Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

sectornieuws

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
303 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
no-sa
1
alrob
0
quote:

no-sa schreef op 28 jun 2017 om 12:56:


Koninklijke Boskalis Westminster nv (BOKA.AE). Gesprekken over fusie.

Waar haal je die onzin vandaan?
als je fakenieuws wil plaatsen, doen het dan geraffineerder.
IEX - Forummoderator
0
quote:

no-sa schreef op 28 jun 2017 om 12:56:


Koninklijke Boskalis Westminster nv (BOKA.AE). Gesprekken over fusie.


[Modbreak IEX: Gelieve geen koersgevoelige info op het forum te plaatsen zonder duidelijk bron.]
seadoc
0
quote:

IEX - Forummoderator schreef op 28 jun 2017 om 20:35:


[...]

[Modbreak IEX: Gelieve geen koersgevoelige info op het forum te plaatsen zonder duidelijk bron.]


Ben toch wel benieuwd naar de bron van no-sa.
voda
0
Van Oord aan de slag in India

Gepubliceerd op 5 jul 2017 om 14:12 | Views: 494

Boskalis 16:06
28,51 -0,58 (-1,98%)

ROTTERDAM (AFN) - Baggeraar Van Oord heeft een onderhoudscontract gekregen in India. Het bedrijf zal drie jaar lang het toegangskanaal van de haven van Kandla op diepte houden. Dat liet Van Oord woensdag weten zonder financiële details te vermelden.

De werkzaamheden beginnen deze maand. Kandla heeft een van de grootste havens van West-India. Van Oord zet twee sleephopperzuigers in voor de werkzaamheden.
voda
0
Megaklus voor Van Oord in Dubai

Gepubliceerd op 19 jul 2017 om 11:01 | Views: 1.296

Boskalis 16:15
29,94 +0,03 (+0,08%)

ROTTERDAM (AFN) - Baggeraar Van Oord mag weer aan de slag in Dubai. Het Rotterdamse bedrijf heeft opdracht verkregen voor de waterbouwkundige werkzaamheden van het project Dubai Harbour. Naast 1400 aanlegplaatsen voor schepen wordt in de haven ook een cruise-terminal aangelegd.

Van Oord wordt onder meer verantwoordelijk voor het baggeren van een 12 kilometer lang kanaal en de landaanwinning voor het project. De werkzaamheden worden uitgevoerd tussen september 2017 en mei 2019. Financiële details werden daarbij niet verstrekt.

Het is niet voor het eerst dat Van Oord een grote klus vanuit Dubai binnensleept. Eerder was het bedrijf betrokken bij de aanleg van Palm Jumeirah, The World en diverse andere kunstmatige eilanden voor de kust van het oliestaatje.
voda
0
Baggeraar Deme en Baskische scheepswerf bereiken akkoord over vrijgave 'gekaapt' offshore-schip

De Belgische maritieme dienstverlener Deme, branchegenoot van de Nederlandse bedrijven Van Oord en Boskalis, mag het kabelleggerschip Living Stone wegslepen van een scheepswerf uit Bilbao. De Baskische scheepswerf La Naval zal het offshoreschip vrijgeven, zo hebben de directies van beide ondernemingen met elkaar afgesproken.

In de nacht van woensdag op donderdag probeerden medewerkers van Deme en het Bredase dochterbedrijf Tideway het niet afgebouwde schip bij de werf van La Naval weg te halen. Daarbij werd onder meer gebruikgemaakt van sleepboten. De Baskische politie en veiligheidsmensen van La Naval wisten de actie te dwarsbomen.

Deme en Tideway wilden het baggerschip naar een plaats brengen waar het alsnog snel kon worden afgebouwd. Volgens Deme had de werf in Bilbao meerdere contractuele deadlines voor de bouw niet gehaald. De scheepswerf in Bilbao had in het tweede kwartaal de bouw van het kabelleggerschip Living Stone van Tideway moeten afronden, maar is daar mede door grote financiële problemen niet in geslaagd. De Baskische werf staat op omvallen.

Spoedoverleg
Op initiatief van de directie van La Naval is er maandag in Brussel spoedoverleg geweest. ´We kunnen nu het schip in eigen beheer ergens anders in Spanje en met eigen onderaannemers laten afbouwen´, aldus een woordvoerder van Deme dinsdag. Wanneer dat gebeurt is nog niet duidelijk en waar het schip wordt afgebouwd wil Deme niet zeggen.

Baskische media verklaren evenwel dat afbouw van het schip vermoedelijk elders in het havengebied van Bilbao zal plaatsvinden. Ook schrijven zij dat bij die klus alsnog werknemers van La Naval zullen worden ingezet. Baskische media meldden dinsdag ook dat de combinatie Deme-Tideway in de buidel heeft moeten tasten voor de vrijgave van het schip. La Naval zou daarvoor een bedrag van € 14,5 mln ontvangen, waarvan € 9,5 mln op korte termijn.

Platzak
De platzakke scheepswerf heeft geen enkele liquiditeit meer en zou dan mogelijk toch nog de salarissen (maand september) van de 180 werknemers in vaste dienst kunnen betalen. Deme wil niet zeggen of een financiële compensatie is of wordt betaald aan de scheepswerf in Bilbao.

De Living Stone is ontworpen om diepzeekabels te leggen en geulen te baggeren op de zeebodem, met name voor bedrijven actief in de windenergiesector. Deme en Tideway zijn er bij gebaat dat het schip zo snel mogelijk afgebouwd wordt zodat het kan worden ingezet bij windenergieprojecten in Duitsland en het Verenigd Koninkrijk.

fd.nl/ondernemen/1220236/baggeraar-de...
voda
0
Wind mee voor Belgische baggeraar DEME

Gepubliceerd op 22 nov 2017 om 07:41 | Views: 730

Boskalis 10:42
30,80 -0,03 (-0,08%)

ANTWERPEN (AFN) - De Belgische baggeraar en offshoredienstverlener DEME, een concurrent van Boskalis en Van Oord, heeft ook afgelopen kwartaal goede zaken gedaan met werkzaamheden op het gebied van windenergie. Dat blijkt uit een handelsbericht van moederbedrijf Ackermans & Van Haaren.

De omzet kwam in het derde kwartaal uit op 644 miljoen euro, 14 procent meer dan een jaar eerder. De groei kwam vooral voor rekening van dochterbedrijf GeoSea, dat onder meer funderingen legt voor windmolenparken op zee. Winstcijfers werden niet vermeld.

Het orderboek was eind september goed voor 3,98 miljard euro aan toekomstige omzet. Daarin is het contract voor de bouw van de Blankenburgtunnel bij Rotterdam, samen met onder meer Ballast Nedam, nog niet opgenomen. Daarover liep nog een rechtszaak die eerder deze maand in het voordeel van DEME werd beslecht.
voda
0
DEME blijft profiteren van windenergie

Gepubliceerd op 28 feb 2018 om 08:38 | Views: 995

Boskalis 16:23
31,11 -0,41 (-1,30%)

ANTWERPEN (AFN) - De Belgische baggeraar en offshoredienstverlener DEME plukt steeds meer de vruchten van zijn activiteiten op het gebied van windenergie. De concurrent van Nederlandse bedrijven als Boskalis, Van Oord en Sif haalde afgelopen jaar voor het eerst meer dan een miljard euro omzet uit die divisie, zo blijkt uit de jaarcijfers van moederbedrijf Ackermans & Van Haaren.

DEME besloot jaren geleden vol in te zetten op windenergie en zegt daarmee nu de teruglopende prestaties van de baggeractiviteiten te kunnen compenseren. De totale opbrengsten liepen mede door wind met bijna een vijfde op tot 2,4 miljard euro.

Het orderboek was eind 2017 met 3,5 miljard euro aan opdrachten wat minder goed gevuld dan een jaar eerder, toen voor 3,8 miljard aan werk op de plank lag. Volgens Ackermans & Van Haaren zijn bij die stand echter een aantal opdrachten ter waarde van ruim 1,7 miljard euro nog niet opgeteld, omdat daarvoor nog niet de definitieve vergunningen binnen waren.
voda
0
Aeolus fitted with impressive new crane


On 28 March 2018, a major step was taken in the modification of Van Oord’s offshore installation vessel Aeolus. The new 1,600 tonnes crane was successfully installed onboard, making the vessel ready to handle the latest generation of foundations and turbines for offshore wind projects. The crane, designed and built by Huisman, was installed by Heerema’s Thialf.

The leg encircling crane is built around the portside aft jack-up leg and the boom is stored around the forward leg, saving valuable deck space. The new crane can lift almost twice as much as the Aeolus’ previous crane. The modification of the top-class vessel will also result in increased loading capacity, accommodation capacity and a helicopter deck. Van Oord decided to upgrade the Aeolus to ensure that the vessel remains competitive in a rapidly changing market. The Aeolus will be fit for duty as from spring 2018.

Source : Strategic Research Institute
voda
0
Resultaten Van Oord onder druk
Wel hogere omzet in 2018 verwacht.

(ABM FN-Dow Jones)Van Oord heeft in het afgelopen jaar de resultaten onder druk zien staan, mede vanwege een lager activiteitenniveau in de onderneming. Dit maakte het baggerbedrijf dinsdag bekend.

"Vooral de moeilijke marktomstandigheden in de bagger- en olie & gassector hebben een stempel gedrukt op 2017", zei topman Pieter van Oord. "Het werk in offshore wind liet een stabiel beeld zien, en de marktdynamiek in de offshore windsector biedt ons de komende jaren veel kansen. De energietransitie krijgt steeds meer vorm en de bouw van offshore windparken is een groeiende markt waarin wij een sterke positie hebben."

In het afgelopen jaar kwam de omzet uit op 1,5 miljard euro tegenover 1,7 miljard euro een jaar eerder. Met name de omzet van baggeractiviteiten was vanuit een historisch perspectief laag, aldus Van Oord. De omzet van Offshore wind bleef vrijwel gelijk aan het niveau van 2016. Ondanks de slechte markt steeg in Offshore oil & gas de omzet van 130 miljoen tot 204 miljoen euro, dankzij een aantal grote projecten in de nichemarkten van het baggerbedrijf.

Het bedrijfsresultaat (EBITDA) daalde van 333 miljoen naar 290 miljoen euro.

Onder de streep restte een nettowinst van 78 miljoen euro, hetgeen minder was dan de 90 miljoen euro uit 2016. De daling hing vooral samen met een lager activiteitenniveau in de onderneming.

Het orderboek van Van Oord bleef in 2017 stabiel op een niveau van 3,4 miljard euro ten opzichte van 3,3 miljard euro uit 2016. Het baggerbedrijf nam in 2017 in totaal 1,7 miljard euro aan werken aan. "De orderportefeuille is gevuld met uiteenlopende projecten", aldus Van Oord.

Outlook

In 2018 verwacht Van Oord een hogere omzet dan in 2017 door een hoog activiteitenniveau in de business unit Offshore wind. "Onze activiteiten zijn laat cyclisch en wij verwachten in de baggermarkt nog geen herstel, bij offshore olie & gassector houden wij rekening met een licht herstel", aldus het baggerbedrijf.

In 2018 wordt bovendien een hoog tendervolume voor alle activiteiten voorzien.

Door: ABM Financial News.

info@abmfn.nl

Redactie: +31(0)20 26 28 999

Copyright ABM Financial News. All rights reserved

(END) Dow Jones Newswires
voda
0
Beursblik: opmerkingen Van Oord over offshore olie en gas ondersteunend voor Boskalis
NIBC houdt koopadvies op maritiem dienstverlener.

(ABM FN-Dow Jones)Het door Van Oord voorziene lichte herstel in de offshore olie- en gassector ondersteunt Boskalis. Dit merkte analist Edwin de Jong van NIBC op in navolging op de resultaten van Van Oord dinsdag.

Vooruitkijkend verwacht Van Oord niet dat de baggermarkt al zal herstellen. Voor de offshore olie- en gassector wordt een gematigd herstel verwacht. Er zitten volgens De Jong veel aanbestedingen in de pijplijn. "Wij beschouwen de opmerkingen over de offshore olie- en gassector als ondersteunend voor Boskalis. Voor Boskalis rekenen we op een stabiele omzet en lagere EBITDA-marges", voegde hij toe.

Wat betreft de baggermarkt had De Jong gezien de tenderactiviteit al eerder een herstel in de verwacht, "maar dat is niet uitgekomen en ook voor Boskalis voorzien we lagere marges in het lopende boekjaar", aldus de analist

NIBC hanteert een koopadvies en eenkoersdoel van 33,00 euro. Het aandeel Boskalis noteerde dinsdag op een groen Damrak 0,6 procent hoger op 24,60 euro.

Door: ABM Financial News.

info@abmfn.nl

Redactie: +31(0)20 26 28 999

Copyright ABM Financial News. All rights reserved

(END) Dow Jones Newswires
voda
0
Van Oord besteedt miljoenen om splinternieuw schip relevant te houden

'Dit schip geeft ons de mogelijkheid om onze leidende rol in het bouwen van windparken op zee verder uit te bouwen.' Dat zei Pieter van Oord van het gelijknamige offshorebedrijf in juni 2014. De Aeolus werd toen gedoopt. 'Een bijzondere gebeurtenis. (...) Zeker voor dit nieuwe type schip.'
Nog geen vier jaar later ligt het installatieschip in een droogdok bij de Botlek. Tenten, steigeronderdelen en enorme potten verf op het achterdek. Een toren van groene containers. Daar tussendoor wandelen werklui in overall: oranje, blauw, rood, allemaal met een helm op en veiligheidsschoenen. Nu en dan klinkt er een fluitje.

De kolossale kraan van de Aeolus.Foto: Carel Grol

29 Pantserhouwitsers
De Aeolus is een blauw en wit schip met vier pilaren, waarmee het zich zeven meter boven de golven kan hijsen om stabiel te liggen. Aan beide zijden is het schip met drie meter verbreed. Er is een helidek. En een nieuwe kraan. Rood en wit, gemaakt door Huisman Equipment uit Schiedam. De kolossale kraan kan tot 1600 ton optillen. De vorige had een hijsvermogen van 900 ton.

1600 ton
Het hijsvermogen van de nieuwe kraan, gebouwd door Huisman
Ter illustratie: de Pantserhouwitser 2000NL, een soort van tank, is het belangrijkste geschut van de landmacht. Die weegt 55 ton. Theoretisch zou kan de kraan op de Aeolus daar 29 van kunnen oppakken. In praktijk zullen het loeizware onderdelen van windturbines zijn, en de zogeheten monopile waar de molen op rust, die de kraan zal tillen. Daarbij zal het draaggewicht nooit de volle 1600 ton bereiken, maar eerder op 1300 tot 1400 ton uitkomen.

Grootste
Wat deze gedeeltelijke ombouw kost wil Theo de Lange, staande op de brug van het enorme schip, niet zeggen. Wel dat het een 'majeure operatie' is, zegt de commercieel manager Van Oord Offshore Wind Projects. In de offshore gaat het dan al snel over tientallen miljoenen.

Groeispurt
Toen het schip na enige vertraging in juni 2014 werd gedoopt, behoorde de Aeolus tot de grootste van zijn klasse. Afgelopen halfjaar is aan het schip gewerkt, om ervoor te zorgen dat de Aeolus ook de volgende generatie windturbines kan installeren.

Weliswaar verhaalt iedereen bij het offshorebedrijf vol enthousiasme over de mogelijkheden van de omgebouwde Aeolus, toch moet de vertimmering ook een beetje pijn hebben gedaan in het hoofdkantoor van Van Oord bij de Rotterdamse Van Brienenoordbrug. Want toen het schip na enige vertraging in juni 2014 werd gedoopt, behoorde de Aeolus tot de grootste van zijn klasse. Maar dat is nu niet meer genoeg.

Groeispurt
Van Oord heeft nooit gezegd wat de Aeolus kostte. Het schip, vernoemd naar een zoon van Poseidon, en een goddelijke bewaarder van de winden, was enigszins op de groei gebouwd. Het werd ingezet voor de aanleg van windparken Luchterduinen en Gemini.
Bij Luchterduinen installeerde de Aeolus 43 turbines van 3 megawatt, voor de kust van Noordwijk. Gemini, boven Schiermonnikoog, bestaat uit 150 turbines van 4 megawatt. De aanleg van een windpark is een miljardeninvestering en een langjarig traject. Toen deze parken werden ontworpen, waren windturbines van 3 en 4 megawatt splinternieuw.

Alleen maakt de markt een groeispurt door.

Acht megawatt
De windparken die de komende jaren worden gebouwd, krijgen allemaal turbines van minstens acht megawatt. Een park met de omvang van Luchterduinen, nog geen drie jaar geleden opgeleverd, zou nu te klein zijn om nog als los project te worden aanbesteed.

Groter is beter
Ondanks alle techniek in de windturbines, is de basisregel eenvoudig: groter is beter. Grotere turbines vangen letterlijk meer wind.
Ondanks alle techniek in de windturbines, is de basisregel eenvoudig: groter is beter. Grotere turbines vangen letterlijk meer wind. Dat betekent meer energie en dus een hogere opbrengst. Bovendien vertalen grotere turbines zich ook vaak in lagere kosten.

Gereedschap
De fundering, de wieken, de generator: alles aan de turbines is een paar slagen groter dan vier jaar geleden. Het moet nog wel allemaal met een schip naar zee worden gebracht. De Lange: 'Dat leidt tot vraag naar nieuw gereedschap.'
Zo dreigde Aeolus na enkele jaren al achterhaald te worden. Dus besloot Van Oord vorig jaar het schip naar de kant te halen, amper drie jaar na de tewaterlating. Eerst in Schiedam, inmiddels in de Botlek. Zo'n 140 mensen werken er op en aan de Aeolus.

Versterkt
Dezer dagen lopen er mensen over de bodem van het tien meter diepe droogdok. Overal wordt gewerkt. De vernieuwde Aeolus moet in mei uitvaren. Projectmanager Marijn Bakker was betrokken bij de bouw van het schip. Hij woonde een jaar in Hamburg toen de Aeolus daar werd gebouwd. Het voorbije jaar begeleidde hij de ombouw.

‘Aeolus is uitermate geschikt voor turbines van acht en tien megawatt’• Marijn Bakker, projectleider bij Van Oord
'Het schip is versterkt', zegt hij, terwijl hij met oranje overall en stevige laarzen over het grijze achterdek wandelt, langs steigers en buizen. Het dek kan duizenden ton meer gewicht vervoeren dan voor de ombouw. 'De Aeolus is uitermate geschikt voor turbines van acht en tien megawatt.'

Zeven jaar
‘In zeven jaar moet het schip zich terugverdienen’• Theo de Lange, commercieel manager Van Oord Offshore Wind projects
Toch blijft de vraag: hoe lang is het vernieuwde schip nog relevant? 'Tot 2025 kan die mee', zegt De Lange. 'In zeven jaar moet het schip zich terugverdienen.'
Het gevaar bestaat dat ook de acht megawatt worden ingehaald door nog weer grotere turbines. GE ontvouwde een maand geleden plannen voor windturbines van 12 megawatt. Die turbines zullen 260 meter boven het wateroppervlakte uittorenen. De wieken krijgen een lengte van 107 meter — iets langer dan een voetbalveld.

Tekentafel
Is de Aeolus dan niet te klein? Vooralsnog liggen dat soort windturbines nog op de tekentafel, riposteert De Lange. 'Het zijn plannen. Dus daar kun je nog niet op investeren.' Bovendien: als de turbines nog weer groter worden 'is het ook niet zo dat de Aeolus helemaal niets meer waard is'.
Daarnaast is het geen acute zorg. Als de ombouw van het schip klaar is kan de Aeolus elk mogelijk windpark aanleggen dat nu wordt aanbesteed. Dus wat is de geschatte benuttingsgraad van dit schip, ofwel, hoe vaak moet het in gebruik zijn? De Lange lacht. 'Zo veel mogelijk.'

Kleine markt
De markt voor installatieschepen is klein: er zijn vier schepen die elkaar weinig ontlopen en ingezet kunnen worden bij de aanleg van windparken met turbines van 8 megawatt.

voda
0
Deel 2;

'Vole au vent' (Frans voor 'Vlieg naar de wind') is de naam van het installatieschip dat het Belgische Jan de Nul twee jaar geleden in de vaart bracht. Het schip heeft een kraan met een hijsvermogen van 1400 ton. Vole au vent is net als de Aeolus speciaal gebouwd om windparken op zee te installeren.
Daarnaast zijn er de Seajack Scylla en de Innovation van Deme, die beide een kraan hebben die 1500 ton kan tillen. 'Dat zijn echt de high end-schepen', zegt Thijs Berkelder, analist van ABN Amro die de offshoresector volgt.
'De echt volgende generatie schepen zijn de Bokalift 1 en Orioan', zegt Berkelder. Boskalis heeft de Bokalift 1, een schip met een kraan van 3000 ton hijsvermogen. Dat schip is gebouwd in Singapore, was een zogeheten zwareladingschip, en is onlangs omgebouwd tot kraanschip.
Op dit moment Deme bouwt aan het schip Orion. Dat heeft een kraan met een hijsvermogen van 5000 ton. Volgend jaar moet dat schip zijn opgeleverd. Het wordt gebouwd op een werf in China.

fd.nl/ondernemen/1248109/van-oord-bes...

vOOR AFBEELDINGEN. ZIE LINK.
voda
0
Tekmar Energy gets multiple contrat from Van Oord

Tekmar Energy the global leader in Cable Protection Systems for offshore wind farms has been awarded multiple contracts by Van Oord to supply their systems for both the Deutsche Bucht and BorWin3 projects.

Deutsche Bucht is a 252 MW offshore wind farm owned by Northland Power which will consist of 31 8 MW MHI Vestas wind turbines (8,4 MW power mode). Located in the German Bight, 95 kilometres northwest of the island of Borkum, installation is planned to start in the second half of 2018. Tekmar will supply its market leading CPS to protect the 35 inter-array cables planned on the project. The CPS is to be tailored for the project to cater for all different cable sizes applied and respective interface to the monopile foundations.

BorWin3 is a 900 MW DC grid connection system of the Dutch-German transmission system operator TenneT. BorWin3will convert three-phase electric power generated by offshore wind farms into direct current and transmit it 160 km back to shore. Tekmar will supply its export cable protection system to protect the 3 export cables between the Hohe See offshore wind farm and BorWin gamma, the corresponding offshore converter platform of BorWin3. Tekmar is also supplying its systems to protect the 79 inter-array cables on the Hohe See offshore wind farm, as part of a separate contract.

Tekmar said that “These contracts mark our 61st and 62nd named projects working within offshore wind, taking the total systems supplied to well over 6,000 protecting over 20 GW of electrical infrastructure around the globe. They also mark the 5th and 6th project that we have worked on with Van Oord, from the first project together taking place back in 2011.”

With more than 32 years’ experience, Tekmar is a market leader in the design, manufacture and supply of subsea cables, umbilicals and flexible protection systems for the global subsea energy market including oil and gas and offshore renewables.

Source : Strategic Research Institute
voda
0
Jan De Nul and Hitachi win 21 5.2MW wind turbines for Taiwan Power
Power News - Published on Thu, 03 May 2018
Image Source: jandenul.com

Jan De Nul Group and Hitachi, Ltd. have signed the contract with overall work for the manufacturing and installation of 21 5.2MW wind turbines (109.2MW) for the Changhua Offshore Wind Farm Project, which Taiwan Power Company plans to construct off the coast of Fangyuan in Changhua County in Central Western Taiwan, the company said in its press release. The work includes design, manufacturing and installation of all foundations and wind turbines as well as maintenance for a period of five years. The overall project has a value of 25 billion New Taiwan Dollar (approx. 800 million USD), of which two-thirds (2/3) of the amount is for Jan De Nul and the remaining one-thirds (1/3) is for Hitachi.

Under the Changhua Offshore Wind Farm Project Jan De Nul will be responsible for the foundation design, fabrication and installation, wind turbine installation, supply and installation of cables off- and onshore as well as for the upgrading of the electrical substation. Hitachi will be in charge of manufacturing, assembly, operation and maintenance (O&M), and other work related to the 21 offshore wind turbines with downwind rotor, each with a generation capacity of 5.2MW. Particular feature of the design is that the foundations are designed to withstand cyclonic waves and winds, and earthquake loads.

Seabed survey and geotechnical investigation will start in May 2018. Manufacturing of the foundations and wind turbines is planned mainly during in 2019 in order to deliver them in early 2020. Test operation of the equipment is targeted to start in the summer of 2020, and the completion is scheduled for the end of December of the same year.

Taiwan has announced a four-year plan for the promotion of wind power generation, which is aimed at accelerating the introduction of renewable energy. A goal under this plan is to introduce offshore wind power facilities with a cumulative total generation capacity of 4GW. In response, Taiwan Power Company plans to increase the generation capacity of its offshore wind power generation facilities. Specifically, TPC aims to achieve 1GW by 2025 and 1.8GW by 2030. TPC has been advancing the construction plan in the open sea off the coast of Changhua, believed to be the location with the greatest wind power in Taiwan.

Jan De Nul Group, who will be the leader of the Consortium, is a world-class marine construction company, having a yearly turnover of approximately 2 billion USD. Its main business is marine construction related to subsea cables, gas and oil supply lines, offshore wind farms, and other facilities. The renewable energy industry is an important business for this company. Owning wind turbine installation and cable laying vessels, the company boasts an extensive track record and experience in EPCI, including installation of offshore wind farms and laying of subsea cables.

Hitachi boasts a lineup of 5MW-, 2.5MW-, and 2MW-class wind turbines and has established a system that allows it to handle all processes from development to design, manufacturing, sales, and maintenance of the turbines. The company boasts the largest share with its with wind turbines activities, which did start up in 2016 in Japan. Among the cumulative total of 324 units for which it has received orders, 184 turbines are being operated commercially*1. Hitachi is aiming to contribute to other Asian regions such as Taiwan, Southeast Asia in terms of creation of a low-carbon society through our superior wind power generation systems.

The Changhua Offshore Wind Farm Project will be constructed in a region known to be very sensitive to typhoons. The consortium submitted its design with the Hitachi’s proprietary wind turbine with downwind rotor. These turbines feature a downwind configuration, which reduces wind loading by keeping the rotor oriented in such a way that it is not affected by crosswinds, even during shutdown due to strong gusts. Hitachi has obtained the “Wind Turbine Class T” certification (Class T certification)*2 - an international standard on wind-resistant design reflecting consideration for regions subject to frequent typhoons - ahead of other wind turbine manufactures in the world.

Jan De Nul and Hitachi will contribute to expanding renewable energy in Taiwan by combining the expertise of Jan De Nul in marine construction, which the company has developed by being involved in projects all over the world, with the high-quality maintenance technologies and expertise related to wind turbines that Hitachi has cultivated in the Japanese market.

Source : Strategic Research Institute
Bijlage:
luckycat63
0
Blijf me verbazen dat het volume in de aandelen niet toeneemt zou toch mooie kans moeten zijn zeker op de cijfers van volgende week... hoop dat de shorters eruit gerookt worden ik zit er al stevig in... alleen succes.
s1138421
0
Sinds vanochtend zit ik er ook in, op EUR 24,44 met 4085 stuks! Mn gevoel zegt dat de opgelopen olie prijzen niet helemaal in de koers zitten verwerkt!
Valt het tegen Dinsdag dan is het jammer, pak ik Vrijdag nog een dividend en zie ik wel wanneer het tij keert.
voda
0
Van Oord bestelt schepen voor baggervloot

Gepubliceerd op 16 mei 2018 om 12:21 | Views: 1.105

Boskalis 16:15
23,67 -0,04 (-0,17%)

ROTTERDAM (AFN) - Baggeraar Van Oord breidt zijn vloot uit met twee sleephopperzuigers. Het Rotterdamse bedrijf heeft de bestelling geplaatst bij Keppel Singmarine dat de vaartuigen in Singapore zal bouwen. De schepen worden uitgerust met een lng-installatie, waarmee Van Oord naar eigen zeggen zijn duurzaamheidsambities onderstreept.

De nieuwe schepen zullen bestaande schepen vervangen. De levering staat voor 2021 gepland. Ze hebben een zogeheten beuncapaciteit van 10.500 kubieke meter. De schepen zullen onder de Nederlandse vlag gaan varen.

Van Oord zet sleephopperzuigers wereldwijd in voor kustversterking, havenprojecten, het verdiepen van vaarwegen en landaanwinning.
voda
0
Flinke omzetgroei voor baggeraar DEME

Gepubliceerd op 25 mei 2018 om 07:53 | Views: 1.333

Boskalis 15:49
23,51 -0,08 (-0,34%)

ANTWERPEN (AFN) - De Belgische baggeraar en offshoredienstverlener DEME heeft in het eerste kwartaal de omzet flink zien groeien ten opzichte van een jaar eerder. Dat bleek vrijdag uit een handelsbericht van moederbedrijf Ackermans & Van Haaren.

De concurrent van Nederlandse bedrijven als Boskalis, Van Oord en Sif zette voor 590,7 miljoen euro aan opbrengsten in de boeken. Dat is 15 procent meer dan in de eerste verslagperiode van vorig jaar. DEME plukt steeds meer de vruchten van zijn activiteiten op het gebied van windenergie. Die maakten in het afgelopen kwartaal ongeveer de helft van de groepsomzet uit.

Aan het eind van het kwartaal bedroeg het orderboek van DEME bijna 3,4 miljard euro.
303 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

Boskalis Westminster Koninklijke Meer »

Koers 19,950   Verschil -0,23 (-1,14%)
Laag 19,950   Volume 169.953
Hoog 20,300   Gem. Volume 215.505
17-jun-19 17:35
label premium

Kijkt Boskalis nog naar Fugro?

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium