Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Inloggen

  • Geen account? Registreren

Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

binckbank systeem (weer) niet bereikbaar

50 Posts
Pagina: 1 2 3 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 10 augustus 2009 10:01
    vandaag is het niet mogelijk om in te loggen met de applicatie van de binckbank. het valt me op dat het systeem hier vaker last van heeft of bij hoge loads orders niet meer goed kan uitvoeren.

    wellicht toch weer een idee om alex te gaan gebruiken, gezien ik daar nooit issues mee had in het verleden.

    het is nu 10.00, systeem onbereikbaar, helpdesk onbereikbaar.. Claim indienen op verliezen gemaakt op posities?
  2. Filasoft 23 augustus 2009 14:05
    Ik heb niet de indruk dat Binck onverschillig omgaat met het disfunctioneren van de website. Standaard wordt in die situaties verwezen naar de mogelijkheid om aantoonbare schade te verhalen.
    Ik heb ook geen reden om aan te nemen dat de website van Binck vaker down gaat dan die van andere brokers.

    Philos.


  3. [verwijderd] 16 november 2009 10:45
    Ik krijg nu dit bericht:
    Beste bezoeker,

    Door technische onderhoudswerkzaamheden is onze website niet bereikbaar van vrijdag 13 november 2009 22:15 uur tot zondag 15 november 2009 17:00 uur.

    Bent u nog geen klant en wenst u onze uitgebreide informatiemap vrijblijvend te ontvangen? Stuur dan een e-mail met uw naam en adres naar info@binck.nl onder vermelding van 'informatiemap'. U ontvangt de informatiemap binnen twee werkdagen in uw brievenbus.

    Bent u al klant en heeft u een vraag dan kunt u ons bereiken op werkdagen van 8:00 uur tot 22:00 uur en op zaterdag van 10:00 uur tot 17:00 uur via telefoonnummer 020 606 2666. U kunt ook een e-mail sturen naar klantenservice@binck.nl

    Onze excuses voor het ongemak.

    Vriendelijke groeten,

    BinckBank

    Hallo hallo, bij mij is het maandag 16 nov 10:45 uur!
  4. [verwijderd] 5 januari 2010 09:19
    Gisteren, net voor het sluiten van de beurs, wederom hele website onbereikbaar. Bijna 10 minuten telefonisch in de wacht gestaan, voordat ik uiteindelijk iemand te spreken kreeg, die niets beters wist te melden dan dat er een storing was. Ondertussen ging de beurs dicht. Echt waardeloos. Dit bedrijf is een stervende zwaan. Als zij hun zaakjes niet heel snel op orde krijgen dan loopt het grootste deel van de klanten weg naar de concurentie. Ze blijven reclame maken op de televisie, waarin zij blijven dweepen met hun bekroonde site en hun lage tarieven. In werkelijkheid zijn zij echter op beide punten al lang en breed voorbijgestreefd door de concurentie!
  5. buf 5 januari 2010 09:43
    quote:

    cavia2309 schreef:

    Gisteren, net voor het sluiten van de beurs, wederom hele website onbereikbaar. Bijna 10 minuten telefonisch in de wacht gestaan, voordat ik uiteindelijk iemand te spreken kreeg, die niets beters wist te melden dan dat er een storing was. Ondertussen ging de beurs dicht. Echt waardeloos. Dit bedrijf is een stervende zwaan. Als zij hun zaakjes niet heel snel op orde krijgen dan loopt het grootste deel van de klanten weg naar de concurentie. Ze blijven reclame maken op de televisie, waarin zij blijven dweepen met hun bekroonde site en hun lage tarieven. In werkelijkheid zijn zij echter op beide punten al lang en breed voorbijgestreefd door de concurentie!
    [modbreak IEX: Gelieve elkaar niet persoonlijk aan te vallen]

    Overal is wel eens een storing.
    Ik heb nog nooit storing meegemaakt.
  6. [verwijderd] 5 januari 2010 10:36
    quote:

    buf schreef:

    [quote=cavia2309]
    Gisteren, net voor het sluiten van de beurs, wederom hele website onbereikbaar. Bijna 10 minuten telefonisch in de wacht gestaan, voordat ik uiteindelijk iemand te spreken kreeg, die niets beters wist te melden dan dat er een storing was. Ondertussen ging de beurs dicht. Echt waardeloos. Dit bedrijf is een stervende zwaan. Als zij hun zaakjes niet heel snel op orde krijgen dan loopt het grootste deel van de klanten weg naar de concurentie. Ze blijven reclame maken op de televisie, waarin zij blijven dweepen met hun bekroonde site en hun lage tarieven. In werkelijkheid zijn zij echter op beide punten al lang en breed voorbijgestreefd door de concurentie!
    [/quote]

    [Modbreak IEX: Gelieve elkaar niet persoonlijk aan te vallen.]

    Overal is wel eens een storing.
    Ik heb nog nooit storing meegemaakt.
    Eigenlijk zou ik hier niet eens op moeten reageren, omdat het een persoonlijke aanval op mijn persoontje is. Iets waar dit forum niet voor bedoeld is. Maar goed, voor deze ene keer dan toch. Ik wordt namelijk niet graag voor leugenaar uitgemaakt. Ik begrijp heel goed dat de meeste mensen die hier komen op dit forum waarschijnlijk aandelen Binckbank bezitten en daarom liever niets negatiefs over dat bedrijf vernemen. Maar het is zoals het is. Ik ben een behoorlijk grote, zeer actieve belegger, met o.a. een omvangrijke portefeulle bij Binckbank, waar ik dagelijks mee werk en ik kan jou vertellen dat de vele storingen bij Binkbank mij het afgelopen jaar regelmatig geld gekost hebben. Iets waar Binckbank mij zelfs ten dele voor heeft gecompenseerd. Binckbank heeft het afgelopen jaar zo vaak last van storingen gehad en ik heb daarover zo vaak contact gehad met de directie, dat zij uiteindelijk zelfs hebben aangeboden om mij over te zetten naar een ander handelsplatform, omdat zij zelf aangeven niet in staat te zijn de stabiele werking van hun gewone handelsplatformen te garanderen. Als jij beweert dat jij nooit een storing hebt meegemaakt bij Binckbank dan ben jij daar waarschijnlijk geen klant of jij hebt net die ene dag in 2009 een keertje ingelogd dat alles werkte zoals het zou moeten!!!!!!! Er zijn namelijk vrijwel dagelijks storingen bij Binckbank. Van kleine storingen, zoals koersen die niet helemaal blijken te kloppen, tot hele grote, zoals gisterenmiddag, waarbij zij compleet onbereikbaar zijn.
    Nogmaals ik begrijp dat als je een belang in een bedrijf hebt het niet leuk is om er iets negatiefs over te lezen, maar met een persoonlijke aanval proberen anderen daarom de mond te snoeren gaat te ver. Daar is dit forum niet voor bedoeld!!!!
  7. buf 5 januari 2010 11:20
    quote:

    cavia2309 schreef:

    [quote=buf]
    [quote=cavia2309]
    Gisteren, net voor het sluiten van de beurs, wederom hele website onbereikbaar. Bijna 10 minuten telefonisch in de wacht gestaan, voordat ik uiteindelijk iemand te spreken kreeg, die niets beters wist te melden dan dat er een storing was. Ondertussen ging de beurs dicht. Echt waardeloos. Dit bedrijf is een stervende zwaan. Als zij hun zaakjes niet heel snel op orde krijgen dan loopt het grootste deel van de klanten weg naar de concurentie. Ze blijven reclame maken op de televisie, waarin zij blijven dweepen met hun bekroonde site en hun lage tarieven. In werkelijkheid zijn zij echter op beide punten al lang en breed voorbijgestreefd door de concurentie!
    [/quote]

    [Modbreak IEX: Gelieve elkaar niet persoonlijk aan te vallen]

    Overal is wel eens een storing.
    Ik heb nog nooit storing meegemaakt.
    [/quote]

    Eigenlijk zou ik hier niet eens op moeten reageren, omdat het een persoonlijke aanval op mijn persoontje is. Iets waar dit forum niet voor bedoeld is. Maar goed, voor deze ene keer dan toch. Ik wordt namelijk niet graag voor leugenaar uitgemaakt. Ik begrijp heel goed dat de meeste mensen die hier komen op dit forum waarschijnlijk aandelen Binckbank bezitten en daarom liever niets negatiefs over dat bedrijf vernemen. Maar het is zoals het is. Ik ben een behoorlijk grote, zeer actieve belegger, met o.a. een omvangrijke portefeulle bij Binckbank, waar ik dagelijks mee werk en ik kan jou vertellen dat de vele storingen bij Binkbank mij het afgelopen jaar regelmatig geld gekost hebben. Iets waar Binckbank mij zelfs ten dele voor heeft gecompenseerd. Binckbank heeft het afgelopen jaar zo vaak last van storingen gehad en ik heb daarover zo vaak contact gehad met de directie, dat zij uiteindelijk zelfs hebben aangeboden om mij over te zetten naar een ander handelsplatform, omdat zij zelf aangeven niet in staat te zijn de stabiele werking van hun gewone handelsplatformen te garanderen. Als jij beweert dat jij nooit een storing hebt meegemaakt bij Binckbank dan ben jij daar waarschijnlijk geen klant of jij hebt net die ene dag in 2009 een keertje ingelogd dat alles werkte zoals het zou moeten!!!!!!! Er zijn namelijk vrijwel dagelijks storingen bij Binckbank. Van kleine storingen, zoals koersen die niet helemaal blijken te kloppen, tot hele grote, zoals gisterenmiddag, waarbij zij compleet onbereikbaar zijn.
    Nogmaals ik begrijp dat als je een belang in een bedrijf hebt het niet leuk is om er iets negatiefs over te lezen, maar met een persoonlijke aanval proberen anderen daarom de mond te snoeren gaat te ver. Daar is dit forum niet voor bedoeld!!!!
    Ik zit dagelijks wel even op de alex-site en maak zelden storing mee.
    Ik weet wel dat de alex-site een andere is dan de Binck-site, maar sinds de overname 2 jaar geleden valt ook de alex-site onder de verantwoordelijkheid van Binckbank.
    Traders zoals jij zitten de gehele dag voor zo,n site en ja, dan maak je natuurlijk wel eens een storing mee.
    Maar zoals ik al eerder heb aangegeven, zal dat overal wel eens voorkomen en bij Binckbank momenteel misschien even wat meer door de forse toename van klanten, die er nog steeds plaats vindt.
    Dat is dus het tegenovergestelde van het weglopen van klanten, zoals jij beweert.
    Overigens diegenen die over storingen zeuren, zijn bijna altijd dezelfden.
    Het zijn over het algemeen verslaafde traders, die de gehele dag voor de site hangen en op de lange duur allemaal geld verliezen.
    Dat heeft de universiteit van Maastricht enkele jaren geleden in een onderzoek keihard aangetoond.
    Daarom mogen die mensen eigenlijk wel heel erg blij zijn als er een storing optreedt.
    Want door niet te kunnen traden winnen ze meer dan ze verliezen.

  8. france 5 januari 2010 16:06
    ha ha ha,

    Mooi verhaal en waarheid als een koe van Buf, op lange termijn is globaal iedere trader een verliezer,

    met die wetenschap zou menigeen zijn voordeel kunnen doen.

    En Cavia, Buf maakt zonder die het weet nog meer antireclame voor Binck dan jij, want Binck verdient
    bakken met geld aan die gasten die de hele dag lopen te kopen en te verkopen, o nee shit, toch kopen, hoe kan dat nou, verkopen, nee kopen, nou ja morgen weer een dag.

    Binck had net als elke andere bank last van uitval,alleen de laatste paar maanden stond Binck bovenaan wat storingen betreft.

    Daar hebben we als belegger/trader or whatever een veiligere Bincksite voor teruggekregen, achteraf zou ik daar dan blij mee zijn zou ik zeggen, en het is klasse van Binck dat men de geleden schade vergoedt heeft Cavia, kom daar maar eens om bij een andere bank.

    Als Buf nu eens keurig zijn verontschuldigingen aan Cavia aanbiedt nav dat lulnekgebeuren dan is iedereen toch weer blij?

    Ik vind ondanks de storingen uit het nabije verleden het aandeel Binck ondergewaardeerd.
    Er is veel groeipotentieel en mogelijkheid tot kostenbesparing,kom daar maar eens voor bij een andere bank, die zijn gewoon zielig.

    ( ivm met verhuizing van 2 panden naar 1).

    mvg, het is maar een mening.

    succes.
  9. [verwijderd] 5 januari 2010 16:51
    Hee france,

    Leuke inhoudelijke reactie.
    Ben het met jou eens dat het Binck siert dat zij de geleden schade (gedeeltelijk) vergoeden. Overall mag ik echt niet klagen over mijn resultaten van de afgelopen twee jaar. Daar gaat het bij mij niet om. Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat andere traders presteren. Dat er een hoop mensen, niet gehinderd door enige kennis van zaken, proberen te traden op de beurzen en daardoor nat gaan, kan ik mij levendig voorstellen. (Onze winsten moeten tenslotte ergens vandaan komen hahaha.) Maar persoonlijk kan ik mij niet vinden in de generalisatie dat iedere trader per definietie geld veliest op de beurzen. Ik ben na vele jaren in het vak, vlak voor het uitbreken van de credietcrisis, voor mijzelf begonnen. Het meeste geld heb ik verdiend door te anticiperen op de snelle daling van de beurzen, die vlak daarna volgde. Maar ook in die tijd werd ik vaak hevig persoonlijk aangevallen, door mensen die niet konden accepteren dat fondsen niet altijd alleen maar omhoog gaan. Ik herinner mij bijvoorbeeld nog, dat ik ooit een stukje schreef op het forum van Fortis, waarin ik stelde dat dit bedrijf zich zou verslikken in de overname van ABN/Amro enz. Je wil niet weten wat ik toen allemaal over mij heen heb gekregen van die mensen daar op dat forum. Hoe durfde ik het om zo'n mooi bedrijf kapot te schrijven, werd mij verweten. Uiteindelijk deed ik er maar het zwijgen toe. (Het feit dat mijn gekochte putjes Fortis vlak daarna 4 keer over de kop gingen maakte immers veel goed hahaha.) Als klant van Binck uitte ik hier een beetje mijn telleurstelling in hun service van de laatste tijd. Ik ben persoonlijk niet van mening dat Binckbank helemaal kapot gaat, zoals destijds Fortis. Ik ben wel van mening dat de rek er voorlopig uit is. Als zij hun zaakjes niet snel op orde krijgen gaan ze goede klanten verliezen, dat kan niet anders.
    Wat jij vertelt over die nieuwe site, dat klopt. Het is eigenlijk een site van Alex, die zij een beetje hebben aangepast en nu, onder de naam protrader, aanbieden aan Binck klanten die klagen over de vele storingen. Ook ik heb die site geprobeerd. Ik vond hem niet prettig werken en mistte essentieële informatie, die ik op de Bincksite wel had. Ik ben persoonlijk van mening dat Binck beter haar geld kan investeren in haar eigen website, dan haar klanten proberen iets aan te smeren dat in het gebruik soms als minder prettig wordt ervaren. Als je de hele dag handeld, is gebruiksgemak echt ongelooflijk belangrijk.
    Wat mij betreft is er, kwa gebruiksgemak, niets vergelijkbaar met de gewone Trader applicatie van Binckbank. Dit is de enige reden waarom ik nog niet ben overgestapt naar één van haar goedkopere concurenten. Maarja, als bij Binckbank voortdurend storingen blijven optreden, dan houdt het voor mij als klant daar op een gegeven moment natuurlijk wel een keer op. Ik weiger om over te stappen naar die protrader site, omdat als ik via zo'n soort site zou willen handelen ik net zo goed kan overstappen naar een goedkopere concurrent. Ik betaal willens en wetens teveel voor mijn transacties bij Binckbank (en daarbovenop ook nog bewaarloon, dat vele concurenten allang niet meer in rekening brengen) omdat ik de site van Binckbank erg prettig in het gebruik vindt. Daar heb ik best een paar extra centen voor over. Maar dan moeten zij wel de service bieden waar ik als klant voor betaal, anders ben ik weg. (Ik ben geen charitative instelling.) En ik weet dat ik niet de enige klant van Binck ben die er zo over denkt. We zullen wel zien welke weg Binckbank gaat inslaan de komende maanden. Hopelijk nemen ze de kritiek van hun klanten serieus en gaan ze eindelijk is investeren in hun IT, die volgens mij behoorlijk uit de pas is gaan lopen met de groei van hun klantenbestand. Het heeft tenslotte weinig zin om steeds met dure tv recalames nieuwe klanten binnen te halen, terwijl ondertussen de bestaande teleurgesteld weglopen.
  10. france 6 januari 2010 14:48
    hoi cavia2309.

    Ik beleg al meer dan 35 jaar, de lol is er wel vanaf zo langzamerhand, zeker na de komst van de computer, natuurlijk een onmisbare tool voor de trader, is het meer gooi en smijtwerk met een enorme volatiliteit tot gevolg.

    Ik ben nog uit de tijd dat men respect had voor de lange termijnbelegger en er tegenop keek.
    Heren die klaar waren met werken, pak aan, van aanzien wonende in kasten van huizen achteroverleunend en genietend van langzaam maar zeker stijgende koersen en hun woning werd er ook niet goedkoper op. hartstikke goed allemaal.

    Toen kwam het jaar 2000, de computer deed steeds meer zijn intrede, en de beurs werd 1 grote kermis
    goed voor degene die wil traden, vandaag kopen en liefst morgen er alweer vanaf zijn,

    Goldman en Sachs en dat soort jongens zijn er een ster in maar die dicteren dan ook de markt.
    Ik heb het kort geprobeerd dat traden met maar een bescheiden deel van mijn vermogen, maar het is niet aan mij besteed.

    Ik dacht, als die gasten bij bv. handelshuis van der Moolen het al zo goed doen dat de tent op de klippen loopt hoef ik me geen illussies te maken omtrent toekomstige winsten uit mijn gepruts.

    Dus stoppen luidde het advies van mezelf, ook vanwege de zinloosheid en de verveling na zoveel jaar.

    piepklein doe ik nog wel eens wat, omdat het je toch niet voor 100% loslaat.

    Heel veel succes met dealen/traden Cavia voor mij is het rien ne va plus.

    goeie hemel wat een sneeuw opeens.
  11. [verwijderd] 6 januari 2010 18:36
    Hoi france,

    Bedankt voor jouw openhartige verhaal.

    Ik begrijp jouw gevoel heel goed. Ik zit namelijk zelf ook al sinds 1987 in de effectenbranche en heb dus ook de tijd nog meegemaakt dat het er allemaal een stuk gemoedelijker aan toe ging in deze branche. Ik ben destijds begonnen als beleggingsadviseur bij een financieel adviesbureau en kwam vervolgens al snel bij een effectenkantoor terecht. Eerst als adviseur op kantoor. Daarna als handelaar op de effectenbeurs en uiteindelijk als Floorbroker op de europese optiebeurs. Dat was een hele leuke tijd. Er waren toen natuurlijk ook momenten dat het heel druk was. Bijvoorbeeld als er net een cijfer was uitgekomen. Die hectiek liet men dan meestal op de televisie zien als het over de beurs ging. In de praktijk hadden wij het meestal niet zo druk. Ik heb op de optiebeurs, tijdens de rustige periodes, waarin wij weinig te doen hadden, zelfs leren schaken van een collega die aan wedstrijdschaken deed. De meeste tijd waren wij daar bezig met informatie verzamelen. Fundamentele analyse was in die tijd enorm belangrijk. Door gewoon met de andere traders een praatje te maken kwam je meestal veel aan de weet. Iedereen wist wel iets over een specifiek fonds waarmee jij je voordeel kon doen. Ook opletten wat andere handelaren deden leverde vaak hele nuttige informatie op. Als ze bijvoorbeeld van één bepaalde bank groot calls stonden aan te lappen in een fonds dat de volgende dag met cijfers zou komen dan wist je gewoon al dat die cijfers tegen zouden gaan vallen. Een collega van mij was helemaal gek van technische analyse, iets waar veel handelaren in die tijd hun neus voor ophaalden. Self fulfilling prophecy noemden we dat destijds.
    Tegenwoordig zit iedereen de hele dag achter zijn pc. Daar gebruiken ze allemaal dezelfde analyse programma's, waardoor het bijna een religie geworden lijkt. Naar fundamentele analyse wordt nauwelijks nog gekeken. Teveel moeite voor de meeste moderne handelaren. Flitskapitaal en quotemachines bepalen de koersen. Ja vroeger liep je rond op de optiebeurs en als je goed was in je werk zag je vaak in één oogopslag dat sommige quote's niet klopten. Daar kon je destijds nog je voordeel mee doen. Dat kan nu niet meer, want de quote machines van tegenwoordig maken geen fouten en je krijgt eigenlijk alleen nog maar uitvoering van je orders op het moment dat je dat eigenlijk al niet meer wil.

    In het begin heb ik het daar ook moeilijk mee gehad. Ik kwam erachter dat ik probeerde om super computers te verslaan vanachter mijn bescheiden labtopje. Dat werkt natuurlijk niet. Dus heb ik uiteindelijk in mijn hoofd de schakelaar omgezet. Mezelf weer toegelegd op fundamentele analyse. Het signaleren van toekomstig trends voordat de massa het door heeft en de computermodelen er op zijn aangepast. Daar speel ik bij voorkeur op in met geschreven posities. (Soms, als ik werkelijk overtuigd ben dat iets op korte termijn gaat gebeuren, zoals een tijdje terug bijvoorbeeld met Fortis, dan handel ik met gekochte posities.) Door te schrijven en vervolgens rustig af te wachten of ik gelijk krijg wordt de tijd mijn beste vriend. Ook als er helemaal niets gebeurd loopt het geld gewoon binnen. Alleen als er echt een heftige contraire beweging komt ga ik af en toe nat. Maar per saldo mag ik niet klagen.

    Tja, vind ik het leuk.
    Die vraag heb ik mezelf stiekem al vaak gesteld. Ik vind het een gemakkelijke manier om geld te verdienen en dat blijft natuurlijk altijd leuk. De financiële markten en alles wat daar omheen komt kijken dat is nog steeds mijn allergrootste hobby. De manier waarop er tegenwoordig met elkaar wordt omgegaan in deze branche vind ik koud en kil. De computer zal nooit mijn grootste vriend worden. Ik ga niet 22 keer de verwachte winst betalen voor een bedrijf omdat een programmatje op dat ding een koopsignaal geeft. Ik houd er echter wel rekening mee dat andere handelaren dat wel doen. Ook daar probeer ik dan weer mijn voordeel mee te doen, want vroeg of laat komt zo'n bedrijf dan met cijfers en schrikt iedereen zich ineens een hoedje. Voor mij dan meestal weer kassa omdat ik al lang en breed short zat hahaha.

    Maar zoals het vroeger was zal het nooit meer worden. Dat ben ik met jou eens!

    Groet Marcel
50 Posts
Pagina: 1 2 3 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

Meer »

Koers 0,000   Verschil 0,00 (0,00%)
Laag 0,000   Volume 0
Hoog 0,000   Gem. Volume 0
Premium

KOPEN OF VERKOPEN?

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Ontdek Premium

Gerelateerde Video's

  1. video thumbnail

    Arend Jan Kamp over Binck

    2 februari 2018 16:08 - Vimeo

  2. video thumbnail

    Arend Jan Kamp over financials

    6 december 2017 16:13 - Vimeo

  3. video thumbnail

    Arend Jan Kamp over Binck

    11 oktober 2016 17:22 - Vimeo

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links