Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

PB

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
1.085 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 50 51 52 53 54 55 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
voda
0
'Ahold Delhaize presteert goed in VS'

Gepubliceerd op 8 mei 2019 om 08:58 | Views: 1.881

Ahold Delhaize 12:40
21,00 -0,23 (-1,06%)

AMSTERDAM (AFN/BLOOMBERG) - Supermarktconcern Ahold Delhaize heeft een goede prestatie neergezet in de Verenigde Staten, maar die werd deels tenietgedaan door minder dan verwachte resultaten in andere regio's. Dat schrijven analisten van Bernstein in een reactie op de kwartaalcijfers van het bedrijf.

Het moederbedrijf van Albert Heijn overtrof met een onderliggend operationeel resultaat (ebit) van 695 miljoen euro de gemiddelde verwachtingen, stipt Bernstein aan. Het advies marketperform op het aandeel blijft gehandhaafd.

Marktvorsers van Berenberg (sell) denken dat de kwartaalcijfers van Ahold Delhaize de handen niet op elkaar zullen krijgen op de beurs. Dat komt onder andere doordat de verwachtingen van analisten ,,relatief niet veeleisend waren’’. Goldman Sachs (neutral) spreekt van minimale afwijkingen ten opzichte van de consensus.

KBC

KBC Securities vindt de kwartaalcijfers van Ahold Delhaize grotendeels in lijn met de verwachtingen. De omzet kwam iets onder de verwachtingen uit, voornamelijk in België en Oost- en Centraal-Europa. Op vlak van winstgevendheid waren de resultaten juist beter dan in doorsnee werd voorzien, wat volgens KBC te danken is aan prestaties in de VS. De impact van stakingen bij de keten Stop & Shop zien de marktvorsers als een eenmalig stootje, dat niets zegt over de onderliggende potentie van Ahold Delhaize. KBC hanteert een buy-advies en koersdoel van 26 euro.

ING noemt het kwartaalbericht in lijn met de verwachtingen. Ze tonen volgens de analisten, die een buy-advies hanteren, een solide prestatie in de VS en een zwakker Europa. Het aandeel Ahold Delhaize stond woensdagochtend omstreeks 09.35 uur 0,6 procent lager op 21,10 euro.
voda
0
Albert Heijn bezorgt de boodschappen elektrisch

Albert Heijn heeft voor de bezorgdiensten in Amsterdam 25 volledig elektrische Volkswagens Crafter in gebruik genomen.

Autoredactie 09-05-19, 13:23 Laatste update: 13:33


De bestelwagens zijn afkomstig uit het eigen wagenpark en door het bedrijf Orten Electric Trucks voorzien van een elektrische aandrijflijn. Dit gebeurde in samenwerking met specialist EFA-S (ElektroFahrzeuge Stuttgart), een bedrijf dat ook voor andere opdrachtgevers grote aantallen bestelwagens en trucks heeft geëlektrificeerd. Het laadvermogen van de elektrisch aangedreven VW Crafters bedraagt ongeveer 1300 kilo, terwijl ook de actieradius van circa 130 kilometer meer dan voldoende is voor bezorgdiensten in stedelijk gebied.

In 2025 emissievrij
Albert Heijn streeft ernaar dat de thuisbezorging met ingang van 2025 voor het grootste deel emissievrij is. De supermarktketen zet ook stappen met betrekking tot het emissievrij bevoorraden van de winkels. Samen met DAF, Simon Loos, Peter Appel Transport en TNO wordt getest of de supermarkten kunnen worden bevoorraad met elektrische trucks. Albert Heijn heeft daarmee een Europese primeur. Er worden namelijk niet alleen volledig elektrische trucks maar ook plug-in-hybride trucks gebruikt.

Bron: e-Drivers.com

www.ad.nl/auto/albert-heijn-bezorgt-d...
voda
1
Nieuwe cao distributiemedewerkers Albert Heijn

Gepubliceerd op 10 mei 2019 om 17:07 | Views: 26

Ahold Delhaize 17:03
20,61 -0,33 (-1,55%)

UTRECHT (AFN) - De leden van vakbond CNV hebben in meerderheid ingestemd met het onderhandelingsresultaat voor de cao distributiecentra bij Albert Heijn. Daarmee is de nieuwe tweejarige cao voor de circa 5000 distributiemedewerkers van de grootgrutter uit Zaandam een feit.

,,Nu onze leden akkoord zijn ontstaat er rust, zekerheid en duidelijkheid voor de werknemers'', zegt CNV-bestuurder Martijn den Heijer. Door de technologisering bij de distributiecentra verandert er volgens hem veel in het werk. Werknemers van wie de functie door deze ontwikkeling komt te vervallen komen nu in aanmerking voor nieuwe functies. Ook zijn afspraken gemaakt over scholing van personeel en loonsverhoging.

Vakbond FNV noemde het eindbod van het supermarktbedrijf eerder nog mager. ,,AH biedt te weinig loon om een cao-akkoord te sluiten. Met praten komen we nu niet verder. Een cao met beter loon bereiken we alleen met stevige acties'', stelde de bond. FNV-leden konden wel stemmen over het eindbod. De uitslag daarvan is nog niet naar buiten gebracht.
voda
0
Grote bedrijven pakken cybercrime samen aan

Gepubliceerd op 13 mei 2019 om 06:22 | Views: 1.361

AMSTERDAM (AFN) - Grote bedrijven als ABN AMRO, Ahold Delhaize, Shell, IBM, ING en KPN slaan de handen ineen tegen digitale criminaliteit en vandalisme. ABN AMRO brengt maandag bedrijven uit verschillende sectoren bijeen om het over de uitwisseling van informatie te hebben. Daaronder zijn cyberveiligheidsdirecteuren van verschillende bedrijven alsook mkb'ers en studenten.

Minister Ferdinand Grapperhaus van Justitie en Veiligheid opent de conferentie die tot en met woensdag duurt. Doel van de driedaagse bijeenkomst is om hiaten in de aanpak van cyberdreigingen in kaart te brengen en nieuwe initiatieven te ontwikkelen om de Nederlandse samenleving en het bedrijfsleven beter te beveiligen tegen cybercriminelen.

Het samenwerkingsverband moet uiteindelijk leiden tot een betere digitale beschermingswal waar niet alleen de grote bedrijven zelf, maar ook kleine ondernemingen en particulieren van profiteren.

,,Op dit moment beveiligen grote bedrijven en instellingen zichzelf heel goed, maar we kijken met z’n allen nog onvoldoende naar de beveiliging van onze economie en onze samenleving als geheel", aldus Christian Bornfeld, Chief Information & Technology Officer van ABN AMRO. ,,Bovendien zijn er heel veel kleinere bedrijven, waaronder veel van onze klanten, die het geld en de capaciteit niet hebben om een goede cybersecurity afdeling op te bouwen."
voda
0
Albert Heijn gaat korting geven op basis van de voorraad en... het weer

KOKEN & ETENAlbert Heijn begint vandaag een proef met het afprijzen van producten op basis van de houdbaarheid. Hoe korter iets nog te eten of te drinken is, hoe hoger de korting. Marqt kondigde eerder deze maand al aan op dezelfde manier kortingen te gaan geven. Bij de korting kijkt AH ook naar het weer van dat moment.

Ellen den Hollander 20-05-19, 11:20

In het schap is te zien wat de normale prijs is. © AH

Deze vorm van korting geven heet dynamisch afprijzen. De software, die bij de afdelingen voor gevogelte en vis wordt gebruikt, houdt rekening met verschillende factoren om volgens AH de beste korting te berekenen. Het antiverspillingsbedrijf Wasteless heeft de supermarktketen geadviseerd. Dat is dezelfde organisatie waarmee Marqt samenwerkt.

Het afprijzen van producten die tegen de uiterste houdbaarheidsdatum aan lopen is niet nieuw. Al jaren gebruikt Albert Heijn de sticker met de tekst ‘35% korting weggooien is zonde’. Een mooie manier om voedselverspilling te verminderen en klanten een korting te geven, vindt de supermarkt.

Lees ook
Marqt gaat klanten belonen voor kopen producten met kortere houdbaarheidsdatum
Lees meer
Ben jij hoogopgeleid? Grote kans dat je een voedselverspiller bent
Lees meer

Locatie
Het dynamische afprijzen gaat een stapje verder. Daarbij wordt gekeken de locatie van de winkel, de bonusaanbiedingen van de week, de weersomstandigheden, het historische verkoopverloop en de voorraad in de winkel. Wat heeft het weer met de korting te maken? ,,Neem barbecuevlees’’, zegt Anoesjka Aspeslagh van Albert Heijn. ,,De prijs daarvan kan veranderen als het weer omslaat.’’ Als het ineens regent, zal de vraag naar het vlees immers afnemen. Maar met lagere prijzen zijn mensen wellicht alsnog geneigd het te kopen.

Het algoritme wordt vanuit het hoofdkantoor aangestuurd. Klanten zien in het schap ook hoeveel een product normaal kost. De verandering is continu, maar gaat alleen omlaag, niet omhoog. Als klant hoef je dus niet bang te zijn dat je pakje kip bij de kassa meer kost. ,,Stel dat je een uur in de winkel bent, dan kan het bij de kassa alleen lager zijn”, aldus Aspeslagh. De proef in de winkel in Zandvoort duurt twee maanden. De proef gebeurt daar omdat de winkel elektronische kaartjes bij de schappen heeft.

Het voordeel van het elektronisch afprijzen is dat het ‘slimmer’ is. ,,Het systeem met de sticker is statisch. Daar zit geen intelligentie achter”, aldus de woordvoerder. Oftewel: de korting is altijd 35 procent. Bij het dynamische afprijzen kunnen kortingen hoger worden als, zoals in bovenstaand voorbeeld, het weer omslaat en de verkoop van vlees voor op de barbecue ineens afneemt.

De proef is alleen voor verse producten, omdat die meer ‘last’ hebben van de uiterste houdbaarheidsdatum. Meer dan bijvoorbeeld pindakaas. En bij groente en fruit kijken klanten vaak naar het uiterlijk. Aspeslagh: ,,De ene klant wil graag een exemplaar dat nog hard is of juist eentje die ze meteen kunnen eten.”

Campagne
Voedselverspilling is een belangrijk thema voor alle supermarkten. Om verspilling in Nederland tegen te gaan is dit voorjaar de campagne Hoe verspillingsvrij ben jij? gehouden. Dat was een initiatief van de stichting Samen Tegen Voedselverspilling en is een samenwerking tussen diverse Nederlandse bedrijven en organisaties, waaronder Albert Heijn, Voedingscentrum, Google, wetenschappers en de overheid.

De stichting wil alle mensen in Nederland bereiken om tips te geven. Dit doet ze onder andere met de hulp van bekende Nederlanders, zoals Estée Stroker. Het doel is om voedselverspilling in Nederland te halveren. ,,Samen maken we het verschil. Alleen als iedereen zich inzet, lukt het ons de voedselverspilling in 2030 te halveren”, zei directeur van de stichting Toine Timmermans tegen deze site.

Weet jij hoeveel we in Nederland aan voedsel verspillen? Doe de test!

Wil je de quiz spelen vanuit de Android-app? Klik dan hier.

www.ad.nl/koken-en-eten/albert-heijn-...
1.085 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 50 51 52 53 54 55 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

Ahold Delhaize Koninklijke Meer »

Koers 20,430   Verschil +0,20 (+0,99%)
Laag 20,130   Volume 3.657.203
Hoog 20,525   Gem. Volume 4.138.752
24-mei-19 17:35
label premium

Ahold: Het wordt moeilijker

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium