar het was tot vandaag nog onbekend hoe het model er in zijn productieversie uit zou zien. De globale vorm was al geen geheim meer, maar nu is duidelijk dat de ID.3 altijd een zwart dak krijgt én een zwart gekleurde, met glas beklede achterklep van lichte kunststof. Opvallend is het ‘stippenpatroon’ op de achterste dakstijlen, dat terugkomt in het onderste deel van de voorbumper.

Lees ook
Volkswagen bedolven onder aanvragen voor nieuwe elektrische auto
De VW ID.3: dit weten we over de belangrijkste Volkswagen in jaren
Lees meer

Bovendien is definitief duidelijk dat de auto het vernieuwde VW-logo draagt: het bekende verchroomde embleem maakt plaats voor een strakker vormgegeven exemplaar. Volkswagen zal het naar verluidt in verschillende kleuren op de markt brengen, op de elektrische ID.3 is het embleem wit van kleur op een glimmende zwarte achtergrond. Opvallend zijn ook de grote wielen, die met hun dichte design gunstig zijn voor de stroomlijn van de auto.

De nieuwe, volledig elektrische Volkswagen ID.3 © Volkswagen
Met een lengte van 4.26 meter is de ID.3 ongeveer even groot, terwijl Volkswagen belooft dat de auto van binnen vergelijkbaar is met de grotere Passat. Dankzij het laag geplaatste accupakket heeft het interieur een vlakke bodem; een traditionele middentunnel ontbreekt. Wie dat wil kan een trekhaak laten monteren; deze heeft een maximum laadvermogen van 75 kilo en is dus vooral bedoeld om bijvoorbeeld fietsen te vervoeren.

Drie accupakketten
Volkswagen levert de ID.3 naar keuze met drie verschillende accupakketten. De ‘lichtste’ versie met 45 kilowattuur komt volgens de WLTP-meetmethode 330 kilometer ver op één lading, terwijl VW voor deze variant een maximale laadcapaciteit van 50 kilowatt (gelijkstroom) opgeeft. Wie wil kunnen laden met 100 kilowatt, moet daarvoor bijbetalen.

De sterkste versie met 77 kilowattuur in zijn buik heeft opvallend genoeg de mogelijkheid om met 125 kilowatt te ‘tanken’, terwijl de capaciteit van de boordlader stijgt van 7,2 naar 11 kilowatt. Deze variant komt volgens VW zo’n 550 kilometer ver per laadbeurt. Bij 100 kW duurt het zo’n 30 minuten om 290 kilometer extra actieradius toe te voegen.

Het onderstel van de VW ID.3 © VolkswagenVanaf midden 2020
In Nederland verschijnt de ID.3 eerst als ‘1ST edition’ op de markt. Deze extra luxe aangeklede introductieversie is gebaseerd op de middelste accugrootte (58 kWh, maximaal 420 kilometer) en beschikt onder meer over een glazen panoramadak, spraakbediening en speciale lichtmetalen wielen. Volgens importeur Pon gaat deze versie in Nederland minder dan 40.000 euro kosten, terwijl de vanaf-prijzen van de andere versies later bekend worden gemaakt. In Duitsland kost de voordeligste ID.3 minder dan 30.000 euro.

In Nederland geldt op elke ID.3 slechts twee jaar garantie, al geldt op de aandrijflijn en elektrische componenten een termijn van acht jaar of 160.000 kilometer. De eerste zes jaar is het onderhoud in Nederland gratis. Inmiddels staan enkele duizenden Nederlanders al in de wachtrij voor een ID.3. De importeur probeert meer exemplaren naar Nederland te krijgen, maar vooralsnog is de eerste lading uitverkocht.

De Volkswagen ID.3 © Volkswagen

Knipogende koplampen
Volkswagen meldt dat de ID.3 knipogende koplampen krijgt, die de bestuurder begroeten zodra hij of zij naar de auto toe loopt. Ook aan de binnenkant communiceert de ID.3 door middel van led-verlichting: onder de voorruit zit een lichtstrip waarmee de auto aanwijzingen kan geven over dreigend gevaar, aanwijzingen voor de navigatie of informatie over de laadstatus van de accu’s.

De ID.3 geldt als een zeer belangrijke auto voor Volkswagen. Het door dieselschandalen geplaagde concern wil met dit model zogezegd ‘een nieuwe start maken’. De internationale marketingdirecteur noemt de ID.3 het derde belangrijke hoofdstuk in de geschiedenis van het merk, na de iconische Kever en de Golf. De toekomst zal uitwijzen of deze auto daadwerkelijk zo belangrijk zal worden.

Voor foto's zie link:

www.ad.nl/auto/definitief-dit-is-de-e...
Bijlage:
ff_relativeren
0
Sjoemel-diesels ook in nieuwe Volkswagens ? Interne documenten zeggen van wel.
De woordvoerder zegt van niet. In het Duitse Nieuws :

www.tagesschau.de/investigativ/swr/vw... .
voda
0
Volkswagen EV Crossover for US Will Be Called ID4

Volkswagen Group will debut the first of at least three battery-electric vehicles for the US next spring: a compact crossover with a new name and a more traditional shape than the ID Crozz concept on which it's based. The new crossover will be called the ID4, said a person familiar with the matter who asked not to be identified because the information has not yet been made public. A heavily camouflaged version is on display at this month's Frankfurt auto show, though it is obscured behind a fogged glass box.

But the ID4's shape, which is distinguishable, appears to be more of a traditional three-box design with a largely vertical hatchback, rather than the long, arched roofline of the ID Crozz concept.

The two-row ID4 follows the launch of the German brand's Golf-sized subcompact EV, the ID3, which was revealed in its production-ready state at the Frankfurt show. The smaller ID3 will go into production this year and will go on sale in Europe early next year at a base price below 30,000 euros (USD 33,000) in Germany, Volkswagen executives said here. It will not be sold in the United States.

Source : STRATEGIC RESEARCH INSTITUTE
voda
0
VW ontkent nieuwe verdachtmaking van dieselmalversaties krachtig

Heeft Volkswagen toch ook gerommeld met zijn dieselvoertuigen met de laatste emissiestandaard Euro 6? Zijn deze wagens ook al meer vervuilend dan voorgesteld aan kopers en toezichthouders?

De Duitse staatsomroep Südwestrundfunk (SWR) meldde donderdag dat VW in relatief nieuwe dieselmotoren ook software heeft geïnstalleerd die detecteert dat er uitlaatgastests worden uitgevoerd op het voertuig. SWR citeert uit interne documenten van eind 2015 waarin VW het systeem beschrijft.

Volkswagen wilde tegenover de omroep aanvankelijk niet reageren, omdat de geciteerde documenten vertrouwelijk zijn. Maar het kwam donderdagochtend met een krachtige ontkenning. Toch kan de nieuwe verdachtmaking onrust veroorzaken op de autobeurs IAA die donderdag door Kanselier Angela Merkel werd geopend.

Niet paniekerig
Financieel analisten reageerden niet paniekerig op de kwestie. Analist Arndt Ellinghorst van het Londense Evercore ISI schreef zijn klanten: ‘We zouden zeer verbaasd zijn als er bij VW illegale software is achtergebleven.’

Hij wees erop dat VW sinds 2015 duizenden ingenieurs heeft ingezet om elke steen in de kwestie om te draaien. Het bedrijf staat bovendien onder toezicht van een Amerikaans monitoringteam dat eerder deze maand een overwegend positief rapport uitbracht.

Op de effectenbeurs opende VW VOW€160,45+1,55% licht in het rood om in de loop van de ochtend weer te herstellen.
De dieselaffaire speelt sinds september 2015. De omstreden software waar Volkswagen destijds op is betrapt maakte het mogelijk om de uitstootwaarden bij tests massaal te verfraaien. Als de wagens op de testbank stonden werden de instellingen door de zogeheten cyclusdetectiesoftware automatisch zodanig gewijzigd dat de wettelijke richtwaarden werden bereikt. Maar als de auto’s vervolgens weer de weg op gingen waren de waarden hoger en dus vervuilender dan in de test.

Angela Merkel opende de autoshow IAA donderdag in Frankfurt
REUTERS

Volkswagen slaagde voor de strenge Amerikaanse tests omdat het middel Ad Blue toegevoegd werd aan de uitlaatgassen bij de tests. Zo werden de vervuilende stikstofoxiden tijdelijk omgezet in vriendelijker waterdamp. Tijdens gewone ritten werd veel minder Ad Blue geïnjecteerd.

Al langer twijfels
Twijfels over de betreffende nieuwere EA288 dieselmotor zijn er al langer. Deze motoren zouden niet zijn verkocht in de VS, waar VW vier jaar geleden is ontmaskerd door autoriteiten en de hoogste juridische prijs betaalt.

VW ontkent het bestaan van de zogeheten cyclusdetectiesoftware niet. Maar bij de nieuwere modellen zijn de uitstootwaarden niet mooier gemaakt, aldus VW.

De verdachtmaking betreft de opvolger van de EA 189-motor, die centraal stond in het dieselschandaal. De EA288-motor is sinds 2012 geïnstalleerd in honderdduizenden dieselvoertuigen waaronder de Golf, Tiguan en Passat van Volkswagen. Deze motor wordt ook gebruikt in diverse modellen van dochterbedrijven Audi, Skoda en Seat.

De onderzoeken naar de sjoemelpraktijken lopen nog volop. De Europese Commissie heeft onderzoek lopen naar de Duitse autoproducenten Volkswagen, dochters Audi en Porsche, BMW en Daimler wegens het mogelijke overtreden van kartelwetten. Over het gebruik van Ad Blue en de grootte van de tanks in de wagens voor deze vloeistof zouden afspraken zijn gemaakt. De Duitse producenten hebben volgens de aantijgingen samengespannen om uit kostenoverwegingen te kiezen voor kleine tanks. Mogelijk is daarnaast software gebruikt om het verbruik van Ad Blue te verminderen.

fd.nl/ondernemen/1316658/vw-ontkent-n...
voda
0
Volkswagen Rolls Out Wallbox

Volkswagen wants to make e-mobility attractive and affordable for as many people as possible. The brand is therefore rolling out a range of wallboxes to coincide with the start of the new ID.3: Going forward, customers will be able to charge their electric vehicles quickly and conveniently at home thanks to the ID. Charger. It offers a charging capacity of up to 11 kW and charges almost five times faster than a normal domestic power socket. This means an ID.3 with a 58 kWh battery can be fully charged in about 6 hours. With a launch price starting at EUR 399, the ID. Charger offers outstanding value for money. Volkswagen estimates that about half of all charging operations for electric vehicles will take place at home.

Volkswagen will be rolling out three versions of the ID. Charger, the main difference being the digital functions they offer. All three versions can be ordered on the Internet or at Volkswagen dealers from the end of November. Before they purchase, customers can check free of charge online whether installing the ID. Charger will be straightforward for them. Volkswagen can also arrange installation and commissioning of the wallbox by an expert.

The basic version priced at EUR 399 offers a high-quality and attractively-priced charging solution. The simple operation, fixed Type 2 cable and a charging capacity of up to 11 kW make home charging very convenient. The modern design fits perfectly with the new ID.3. In addition, the compact and robust wallbox also features integrated DC fault current protection for maximum safety along with simple, cost-efficient installation.

Source : STRATEGIC RESEARCH INSTITUTE
voda
0
Duitse openbaar aanklagers dagen CEO Volkswagen

FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
Volkswagen AG
154,85 -4,35 -2,73 % Frankfurter Wertpapierbörse (Xetra)
Volkswagen AG
154,60 -4,20 -2,64 % Euronext Brussel

(ABM FN-Dow Jones) De Duitse openbaar aanklagers hebben onder andere de zittende CEO van Volkswagen voor de rechter gedaagd op beschuldiging van misleiding van de markt inzake de uitstoot van uitlaatgassen.

CEO Herbert Diess, oud-CEO Martin Winterkorn en de voorzitter van de raad van commissarissen Hans Dieter Pötsch zijn daarmee in staat van beschuldiging gesteld.

Zij worden er van verdacht de kapitaalmarkten opzettelijk te laat te hebben ingelicht over miljardenbetalingen die uiteindelijk leidden tot de dieselaffaire. Dit bleek dinsdag uit de aanklacht van de openbaar aanklager van Braunschweig.

De Duitse autobouwer gaf in 2015 toe dat het wereldwijd circa 11 miljoen dieselvoertuigen van software had voorzien waarmee emissiemetingen konden worden beïnvloed. Dit gegeven zorgde destijds voor een koersval van het aandeel Volkswagen.

Volkswagen reageerde dinsdag in reactie afwijzend op de beschuldigingen en stelde dat het aan alle informatieverplichtingen voldaan.

Bestuurslid Hiltrud Dorothea Werner gaf dinsdag aan dat, mocht zich een rechtszaak aandienen, Volkswagen er het volste vertrouwen in heeft dat de beschuldigingen ongegrond worden verklaard.

Een woordvoerder van de onderneming gaf dinsdag aan dat het bedrijf met zijn bestuur onmiddellijk in beraad gaat over de voortgang na deze beschuldigingen.

De koers van het aandeel Volkswagen noteerde dinsdag 2,5 procent lager.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

© Copyright 2019 Dow Jones & Company, Inc All rights reserved.
voda
0
Topman VW aangeklaagd om marktmanipulatie

Gepubliceerd op 24 sep 2019 om 12:30 | Views: 365

BRAUNSCHWEIG (AFN/BLOOMBERG) - Ook de huidige topman van Volkswagen heeft een aanklacht aan zijn broek in het dieselschandaal. De Duitse justitie heeft Herbert Diess samen met huidig president-commissaris Hans Dieter Pötsch en voormalig topman Martin Winterkorn aangeklaagd vanwege het opzettelijk te laat informeren van beleggers over de financiële gevolgen van de affaire rond sjoemelsoftware.

Volkswagen moest in september 2015 toegeven dat het bedrijf met behulp van illegale software vals had gespeeld bij emissietesten. Daardoor leken miljoenen dieselauto's schoner dan ze waren. Het schandaal heeft het autoconcern, waar ook merken als Audi en Skoda onder vallen, inmiddels al vele miljarden aan boetes en schadevergoedingen gekost.

Autoriteiten in Duitsland bijten zich al een tijd vast in de zaak. Tegen Winterkorn werd eerder al om een andere reden een aanklacht ingediend. Dat huidige hoge bazen als Diess en Pötsch nu ook achterna gezeten worden door openbare aanklagers is een tegenslag voor Volkswagen. Diess was voor hij aantrad als topman chef van het merk Volkswagen. Pötsch werkt in verschillende rollen al jaren voor de Duitse autobouwer.

Op de financiële markten werd geschrokken gereageerd. Het aandeel Volkswagen ging op de beurs in Frankfurt dinsdag tussentijds meer dan 2 procent onderuit.
voda
0
Miljardeninvestering Volkswagen in batterijenfabriek

Volkswagen is in het Duitse Salzgitter begonnen met de productie van eigen accucellen voor elektrische auto’s. Het gaat nog om een productielijn die op proef draait, maar het moet uiteindelijk leiden tot een nieuwe, grote batterijenfabriek.

Autoredactie/Tweakers 23-09-19, 16:52 Laatste update: 24-09-19, 08:50

Volgens Frank Blome, de directeur van Volkswagen-onderdeel Center of Excellence for Battery Cells, is deze testproductielijn een belangrijke stap op weg naar een gigafactory in Salzgitter. Deze fabriek valt onder een joint venture die de Duitse autofabrikant heeft gevormd met de Zweedse accuproducent Northvolt, een start-up van voormalig Tesla-manager Peter Carlsson. De bouw van deze 16GWh-fabriek in Salzgitter moet volgend jaar van start gaan, waarbij de productie eind 2023 of begin 2024 moet zijn opgestart. Begin volgend jaar moet er ook een pilot van start gaan die zich richt op het recyclen van accu’s.

Lees ook
Dieselkoning Bosch denkt dat waterstof de toekomst is
PREMIUM

In Salzgitter wordt de ontwikkeling, het testen en de pilotproductie samengebracht, waarbij het gaat om lithium-ionaccu’s. Daarvoor zijn 300 medewerkers bij Volkswagen in dienst, wat gaandeweg zal worden aangevuld met 700 nieuwe medewerkers voor de joint venture. Volkswagen steekt 900 miljoen euro in de accuactiviteiten die het gezamenlijk met Northvolt uitvoert en investeert ook 100 miljoen euro in het vergroten van productiekennis en de accuontwikkeling.

Eerder werd er in Duitse media gespeculeerd dat Volkswagens huidige Aziatische leveranciers van accucellen de contracten met de Duitse fabrikant zouden annuleren als Volkswagen een miljard euro zou investeren in een eigen accuproductiefaciliteit in Salzgitter. Thomas Ulbrich, een topman van de autofabrikant, ontkende dat echter. Hij gaf aan dat op basis van getekende contracten met Aziatische leveranciers er tot 2023 in ieder geval genoeg accucellen beschikbaar zijn; wat de situatie daarna is, is nog onzeker. Dat zal mede een rol hebben gespeeld in Volkswagens besluit om ook in te zetten op een eigen productiecapaciteit.

www.ad.nl/auto/miljardeninvestering-v...
voda
0
Audi to Reduce CO2 Emissions by 30% over The Vehicle Lifecycle by 2025

Audi and the Volkswagen Group are among the first automobile manufacturers to commit to the Paris Climate Agreement. The company has set itself the ambitious goal of successively reducing vehicle-specific CO2 emissions by 30% by 2025 compared with reference year 2015 and over the entire product lifecycle. In the long term, Audi is pursuing the vision of CO2-neutral mobility and aims to be climate-neutral throughout the company on balance by 2050.

Audi is focusing on the electric car, which has the best carbon footprint of all drive systems in the largest markets over its entire service life. The starting signal for the electric initiative was given by the Audi e-tron, which has been available at dealerships since March. Before the end of this year, the brand with the four rings will also present the Audi e-tron Sportback, another derivative of the series. This will be followed by the series-produced versions of the emotive sports car Audi e-tron GT concept, to be produced by Audi Sport GmbH, and the compact SUV Audi Q4 e-tron concept, which was presented at the Geneva Motor Show. Audi plans to offer 30 electrified models by 2025, 20 of which will be purely electric. The proportion of electrified vehicles will then amount to 40 percent of total unit sales. The brand is also continuing to develop conventional engines with a focus on universal mild hybridization and the 48-volt electrical system. Plug-in hybrids are also an essential element of the electrification initiative. This year, Audi will launch four more PHEV models, starting with the Audi Q5 55 TFSI e quattro, which has been available since summer. (Combined fuel consumption in l/100 km: 2.4 – 2.1; electric power consumption in kWh/100 km: 19.1 – 17.5; Combined CO2 emissions in g/km: 53 – 46.)

Audi CEO Mr Bram Schot said that “We are committed to the Paris climate targets and will make our contribution to limiting the global temperature rise to less than 2 degrees. We want to become a leading CO2-neutral premium supplier. This clearly includes responsibility for our products throughout their lifecycles.” In order to achieve its self-imposed 2025 milestone, Audi has defined measures along the entire value chain that will gradually become fully effective.

Source : STRATEGIC RESEARCH INSTITUTE
voda
0
Volkswagen blijft achter aangeklaagde topman staan

Ook de huidige topman van Volkswagen heeft een aanklacht aan zijn broek in het dieselschandaal, ditmaal vanwege marktmanipulatie.

Erik Kouwenhoven 25-09-19, 20:00

De Duitse justitie heeft Herbert Diess samen met huidig president-commissaris Hans Dieter Pötsch en voormalig topman Martin Winterkorn aangeklaagd vanwege het opzettelijk te laat informeren van beleggers over de financiële gevolgen van de affaire rond sjoemelsoftware.

Lees ook
Slechts een op vier sjoemeldiesels gerepareerd: ‘Onaanvaardbaar’

Het uitvoerend comité van de Raad van Toezicht ontkent de aantijgingen en zegt dat er rond dieselgate geen sprake is geweest van manipulatie van de aandelenkoers. Het comité stelt dan ook met nadruk dat de samenwerking met Pötsch en Diess zal worden voortgezet. De volledige Raad van Toezicht kwam vandaag in een buitengewone vergadering bijeen om de situatie te bespreken.

In de Duitse pers is men er desondanks niet zeker van dat de positie van beide topmannen houdbaar is. Volgens de Duitse krant Die Welt blijven beide mannen een belasting voor het concern door hun ‘besmette’ Dieselgate-verleden. Het zou zich volgens analisten steeds meer gaan wreken dat Volkswagen destijds niet direct schoon schip heeft gemaakt, zoals andere fabrikanten wel hebben gedaan.

Niet alleen Volkswagen zit nog steeds met de nasleep, ook voor Mercedes-Benz kreeg de dieselaffaire nog een staartje. Moederbedrijf Daimler zou eerst een boete van 3,75 miljard euro moeten betalen, maar uiteindelijk werd het bedrag teruggebracht tot 870 miljoen euro. Daimler heeft toegezegd te willen betalen en gaat dus niet in hoger beroep.

www.ad.nl/auto/volkswagen-blijft-acht...
voda
0
Volkswagen Group Research Becomes Volkswagen Group Innovation

Volkswagen Group Research has been an incubator for innovative vehicle and mobility solutions for 50 years now. It has been consistently restructured and positioned to further enhance its technological leadership. An international, comprehensive research approach lies at the core of what is now Volkswagen Group Innovation with shared responsibilities at new Innovation Centers. The future-oriented alignment within the innovation fields of artificial intelligence, augmented reality, solid-state energy systems and autonomous driving drives this turnaround as a transformation initiative within the context of Volkswagen’s TOGETHER 2025+ strategy.

Dr Axel Heinrich, Head of Volkswagen Group Innovation, explains that “The future of mobility is in our hands because research creates expertise and expertise creates innovation. In an effort to maintain this lead or even enhance it Volkswagen Group Research is fundamentally realigning its international operations. He goes on to say that, “With the comprehensive realignment as Volkswagen Group Innovation with our Centers in Europe, Asia and the US we are adapting and bundling our innovation activities within the company. This enhances our traditional research focus and means we can identify global as well as regional key technologies and disruptions more easily and anticipate the demands of today’s and tomorrow’s customers even faster.”

All research and innovation activities at the Centers in California, Europe and Asia are bundled under the umbrella of Volkswagen Group Innovation. This creates synergies that provide Volkswagen Group with valuable findings relating to its development towards being a pioneering mobility provider. This international alignment is an important strategic step to also further strengthen our leading role as part of the electric mobility campaign.

Source : STRATEGIC RESEARCH INSTITUTE
voda
0
'Grote sjoemelzaak Volkswagen voor de rechter'

Gepubliceerd op 30 sep 2019 om 07:36 | Views: 363

BERLIJN (AFN/RTR) - Volkswagen maakt zich op voor de grootste juridische claim in zijn soort in de Duitse geschiedenis. Dat zou een nieuw hoofdstuk zijn in de affaire met sjoemeldiesels, die de onderneming al meer dan 30 miljard dollar heeft gekost, aldus zakenkrant Financial Times.

Meer dan 400.000 Duitse autobezitters hebben zich aangemeld in een collectieve zaak, die volgens kenners vier jaar zou kunnen duren. Het definitieve aantal wordt maandag, na de eerste mondelinge zitting in de zaak, duidelijk.

De mogelijkheid tot een collectieve zaak werd in Duitsland in de nasleep van 'Dieselgate' geïntroduceerd, om de druk op het juridische systeem te verminderen. In de nasleep van de onthullingen van wangedrag bij Volkswagen in 2015 overspoelden tienduizenden consumenten namelijk de meer dan honderd regionale rechtbanken in het land met individuele claims.
voda
0
Mr Achim Heinfling Takes Over As New Plant Manager at AUDI AG in Ingolstadt

Mr Achim Heinfling currently Chairman of the Board of Management of AUDI HUNGARIA Zrt will become the new Plant Manager at the headquarters of AUDI AG in Ingolstadt. Heinfling succeeds current Plant Manager Albert Mayer on October 1, 2019. 56-year-old Achim Heinfling is a trained mechanical engineer and started his career with the brand with the four rings in 1990. Since then he has held a number of management positions in various areas, including Chassis Production, Planning and Engine Production. In the 1990s, the graduate engineer supported development of the new Audi location in Gyor, Hungary, where he served as Managing Director for Engine Production. He became Chairman of the Board of Management of AUDI HUNGARIA Zrt in October 2017. Achim Heinfling is very familiar with the Ingolstadt location: He was Head of Engine and Chassis Planning for three years, with the Group’s international locations were among his responsibilities.

Achim Heinfling’s successor as Chairman of the Board of Management at the Audi location in Gyor will be Alfons Dintner, former Chairman of the Board of Management of AUDI MÉXICO SA de CV and former Head of the Pre-Series Center of AUDI AG in Ingolstadt.

Source : STRATEGIC RESEARCH INSTITUTE
Bijlage:
voda
0
Volkswagen Productivity increasing with new production strategy TRANSFORM.TOGETHER

The Volkswagen brand is well on its way to achieving its own goals for more cost-effective vehicle production. Following the launch of the new production strategy TRANSFORM.TOGETHER last year, initial successes are now emerging. Board member for production and logistics Andreas Tostmann commented on the interim review with 500 leading managers at an international conference: “The figures demonstrate that our strategy is working. In 2019, our productivity will have improved by more than 6 percent. And for the first time since 2013, we lowered the costs per vehicle in production. The workforce did an extraordinary great job here and I thank them very much for their achievements. We have demonstrated team spirit, and with our new models we managed strong and smooth starts of production. With great competence, our colleagues consistently contribute to increasing production efficiency and productivity. We will continue along our chosen path. Especially in a time of global economic uncertainties, we are well advised to make ourselves crisis-proof. To do what is in our hands so we are prepared for what is not in our hands.”

In total, the production facility costs of the Volkswagen brand amount to around 10 billion euros. Between 2019 to 2023, production is contributing two billion euros to the financial result by reducing personnel costs, procurement incidentals and overhead. In 2019, around 500 million euros will be contributed.

The company is striving to increase productivity across all sites by 30% by 2025. Of particular importance to Volkswagen is to bring production facilities with very different conditions all over the world to common production standards. A centralized process ensures that ideas and improvements in one location are quickly and bindingly transferred to other plants. At present, 220 such measures are being implemented. These range from the globally standardized automated surface inspection in the paint shop to the reduced complexity of bodywork press tools and modular special containers that can be used independent of the model.

Enforcing common standards, the new digital production platform developed with Amazon Web Services and Siemens will also help standardize the different IT systems of the individual plants. For example, maintenance requirements of production machinery can be uniformly controlled as part of predictive maintenance. Board member for production Dr Tostmann explained that “In a large company like Volkswagen, we have to use economies of scale much more consistently. Improvements must be implemented quickly everywhere, and new systems must be developed only once.”

On top, the production group at Volkswagen has set itself a comprehensive decarbonization goal. As an intermediate step, the CO2 emissions of the plants are to be reduced by 50 percent by 2025 compared to 2015. The figures from 2015 to the first half of 2019 demonstrate that the company is well on track. CO2 emissions per vehicle produced were reduced by 22%.

Source : STRATEGIC RESEARCH INSTITUTE
voda
0
Volkswagen Mille Miglia Green New Long Distance racing for E vehicles

The Mille Miglia is without doubt one of the most legendary classic car rallies worldwide. The “Mille Miglia Green” is a completely new event that borrows the original idea of long-distance racing but only electric and hybrid vehicles are permitted to compete. The first edition of the competition starts from 27–29 September. Just like the traditional event for classic models, it starts in Brescia – and the new e-up! with increased range will be taking part, as well as two electrified e-Beetles.

Mobility and sustainability are at the heart of the “Mille Miglia Green”. On the daily stages, each a maximum of 180 kilometres, the electric vehicles will prove their full capacity including over some areas of demanding terrain. Volkswagen is sending the new e-up! to race the “Mille Miglia Green”. It was only presented to the public around a week ago, at the International Motor Show in Frankfurt. Its new battery system (now with 32.3 kWh, usable net capacity) extends this vehicle’s range to 260 kilometres. The consumption of the 61 kW / 83 PS e-up! is 12.7 kWh/100 km, meaning that this almost-silent city specialist is tailored to virtually any urban daily distance. Battery charging times are also short: it takes just 60 minutes to charge the battery to 80% of its capacity using DC charging at 40 kW.

Cars are approved in several categories for the Mille Miglia Green: Pure electric vehicles (fuel cell electric vehicles and EV/BEV), hybrids (PHEV, full/mild hybrid etc) and classic cars built up to 1990, either electric or retrofitted with an electric drive system. The two e-Beetles electrified Volkswagen classics will be taking part in the competition, and could become a crowd favourite in Italy. Just like the new e-up!, the e-Beetle also has an electric drivetrain with a single-speed gearbox and a battery system based on the new e-up! The higher output and increased weight that result from electrification requirements necessitate adaptation and reinforcement of the chassis and running gear. Despite a new total weight of 1,280 kg, the electrified Beetle accelerates to 80 km/h in a good eight seconds. This vehicle is capable of 150 km/h top speed.

Participants need to be ready to face around 250 kilometres across the three days of the “Mille Miglia Green”, with the first stage starting in Brescia on Friday evening, before the tour continues in the direction of Milan on Saturday. The route passes a few impressive locations along the road between Brescia and the capital city of Lombardy. On Sunday, the third and final stage takes participants toward Lainate.

Source : STRATEGIC RESEARCH INSTITUTE
voda
0
Porsche Engineers Presents Precision Measuring Technology for High-Power Charging

Direct current charging stations can charge an electric car in mere minutes. As, however, no meters existed until recently that conformed to calibration laws, Porsche Engineering filled this gap. If you like sporty driving, you dislike long charging stops. That’s why charging the Porsche Taycan for 100 kilometers of NEDC range should take no more than about four minutes. Naturally, when you buy an electric vehicle, you expect infrastructure for high-power charging to exist. The charging stations for electric vehicles publicly available in Germany today mostly supply alternating current with only a relatively low charging output. They take several hours to fully charge a vehicle battery. Direct-current charging stations, with output rates of up to 350 kilowatts, are much faster, earning them the moniker of “high-power chargers.” Charging a sports car like the Taycan for the next 100 kilometers at one of these will really take only a few minutes.

Add to the above that, up until now, no measuring technology existed that conformed to calibration laws. There was no legally approved way to meter the electricity consumed during charging. Compliant metering requires conformity assessment and approval by the PTB, Germany’s national metrology institute. The PTB inspects technology systems to judge whether they comply with the various German measurement and calibration laws. Because certified DC high-power chargers did not exist, and their availability at the launch of the Taycan was uncertain, the specialists at Porsche Engineering went and developed them themselves: Their Porsche DC Energy Meter is a certified meter for DC charging systems with a capacity of up to 350 kilowatts. It establishes the grounds for building a high-power charging infrastructure in time for the Taycan’s launch.

Lead engineer Alexander Schneider-Schaper, who is in charge of the project said that “We faced quite a challenge—we needed to design a system without actually knowing the precise requirements it needs to meet.”

As late as last fall, there was still only one thing that was definite: Every customer was entitled by law to know precisely how much energy they had acquired and when. This meant that the engineers were forced to start work on the DC Energy Meter while several questions remained as yet unanswered. When work began, the DKE, the German committee on electrical engineering and information technology a body called into being by the German national standards institute DIN and the electrical engineering association VDE was still drafting proposals. The proposed directives then still needed to be submitted to another investigative committee (the REA) for assessment and finally forwarded to the national calibration office.

Source : STRATEGIC RESEARCH INSTITUTE
Bijlage:
voda
0
VW-dochter komt met elektrische stadsbus

Gepubliceerd op 2 okt 2019 om 11:36 | Views: 567

MÜNCHEN (AFN/DPA) - Volkswagen-dochter Traton wil volgend jaar een eerste serie elektrische stadsbussen in de markt zetten. Daarmee mengt Traton zich nadrukkelijker in de sector waarin ook het Nederlandse VDL Groep actief is.

Volgens Traton zou in de komende tien tot vijftien jaar al een derde van alle voertuigen van de onderneming mogelijk uitgerust kunnen worden met een "alternatief aandrijvingssysteem", waarvan het leeuwendeel elektrisch. In de periode tot en met 2025 wil Traton miljarden investeren in onderzoek en ontwikkeling van elektrisch rijden.

Dat de vraag naar elektrische bussen en trucks wat achterblijft komt volgens Traton mede door de gebrekkige laadinfrastructuur, waarvoor volgens de onderneming een Europees masterplan zou moeten worden uitgerold. Daarnaast zijn aanschafkosten voor elektrische voertuigen momenteel nog altijd hoog. Op de middellange termijn voorziet Traton qua kosten hier verbeteringen ten opzicht van dieselvoertuigen.
voda
0
Volkswagen Caminhoes e Onibus Update on Manufacturing Electric Trucks in Brazil

Volkswagen Caminhoes e Onibus is speeding up the introduction of electric trucks to Brazil: as well as configuring new models using the exclusive new solution, the company has just announced the formation of a pioneering e-Consortium at its Resende development and production complex. This is the first time in the world that a vehicle manufacturer has established a complete support structure for its electric trucks, from manufacturing the vehicles to setting up the charging infrastructure and managing the life cycle of the battery pack, leveraging the commitment of the company’s fully integrated supply chain. With this new concept, the e-Consortium will facilitate access to electric technology in the commercial vehicle sector.

The company continually improves the technology used in its vehicles. To achieve this, VWCO has developed a patented engineering solution for its electric vehicles underpinned by a flexible architecture which supports the rapid integration into the vehicle of components sourced from the TRATON GROUP and its alliance partners. This innovative approach demonstrates VWCO`s ability to develop electric vehicles and the company`s commitment to supporting TRATON`s strategy to become a Global Champion in the sector.

It is in this context that the VW e-Delivery range continues to expand, as the company studies the entry-level commercial vehicle segment in addition to the current 11 and 14-ton models. Being shown internationally for the first time, the VW e-Delivery 4-ton model has been developed with the same flexible architecture solution used in the other vehicles in the electric range.

Source : STRATEGIC RESEARCH INSTITUTE
Bijlage:
voda
0
Mr Alfons Dintner Becomes New CEO of Audi Hungaria

Mr Alfons Dintner will take over as Chairman of the Board of Management of Audi Hungaria on October 1. He succeeds Achim Heinfling, who will take over as Plant Manager at the Audi headquarters in Ingolstadt. Alfons Dintner is moving to Gyor from Ingolstadt, where he was responsible for managing the Pre-Series Center of AUDI AG. Mr Alfons Dintner was born in 1963 in Hepberg (Bavaria). Following vocational training as a fitter and graduating from the Munich University of Applied Sciences with a degree in precision engineering, Dintner began his professional career in 1987 with AUDI AG in Ingolstadt. He was put in charge of the Audi TT paint shop in 1998. In 2001, Dintner was given overall responsibility for the paint shop at the Ingolstadt plant. In addition to his work for AUDI AG, Dintner also assumed a variety of planning and consulting duties during this period within the Volkswagen Group, including at SEAT, Volkswagen South Africa, Bentley, Lamborghini and FAW-Volkswagen. He moved to Brussels in 2007. He assumed the dual function of Plant Manager and Spokesman for the Management of Audi Brussels. Dintner and his leadership team were responsible here for the ramp-up of the Audi A1.

He followed the call of Volkswagen de Mexico in 2011 where he was Board Member for Production and Logistics. Dintner and his team handled a number of model start-ups in Puebla. In addition, a second production site was also successfully opened in Mexico under his leadership the engine plant in Silao. In 2014 he became CEO of anaged the Pre-Series Center of AUDI AG.

Source : STRATEGIC RESEARCH INSTITUTE
Bijlage:
2.270 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 108 109 110 111 112 113 114 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

VOLKSWAGEN AG Meer »

Koers 168,800   Verschil +1,34 (+0,80%)
Laag 164,860   Volume 6.568
Hoog 169,900   Gem. Volume 7.822
18-okt-19 19:09
label premium

Volkswagen ziet verkopen toenemen

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium