Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

sectornieuws

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
306 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
pilot1
0
Jazeker Mar ,ik heb er calls op geschreven .De call sept 17.Ik heb ook nog puts sep 15 geschreven .gr pilot
[verwijderd]
0

De Fugro'tjes gaan best wel naar m'n zin. Had op de aandelen zelf al flink winst kunnen nemen. Heb later calls erbij aangeschaft, sept. 48,-

Merk telkens weer dat je één en dezelfde strategie moet hanteren, scheelt een hoop frustratie. Zou eigenlijk de hele dag er mee bezig moeten zijn, kan alleen het werk en de collega's niet missen.

Zo heeft iedereen weer wat. ;)
[verwijderd]
0
quote:

pilot1 schreef:


Hoe gaat het met je Fugro aandeeltjes ?


Inmiddels verkocht. Wat de calls betreft, heb ik (weer eens) iets verkeerd gedaan, constateerde ik pas vanmorgen! :(
[verwijderd]
0
Van Oord voegt sleephopperzuiger aan vloot toe
Land + Water, 15-02-2010 05:15:00
De nieuwe sleephopperzuiger van Van Oord, de Vox M?xima, behoort met een beuninhoud van 31.200 m3 tot de allergrootste in zijn soort in de wereld. Baggeren kan tot een diepte van 70 meter en met een verlengde zuigbuis zelfs tot 130 meter.
[verwijderd]
0
Deme gaat de Theems op voor London Gateway Port
CoBouw, 13-02-2010 12:40:00
ZWIJNDRECHT - Deme zet de komende tijd "een aanzienlijk aantal grote baggerschepen" in voor de aanleg van de London Gateway containerterminal. Dat maakte het bedrijf uit het Belgische Zwijndrecht vrijdag bekend. De havenopdracht heeft een waarde van 442 miljoen euro. Deme haalde hem binnen in een joint venture met het Britse bouwbedrijf Laing O'Rourke Infrastructure. Het project werd in 2008 ook al aan deze combinatie gegund maar toen brak juist de financi?le en economische crisis uit.
voda
0
Baggeraar Van Oord verwacht lastiger jaar
11 mrt 2010, 15:56 uur

ROTTERDAM (AFN) - Baggeraar Van Oord verwacht dat 2010 een lastiger jaar wordt dan 2009. Wel heeft het bedrijf vertrouwen in de toekomst dankzij kansen in nieuwe markten als windmolenparken op zee en in bestaande segmenten als dienstverlening aan de offshore-industrie. Dat zei het bedrijf donderdag bij de presentatie van de resultaten over 2009.

De baggeraar ziet in grote delen van de wereld een stagnerende groei. ,,Onze industrie is laat-cyclisch'', aldus Van Oord dat daarmee aangeeft dat de gevolgen van veranderende economische omstandigheden zich later aandienen dan in andere sectoren.

Het bedrijf verwacht dat er minder nieuwe opdrachten in de markt komen en geeft nog geen omzet- en winstverwachting voor dit jaar. Van Oord had aan het eind van 2009 nog voor 1,77 miljard euro aan opdrachten in de boeken, een fractie minder dan de 1,79 miljard euro eind 2008.

Omzet

Van Oord, dat samen met branchegenoot Boskalis tot de wereldtop behoort, haalde vorig jaar een nettowinst van 120 miljoen euro. In 2008 bleef onder de streep 165 miljoen euro over. De omzet daalde tot 1,4 miljard euro van bijna 1,9 miljard euro een jaar eerder.

Van Oord kende gouden jaren in het Midden-Oosten en werd vooral bekend door het opspuiten van eilanden voor de kust van Dubai. Door het wegvallen van opdrachten in de regio, vanaf eind 2008, moest het bedrijf elders op zoek naar werk. Dat werd vorig jaar vooral gevonden in Nederland, Brazilië, Nigeria en India.

Zo is Van Oord betrokken bij de aanleg van de tweede Maasvlakte en diverse projecten op het gebied van kustbescherming. In Brazilië en India gaat het vooral om de aanleg en het onderhoud van havens, terwijl het in Nigeria onder meer draait om diensten aan de grootschalige olie- en gasindustrie.


voda
0
Van Oord voorziet stilleggen van schepen
12 maart 2010 | Het Financieele Dagblad
Door: Gossink, W.;Wel, R.P. van 't

Wessel Gossink en Rob van 't Wel

Rotterdam

Baggerconcern Van Oord verwacht volgend jaar schepen te moeten stilleggen. Dit is een gevolg van het afnemende aanbod van internationale opdrachten en het tegelijkertijd op de markt komen van nieuwe baggercapaciteit. Dit jaar heeft het Rotterdamse familiebedrijf voldoende opdrachten om alle schepen aan het werk te houden.

www.fd.nl/artikel/14395599/oord-voorz...
Bellafleur
0


Hulp Nederlanders bij olieramp Golf van Mexico
CoBouw, 07-05-2010 01:00:00
NEW ORLEANS - Van Oord en Deltares schiet de VS te hulp bij de olieramp in de Golf van Mexico De baggeraar en het kennisinstituut stellen radicale maatregelen voor om te voorkomen dat de grootste olieramp in de wereldgeschiedenis ontstaat. Sinds 22 april stroomt de olie uit een op 1,5 kilometer diepte gelegen bron het zeewater in. Het Nederlandse concept behelst een methode die zorgt dat olie die de kust van Louisiana bereikt zo weinig mogelijk schade toebrengt aan het ecosysteem.
[verwijderd]
0
quote:

marbrem schreef:




Hulp Nederlanders bij olieramp Golf van Mexico
CoBouw, 07-05-2010 01:00:00
NEW ORLEANS - Van Oord en Deltares schiet de VS te hulp bij de olieramp in de Golf van Mexico De baggeraar en het kennisinstituut stellen radicale maatregelen voor om te voorkomen dat de grootste olieramp in de wereldgeschiedenis ontstaat. Sinds 22 april stroomt de olie uit een op 1,5 kilometer diepte gelegen bron het zeewater in. Het Nederlandse concept behelst een methode die zorgt dat olie die de kust van Louisiana bereikt zo weinig mogelijk schade toebrengt aan het ecosysteem.



En nu maar hopen dat de Amerikanen deze hulp aanvaarden. Eerder was er al sprake van, dat Nederlandse bedrijven veel efficienter de olie konden ruimen, maar dat stuitte op bezwaren omdat milieuwetten dit in de weg zouden staan

Tegelijkertijd vlogen er constant vlietgtuigen over de olie om chemische stoffen op de olie te dumpen alsof dat niet belastend is voor het milieu

na New Orleans moeten ze daar onderhand wel doorhebben dat Nederland heel ver is , niet alleen in waterbouwkunig opzicht maar ook in het ruimen van olie met grote veegarmen.
voda
1
Tweede Maasvlakte krijgt vorm
18 mei 2010, 15:38 uur

ROTTERDAM (AFN) - Het nieuwe havengebied de Tweede Maasvlakte krijgt steeds meer vorm. Nadat de afgelopen anderhalf jaar bijna 130 miljoen kubieke meter zand is opgezogen, vervoerd en opgespoten tot een kilometerslange dijk, is inmiddels begonnen met de bouw van de eerste kademuur. Daar moeten in 2013 de eerste containerschepen afmeren.

,,Al het werk ligt op schema en ook binnen de daarvoor bestemde financiële budgetten'', zei dinsdag directeur Ronald Paul van de projectorganisatie Maasvlakte 2. Het nieuwe gebied beslaat 2000 hectare, vergelijkbaar met vierduizend voetbalvelden, en moet achtduizend nieuwe banen opleveren.

De kosten van het project liggen rond 3 miljard euro. Een van de grote investeerders met een bedrag van circa 900 miljoen euro is Dubai World, via dochterbedrijf Dubai Ports World. In november vorig jaar werd bekend dat Dubai World financiële problemen kende, maar dat heeft geen invloed op de Rotterdamse haven, liet een woordvoerder van het Havenbedrijf Rotterdam weten.

Concurrentiepositie

De haven van Rotterdam wordt met de Tweede Maasvlakte 20 procent groter. Dat is volgens het Havenbedrijf Rotterdam hard nodig om de concurrentiepositie in de toekomst te garanderen en mee te groeien met havens als Antwerpen en Hamburg. Voor het echter zover is, moet er nog bergen werk verzet worden. Alleen al op de Tweede Maasvlakte zelf komt dertien kilometer aan wegen en veertien kilometer spoorbaan.

Grote kranen, zandwagens en grote stenen bepalen dan ook voorlopig het beeld op de zandvlakte die de Tweede Maasvlakte moet worden. Zij graven onder meer wanden van veertig meter diepte voor de kademuren. Een speciaal gebouwde kraan, met een prijskaartje van circa vijf miljoen euro, begint eind mei met de aanleg van de harde zeewering. De zeven miljoen ton steen daarvoor wordt grotendeels met zeeschepen aangevoerd vanuit Noorwegen.

Grote blokken beton uit de oude zeewering liggen halverwege de banaanvormige zandvlakte te wachten tot ze worden hergebruikt. Het tafereel heeft iets van een archeologische opgraving en wordt in de volksmond dan ook al gekscherend klein Luxor genoemd.

[verwijderd]
1
Wereldrecord op Maasvlakte II
Auteur: Ruud van Roosmalen
Ruud van Roosmalen
Geboortejaar: 1957
Website: www.ajtum.nl
Contact: info@ajtum.nl

Volledig profiel
www.logistiek.nl/distributie/multimod...

Geplaatst: 28 apr 2010 Aannemerscombinatie Puma vestigde kortgeleden een nieuw wereldrecord bij de aanleg van Maasvlakte 2. De combinatie verzette de grootste hoeveelheid zand die ooit in één week tijd bij een landwinningsproject werd aangebracht: elf sleephopperzuigers van Boskalis en Van Oord spoten in één week 3,8 miljoen kubieke meter zand op Maasvlakte 2.
Aanbevolen artikelen
Minder containeroverslag op Tweede Maasvlakte
(Nieuws, 16 okt 2009)

Milieudefensie akkoord met “duurzame” Tweede Maasvlakte
(Nieuws, 10 feb 2009)

Aanleg tweede Maasvlakte is begonnen
(Nieuws, 2 sep 2008)

De aanleg van Maasvlakte 2 verloopt voorspoedig. Afgelopen zondag werd de 120 miljoenste m3 zand opgespoten. Daarmee is de helft aangebracht van al het zand dat voor de eerste fase van Maasvlakte 2 tot 2013 nodig is. Het project ligt daarmee goed op schema. De bouw van de eerste kademuur startte in februari.



Schiereiland

Inmiddels is Puma ook begonnen met de aanleg van een harde zeewering aan de noordwestkant van het nieuwe land. Hier is de laatste maanden een schiereiland van ongeveer 3 km lengte opgespoten. Op dit moment wordt een unieke kraan, de ‘blockbuster', opgebouwd om grote betonblokken te plaatsen als onderdeel van die zeewering. Daarmee gaat de aanleg van Maasvlakte 2 een nieuwe fase in.



(In het onderstaande fotoalbum met luchtfoto's zijn de ontwikelingen goed te volgen!

Bron: maasvlakte2.com



Foto 1 van 7


januari 2009

[verwijderd]
1



Tags

Ingenieursbureaus, milieu-adviesbureaus | Grond-, weg- en waterbouw (GWW) | Infrastructuur (wegen, vaarwegen, railverbindingen) | Opdrachten, deals
Dredging International krijgt nieuwe opdracht voor Panamakanaal
Gebaseerd op:Express.be / MD Info (8-6-2010)
De Autoriteit van het Panamakanaal (ACP) heeft de baggerwerken voor in een kunstmeer toegewezen aan het bedrijf Dredging International uit Zwijndrecht. Dredging moet een vaargeul vergroten en verdiepen.

In totaal moet de Belgische baggeraar ongeveer 4,6 miljoen kubieke meter opdiepen over een lengte van 19,6 kilometer. Het contract heeft een waarde van 39 miljoen dollar. Dredging had eerder al een opdracht voor 117 miljoen dollar toegewezen gekregen voor het baggeren van de kanaalingang langs de Stille Oceaan.

Een internationaal consortium begon vorig jaar aan een werfopdracht van meer dan 3 miljard dollar voor de vergroting van het Panamakanaal, waardoor in de toekomst grotere schepen een kortere weg kunnen nemen tussen de Stille Oceaan en de Atlantische Oceaan. Het Panamakanaal is honderd jaar in gebruik.
[verwijderd]
0
Van Oord verliest van 'goedkope' Belgen
Nieuwsblad Transport, 10-06-2010 11:23:00
De directie van het Panamakanaal heeft het Belgische bedrijf Dredging International de opdracht gegund om baggerwerkzaamheden uit te voeren in Gatun Lake, een belangrijk onderdeel van de uitbreiding van het Panamakanaal. Dredging International vroeg verreweg de laagste prijs voor het werk: 40 miljoen dollar. Het op ??n van hoogste bod kwam ook al uit Belgi?; het Belgische bedrijf Jan De Nul wilde de klus klaren voor 57,9 miljoen dollar.
[verwijderd]
1
Deme investeert 260 miljoen euro
Het Belang van Limburg, 17-06-2010 10:56:00
De baggergroep Deme heeft twee nieuwe schepen en een valpijpsysteem besteld bij IHC Merwede. Het gaat om een investering van zowat 260 miljoen euro. De investeringen komen bovenop het investeringsprogramma 2008 " 2011, dat nog volop in uitvoering is en investeringen inhoudt vooor 1 miljard euro. Sleephopperzuiger De nieuwe sleephopperzuiger wordt 'Breughel' gedoopt. Hij krijgt een beuninhoud van 11.650 m ? en een maximaal laadvermogen van ruim 18.500 ton
[verwijderd]
0
UPDATE:
19 juni : Baggerbedrijf Koninklijke Boskalis Westminster N.V.heeft opdracht gekregen van de State of Louisiana om zand te leveren voor de aanleg van zandbarrièrs bij de olievervuiling in de Golf van Mexico.Het project is door President Obama goedgekeurd.Tevens zal Boskalis haar expertise aanbieden bij de installatie en toepassing van door Rijkswaterstaat geleverde veegarmen.Boskalis beschikt over jarenlange ervaring op dit gebied en heeft deze toepassing om olie op te ruimen in het verleden succesvol in diverse landen in Europa ingezet. Hier het hele persbericht.
[verwijderd]
0
IHC Merwede boekt orders voor meer dan € 500 mln
Het Financieele Dagblad (basic), 22-06-2010 06:20:00
Scheepsbouwer IHC Merwede uit Sliedrecht heeft voor meer dan ??? 500 mln aan orders verworven. Het gaat om orders voor diverse baggerschepen en offshore equipment document.write('); Voor president-directeur Goof Hamers zijn de nieuwe orders het bewijs dat de markten waarop de internationale scheepsbouwer actief is duidelijke tekenen van herstel laten zien.
306 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

Boskalis Westminster Koninklijke Meer »

Koers 20,190   Verschil +0,13 (+0,65%)
Laag 19,940   Volume 151.716
Hoog 20,230   Gem. Volume 266.415
16-jul-19 17:37
label premium

Boskalis: Een kwestie van geduld

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium