Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

sectornieuws

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
317 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
janbagger
1
EU to spend €500 million at ports
News - October 23, 2009

The European Community (EC) has announced details of a first tranche of transport infrastructure projects aimed at streamlining shipping connections across EU member countries and links with its near neighbours.

Quoting an official statement, LR-Fairplay said the €500 million (Us$750 million) package was a vital part of efforts to stimulate international trade during the recession.

LR-Fairplay said dredging and reclamation work to support the integrated multi-modal London Gateway port and logistics development in the Thames estuary (€14 million) was included in the funding effort; as are port infrastructure work in Malmö Northern Harbour in Sweden (€5.9 million); dredging at Venice-Marghera port to improve access from the Adriatic (€3.9 million); and upgrades for the rail link between Felixstowe and the English Midlands (€9 million
voda
0
Van Oord gaat haven Rio de Janeiro verdiepen28 okt 2009, 16:40 uur

ROTTERDAM (AFN) - Baggerbedrijf Van Oord heeft de opdracht gekregen om de haven van Rio de Janeiro in Brazilië te verdiepen. Het contract heeft een waarde van 45 miljoen euro. Het bedrijf maakte dit woensdag bekend.

De uitvoering van het project start begin volgend jaar en neemt bijna een jaar in beslag. Van Oord gaat ruim 4 miljoen kubieke meter grond in het toegangskanaal en de haven wegbaggeren. Het gaat om zachte klei tot zachte steen.

Van Oord zegt met de opdracht zijn positie in Zuid-Amerika te verstevigen. In Brazilië is de baggeraar al sinds 1985 actief. De laatste jaren zijn ook projecten uitgevoerd in Chili, Cuba, Dominicaanse Republiek, Trinidad & Tobago, Mexico en Venezuela.

voda
0
Van Oord krijgt opdracht in Brazilië
11 nov 2009, 17:22 uur

ROTTERDAM (AFN) - Baggerbedrijf Van Oord heeft een opdracht gekregen voor baggeractiviteiten in de haven van Suape, in Brazilië. Het contract heeft een waarde van ongeveer 35 miljoen euro. Het bedrijf maakte dit woensdag bekend.

Het project omvat het baggeren van de toegang naar de scheepswerf Atlantico Sul in de binnenhaven van Suape. In totaal wordt zes miljoen kubieke meter gebaggerd, waarvan bijna twee miljoen kubieke meter wordt opgespoten. De overige vier miljoen kubieke meter wordt op zee gelost. De uitvoering van het project start eind dit jaar en neemt een half jaar in beslag.

Van Oord zegt met de opdracht zijn positie in Zuid-Amerika te verstevigen. Het is de tweede klus voor Van Oord in Brazilië in korte tijd. Eind oktober kreeg het bedrijf al een opdracht om de haven van Rio de Janeiro te verdiepen. Deze order heeft een waarde van 45 miljoen euro.

[verwijderd]
0
Nieuws

Dockwise Shipping sleept contracten twv $24 mln binnen
19-11-2009 08:40:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--Dockwise Ltd, dat streeft naar een notering aan Euronext Amsterdam in december van dit jaar, heeft 8 nieuwe korte termijncontracten binnengesleept met een totale omvang van ongeveer $24 miljoen, zo maakt het bedrijf donderdag bekend.

De contracten voor dochter Dockwise Shipping zijn voor het vervoeren van onderdelen voor boorplatformen naar onder meer West-Afrika, Sudan, Singapore, Stavanger en Nigeria.



Door Maaike Noordhuis; Dow Jones Nieuwsdienst; +31-20-5715201; maaike.noordhuis@dowjones.com
voda
1
Van Oord niet geraakt door Dubai World
26 nov 2009, 14:02 uur

ROTTERDAM (AFN) - Baggeraar Van Oord heeft geen last van de financiële perikelen rond Dubai World, het staatsbedrijf uit Dubai dat zich onder meer bezighoudt met grootschalige projectontwikkeling. Dat heeft woordvoerder Bert Groothuizen donderdag gezegd.

Van Oord was in de 'gouden jaren' een van de meest prominente spelers in de grootschalige bouw- en ontwikkelingsplannen van het emiraat. De baggeraar, die samen met Boskalis tot de wereldtop behoort, legde er meerdere palmeilanden aan. Bij Boskalis was donderdagmiddag niemand beschikbaar voor commentaar.

Vorig jaar, toen de eerste tekenen zich aandienden dat het financieel slechter ging met Dubai, heeft Van Oord in overleg met opdrachtgevers een aantal projecten stilgelegd. Groothuizen kon het precieze aantal niet geven, maar zei wel dat Palm Deira er daar een van is. De aanleg van dat palmeiland was een van de grootste projecten in het land en zou Van Oord 2,5 miljard euro hebben opgeleverd.

[verwijderd]
0
quote:

voda schreef:


Van Oord niet geraakt door Dubai World
26 nov 2009, 14:02 uur

ROTTERDAM (AFN) - Baggeraar Van Oord heeft geen last van de financiële perikelen rond Dubai World,


Dank Hans
[verwijderd]
0
quote:

janbagger schreef:


Mooi bericht Jan, je was me net voor!
Koers spuit omhoog.


Volgens mij spuit er alleen maar zand omhoog
[verwijderd]
0
quote:

JanK1 schreef:


[quote=janbagger]
Mooi bericht Jan, je was me net voor!
Koers spuit omhoog.
[/quote]

Volgens mij spuit er alleen maar zand omhoog


Jan toch, er is nog altijd verschil tussen zemelen en zemelen hoor!
voda
1
Starten in de gesloten baggersector via internet
4 december 2009, 10:39 uur | FD.nl
Door: Wessel Gossink
Het idee was goed, maar het moment ongelukkig. Eind vorig jaar besloten Jan-Teun Boerma, Gerrit Kamerman en Jan Willem de Wit om gedrieën een nieuw bedrijf in de baggerindustrie te beginnen. 'We kwamen er eigenlijk te laat opgestart', erkent Kamerman, technisch directeur van Holland Marine Technologies (HollandMT) uit Woerden........

etc.

Druk op de link voor het volledige artikel:
www.fd.nl/artikel/13740893/starten-ge...
janbagger
0
Main drivers for dredging projects remain valid - investment in R&D remains steady says Koos van Oord
News - December 11, 2009

| More
Questioned recently about the outlook for the dredging industry in the coming years given recent economic developments and the impact of the economic downturn on investment decisions, Koos van Oord, President of the Board of the International Association of Dredging Companies (IADC), made an upbeat assessment of the market.

He noted that the underlying drivers for dredging – population growth, energy needs, expanding global trade, tourism, the environment and climate change – remain strong, and said these drivers remain valid regardless of the short-term economic prognosis.

"Dredging is a pragmatic, hands-on business geared to problem-solving, an industry that involves investigation and experimentation to determine what works and what doesn’t and why," said a spokesperson or Terra et Aqua. "To succeed requires long-term investments in new technologies. This is the essential strength of the major international dredging companies. They are accustomed to conducting exhaustive studies to find the best design, the best piece of equipment, the best method of providing quality work suited to the specific client. They are used to assessing the risks and benefits of particular methods, with the goal of ensuring the best possible outcome for their clients, economically, socially and environmentally."

Articles in the current issue of Terra et Aqua cover subjects ranging from the coast of France to the Black Sea coast to the US, and reflect this entrepreneurial ability to “think outside of the box”.

They include a pioneering method of processing contaminated dredged material at the Port of Dunkirk in France by building a treatment facility for naturally dewatering sediment; an unusual technique for building a more secure breakwater at the Port of Poti, Georgia, which required detailed design and preparation for the rehabilitation;
an innovative on-the-job safety programme that calls for integrated and personal responsibility throughout the organisation and far exceeded governmental regulations; and a novel system of estimating soil properties, a process essential to cost-effective dredging, this last article being based on an ongoing research project conducted by one of the dredging industry’s many young researchers.

"This commitment to investment in R&D is the backbone of the international dredging
industry and contributes to finding optimal solutions for clients. Also crucial is the industry’s belief in investing in people – young professionals with expertise in engineering, management, finances and law as well as officers and crew onboard dredging vessels," said Terra et Aqua.

"The drivers of dredging are constant - infrastructure needs do not disappear because of an economic downturn. And the dredging industries commitment to investment and innovation is also constant. It is part of the industry’s long-term vision aimed at helping clients find the best solutions to their infrastructure needs."
voda
0
De Máxima voor de Maasvlakte
19 december 2009 | Het Financieele Dagblad
Door: Wel, R.P. van 't

Rob van 't Wel

Baggerconcern Van Oord presenteert in Rotterdam trots het grootste baggerschip dat ooit in Nederland is gebouwd - maar nooit voor Nederland was bedoeld......

etc.

Druk op de link voor het volledige artikel:
www.fd.nl/artikel/13826016/maxima-maa...
voda
0
Schaduw boven Maasvlakte Twee
29 december 2009, 7:30 uur | FD.nl
Door: Rob van 't Wel
De crisis lijkt de Maasvlakte Twee niet te raken, althans de bouw ervan. Toch hebben de betrokken hoofdrolspelers zorgen over de vraag waar het geld voor de miljardeninvesteringen vandaan moet komen en hoe die moeten worden terugverdiend....

etc.

Druk op de link voor het volledige artikel:
www.fd.nl/artikel/13883445/schaduw-bo...
voda
0
Duitsland dubt over vrijgevig Gazprom
4 januari 2010 | Het Financieele Dagblad
Door: Kuypers, M.G.L.M.

Maurits Kuypers

Sluipenderwijs krijgt de Russische gasmonopolist Gazprom meer grip op de Europese markt. Nederlandse bedrijven als Shell, Gasunie en Boskalis zien vooral kansen. AZ ruikt de sponsormiljoenen. In Duitsland hebben ze al wat langer ervaring, maar niet altijd de beste......

etc.

Druk op de link voor het volledige artikel:
www.fd.nl/artikel/13934825/duitsland-...
voda
0
Verdieping Westerschelde gaat door
13 januari 2010, 15:20 | BNR.nl
De uitdieping van de Westerschelde kan doorgaan. De Raad van State verwierp woensdag de bezwaren tegen het uitdiepen en verbreden van de vaarroute naar de haven van Antwerpen. De hoogste bestuursrechter oordeelde dat de werkzaamheden niet leiden tot aantasting van de natuur in het Scheldegebied.

De waterkwaliteit gaat er volgens de Raad van State niet op achteruit en ook leiden ze niet tot minder mogelijkheden om zand te winnen.

'Beter had niet gekund'
Minster Gerda Verburg (LNV) is erg blij met de uitspraak, omdat nu geplande werkzaamheden gewoon kunnen doorgaan. ,,Beter had niet gekund'', aldus de bewindsvrouw. Inmiddels heeft de minister een gesprek gehad met de Vlaamse eigenaar van de Hedwigepolder. ,,We zijn bezig die grond te verwerven en willen de paar pachters in de polder netjes begeleiden naar een mogelijk andere locatie'', aldus Verburg.

Ook de Vlaamse regering reageerde tevreden. Minister-president Kris Peeters en minister Hilde Crevits noemden het oordeel een cruciale stap in de uitvoering van verdragen tussen Nederland en Vlaanderen uit 2005. De diepere Schelde is nodig om ,,de motor van onze Vlaamse economie'' te laten draaien. Door de verdieping kunnen er grotere schepen door de vaargeul.

Volgens verladersorganisatie EVO hebben Nederlandse bedrijven baat bij de uitdieping. ,,Met name voor de in de zuidelijke regio gesitueerde bedrijven is Antwerpen vaak een betere optie dan Rotterdam.'' De commissaris van de Koningin in Zeeland, Karla Peijs, stelde dat Zeeuwen en Vlamingen in de grensstreek weer gezamenlijk aan het werk kunnen. De uitspraak van afgelopen zomer, toen de Raad van State de werkzaamheden tijdelijk stillegde, zette kwaad bloed in België. Daarbij raakten de werkrelaties verstoord.

[verwijderd]
0
Van Oord verdiept haven van Zweeds Norrköping
CoBouw, 22-01-2010
ROTTERDAM - Van Oord gaat de haven van het Zweedse Norrkping verdiepen Dat heeft het baggerconcern bekendgemaakt. Met de opdracht van Swedisch Maritime Authority is een bedrag gemoeid van 19 miljoen euro. Van Oord start in april met de uitvoering en verwacht ongeveer zes maanden bezig te zijn. Het werk omvat het verbreden en verdiepen van het toegangskanaal en het havenbassin van de bestaande diepte van 12,5 meter naar 15 meter.
[verwijderd]
0
Baggeraar Jan De Nul haalt contract in Irak binnen
Het Nieuwsblad, 02-02-2010 07:14:00
Jan De Nul, de grootste baggeraar ter wereld, heeft het contract ondertekend voor de uitdieping van de haven van Umm Qasr in Irak. Dat heeft de groep uit Hofstade bij Aalst bekendgemaakt. De baggeraar gaat er de haven van Umm Qasr uitdiepen tot -12,5 meter. Umm Qasr is gelegen aan de zuidelijkste tip van Irak, vlakbij de grens met Koeweit. Het is de poort van Irak naar de Perzische Golf en de Iraakse levensader voor import van stuk- en bulkgoederen.
pilot1
0
DEME: CONTRACT HEEFT WAARDE VAN 442 MIO EURO
11-02-2010 18:03:50 DEME KRIJGT GROEN LICHT VOOR LONDON GATEWAY PORT
pilot1
0
Baggeraar DEME, een 50/50 joint-venture van investeringsmaatschappij Ackermans & van Haaren en bouwgroep CFE, heeft definitief groen licht gekregen voor de bouw van de London Gateway Port, een nieuwe containerterminal voor DP World. Het contract heeft voor DEME een waarde van 185,6 miljoen euro.
(tijd) - De opdracht was reeds eerder aan het consortium rond DEME toegewezen. Door de financiële crisis werd het project echter op de lange baan geschoven. Door de beslissing van havenuitbater DP World om het project door te zetten, kan DEME binnenkort met de baggerwerken starten. Het project moet tegen 2014 afgerond zijn.

De bouw van de terminal zal gebeuren in samenwerking met bouwgroep Laing O'Rourke. De totale werken zijn goed voor een bedrag van 1,5 miljard pond. Daarvan is 400 miljoen pond bestemd voor de tijdelijke vereniging Laing O'Rourke Infrastructure Limited - Dredging International NV. DEME heeft 42 procent van die vereniging in handen, wat resulteert in een contractwaarde voor DEME van 185,6 miljoen euro. SD

18:32 - 11/02/2010 Copyright © De Tijd
Reacties (2)
317 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

Boskalis Westminster Koninklijke Meer »

Koers 19,315   Verschil -0,05 (-0,26%)
Laag 19,100   Volume 259.175
Hoog 19,500   Gem. Volume 239.106
22-okt-19 17:35
label premium

Portefeuille Alert: Boskalis

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium