Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

Aandeel Boskalis Westminster Koninklijke AEX:BOKA, NL0000852580

  • 16,980 7 aug 2020 13:49
  • +0,120 (+0,71%) Dagrange 16,700 - 17,000
  • 32.545 Gem. (3M) 185,2K

sectornieuws

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
343 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 18 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 19 april 2007 08:50
    bron:
    dredging.maritiem-nieuws.nl/artikel/1...

    Positie Boskalis staat onder druk (Fortis)
    02/04/2007 13:20
    Jan de Nul, een directe concurrent van Boskalis, heeft laten weten dat er twee
    nieuwe zelfvarende cutterzuigers besteld zijn waarvan de waarde op 100 miljoen EUR per schip wordt geraamd.

    De baggerschepen zullen worden gebouwd in Kroatië en zullen worden geleverd in 2009. Door die investering wordt Jan de Nul de eigenaar van vijf zware baggerschepen (gebouwd in 1979, 1986, 2003 en twee tegen 2009), tegenover vier voor Boskalis (gebouwd in 1978, 1983, 1986 en 2007).

    Volgens Fortis staat de positie van Boskalis op de markt onder druk, vooral op het vlak van de ouderdom van zijn vloot. Tijdens een vergadering met analisten had het baggerbedrijf nochtans bevestigd dat er een nieuw concept van baggerschip bestudeerd werd waarover Fortis meer nieuws verwacht binnen een
    jaar. Fortis handhaaft een neutraal advies.

    2 reactie(s) op "Positie Boskalis staat onder druk (Fortis)"
    (op zaterdag 7 april 2007 00:29:48)


    Als ex werknemer van J.D.N. weet ik dat deze firma het best uitgerust is om
    deze werken uit te voeren
    Hoogachtend
    Deschrijver Eric

    (op vrijdag 6 april 2007 15:28:58)


    natuurlijk staat de positie onder druk iedereen weet dat stilstand achteruitgang is en eerst de commisarisen en aandeelhouders tevreden houden kost nu eenmaal veel geld, iedere baggraar heeft het over boskalis scrapyard als men het over de vloot heeft.

  2. forum rang 10 voda 5 juni 2007 19:58
    RTRS-Minieme groei Nederlandse zeevaartvloot (2)
    N i e u w bericht, meer informatie

    ROTTERDAM (ANP) - De zeevaartvloot onder een Nederlandse
    vlag is vorig jaar amper gegroeid. Dit is in schril contrast met
    de groei van vloten elders in de wereld. Dat concludeert de
    Koninklijke Vereniging van Nederlandse Reders (KVNR) in haar
    jaarverslag.

    De brancheorganisatie van de zeescheepvaart-sector verwijt
    de Inspectie Verkeer en Waterstaat (IVW) dat die
    medeverantwoordelijk is voor de stagnatie. ,,Al geruime tijd is
    de kwaliteit van de dienstverlening sterk onder de maat, ondanks
    afspraken over verbeteringen'', stelt de KVNR.

    Het duurt volgens de vereniging te lang voordat de vereiste
    bemanningsdocumenten worden geleverd. Bovendien worden in die
    certificaten veel fouten, als verkeerd gespelde namen, gemaakt
    waardoor de papieren niet geldig zijn. Daarom vinden rederijen
    het aantrekkelijk om de schepen bij landen buiten de Europese
    Unie onder te brengen. Landen met een open register als Panama
    en de Bahama's zijn in trek, zo zei een woordvoerder.

    Een woordvoerder van de IVW verklaarde woensdag dat
    ,,dienstverlening niet de enige reden is dat schepen uitwijken
    naar andere landen''. Zo speelt volgens hem onder meer ook een
    rol dat andere landen een gunstiger fiscaal klimaat hebben. In
    de dienstverlening is volgens hem bovendien verbetering gekomen.

    De rederijen krijgen wel orders binnen maar die dienen
    veelal ter vervanging van de bestaande vloot. Per saldo groeit
    die daarom niet. Op 1 januari van dit jaar stonden 747
    zeeschepen geregistreerd in het Nederlandse scheepsregister. Dat
    zijn er negen meer dan het jaar ervoor. Wereldwijd groeide het
    aantal met 7 procent. Er varen op de wereldzeeën ruim 60.000
    zeeschepen rond.

    Bij de de KVNR hebben zich 315 rederijen aangesloten. De
    vereniging vertegenwoordigt 95 procent van de bedrijfstak.

    ((ANP Redactie Economie, email economie(at)anp.nl, +31 20
    504 5999))
  3. [verwijderd] 6 juni 2007 10:58
    Mammoet Salvage wint twee grote bergingsopdrachten
    AMSTERDAM (FD.nl/Betten) - Mammoet Salvage, branchegenoot van sleep- en bergingsbedrijf Smit Internationale, heeft twee grote opdrachten binnengehaald. Dat heeft bergingsbedrijf Mammoet Salvage, dat ruim een jaar geleden werd opgericht, woensdag bekendgemaakt in een persbericht.

    De eerste order betreft het bergen van de Ocean Leader, een gezonken schip dat in een olierijk gebied voor de Mexicaanse kust ligt. De berging is inmiddels gestart.

    De tweede opdracht heeft betrekking op de berging van een lading aluminium in de Golf van Finland. Hiervoor heeft Mammoet speciaal twee onderwater graafmachines ontworpen en ontwikkeld. De daadwerkelijke berging staat gepland voor augustus 2007.

    (c) Het Financieele Dagblad in samenwerking met Betten Beursmedia News (contact: webred@fd.nl/ 020-5928456)


  4. forum rang 10 voda 7 juni 2007 21:40
    Smit Internationale breidt vloot uit met vier schepen7 jun 2007, 17:01 uur
    Amsterdam (BETTEN BEURSMEDIA NEWS) - Smit Internationale gaat zijn vloot uitbreiden. Het sleep- en bergingsbedrijf heeft vier sleepboten van het merk Damen ASD Tugs 3212 besteld bij scheepswerf Damen Shipyards in Gorinchem.

    De ASD Tug 3213 kan 80 ton slepen en is speciaal ontwikkeld door Damen en Smit. De oplevering van de eerste twee boten staat gepland voor juli 2009. De overige twee schepen worden in december 2009 geleverd.

    (c) BETTEN BEURSMEDIA NEWS (tel: +31 20 710 1756; fax: +31 20 710 1875)

  5. [verwijderd] 11 juni 2007 11:51
    RTRS-Unit 4 Agresso krijgt opdracht van baggeraar
    SLIEDRECHT (ANP) - De leverancier van bedrijfssoftware Unit
    4 Agresso heeft een opdracht gekregen van het baggerbedrijf Van
    Oord. Dat maakte het bedrijf maandag bekend. Welk bedrag met de
    order gemoeid is, heeft Unit 4 Agresso niet bekendgemaakt.

    Unit 4 Agresso levert software aan dienstverlenende
    bedrijven en instellingen. Het in Sliedrecht gevestigde bedrijf
    heeft vestigingen in tien Europese landen en telde eind 2006
    ruim 2700 werknemers.

    ((ANP Redactie Economie, email economie(at)anp.nl, +31 20
    504 5999))
  6. forum rang 10 voda 5 september 2007 21:27
    DHV wint grote havenopdracht Suezkanaal
    AMSTERDAM (FD.nl/Betten) - DHV heeft een opdracht gekregen voor het opstellen van een masterplan voor het nieuw te ontwikkelen haven- en industriecomplex ten oosten van Port Said. Dat heeft het advies- en ingenieursbureau woensdag bekendgemaakt, zonder financiele gegevens vrij te geven.

    Partners in het project zijn het Nederlandse ECORYS en Nile Consultant uit Egypte. Port Said is gelegen aan de Middellandse Zeezijde van het Suezkanaal waardoor 30% van het wereldwijde containertransport passeert en 13% van de totale wereldhandel.

    Naast de opstelling van het masterplan ontwerpt DHV de basisvoorzieningen zoals havenbekkens, kades, (spoor)wegen alsmede elektriciteits- en (afval)watervoorzieningen. 'Dit is een van de meest veelbelovende havenprojecten ter wereld en moet de spil gaan vormen voor de economische ontwikkeling van Egypte', aldus projectmanager Wim Klomp van DHV.

    De verwachte investering in het haven- en industriecomplex door de Egyptische overheid en het bedrijfsleven bedraagt circa euro 100 mrd over de komende 20 jaar.

    Twee weken geleden won DHV al een prestigieus waterbouwproject die betrekking heeft op de uitbreiding van het Panamakanaal.

    Carolien Terlien
    carolien@bfn.com

    (c) Het Financieele Dagblad in samenwerking met Betten Beursmedia News (contact: webred@fd.nl/ 020-5928456)

    ==========================================================================RTRS-DHV helpt mee met aanleg nieuwe haven Suezkanaal (2)
    N i e u w bericht, meer informatie

    AMERSFOORT (ANP) - Het ingenieurs- en adviesbureau DHV heeft
    in Egypte een grote havenopdracht in de wacht gesleept. Het
    Nederlandse bedrijf is aangewezen als hoofdaannemer voor het
    ontwerp van het nieuw te ontwikkelen haven- en industriecomplex
    ten oosten van de Egyptische havenstad Port Said bij het
    Suezkanaal.

    De Egyptische overheid en het bedrijfsleven steken de
    komende twintig jaar ongeveer 100 miljard euro in het nieuwe
    havengebied. Port Said ligt aan de Middellandse Zeezijde van het
    Suezkanaal waardoor 30 procent van het wereldwijde
    containertransport passeert en 13 procent van de totale
    wereldhandel.

    ,,Dit is een van de meest veelbelovende havenprojecten ter
    wereld'', aldus projectmanager Wim Klomp van DHV. Het te
    ontwikkelen gebied bevat in totaal ongeveer 120 vierkante
    kilometer, 20 procent groter dan het hele Rotterdamse
    havengebied. Het megaproject omvat onder meer de aanleg van
    havenbekkens, kades en (spoor)wegen, maar ook de bouw van
    woningen en recreatievoorzieningen.

    DHV werkt in de ontwerpfase samen met het Nederlandse
    adviesbureau ECORYS en het Egyptische Nile Consultant.
    ,,Volgende week begint de verkenning van het gebied'', aldus een
    woordvoerder van DHV. Het is nog niet duidelijk hoeveel DHV aan
    de ontwerporder verdient. Het Nederlandse ingenieursbureau denkt
    ook vervolgopdrachten te krijgen.

    Eerder dit jaar haalde DHV al een megaorder binnen in
    Midden-Amerika. Daar werkt het bedrijf uit Amersfoort aan de
    verbreding van het Panamakanaal, dat de verbinding vormt tussen
    de Atlantische Oceaan en de Stille Oceaan.

    ((ANP Redactie Economie, email economie(at)anp.nl, +31 20
    504 5999))

  7. forum rang 10 voda 20 september 2007 16:50
    Baggerbedrijf Van Oord krijgt opdracht in Singapore
    AMSTERDAM (FD.nl/Betten) - Baggerbedrijf Van Oord maakt deel uit van een aannemersconsortium dat van de Haven Autoriteit van Singapore de opdracht heeft gekregen voor de ontwikkeling van 16 nieuwe containerkades in de Pasir Panjang Terminal. Dat is donderdag bekendgemaakt.

    Het totale contract heeft een waarde van euro 910 mln. Onbekend is hoe groot de opbrengst voor de Nederlandse baggeraar zal zijn. Een voorlichter van het bedrijf wil dit ook niet bekendmaken. 'Maar het feit dat we dit melden wil zeggen dat de opdracht interessant is', zo voegt hij toe.

    De bouwactiviteiten zullen starten in het vierde kwartaal van dit jaar en ongeveer zes jaar in beslag nemen.

    Naast Van Oord maken het Japanse bedrijf Penta Ocean, het Koreaanse Hyundai en het bedrijf Koon Construction uit Singapore deel uit van het consortium.

    Marijn Wellink
    marijn@bfn.com

    (c) Het Financieele Dagblad in samenwerking met Betten Beursmedia News (contact: webred@fd.nl/ 020-5928456)



  8. [verwijderd] 26 september 2007 00:09
    Federation Island

    Erick van Egeraat heeft vrijdag op het International Investment Forum 2007 in Sochi zijn plannen voor Federation Island aan de Russische president Vladimir Poetin gepresenteerd. Federation Island is een 330 ha groot kunstmatige archipel, gelegen in de Russische Zwarte Zee voor de kust van de stad Sochi, in 2014 gastheer van de Olympische Winterspelen.

    www.architectenweb.nl/aweb/redactie/r...
  9. [verwijderd] 11 oktober 2007 12:47
    Baggerbedrijf Van Oord krijgt opdracht in Guatemala
    AMSTERDAM (FD.nl/Betten) - Baggerbedrijf Van Oord ontwikkelt een vissershaven in Guatemala. Dat schrijft de onderneming donderdag in een persbericht. De contractwaarde van het project is circa euro 24 mln, opdrachtgever is de haven van Champerico.

    De haven wordt in 18 maanden aangelegd, zo meldt Van Oord. Een gedeelte van de opdracht wordt gefinancierd door het Nederlandse export plan, ORET.

    (c) Het Financieele Dagblad in samenwerking met Betten Beursmedia News (contact: webred@fd.nl/ 020-5928456)


  10. [verwijderd] 24 oktober 2007 11:09
    Van Oord krijgt opdracht voor kanaal India voor EUR 16 mln
    AMSTERDAM (FD.nl/Betten) - Van Oord heeft een opdracht gekregen voor het baggeren van een toegangskanaal in India ter waarde van euro 16 mln. Dit heeft het baggerbedrijf woensdag bekendgemaakt.

    Het betreft de aanleg van een 16 meter diep toegangskanaal met een lengte van 10 kilometer naar de haven van Krishnapatnam aan de Indiase oostkust. Opdrachtgever is het Indiase bedrijf Navayuga Engineering Company. Het project gaat dit najaar van start voor een duur van 8 maanden. Het toegangskanaal moet bijdragen aan de ontwikkeling van de haven van Krishnapatnam tot een moderne diepzeehaven.

    Maud van Gaal
    maud@bfn.com

    (c) Het Financieele Dagblad in samenwerking met Betten Beursmedia News (contact: webred@fd.nl/ 020-5928456)

  11. forum rang 10 voda 8 november 2007 17:42
    Zou dit bericht nog meegeholpen hebben met de positieve koers?

    Smit Internationale bestelt elf boten bij Damen Shipyards
    AMSTERDAM (FD.nl/Betten) - Smit Internationale heeft in totaal elf nieuw te bouwen boten besteld bij Damen Shipyards in Gorinchem. Dat heeft het in Rotterdam gevestigde sleep- en bergingsbedrijf donderdag bekendgemaakt. De waarde van de bestelling is niet vrijgegeven.

    Het betreft een opdracht voor acht sleepboten en drie multi-inzetbare werkschepen. De nieuwe vaartuigen dienen 'deels ter vervanging en deels ter uitbreiding' van de bestaande vloot, aldus een woordvoerder van Smit.

    (c) Het Financieele Dagblad in samenwerking met Betten Beursmedia News (contact: webred@fd.nl/ 020-5928456)


  12. [verwijderd] 4 december 2007 09:46
    Van Oord krijgt Thaise order voor EUR 53 mln
    4 december 2007, 9:39 uur | FD.nl/Betten
    AMSTERDAM (FD.nl/Betten) - Van Oord heeft een order ontvangen voor baggerwerk in Map Ta Phut, aan de Thaise oostkust. Het contract heeft een waarde van euro 53 mln. Dit heeft het baggerbedrijf dinsdag bekendgemaakt.

    Het project betreft vijf mln kubieke meter baggerwerk ter verdieping en uitbreiding van de haventoegang, het verwijderen van lagen zilt en het opspuiten van het terrein voor de aanleg van een LNG-terminal voor opslag van vloeibaar gas. Ook zal de baggeraar een toegangsweg en dijklichamen aanleggen.

    Volgens Van Oord maakt de huidige hoge energieprijs dergelijke projecten commercieel aantrekkelijk. De uitvoering is reeds begonnen, de oplevering is gepland in april 2009.

    Sander van der Ploeg
    s.vanderploeg@tijdbeursmedia.nl

    (c) Het Financieele Dagblad in samenwerking met Betten Beursmedia News (contact: webred@fd.nl/ 020-5928456)
  13. [verwijderd] 12 december 2007 12:11
    30-11-2007

    Baggermaatschappij Jan De Nul uit Aalst heeft een contract van ongeveer 100 miljoen euro in de wacht gesleept voor de uitbreiding van containerterminal Port Botany aan de Australische oostkust.

    'Het hele uitbreidingsproject heeft een waarde van 1 miljard Australische dollar (590 miljoen euro) en ons aandeel bedraagt ongeveer 100 miljoen euro', aldus area-manager Guido Cockx van het baggerbedrijf.



    Lees verder: © De Standaard
  14. [verwijderd] 21 december 2007 08:37
    PAPENDRECHT (ANP) - Baggerbedrijf Boskalis heeft een
    opdracht in de wacht gesleept om het toegangskanaal naar de
    haven van de Australische stad Melbourne te verdiepen. Dat heeft
    het bedrijf vrijdag bekendgemaakt.

    Boskalis voert de opdracht uit in samenwerking met de Port
    of Melbourne Corporation. De opdracht heeft een waarde van 300
    miljoen euro, die volgens een woordvoerder van Boskalis geheel
    toekomt aan het Nederlandse bedrijf.

    De werkzaamheden omvatten het baggeren van zand, klei, slib
    en rots en zal onder andere worden uitgevoerd door een van de
    grootste schepen uit de vloot van Boskalis, de Queen of the
    Netherlands. Uitgangspunt is de haven bereikbaar te maken voor
    containerschepen met een diepgang van 14 meter.

    ((ANP Redactie Economie, email economie(at)anp.nl, +31 20
    504 5999))


    Bingo, mooie opdracht.

    Succes vandaag Richard
  15. forum rang 10 voda 3 januari 2008 20:13
    Nog even een uitgebreide versie van het persbericht zoals door Jan geplaatst in zijn openingspost van week 52.

    Mooie techniek van Boskalis:

    Miljoenenorder Boskalis voor uitdiepen van haven Melbourne
    22 december 2007 | Het Financieele Dagblad

    Van onze redacteur

    Amsterdam

    Boskalis begint in januari met het uitdiepen van het toegangskanaal naar de haven van het Australische Melbourne. Het baggerbedrijf maakte de order, met een contractwaarde van circa € 300 mln over twee jaar, gisteren bekend.....

    etc.

    Druk op de link voor het volledige artikel:
    www.fd.nl/artikel/8279640/miljoenenor...
  16. [verwijderd] 9 januari 2008 00:08
    Boskalis competitor Jan de Nul says its mega dredger damaged by fire

    AMSTERDAM (Thomson Financial) - Jan de Nul, a non-listed competitor of Dutch dredger Boskalis Westminster NV, says that its Vasco da Gama dredger, one of the biggest in the world, has been damaged by fire, adding that it could take up to four months before the vessel is back in action.


    www.abcmoney.co.uk/news/072008192868.htm
  17. [verwijderd] 9 januari 2008 00:10
    Channel deepening delay to affect bay beaches

    BEACHES in Port Phillip Bay will be affected by the $1 billion plan to deepen Melbourne's shipping channels until at least the summer of 2010, under a revised completion date for the controversial project.


    www.theage.com.au/news/national/chann...
  18. forum rang 10 voda 10 januari 2008 22:10
    RTRS-Eerste financieringscontract voor Tweede Maasvlakte
    ROTTERDAM (ANP) - Het eerste financieringscontract voor de
    Tweede Maasvlakte is getekend. De Europese Investeringsbank
    (EIB) maakte donderdag bekend een contract met Havenbedrijf
    Rotterdam te hebben gesloten ter waarde van 100 miljoen euro.

    Voor de financiering van onder meer het landwinningsproject
    en de uitbreiding van de havenfaciliteiten zal in totaal een
    aantal contracten worden gesloten voor bij elkaar 900 miljoen
    euro. De zogenoemde Tweede Maasvlakte betreft de uitbreiding van
    de haven van Rotterdam en een industriegebied aan de Noordzee in
    de periode 2008-2014.

    ((ANP Redactie Economie, email economie(at)anp.nl, +31 20
    504 5999))
343 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 18 »» | Laatste |Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

Boskalis Westminster Koninklijke Meer »

Koers 16,980   Verschil +0,12 (+0,71%)
Laag 16,700   Volume 32.545
Hoog 17,000   Gem. Volume 185.162
7 aug 2020 13:49
label premium

Boskalis: Opvallend positief

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium

Gerelateerde Video's

  1. video thumbnail

    Boskalis: Kopen of Verkopen?

    13 maart 2018 21:47 - Vimeo

  2. video thumbnail

    Arend Jan Kamp over cijfers Boskalis

    6 maart 2018 16:04 - Vimeo

  3. video thumbnail

    HAL Trust: Tijd om in te stappen?

    24 november 2017 17:39 - Vimeo

  4. video thumbnail

    Boskalis: weer aan boord?

    12 juni 2017 21:59 - Vimeo

 
Quotedata: Amsterdam realtime by Euronext, other realtime by Cboe Europe Ltd.   US stocks: by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15min delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by VWD Group Crypto data by Crypto Compare