Login
 
Wachtwoord vergeten?

elektrische auto, redding van de autobranche?

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
1.159 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 ... 54 55 56 57 58 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
voda
0
Die IEX reklame toch! :-)

Audi tron technologie.Verandert de wereld. Niet het dagelijks leven.


Audi werkt hard aan de auto's voor de toekomst. Aan uitdagingen geen tekort. Verstedelijking, grondstoffen die opraken, digitalisering en duurzaamheid. Het antwoord van Audi op de uitdagingen van vandaag en morgen: Audi tron.


Onze doelstelling: CO2-neutrale mobiliteit. Die willen we verwezenlijken met nieuwe, zuinige aandrijftechnologieën, het gebruik van duurzame energiebronnen en concepten die geschikt zijn voor serieproductie en waar onze klanten van onder de indruk raken. Voor Audi betekent veranderende mobiliteit dat we geen verworvenheden opgeven en dat we op premium niveau blijven autorijden in dynamische modellen met een geringe uitstoot. Zonder compromissen.


Verandert de actieradius. Niet de bestemming.

De voordelen van elektrisch rijden, niet de nadelen. De Audi A3 Sportback e-tron is de eerste premium compacte middenklasser met standaard plugin-hybride aandrijving. De combinatie van toonaangevende TFSI® technologie en een elektromotor maakt een brandstofverbruik mogelijk van slechts 1,5 l/100 km met een emissie van slechts 35 g CO2/km (gemiddeld). Tegelijkertijd is de actieradius maximaal 940 kilometer groot (puur elektrisch rijdend: maximaal 50 kilometer).

Ontdek de Audi A3 Sportback e-tron


Verandert de toekomst. Niet het milieu.

Het eerste productiemodel van Audi op weg naar CO2-neutraal rijden met een ruime actieradius. Dankzij het gebruik van aardgas (aan de pomp CNG geheten, wat staat voor compressed natural gas), gaat er minder CO2 de lucht in. Van de totale actieradius van meer dan 1.200 kilometer zijn er circa 320 puur op aardgas te rijden. Dit vertegenwoordigt een CO2-emissie van 88 g/km (op CNG). En door Groengas te tanken, dat is gemaakt van Nederlandse biomassa, is de CO2-productie nog lager, terwijl de actieradius gelijkblijft.

Ontdek de Audi A3 Sportback g-tron

www.audi.nl/nl/brand/nl/tron.html?utm...
voda
0
De batterij wordt goedkoper, maar de auto niet

De batterijen die gebruikt worden in elektrische auto’s zullen naar verwachting in prijs dalen. Zo rond 2020 zal de prijs van de accu’s gehalveerd zijn, zeggen twee topmannen van producenten van de batterijen tijdens een technologie evenement in de Amerikaanse staat Michigan.

De uitspraken werden opgepikt door de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal. Topman Prabhakar Patil van LG Chem, een van de belangrijkste producenten van grote lithium-ion batterijen voor auto’s, zei dat de prijs van de mega-batterijen tenminste zal halveren. Zijn concurrent van de firma Johnson Controls Inc. Sprak een vergelijkbare verwachting uit.

Tot op heden zijn de batterijen die nodig zijn voor de aandrijving van elektrische wagens de grootste kostenpost bij het produceren van de elektrische bolides. Zowel de autofabrikanten als de producenten van de batterijen hullen zich in stilzwijgen over de precieze kosten van de accu’s.

De kosten worden geschat op ongeveer 500 dollar voor een kilowattuur aan opslagcapaciteit. Ter indicatie: in een Nissan Leaf zit een batterij met een capaciteit van 24 kilowattuur. De batterij in deze auto zou dus ongeveer 12.000 dollar kosten. Dit is bijna de helft van de prijs van de wagen.

Geen goedkopere elektrische auto’s bij daling prijs batterijen

Wie denkt dat de prijsdaling van de batterijen zich ook direct zal vertalen naar goedkopere elektrische voertuigen, heeft het helaas mis. De systemen die de batterij aansturen en in de gaten houden wanneer er opgeladen moeten worden zijn nog allerminst gestandaardiseerd. De kosten die er verbonden zijn aan het integreren van de batterij in de wagen door het installeren van de juiste software eromheen zal volgens de batterij-bazen de kosten juist weer opdrijven.


www.z24.nl/ondernemen/auto/de-batteri...
haas
0
quote:

voda schreef op 19 jun 2013 om 16:25:


BAM plaatst elektrische laadpalen in Den Haag

Gepubliceerd op 19 jun 2013 om 09:01 | Views: 1.923

BUNNIK (AFN) - BAM heeft van de gemeente Den Haag opdracht gekregen voor het plaatsen van 300 elektrische laadpalen. Het bouwbedrijf maakte woensdag bekend de klus uit te voeren in samenwerking met Alfen en The New Motion. Met de opdracht is ruim 2,5 miljoen euro gemoeid.

BAM begint medio juni aan de installatie van de openbare laadpalen voor elektrische personen- en bedrijfsauto's. Naar verwachting zijn er aan het eind van dit jaar 100 stuks geïnstalleerd en wordt de klus eind 2014 afgerond.

cruciaal is ,imo waar die palen komen ?
bij de bestaande benzinestatins/annex weghotels?
of in parkeergarages/parkeerplaatsen ?

Tesla wil zelf langs de wegen bouwen...........in 30 minuten...accu 50% vol
kijk niet naar de aanschafkosten:)
hirshi
0
De schrijver van deze draad stelt dat de huidige auto een soort taboe wordt. Daarmee toont hij een heldere vooruitziende blik.
Het zijn van die stellingen waar je even bij moet blijven stilstaan.

Wie wil nu dat zijn omgeving vervuild wordt met fijnstof en andere rotzooi? De conventionele auto was eens een statussymbool, maar steeds meer zal duidelijk worden dat wie er geen auto bezit status zal verwerven, anders dan in het verleden.

Hoe mooi, hoe groot ook, hoe luxueus, je hoeft er een op partijtje niet mee aan te komen. Men zal je complementeren maar achter je rug verachten.

Het is inderdaad een kwestie van tijd. Goede sier maak je met een elektrisch aangedreven auto. VODA ook met een tweewieler.

Groet.



Bulls_are_go
0
De elektrische auto met batterijen is niet de juiste weg.

Ik kan zo een aantal problemen opnoemen:

1.Power retention. Door de veroudering van de lithium-ion batterijen neemt de capaciteit af en dus wordt ook de actieradius minder.

2.De lithium-ion batterijen moeten na een aantal jaren worden vervangen. Wat is dan de prijs voor het vervangen van een batterij pack.

3.Wat is de afschrijving van een elektrische auto?

4.De capaciteit van de batterijen is temperatuur afhankelijk. Bij temperaturen onder nul heb je nog maar weinig capaciteit.

5.De batterijen mogen alleen geladen worden in een temperatuurbereik van 5 - 40 Celsius.

6.De lithium-ion batterijen zijn brandgevaarlijk en kunnen bij oververhitting exploderen.

7.Het beschikbare aantal oplaadpunten op de straat.

De goede weg is brandstofcel technologie waarbij je vloeibare waterstof moet tanken. De beste vervanging van de huidige fossiele brandstoffen is een brandstof die alle gemakken heeft van de huidige brandstoffen zoals snel kunnen tanken en waterstof is goedkoop. De overheid zal wel met accijns komen voor vloeibare waterstof.

In Top Gear lieten ze een Honda Clarity zien die alleen te koop is in de Verenigde Staten. In California hebben ze een distributie netwerk van filling stations voor vloeibare waterstof.

www.topgear.com/uk/videos/honda-clarity
voda
0
quote:

haas schreef op 18 sep 2013 om 17:15:


[...]
cruciaal is ,imo waar die palen komen ?
bij de bestaande benzinestatins/annex weghotels?
of in parkeergarages/parkeerplaatsen ?

Tesla wil zelf langs de wegen bouwen...........in 30 minuten...accu 50% vol
kijk niet naar de aanschafkosten:)

Er zijn er inmiddels velen, even simpel Googlen...

www.oplaadpalen.nl/

www.oplaadpunten.nl/

www.stekkerweb.nl/

www.energieondernemer.nl/2012/08/17/g...


etc...inmiddels al duizenden oplaadpunten....
hirshi
0
quote:

Bulls_are_go schreef op 18 sep 2013 om 17:39:


De elektrische auto met batterijen is niet de juiste weg.

Ik kan zo een aantal problemen opnoemen:

1.Power retention. Door de veroudering van de lithium-ion batterijen neemt de capaciteit af en dus wordt ook de actieradius minder.

2.De lithium-ion batterijen moeten na een aantal jaren worden vervangen. Wat is dan de prijs voor het vervangen van een batterij pack.

3.Wat is de afschrijving van een elektrische auto?

4.De capaciteit van de batterijen is temperatuur afhankelijk. Bij temperaturen onder nul heb je nog maar weinig capaciteit.

5.De batterijen mogen alleen geladen worden in een temperatuurbereik van 5 - 40 Celsius.

6.De lithium-ion batterijen zijn brandgevaarlijk en kunnen bij oververhitting exploderen.

7.Het beschikbare aantal oplaadpunten op de straat.

De goede weg is brandstofcel technologie waarbij je vloeibare waterstof moet tanken. De beste vervanging van de huidige fossiele brandstoffen is een brandstof die alle gemakken heeft van de huidige brandstoffen zoals snel kunnen tanken en waterstof is goedkoop. De overheid zal wel met accijns komen voor vloeibare waterstof.

In Top Gear lieten ze al een prototype zien van Honda Clarity in de Verenigde Staten. In California hebben ze een distributie netwerk van filling stations voor vloeibare waterstof.

www.topgear.com/uk/videos/honda-clarity




Des te beter.

Wat het ook wordt, de auto die rijdt op fossiele brandstof wordt steeds meer "not-done".

Je moet er niet mee aankomen. Je maakt er geen goede sier mee en steeds meer zal je gezien worden als een achterlijke weggebruiker.

Dat is de toekomst.

Veel beter is helemaal niet gebruik te maken van het wegennet natuurlijk, tenzij het niet anders kan.


Zielig vind ik diegenen dat dat niet inzien. Laat zij hun scheerapparaat maar meenemen voor in de file.

Groet.
ffff
0
Een auto is zowel een nuttig gebruiksvoorwerp als een object dat plezier verschaft.

Als gebruiksvoorwerp kennen we het in al zijn nuttige en handige toepassingen; het brengt je waar je moet zijn, warm, veilig en snel. Het heeft oneindig veel voordelen op openbaar transport. Je zult toch maar als huisarts je weekend- en avonddiensten met het openbaar vervoer moeten doen.

Als statusobject is het vrijwel onovertroffen. Iedereen kijkt voor bewondering naar een Maserati, naar de Porsche, naar een Bentley om maar te zwijgen over een Rolls Royce decapotable.
Juist omdat niet iedereen zich zo'n machtig mooi object kan veroorloven wekt het jaloezie op.
Dat constateer je ook bij speciale horloges, dure chique kleding, juwelen, een jacht of zeilboot, bij landhuizen of een stel renpaarden.

Ach, er is voor alles een markt. Zolang iedereen het maar zelf verdient en betaalt, mag hij toch zelf weten wat hij met zijn eigen geld doet.


Het is nooit anders geweest en het zal nooit anders worden: maar wie geen auto bezit wordt toch door het merendeel van de mensheid als een armoedzaaier gezien, wachtend in de regen en de sneeuw tot eindelijk die bus wil komen.....als ze alweer niet aan het staken zijn.....

Peter
hirshi
0
quote:

ffff schreef op 18 sep 2013 om 18:53:


Als statusobject is het vrijwel onovertroffen.
Peter


Wie niet met zijn tijd meegaat mist veel.

Groet.
ffff
0
Wie niet achter al die nieuwigheden aanjaagt houdt tijd over om van alles en nog wat genieten wat al eeuwen gewaardeerd wordt.
Een grote tuin, een bibliotheek, een mooie verzameling van een of ander.
Och, het leven verloopt prima zonder gsm's en tablets en phablets en Iphones. Als ze je maar kunnen bereiken. Dat is al meer dan genoeg.

Al dat jagen achter die nieuwigheden...wat geeft dat toch veel onrust en onlustgevoelens, want d'r komt iedere dag weer iets nieuws uit. Neen, dan dat zalige gevoel bij het instappen in zo'n luxe wagen , die reuk van dat leder, dat panoramisch dak, en alleen al dat geluid van die motor....

Peter
Vlokkenfeest
0
quote:

ffff schreef op 18 sep 2013 om 18:53:



Het is nooit anders geweest en het zal nooit anders worden: maar wie geen auto bezit wordt toch door het merendeel van de mensheid als een armoedzaaier gezien, wachtend in de regen en de sneeuw tot eindelijk die bus wil komen.....als ze alweer niet aan het staken zijn.....

Peter

Je begrijpt waarschijnlijk toch ook wel dat niet iedereen rijk kan worden ook al wil hij graag? Het is technisch niet mogelijk binnen het systeem, dankzij armoede kan rijkdom bestaan. En daarnaast is niet iedereen capabel om de menigte aan de bovenkant achter zich te laten.

Ben zelf geen armoedzaaier maar ik kan je verzekeren dat het met best veel armoedzaaiers prima toeven is. De mensen hebben nog wensen en weten vaak kleine dingen te waarderen.
Zo zijn ze bijvoorbeeld al blij dat de bus zo lekker warm is op het moment ze bij het instappen het gure weer achter zich laten.

Jij bent misschien qua draagkracht rijk, velen onder jou hebben naar mijn inschatting wellicht een rijker leven.
TA-Phoenix
0
quote:

ffff schreef op 18 sep 2013 om 19:18:


Neen, dan dat zalige gevoel bij het instappen in zo'n luxe wagen , die reuk van dat leder, dat panoramisch dak, en alleen al dat geluid van die motor....

Peter


Tja Peter, hoe arm van geest of hoe rijk.
hirshi
0
quote:

ffff schreef op 18 sep 2013 om 18:53:


Wie geen auto bezit wordt toch door het merendeel van de mensheid als een armoedzaaier gezien, wachtend in de regen en de sneeuw tot eindelijk die bus wil komen.....als ze alweer niet aan het staken zijn.....

Peter


Wat een trieste beeldvorming!

Wie niet in het bezit is van een auto wordt gezien als armoedzaaier door het merendeel van de mensheid.

Wie verzint zoiets? Dan moet je toch wel behoorlijk de weg kwijt zijn (om in het jargon te blijven).

Je zult toch zo'n kijk op de mensheid maar hebben.
Ik twijfel nog of het nu zielig of aandoenlijk is.

Groet.
voda
0
Ik ging om 19.30 van huis met mooi weer. Lekker stil rijden. Weer een dikke 40 km erbij op de teller. Prima, totdat het plotseling hard ging regenen. Balen! Op zo'n moment mis ik dan wel weer die auto. :-)

De scooter rijdt overigens net zo goed met de regen, als zonder.
Blijven oppassen voor medeweggebruikers is het motto.

JZ
0
quote:

Bulls_are_go schreef op 18 sep 2013 om 17:39:


De elektrische auto met batterijen is niet de juiste weg.

Ik kan zo een aantal problemen opnoemen:

1.Power retention. Door de veroudering van de lithium-ion batterijen neemt de capaciteit af en dus wordt ook de actieradius minder.

2.De lithium-ion batterijen moeten na een aantal jaren worden vervangen. Wat is dan de prijs voor het vervangen van een batterij pack.

3.Wat is de afschrijving van een elektrische auto?

4.De capaciteit van de batterijen is temperatuur afhankelijk. Bij temperaturen onder nul heb je nog maar weinig capaciteit.

5.De batterijen mogen alleen geladen worden in een temperatuurbereik van 5 - 40 Celsius.

6.De lithium-ion batterijen zijn brandgevaarlijk en kunnen bij oververhitting exploderen.

7.Het beschikbare aantal oplaadpunten op de straat.

De goede weg is brandstofcel technologie waarbij je vloeibare waterstof moet tanken. De beste vervanging van de huidige fossiele brandstoffen is een brandstof die alle gemakken heeft van de huidige brandstoffen zoals snel kunnen tanken en waterstof is goedkoop. De overheid zal wel met accijns komen voor vloeibare waterstof.

In Top Gear lieten ze een Honda Clarity zien die alleen te koop is in de Verenigde Staten. In California hebben ze een distributie netwerk van filling stations voor vloeibare waterstof.

www.topgear.com/uk/videos/honda-clarity


Je leeft een beetje in het verleden. The answer is BMW i3.
1/2. Garantie 100000km.
3. Dat weet nog niemand, want ze zijn er nog niet; dus ook jij niet.
4. Daarom kun je de temp instellen op een voor jou geschikt moment; naast interieur wordt tevens batterypack verwarmd. Dit kan ingesteld in de auto of via een app als je wekker afgaat bijvoorbeeld (auto staat dan dus nog ad stekker).
5. Wordt op temp gehouden tijdens laden.
6. Idem
7. Die achterstand wordt rap ingelopen.
BTW: via zo'n laadpaal is de i3 in half uur 80% geladen.
haas
0
Bulls_are_go
0
quote:

JZ schreef op 18 sep 2013 om 23:13:


[...]
Je leeft een beetje in het verleden. The answer is BMW i3.
1/2. Garantie 100000km.
3. Dat weet nog niemand, want ze zijn er nog niet; dus ook jij niet.
4. Daarom kun je de temp instellen op een voor jou geschikt moment; naast interieur wordt tevens batterypack verwarmd. Dit kan ingesteld in de auto of via een app als je wekker afgaat bijvoorbeeld (auto staat dan dus nog ad stekker).
5. Wordt op temp gehouden tijdens laden.
6. Idem
7. Die achterstand wordt rap ingelopen.
BTW: via zo'n laadpaal is de i3 in half uur 80% geladen.


BMW i3 met een garantie van 100.000 km is gewoon onzin want dat kan geen enkele fabrikant waar maken omdat het ook afhangt van de manier waarop de auto wordt gebruikt zoals rijstijl, aantal inzittenden en belading. Voor een zakelijke rijder die al 100.000 km per jaar aflegt is deze auto al na een jaar afgeschreven en kan dan dus naar de schroothoop. Het heeft meer dan 100 jaar geduurd voor de fossiele brandstof auto om het huidige niveau te bereiken en het zal dus ook lang gaan duren voordat de elektrische auto volwassen wordt. In de toekomst zal uiteindelijk waterstof het antwoord worden voor de elektrische auto daar dit element op aarde onbeperkt aanwezig is.

Ik heb nog niemand gehoord hoe het met de ontwikkeling gaat van de elektrische vrachtwagens voor vrachtvervoer. Met een actieradius van 100.000 km kom je helaas in deze tak van sport niet ver.

JZ
0
Ten eerste is een elektra auto niet voor de zakelijke rijder, die stad en land afreist. Daarvoor moet eerst het probleem van de nog beperkte aktieradius worden opgelost. Tenzij die rijder zich intra-randstad beweegt of binnen greater london, parijs, e.d.

Ten tweede kun jij wel iets onzin vinden, maar als BMW die garantie geeft, ben jij met je standpunt dus uit positie geluld. En er zijn niet zo gek veel rijders, die 100k km's per jaar afleggen.

Een auto na een jaar naar de sloop, na slechts 100000km? Ga toch fietsen, vent.

Het goede toekomstgerichte beleid van BMW is dat ze inzetten op mobiliteit. Als je bijv. door het jaar heen je i3 rijdt en je wilt op vakantie, dan kun je bij hen je i3 omruilen voor een 1- of 3-serie. Met een aktieradius van 150-200km voor de i3 duurt het tenslotte een tijdje voor je in de Provence bent.
JZ
0
quote:

ffff schreef op 18 sep 2013 om 19:18:



Neen, dan dat zalige gevoel bij het instappen in zo'n luxe wagen , die reuk van dat leder, dat panoramisch dak, en alleen al dat geluid van die motor....

Peter

En daar kom je nu pas achter? Doe zoals ik en koop er een Cabrio bij. Heb je voor elk weertype iets moois.
Bulls_are_go
0
quote:

JZ schreef op 19 sep 2013 om 09:49:



Een auto na een jaar naar de sloop, na slechts 100000km? Ga toch fietsen, vent.




Was dat maar waar want dan worden elektrische auto's goedkoop. Het is net als bij de mobile telefoon. Zodra de batterij op is gaat ie gewoon naar de schroothoop om gerecycled te worden. De economische levensduur van een elektrische auto wordt vooral bepaald door de prijs van het vervangen van het batterij pack en de onderhoudskosten.
1.159 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 ... 54 55 56 57 58 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

Markt vandaag

Europese beurzen groen in middaghandel

15:49 De Europese aandelenbeurzen stonden vrijdag in de middaghandel in de plus. De handelszorgen zakten wat weg ...

    Indices

    AEX 549,23 +0,33%
    Dow30# 26.720,58 +0,24%
    EUR/USD 1,1748 -0,25%
    Germany30^ 12.404,90 +0,64%
    Gold spot 1.197,07 -0,87%
    LDN100-24h 7.476,17 +1,27%
    NY-Nasdaq Composite 8.028,23 +0,98%

    Stijgers

    Pharming
    +9,38%
    Basic-Fit
    +4,93%
    AMG
    +4,43%
    Intert...
    +3,89%
    Kendrion
    +3,42%

    Dalers

    PostNL
    -2,68%
    WDP
    -2,15%
    GrandV...
    -2,00%
    Acomo
    -1,84%
    ForFar...
    -1,76%

    Nieuws Forum Meer»

    (4)

    peter545 op 21-sep-18 17:18
    (1)

    Zelden op 21-sep-18 15:24
    (1)

    Accuboor op 21-sep-18 14:05
    (3)

    FPAK op 21-sep-18 13:12
    (2)

    Sps uslugi op 21-sep-18 13:05

    Column Forum Meer»

    (24)

    Durk de baas yn it lizzende wurk op 21-sep-18 17:21
    (2)

    LLinssen op 21-sep-18 17:20
    (182)

    .thfred op 21-sep-18 17:20
    (16)

    Bullish_2015 op 21-sep-18 17:03
    (8)

    RickR op 21-sep-18 15:05