Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Inloggen

  • Geen account? Registreren

Wachtwoord vergeten?

elektrische auto, redding van de autobranche?

2.619 Posts
Pagina: «« 1 ... 126 127 128 129 130 131 | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 10 voda 30 november 2021 09:39
    Solid-state batterij van Nissan komt in 2028
    Mattijn Nederend 22 uur geleden

    Nissan Logo Badge© Nissan Nissan Logo Badge

    Als heel Europa aan de elektrische auto moet, dan moet er nog wel het een en ander gebeuren. Want met de huidige nieuwprijzen van EV’s, zullen veel mensen blijven rondrijden in bestaande brandstofauto’s, en dan schieten we nog steeds niets op. Al schijnt het best goed te zijn om wat langer door te rijden met een brandstofauto. Of iedereen moet akkoord gaan met een Dacia Spring. Nissan presenteert vandaag hun vooruitzichten als het gaat om batterijprijzen en de solid-state batterij.

    © Aangeboden door TopGear Nederland
    Wat is een solid-state batterij?
    Zonder je te overladen met technische details, kun je de naam vrij letterlijk nemen. In huidige accucellen zitten vloeibare elektrolyten. Een solid-state batterij gebruikte vaste elektrolyten en elektrodes. Deze batterijen zijn lichter en uiteindelijk moeten ze goedkoper zijn om te maken. Met een goedkopere en lichtere batterij zouden kleine goedkopere autootjes ook mogelijk zijn. Momenteel zijn de solid-state accu’s nog duur om te maken en er zijn wat technische obstakels om te overwinnen.

    De prijs per kWh voor accu’s in elektrische auto’s
    In maart meldde CNBC dat Tesla momenteel ongeveer 142 dollar kwijt is per kWh. Een accu van 90 kWh zou dus ruim 12.700 dollar kosten om te maken, kijkend naar de cellen. Nissan denkt dat de kosten per kWh in 2028 rond de 75 dollar zullen liggen. Dat is ook het jaar dat de eerste auto’s met een solid-state batterij van Nissan moeten verschijnen. Uiteindelijk moet de prijs zelfs zakken naar 65 kWh. Dit zou het punt zijn dat elektrische auto’s net zo duur zijn om te kopen als benzineauto’s. Hopelijk is de laad-infra dan ook helemaal op orde.

    De voordelen van solid-state batterijen
    Niet alleen zijn de batterijen goedkoper, door het afgenomen gewicht zijn er ook minder kWh’s nodig voor dezelfde actieradius. Bovendien zouden de solid-state batterijen slechts een derde van de tijd nodig hebben om vol te laden. In 2024 wil Nissan op z’n vroegst een fabriek in Yokohama laten proefdraaien om de nieuwe batterijen te produceren. Net als met meer nieuwe technologieën, zal de introductie van solid-state batterijen geleidelijk gaan.

    www.msn.com/nl-nl/auto/nieuws/solid-s...
  2. forum rang 4 DurianCS 30 november 2021 10:57
    quote:

    voda schreef op 30 november 2021 09:39:


    Solid-state batterij van Nissan komt in 2028
    Mattijn Nederend 22 uur geleden

    Nissan Logo Badge© Nissan Nissan Logo Badge

    Als heel Europa aan de elektrische auto moet, dan moet er nog wel het een en ander gebeuren. Want met de huidige nieuwprijzen van EV’s, zullen veel mensen blijven rondrijden in bestaande brandstofauto’s, en dan schieten we nog steeds niets op. Al schijnt het best goed te zijn om wat langer door te rijden met een brandstofauto. Of iedereen moet akkoord gaan met een Dacia Spring. Nissan presenteert vandaag hun vooruitzichten als het gaat om batterijprijzen en de solid-state batterij.
    ...

    In zijn algemeenheid is het goed voor het milieu om zo lang mogelijk spullen te blijven gebruiken. En voor elektrisch duurt het bij mij meer dan tien jaar voordat ik de productie terug verdiend heb. Vind ik niet zo aantrekkelijk.
  3. forum rang 4 johan20090 30 november 2021 12:37
    Musk vraagt Tesla-fabrieken rustiger aan te doen. Haasten zou niets opleveren

    Tesla gaat dit jaar als een trein. Ongehinderd door het chiptekort sleutelden de fabrieken in de eerste drie kwartalen van 2021 maar liefst 637.000 auto’s in elkaar. Vorig jaar bouwden ze 500.000 stuks. Elon Musk, de CEO van Tesla, vraagt nu aan de medewerkers om wat rustiger aan te doen. Als een dolle Tesla’s in elkaar zetten, kost blijkbaar een hoop geld, maar eigenlijk levert het onder de streep weinig extra leveringen op.

    Tijdelijke contracten, dure overuren en andere zaken drijven de kosten van de productie op. En hoewel er nu meer afleveringen zijn, zal dat in het vierde kwartaal weer afnemen. Het is dus zonde om extra geld uit te geven aan de productie als een stabielere output van de fabriek goedkoper is en in het jaartotaal op hetzelfde neerkomt. CNBC kon de e-mail inzien die Musk naar alle medewerkers stuurde.

    De baas van Tesla laat in de e-mail weten: ‘Wat historisch is gebeurd, is dat we aan het einde van het kwartaal als een dolle sprinten om de leveringen te maximaliseren, maar dan nemen de leveringen enorm af in de eerste paar weken van het volgende kwartaal. In feite, over een periode van zes maanden bekeken, hebben we geen extra auto’s geleverd, maar we hebben veel geld uitgegeven en onszelf opgebrand om de leveringen in de laatste twee weken van elk kwartaal te versnellen.’

    topgear.nl/autonieuws/musk-vraagt-tes...
  4. forum rang 10 voda 30 november 2021 14:36
    Zo ver komt een elektrische auto als de accu 'leeg' is
    Lars Krijgsman 2 uur geleden

    Wie nog altijd de angst heeft om met een elektrische auto met een lege accu te komen te staan, kunnen we enigszins geruststellen. Uit testwerk van Autobest blijkt dat je veelal nog tientallen kilometers kunt rijden nadat de accu volgens de boordcomputer leeg is gereden.

    © Aangeboden door AutoWeek
    Hoewel elektrische auto's op papier steeds vaker een zeer inzetbare actieradius hebben, is zogenoemde range anxiety - de vrees voor een te beperkte actieradius - voor sommige mensen nog altijd een obstakel. Uit de door AutoBest gehouden EcoChallenge blijkt dat je vaak nog een heel stuk kunt rijden ondanks dat de boordcomputer 0% accucapaciteit aangeeft.

    AutoBest heeft de accu's van de 15 meest populaire elektrische auto's in Europa compleet leeg gereden en is vervolgens stug door blijven rijden. Wat blijkt? De geteste EV's konden met een volgens de boordcomputer compleet leeg getrokken accu nog tussen de 14 en bijna 38 kilometer rijden. De energiereserve van de Nissan Leaf met 62 kWh accu bleek het grootst. De Leaf kwam nog 37,8 kilometer ver nadat de boordcomputer 0% accucapaciteit aangaf. De Cupra Born en Volkswagen ID3 kwamen met 14 extra kilometers het minst ver met een 'lege accu'. Het verschil tussen de bruto en netto capaciteit kan onder meer gebruikt worden om een kleinere capaciteit als gevolg van degeneratie van het accupakket te ondervangen.

    Voor tabel zie link:

    www.msn.com/nl-nl/auto/nieuws/zo-ver-...
  5. forum rang 10 voda 1 december 2021 10:02
    IONITY Strengthens Audi’s EV Charging Offering

    Strategic Research Institute
    Published on :
    01 Dec, 2021, 6:15 am

    A well-developed charging infrastructure forms the very backbone of electrified mobility. That is why IONITY is investing around 700 million euros to install more than 5,000 additional fast-charging points by 2025. As such, the joint venture, in which Volkswagen, with its Porsche and Audi brands, has a stake, is creating more than 1,000 locations for fast charging at up to 350 kW. A new flagship concept from IONITY and the new “Plug & Charge” functionality available on Audi e-tron models are also designed to enhance convenience and the charging experience.

    E-mobility’s success is highly dependent on the charging infrastructure, which is why IONITY, Europe’s largest open high-power charging network located in 24 countries, is investing 700 million euros in its fast-charging network for electric vehicles. The joint venture in which Audi has a stake will increase the number of high-performance 350 kW charging points from more than 1,500 at present to around 7,000 by 2025. In addition, they are no longer being built only along freeways, but also near major cities and along busy main roads. As a result, the number of charging locations is also increasing significantly – from just under 400 at present to more than 1,000.

    In addition, IONITY plans to expand many of the existing locations – depending on their utilization levels. New sites will be designed with six to twelve charging points right from the beginning. This significantly reduces charging and waiting times for users. In addition, the company plans to acquire more of its own land in order to build and operate service stations. Through covered charging stations or complete charging facilities including dining options and stores, IONITY wants to significantly enhance the customer experience.

    Massive expansion by IONITY makes e-mobility even more attractive

    Audi is a founding member of IONITY and has been a joint venture partner from the very beginning. IONITY’s network of fast-charging stations located throughout Europe is a cornerstone of the e-tron Charging Service, Audi’s own charging service. Using just one charging card, this service currently offers access to more than 280,000 charging points in 26 European countries.
  6. forum rang 10 voda 1 december 2021 10:09
    BYD Delivers 5 eBuses to Deutsche Bahn in Germany

    Strategic Research Institute
    Published on :
    01 Dec, 2021, 6:10 am

    Leading eBus manufacturer BYD has delivered five of its first new generation 12-metre pure-electric eBuses to Deutsche Bahn in Germany following a momentous journey for electric powered public transport. Deutsche Bahn is Germany’s largest Public Transport Operator and has a framework agreement in place with BYD for the rollout of eBus orders in 2021 and beyond. The official handover to DB took place in Ettlingen, located in the district of Karlsruhe in Germany. This concluded an epic 500 km road journey for the BYD eBuses from Oosterhoud in the Netherlands to their Karlsruhe destination, stopping only for a short break in Bonn for the drivers to rest and top-up charging. It was an excellent example of the driving range capabilities that the new, upgraded pure-electric BYD eBuses now offer.

    This delivery further enhances DB’s evolving electric bus fleet which will operate on both urban and national routes. The arrival of the new generation 12-metre BYD eBuses represents yet another positive step forward in reliable and safe electric mobility, while also offering numerous fleet management efficiency benefits to transport operators. They come equipped with the latest innovative technology from BYD and a multitude of ‘home-from-home’ features for the best passenger comfort.

    Each of the five pure-electric buses is powered by state-of-the-art BYD Iron-Phosphate Battery technology with increased energy density that now provides an even longer driving range for continuous hours of non-stop operation, as well as an extended battery life. Under Standardised on Road Test (SORT) conditions, the new generation 422 KWh battery delivers an impressive driving range in excess of 400km on a single charge. The driving range capability has been further demonstrated by the recent 500 km journey from The Netherlands to Germany.

    The latest generation 12-metre BYD eBus includes an all-new emissions-reducing CO2 air conditioning system which elevates environmental-protection to yet another level. This substantiates BYD’s ongoing commitment to a creating a cleaner, better world.
  7. forum rang 10 voda 1 december 2021 14:31
    Vattenfall plaatst 8000 laadpalen voor elektrisch rijden
    Door REDACTIE DFT

    Updated 3 uur geleden
    Vandaag, 06:00
    in FINANCIEEL

    AMSTERDAM - Energieleverancier Vattenfall breidt met 8000 laadpalen voor batterijauto’s uit in Nederland. Met installatiebedrijf BAM wordt begonnen in 68 gemeenten in Noord-Brabant en Limburg, zo maken de twee bedrijven woensdag bekend.

    Uitbreiding netwerk laadpalen krijgt vaart. ANP/HH

    Vorig jaar won Vattenfall de concessie in dit gebied. Een aantal laadpalen komt bij nieuwbouw nog voordat bewoners er zijn gearriveerd, in een poging om elektrisch rijden aan te moedigen. In de gemeenten mogen gebruikers hun voorkeur voor de palen aangeven.

    Ook in al jaren oude straten waar de berekeningen laten zien dat daar mensen naar verwachting de komende jaren zullen overstappen op elektrisch rijden worden de laadpalen geplaatst, aldus Vattenfall.

    Volgens inschattingen van de overheid rijden er binnen tien jaar zo’n 1,9 miljoen elektrische auto’s en bussen in Nederland die een laadnetwerk nodig hebben. Vattenfall zegt dat de 8000 laadpalen over drie jaar allemaal geplaatst moeten zijn.

    Vorig jaar groeide het aantal laadpalen van 37.000 naar 63.000 stuks, naast nog ruim 1363 snelladers, veelal bij pompstations.

    www.telegraaf.nl/financieel/61308622/...
  8. forum rang 10 voda 2 december 2021 08:18
    GEFCO Installs 290 e-Totem Charging Points in Europe

    Strategic Research Institute
    Published on :
    02 Dec, 2021, 5:30 am

    Global provider of industrial supply chain solutions and the European leader in automotive logistics is in the final phase of an ambitious project to install 290 electric vehicle charging stations on compounds across Europe. Made to order by e-Totem, one of France’s leading EV charger providers, these unique facilities will help carmakers and dealers charge vehicles before delivery to end-customers.

    Installed in phases, 145 new charging stations will be up and running by the end of 2021 on 23 GEFCO compounds in eight European countries: Belgium (Ghislenghien), Czech Republic (Kolin) France (Blyes, Le Havre, Hordain, Marckolsheim, Marly-la-Ville, Mulhouse, Nantueuil, Poissy, Rennes, Sochaux and Valenton), Italy (Livorno and Parma), Portugal (Setubal) and Slovakia (Trnava), Spain (Ciempozuelos and Tarragone) and the United Kingdom (Sandtoft and Sheerness).
  9. forum rang 10 voda 2 december 2021 10:52
    CEO Stellantis: 'EV-transitie gaat autofabrikanten breken'
    Joas van Wingerden 18 uur geleden

    De transitie naar volledig elektrisch rijden zet autofabrikanten onder immense financiële en operationele druk. Daarvoor waarschuwt Stellantis-CEO Carlos Tavares. Hij vreest voor kwaliteitsproblemen en dat het autofabrikanten zelfs de kop zal kosten.

    © Aangeboden door AutoWeek

    Het is algemeen bekend dat de transitie naar een meer elektrische modellen of zelfs geheel elektrisch aanbod autofabrikanten voor lastige vraagstukken stelt. De productie van elektrische auto's is voor velen nog nieuw en het wordt duidelijk dat de kosten en het benodigde aantal werknemers anders uitvallen dan bij conventioneel aangedreven auto's. Mercedes-Benz voorziet een stevig banenverlies en ook Volkswagen houdt hier rekening mee. In Frankrijk vreest men door de overgang ook voor groot banenverlies in de autosector.

    Stellantis-CEO Carlos Tavares benadrukt in gesprek met Reuters dat hij zich naast dat potentiële banenverlies grote zorgen maakt om de productiekosten van elektrische auto's. Hij lijkt dan ook niet bepaald blij met de deadlines die er gesteld worden voor auto's met een verbrandingsmotor: "De auto-industrie wordt tot elektrificatie gedwongen en dat brengt 50 procent meer kosten met zich mee ten opzichte van conventionele auto's. We kunnen die kosten nooit naar de klant doorberekenen, want het gros van de middenklasse kan het dan niet meer betalen."

    De financiële klap moet dan dus grotendeels opgevangen worden door fabrikanten. Stellantis wil volgens Tavares de productiviteit op een ongekend snel tempo verhogen om de kosten binnen de perken te houden. Waar volgens hem normaal per jaar 2 tot 3 procent verbetering redelijk is in de auto-industrie, zet Stellantis in op 10 procent. Hoewel dat, als dat lukt, deels een oplossing kan zijn, is de topman wel bang dat de druk die op fabrikanten gelegd wordt wel voor problemen gaat zorgen qua kwaliteit. Bovendien vreest hij dat sommigen kopje onder zullen gaan in de komende tijd, waarin de industrie 'op de grenzen van zijn kunnen zal moeten opereren'. "De toekomst zal uitwijzen wie dit aankan en wie onderuitgaat", aldus de topman van het moederbedrijf van onder meer Peugeot, Opel, Fiat en Alfa Romeo.
  10. forum rang 4 johan20090 2 december 2021 18:02
    Tesla Battery cells for all those cars will be manufactured at a factory next door that is expected to start production before the end of next year. That facility represents an investment of €5 billion and will be capable of producing 50 GWh of batteries a year. By comparison, the new Volkswagen battery factory in Salzgitter is targeted to manufacture 40 GWh of batteries.

    Tesla Gigafactory 4 Berlin | Battery factory roofing | November 28, 2021

    youtu.be/5wiyAbhsxsA
  11. forum rang 10 voda 3 december 2021 08:32
    Elektrisch autobedrijf Canoo wil af van productie bij VDL Nedcar
    Updated 33 min geleden
    53 min geleden
    in FINANCIEEL

    BORN (ANP) - De Amerikaanse producent van elektrische auto's Canoo verwacht toch geen voertuigen bij autobouwer VDL Nedcar te laten bouwen.

    Model Canoo ANP/HH
    In een bij de Amerikaanse beurswaakhond ingediend document zegt het bedrijf niet meer te verwachten dat een voorlopige overeenkomst in een definitieve wordt omgezet.

    BEKIJK OOK:
    Nieuwe klap VDL Nedcar na hack: productie Amerikaanse stekkerauto’s komt later, of helemaal niet

    Canoo was deze zomer de eerste nieuwe klant van VDL Nedcar nadat BMW had besloten de productie van BMW- en MINI-modellen over te hevelen naar eigen fabrieken. In juni maakten de twee bedrijven bekend dat Canoo vanaf volgend jaar tot en met 2028 auto's in Born zou gaan produceren. VDL Nedcar zou daarvoor zelfs eerst extra productieruimte op willen zetten op het parkeerterrein, omdat de normale productie van BMW's en MINI's nog door zou lopen tot in 2023.

    BEKIJK OOK:
    VDL Nedcar gaat Amerikaanse stekkerauto Canoo bouwen

    Halverwege vorige maand zaaide Canoo al twijfel over de productie in Nederland. Topman Tony Aquila zei toen dat hij liever een eigen fabriek had dan een contractproducent vanwege de controle. Canoo besloot rond die tijd de start van de productie van zijn zogeheten lifestyle vehicle, een soort SUV, in de Verenigde Staten al in 2022 te laten beginnen in plaats van een jaar later.

    De deadline om met VDL Nedcar tot een definitief akkoord te komen werd toen verlengd van eind november tot half december. In het officiële document zegt Canoo nu dat de beslissing is genomen vanwege "ontwikkelingen bij VDL Nedcar". Mogelijk speelt de recente hackaanval bij het Nederlandse bedrijf een rol, schreven verschillende media al eerder. Daardoor stond ook de productie bij VDL Nedcar enige tijd stil.

    VDL Nedcar was al op zoek naar extra nieuwe opdrachtgevers omdat de productie van Canoo-voertuigen niet voldoende was om de hele fabriek te benutten. Bovendien wil het bedrijf minder afhankelijk zijn van één fabrikant. Het onderdeel van industrieconcern VDL keek daarvoor naar gevestigde fabrikanten en start-ups en zei steeds dat er gesprekken met meerdere gegadigden lopen.

    www.telegraaf.nl/financieel/173429117...
  12. forum rang 10 voda 3 december 2021 09:05
    Helft van verkochte elektrische auto's is Chinees
    Lars Krijgsman 20 uur geleden

    Van de bijna 3 miljoen nieuwe elektrische auto's die in de eerste 9 maanden van dit jaar wereldwijd zijn verkocht, is maar liefst 45 procent van een Chinees merk. Dat blijkt uit gegevens van Jato Dynamics.

    © Aangeboden door AutoWeek
    In de eerste negen maanden van dit jaar zijn volgens Jato Dynamics wereldwijd 2,97 miljoen nieuwe elektrische personenauto's verkocht, dat aantal is maar liefst 149 procent hoger dan in diezelfde periode vorig jaar. Zo'n 45 procent van dat aantal is afkomstig van een Chinees merk. Een enorm aantal dus, het gaat namelijk om zo'n 1,34 miljoen exemplaren.

    Eerlijk is eerlijk: het gros van die tussen januari en september verkochte elektrische auto's blijft in China. Sterker nog, Jato Dynamics meldt dat 95 procent van de wereldwijd verkochte elektrische auto's van Chinese merken in het thuisland is verkocht. China speelt in ieder geval wel een grote rol in de internationale productie van elektrische auto's, ook van merken die officieel niet als Chinees staan aangemerkt. Uit cijfers van Jato Dynamics blijkt dat gemiddeld 6 van de 10 in de eerste negen maanden van dit jaar wereldwijd verkochte elektrische auto's in China is geproduceerd. Dat heeft natuurlijk alles te maken met merken als Tesla, Volvo en Polestar die er een deel van hun EV's produceren. Zo is volgens de cijfers ongeveer de helft van alle Tesla's die tussen januari en september dit jaar zijn gebouwd in Tesla's Gigafactory in China geproduceerd.

    © Aangeboden door AutoWeek
    Gaan we in Nederland en Europa straks veel meer Chinese EV's zien? Het zou zomaar kunnen. Aiways is in Europa nu een jaar actief en naast de elektrische auto's van Polestar en Lynk & Co en MG heeft de Nederlandse automarkt ook al kennis kunnen maken met de auto's van onder meer Seres. Volgend jaar komen er nog meer meerdere Chinese merken deze kant op, waaronder Ora, Wey, Xpeng, BYD, Nio, Byton en Hongqi.

    © Aangeboden door AutoWeek

    www.msn.com/nl-nl/auto/nieuws/helft-v...
  13. forum rang 10 voda 3 december 2021 09:48
    Batterijen elektrische auto’s goedkoper in 2021, maar prijs gaat weer omhoog
    Auto55.be 12 uur geleden
    © Auto55.be

    BloombergNEF bekijkt elk jaar de prijs van accutechnologie voor gebruik in elektrische auto’s, vrachttoepassingen (bussen en vrachtwagens) en vaste opslagprojecten (zoals thuisbatterijen). Uit de recentste index blijkt dat de prijs het afgelopen jaar daalde, maar een tekort aan grondstoffen zou de democratisering in het gedrang kunnen brengen.

    De prijs daalde 6% in 2021

    Dit jaar was de gemiddelde prijs van één kWh gemiddeld 117 euro. Dat is minder dan de 124 euro per kWh die in 2020 nog betaald moest worden. De daling van het afgelopen decennium, die best spectaculair te noemen is (in 2010 kostte één kWh nog 1.063 euro), zet zich dus door. Alleen: ze is inmiddels niet meer zo significant en ze riskeert zelfs om te keren.

    Nieuwe oplossingen maken dure materialen overbodig

    De daling van de prijs van accu’s voor elektrische mobiliteitstoepassingen is natuurlijk te danken aan een stijging van de productiecapaciteit, maar ook aan de introductie van nieuwe technologieën. Zo heeft vooral een nieuwe goedkope kathodetechnologie met lithiumijzerfosfaat een gunstig effect op de prijs. Daardoor wordt er minder gebruik gemaakt van kathoden met kobalt en nikkel. Met name kobalt is erg duur.

    Omslagpunt wordt wellicht nog niet bereikt in 2024

    Volgens eerdere schattingen van BloombergNEF zou de prijs per kWh tegen 2024 kunnen dalen naar 88 euro. Dat is het moment waarop de kostprijs van een elektrische auto competitief zou kunnen worden met die van een conventioneel voertuig. Je moet daar wel kanttekeningen bij plaatsen, want het hoeft enerzijds niet te gaan om auto’s met eenzelfde rijbereik en er wordt bij die inschatting ook gerekend op (milieu-)regelgeving die de prijs van een auto met verbrandingsmotor verder opdrijft.

    Toch is verre van zeker dat het omslagpunt in 2024 binnen het bereik ligt. Tijdens de tweede helft van 2021 stegen de prijzen van accupakketten immers weer. Daardoor zou de conventionele auto wel eens tot 2026 economisch interessanter kunnen blijven, als de trend zich tenminste niet nog langer doorzet. Bloomberg verwacht dat één kWh in 2022 minstens 119 euro zal kosten. Dat is meer dan dit jaar.

    Automerken moeten de prijsstijgingen doorrekenen aan hun klanten of op de blaren zitten

    Bloomberg stipt aan dat het vooral Europese autoconstructeurs kopzorgen kan geven. Dit schept een moeilijke omgeving voor autofabrikanten, met name die in Europa, die de verkoop van elektrische voertuigen moeten verhogen om te voldoen aan de gemiddelde emissienormen van het wagenpark. Deze autofabrikanten moeten nu misschien een keuze maken tussen het verlagen van hun marges of het doorberekenen van kosten, met het risico dat consumenten de aankoop van een EV afschrikken.”

    www.msn.com/nl-nl/auto/nieuws/batteri...
  14. joe123 3 december 2021 12:41
    quote:

    JTTT schreef op 2 december 2021 18:22:


    [...]

    Vind ik ook... spijtig genoeg amuseren de shorters er zich mee en worden alle EV's nog te veel over dezelfde kam gescheerd...
    Van 55 dollar alweer veel te veel teruggevallen.


    ARK invest .Cathie Wood kocht donderdag 277263 aandelen X-Peng ter waarde van 13,4 miljoen dollar.
    Zij heeft geprofiteerd van de koopjesdag.Mooi Mooi,Tesla aandelen verkopen om X-Peng te kopen.
2.619 Posts
Pagina: «« 1 ... 126 127 128 129 130 131 | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

Indices

AEX 772,22 -0,84%
EUR/USD 1,1311 -0,04%
FTSE 100 7.122,32 -0,10%
Germany40^ 15.189,00 -0,49%
Gold spot 1.783,30 +0,86%
NY-Nasdaq Composite 15.085,47 -1,92%

Stijgers

Akzo N...
+2,54%
ForFar...
+1,36%
Lucas ...
+1,25%
GrandV...
+0,71%
Ajax
+0,69%

Dalers

AALBER...
-5,96%
JUST E...
-4,31%
INPOST
-4,05%
Sligro
-4,04%
Vopak
-3,83%

Nieuws Forum Meer»

(10)

Dhr. B. Legger op 3 dec 2021 16:40
(9)

DeBrakkeGrond op 24 nov 2021 13:50
(10)

pakman op 24 nov 2021 09:54
(8)

drooglegging op 23 nov 2021 17:39
(7)

Dee Electric op 16 nov 2021 12:44

Column Forum Meer»

(11)

Happy op 5 dec 2021 21:21
(309)

Silk op 5 dec 2021 20:01
(1)

Lepre Chaun op 5 dec 2021 18:12
(66)

Abandoned baby op 5 dec 2021 17:48
(4)

SimpeleZiel op 5 dec 2021 16:50

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links