Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

Diverse nieuws items

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
889 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 39 40 41 42 43 44 45 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
voda
0
'Presentaties Unilever India geruststellend'

Gepubliceerd op 6 dec 2018 om 09:30 | Views: 1.176

Unilever Cert. 16:35
47,99 -0,85 (-1,73%)

AMSTERDAM (AFN/BLOOMBERG) - Unilever heeft tijdens investeerdersdagen in India geruststellende presentaties gegeven. Dat schrijven analisten van Berenberg in een rapport naar aanleiding van het tweedaagse evenement van het verzorgings- en voedingsmiddelenconcern.

De marktvorsers zijn positief over het vermogen tot innoveren bij Unilever. Daarnaast zullen recente investeringen bijdragen aan groei. Het gegeven dat Unilever een groot deel van zijn activiteiten in opkomende markten ontplooit, biedt volgens de kenners bovendien ,,superieure groeimogelijkheden''.

De toekomstige topman van Unilever, Alan Jope, herhaalde op het evenement de doelstelling van een winstmarge van 20 procent in 2020. Berenberg vindt het bemoedigend dat de leiding van het concern vertrouwen heeft in de haalbaarheid van die ambitie.

Berenberg handhaaft zijn buy-advies op het aandeel. Unilever stond omstreeks 09.10 uur 0,1 procent hoger 48,86 euro.
voda
0
'Marketingdirecteur Unilever stapt op'

Gepubliceerd op 6 dec 2018 om 19:02 | Views: 195

Unilever Cert. 17:36
48,17 -0,67 (-1,36%)

LONDEN (AFN/BLOOMBERG) - Keith Weed stapt in maart op als marketingdirecteur van Unilever, na 35 jaar bij het bedrijf te hebben gewerkt. Dat schrijft zakenkrant The Wall Street Journal op basis van een aankondiging door Unilever.

De 57-jarige Weed zei in een interview aan een nieuw hoofdstuk te gaan beginnen. Unilever heeft nog geen opvolger genoemd voor Weed. Overigens is op de website van Unilever niks te vinden over het vertrek van Weed.

Vorige week werd nog bekend dat Unilever-topman Paul Polman eind dit jaar terugtreedt. Hij wordt bij de levensmiddelen- en wasmiddelgigant opgevolgd door Alan Jope, die al sinds 1985 bij het bedrijf werkt en in het geruchtencircuit al werd genoemd als opvolger.
Bowski
0
www.telegraaf.nl/financieel/2887992/m...
Het bedrijf achter merken als Unox, Axe en Dove besteedt jaarlijks meer dan 7 miljard euro aan reclame-uitingen.

Dat is meer dan €4/aandeel, even veel als de wpa in 2017.
Het dividend per aandeel was toen €1,43.

Een béétje minder naar reclame, dan kunnen ze de aandeelhouders een dubbeldik dividend geven.
voda
0
Beursblik: Unilever tegenwoordig broedplaats van talent

(ABM FN-Dow Jones) Unilever heeft de laatste jaren veel talentvolle managers voortgebracht, onder wie de aanstaande CEO Alan Jope, wat heeft bijgedragen tot de uitstekende prestatie van het bedrijf. Dat stelde analist Andrew Wood van Bernstein maandag.

Wood heeft Jope voor het eerst in 2007 ontmoet. Unilever presenteerde toen 29 'toekomstige leiders'. Volgens de analist had het voedingsbedrijf toen een slechte reputatie bij beleggers.

Bernstein had in die tijd ook een negatieve opinie over de kwaliteit van het management bij Unilever. "Die slechte kwaliteit kwam terug bij de CEO’s en hoe de zaken bij Unilever werden geregeld", meent Wood.

De analist is nagegaan hoe de 29 'toekomstige leiders' zijn terechtgekomen en komt tot een positieve conclusie. "Zes zijn nu CEO’s van grote bedrijven, of worden dat snel. Daarbij gaat het om Avon, Barilla, Barry Callebaut, Carlsberg, Tesco en natuurlijk Unilever. Zeven worden topmanagers bij Unilever en vijf anderen werden topmanagers bij andere bedrijven, inclusief McDonald's en Walmart. Tien zijn inmiddels gepensioneerd."

Volgens Wood heeft het talent onder de aftredende CEO Paul Polman gefloreerd en is er geen reden om aan te nemen dat het talent onder de pas benoemde nieuwe CEO Jope zal afnemen.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
voda
0
Unilever neemt De Vegetarische Slager over

(ABM FN-Dow Jones) Unilever heeft een akkoord bereikt over een overname van De Vegetarische Slager. Dit meldde het Brits-Nederlandse concern woensdag.

Financiële details werden niet vermeld.

"Voor Unilever past de acquisitie naadloos in de strategie om het portfolio uit te breiden met plantaardige voedingsmiddelen die gezonder zijn en een lagere impact op het milieu hebben", aldus Unilever.

De Vegetarische Slager denkt met het internationale netwerk van Unilever versneld te kunnen groeien.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
voda
0
Beursblik: overnamesom De Vegetarische Slager zeker 30 miljoen euro

(ABM FN-Dow Jones) Unilever heeft voor de overname van De Vegetarische Slager waarschijnlijk minimaal 30 miljoen euro op tafel gelegd. Dat stelt analist Reg Watson van ING donderdag.

Watson heeft de overnamesom van De Vegetarische Slager berekend op basis van eerdere acquisities van Unilever. Unilever gaf zelf hierover woensdag geen financiële details. Mogelijk is de overnamesom nog hoger dan 30 miljoen euro, gezien de groei van de vegetarische voedingssector met 15 procent per jaar, zo meent de analist.

Volgens Watson maakt de overname deel uit van de strategie van Unilever om uit te breiden op het gebied van plantaardige voeding. Op dit moment bedraagt het aanbod van Unilever op dit gebied bijna 700 producten. Die worden onder de merken Unox, Hellmann, Conimex en Ben & Jerry's verkocht.

De analist verwacht een snelle omzetgroei van De Vegetarische Slager, dankzij het distributiekanaal van Unilever.

ING heeft een koopadvies voor het fonds met een koersdoel van 62 euro.

Het aandeel Unilever stond donderdag 0,1 procent lager op 47,85 euro.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
voda
0
Video: Markt in mineur richting kerstdagen

(ABM FN-Dow Jones) Vermogensbeheerder André van Eerden van Aberfeld Vermogensbeheer neemt in aanloop naar de kerstdagen de balans op en concludeert dat waarschijnlijk weinig beleggers 2018 met een mooi resultaat zullen afsluiten. Cyclische waarden staan volgens Van Eerden momenteel onder druk , waarbij een verschuiving plaatsvindt naar waarde-aandelen, zoals Unilever, RELX en Heineken. Van Eerden licht toe.

www.youtube.com/watch?v=Z0v_lfe8gYs

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved
voda
0
Kaufland stopt verkoop producten Unilever

Gepubliceerd op 21 dec 2018 om 18:22 | Views: 208

Unilever Cert. 17:39
47,96 +0,17 (+0,36%)

NECKARSULM (AFN/DPA) - De Duitse supermarktketen Kaufland stopt eind dit jaar met de verkoop van producten van Unilever vanwege een conflict tussen beide bedrijven over prijsverhogingen.

De twee bedrijven liggen al sinds mei overhoop, nadat Unilever zijn prijzen flink zou hebben verhoogd. Ook klaagt Kaufland over andere aanpassingen door Unilever van het leveringscontract. Kaufland is in de tussentijd al bezig geweest veel producten van Unilever uit de schappen te halen en te vervangen door andere merken of zijn thuismerken.

Kaufland heeft in Duitsland ongeveer 660 winkels.
voda
0
Aandeleninkoop Unilever afgerond

Gepubliceerd op 13 mei 2019 om 13:49 | Views: 338

Unilever Cert. 14:10
53,01 +0,11 (+0,21%)

ROTTERDAM (AFN) - Unilever heeft zijn aandeleninkoopprogramma ter waarde van 165 miljoen euro om verplichtingen na te komen onder zijn Management Co-Investment Plan afgerond. Het bedrijf kondigde de inkoop op 29 april aan.

Bij het programma werden 995.000 gewone aandelen Unilever PLC ingekocht en 1.787.000 gewone stukken Unilever NV. Daarnaast werden 81.000 American Depositary Shares van Unilever PLC en 891.000 New York Registry Shares van Unilever NV gekocht.
voda
0
'Aankoop Drunk Elephant risico voor Unilever'

Gepubliceerd op 14 mei 2019 om 13:37 | Views: 624

Unilever Cert. 14:02
52,91 -0,19 (-0,36%)

AMSTERDAM (AFN) - Een mogelijke aankoop van het Amerikaanse huidverzorgingsmerk Drunk Elephant brengt mogelijke risico's met zich mee voor Unilever. Dat zeggen analisten van Société Générale in een reactie op berichten dat Unilever 1 miljard dollar wil neertellen voor het Amerikaanse bedrijf. Niet alle internationale expansies van vergelijkbare merken zijn in het verleden een succes geworden, stellen ze.

De marktvorsers van Société Générale vragen zich af of Unilever wel genoeg boekenonderzoek kan doen gezien het kleine team van de Brits-Nederlandse consumentenproductenfabrikant dat zich bezighoudt met fusies en overnames. Daardoor kan het risico op 'asymmetrische informatie' ontstaan.

Société Générale beseft dat Drunk Elephant in de eerste zes jaar van zijn bestaan zeer succesvol was. Wel vragen de analisten zich af of die groei doorzet of dat er juist zand in de motor is gekomen de laatste tijd.

Société Générale heeft een sell-advies voor Unilever. Het aandeel Unilever stond dinsdag rond 13.40 uur 0,2 procent lager op 52,99 euro.
voda
0
Unilever prijst obligaties in euro's en ponden

Gepubliceerd op 4 jun 2019 om 19:12 | Views: 0

Unilever Cert. 17:36
53,57 -0,21 (-0,39%)

LONDEN (AFN) - Unilever heeft obligaties voor de Europese markten van 500 miljoen pond en 650 miljoen euro geprijsd. Dat meldde het levensmiddelen- en verzorgingsconcern in een verklaring.

Het schuldpapier in euro's heeft een vaste rente van 1,5 procent en heeft een looptijd tot juni 2039. Ook de stukken in ponden hebben een vaste rente van 1,5 procent met een looptijd tot juli 2026.

De stukken worden naar verwachting 11 juni uitgegeven. De opbrengsten wil Unilever gebruiken voor algemene doeleinden.
FORT1944
0
@ VODA , hopelijk gaan ze geld gebruiken voor aankoop van eigen aandelen , dan passeren ze zeker aan de kassa en wij ook ! Om aan 1,5% intrest te kunnen lenen met zo'n lange looptijd moet je goede papieren kunnen voorleggen .
HET VERKOOP ADVIES van SG slaat nergens op , analisten hebben ook geen glazen bol
Koffie Belegger
0
Wellicht kunnen de andere forumleden mij enigszins helpen. Ik ben fan van aandelen die stabiel en voorspelbaar zijn in een sector met weinig risico. U raadt het al, unilever daaronder begrepen.

Echter weet ik niet zo goed wat verstandig is t.o.v. unilever en P&G. P&G is wellicht iets duurder maar geen wezenlijk verschil en qua merken ook aardig. Op dit moment beleg ik in beiden (ongeveer in de ratio 1:1) en kan geen keuze maken tussen beiden.

Wat is jullie visie op beide aandelen en wat raden jullie aan t.o.v. deze twee aandelen?
buy&hold-style
0
P&G heeft groter marktaandeel in USA en kan daarmee beter de prijs bepalen. Unilever heeft een veel groter marktaandeel in Emerging Markets, waar een significant hogere groei wordt verwacht (al was het al enkel demografisch). Voor mijzelf is Unilever daarmee een aantrekkelijkere LT belegging.
Koffie Belegger
0
Dankjewel voor de heldere uitleg. Ik kan me ook volledig vinden in de redenering, goede stof om over na te denken !
voda
0
Unilever koopt Tatcha

FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
Unilever Cert.
53,83 -0,31 -0,57 % Euronext Amsterdam
Unilever NV CVA
53,84 -0,36 -0,66 % Gruppo Borsa Italiana

(ABM FN-Dow Jones) Unilever heeft een akkoord bereikt over de overname van Tatcha. Dit maakte het Brits-Nederlandse concern maandagavond bekend zonder financiële details te geven.

Tatcha, een huidverzorgingsmerk, werd in 2009 door Victoria Tsai in San Francisco opgericht. Verkoop vindt ook vooral plaats via retailers in de VS.

Vermoedelijk wordt de deal in het derde kwartaal van 2019 afgerond.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
voda
0
Unilever ziet duurzame merken flink groeien

FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
Unilever Cert.
54,12 0,29 0,54 % Euronext Amsterdam
Unilever NV CVA
53,84 0,00 0,00 % Gruppo Borsa Italiana

(ABM FN-Dow Jones) Unilever zag vorig jaar zijn Sustainable Living-merken 69 procent sneller groeien dan andere merken van het bedrijf, wat een jaar eerder nog 46 procent was.

CEO Alan Jope wil daarom dat alle merken van Unilever in de toekomst een duurzaamheidsdoel zullen hebben.

Het concern heeft inmiddels 28 Sustainable Living-merken. Daar kwamen onlangs de sauzen van Calvé, het wasmiddelmerk Wheel en het tandpastamerk Close Up bij.
Ook topmerken zoals Dove, Knorr, Omo en Persil, Rexona, Lipton en Hellmann's behoren tot de duurzame portefeuille van Unilever.

Deze merken communiceren een sterk klimaatdoel of sociaal nut, met producten die bijdragen aan de ambities om de klimaatimpact van Unilever te halveren en de sociale impact te verbeteren.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
voda
0
Beursblik: Unilever betaalt flink voor huidverzorger Tatcha

FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
Unilever Cert.
54,12 0,29 0,54 % Euronext Amsterdam
Unilever NV CVA
53,84 0,00 0,00 % Gruppo Borsa Italiana

(ABM FN-Dow Jones) Unilever heeft vermoedelijk flink betaald voor Tatcha, een huidverzorgingsbedrijf dat zijn klanten laat kennismaken met de Japanse huidverzorging en een cultstatus heeft bij Amerikaanse klanten. Dat stelde ING dinsdag in een rapport.

Unilever gaf zelf geen overnamesom maar Women's Wear Daily noemde 500 miljoen dollar. Dit is vijf keer de omzet en ongeveer het dubbele van wat het levensmiddelenconcern normaal betaalt voor een overname, merkte analist Reg Watson van ING op. Dat vindt hij ook niet raar voor een populair huidverzorgingsmerk.

Tatcha, opgericht in 2009 in San Francisco, maakt al zijn producten van groene thee, rijst en algen.

ING heeft een koopadvies en koersdoel van 57,38 euro op Unilever. Het aandeel Unilever ging dinsdag 0,4 procent hoger op 53,82.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
voda
0
'Unilever zet in op fors meer merken'

Gepubliceerd op 12 jun 2019 om 06:28 | Views: 1.203

Unilever Cert. 14:10
54,58 +0,32 (+0,59%)

ROTTERDAM (AFN) - Topman Alan Jope zet in op meer merken bij de multinational, waar het bedrijf eerder snoeide in zijn merkenportefeuille. Die merken moeten wel "een hoger doel dienen", aldus de bestuurder tegen Het Financieele Dagblad (FD).

Het Nederlands-Britse concern gaat het aantal merken in de portefeuille dus fors verhogen. Dat zal gebeuren via overnames, maar Unilever gaat zelf ook meer merken ontwikkelen. Zijn uitspraken zijn volgens de krant opmerkelijk omdat Unilever onder de voorgangers van Jope juist flink snoeide in zijn portefeuille. Nu zijn er juist meer merken nodig, aldus Jope. "De wereld fragmenteert. Dat geldt voor consumentengroepen, maar ook voor de verkoopkanalen. Bovendien zijn er steeds meer kleine merken waarmee wij moeten concurreren."

Unilever heeft nu zo'n 400 merken in zijn portefeuille. Jope benadrukt tegen het FD dat de grote merken zoals Dove en Rexona de belangrijkste aanjagers van groei blijven.
889 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 39 40 41 42 43 44 45 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

Meer »

Koers 0,000   Verschil 0,00 (0,00%)
Laag 0,000   Volume 0
Hoog 0,000   Gem. Volume 0
01-jan-01 00:00
label premium

KOPEN OF VERKOPEN?

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Ontdek Premium