Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
RTRS-Philips in opsporing moleculen EINDHOVEN (ANP) - Philips heeft een samenwerkingsverband gesloten met de Amerikaanse onderneming BG Medicine, die pioniert op het gebied van moleculaire geneeskunde. Het concern hoopt dat de technieken van de partner kunnen leiden tot een vroegere opsporing en daarmee betere bestrijding van ziektes. Philips neemt ook een belang van 6,3 procent in de onderneming. BG Medicine is gespecialiseerd in het vinden van cellen in het lichaam die verantwoordelijk zijn voor ziektes. Met deze zogenoemde biomarkers is het mogelijk om veel preciezer een patiënt te behandelen. In de medische sector is nu een verschuiving gaande van opsporing op orgaanniveau naar celniveau. ,,We staan hier nog maar aan het begin'', zei een woordvoerder van Philips vrijdag. De woordvoerder wilde niet zeggen hoeveel Philips betaalt voor de deelneming. De samenwerking krijgt vorm onder de vlag van Philips Research. Deze onderzoekstak werkt op het medische vlak ook al samen met onder meer Organon en Amerikaanse ziekenhuizen. Philips wil hard groeien in de medische sector. Uitbreiding van de divisie medische systemen heeft daarom prioriteit. ((ANP Redactie Economie, email economie(at)anp.nl, +31 20 504 5999))
RTRS-Topman Deense brouwer leidde verdachte Philips-tak KOPENHAGEN/FRANKFURT (ANP) - De bestuursvoorzitter van de Deense brouwer Royal Unibrew heeft in het verleden leiding gegeven aan een Duitse divisie van Philips, die momenteel onder verdenking van justitie staat door een omkoopschandaal. Dat heeft Philips vrijdag bevestigd tegenover persbureau Reuters. Royal Unibrew is een partner van Heineken. Poul Moller was tussen 2000 en 2002 de eerste man van de divisie huishoudelijke apparaten in Duitsland en tevens bestuurslid van Philips Duitsland. Het Duitse Openbaar Ministerie onderzoekt momenteel of de huishoudelijke divisie cadeaus heeft gegeven aan inkoopmanagers van onder meer Media Markt. Dat zou zijn gebeurd in ruil voor orders. Justitie heeft eerder al aangegeven dat de hoofdverdachte in de zaak een voormalig bestuurslid van Philips Duitsland is. Philips wil niet bevestigen dat Moller bij het strafrechtelijk onderzoek betrokken is. Royal Unibrew heeft een notering aan de beurs in Kopenhagen. Het bedrijf was niet bereikbaar voor commentaar. Royal Unibrew bottelt sinds 2002 Heineken-bier in Denemarken. ((ANP Redactie Economie, email economie(at)anp.nl, +31 20 504 5999))
RTRS-Jaaromzet lichtgevende Philips-tv's naar miljard BERLIJN (ANP) - Philips blijkt met Ambilight-tv's een succesnummer in huis te hebben. Het elektronicaconcern verwacht dit jaar wereldwijd 1 miljard euro aan omzet te behalen met deze platte televisies met extra verlichting die het kijkplezier moet verhogen. Dit maakte Philips donderdag bekend op de IFA-beurs voor consumentenelektronica in Berlijn. De Ambilight-tv's werden halverwege 2004 op de markt gebracht. Eind dit jaar zullen er in totaal een miljoen stuks zijn verkocht, zo verwacht het bedrijf. Volgens Allard Bijlsma, directeur consumentenelektronica van de Benelux, behaalt Philips in Nederland nu al een derde van zijn omzet uit platte tv's met Ambilight-exemplaren. Binnen afzienbare tijd zal dit 50 procent zijn, zo gaf hij aan. ((ANP Redactie Economie, email economie(at)anp.nl, +31 20 504 5999))
RTRS-Chipdivisie van Philips omgedoopt tot NXP - UPDATE N i e u w bericht, meer informatie BERLIJN (ANP) - De chipdivisie die Philips deze maand heeft verkocht, gaat verder onder de naam NXP. De nieuwe naam is een afkorting van Next Experience en wordt vrijdag gepresenteerd op een beurs voor consumentenelektronica in Berlijn. De nieuwe eigenaren hebben gekozen voor een simpele naam, die moet verwijzen naar de nieuwe generatie entertainmentproducten voor consumenten die mogelijk wordt gemaakt met de halfgeleiders van het bedrijf. Als eerbetoon aan de afgelopen 53 jaar waarin de chipdivisie onder de vleugels van Philips heeft gedijd, zal NXP de ondertitel 'founded by Philips' hanteren. De chipdivisie heeft momenteel 1,2 miljard euro in kas zitten. Dat bedrag kan worden aangewend voor overnames. Onduidelijk is nog of dat ook daadwerkelijk zal gebeuren en op wat voor soort prooien het verzelfstandigde bedrijf in dat geval exact aast. Philips heeft zijn chipdivisie deze maand voor 6,4 miljard euro verkocht aan een groep investeerders, waaronder KKR en Alpinvest. Het elektronicaconcern houdt zelf een belang van bijna 20 procent in het onderdeel. Met de nieuwe eigenaren is afgesproken dat het bedrijf in Eindhoven gevestigd blijft. De zittende bestuursvoorzitter Frans van Houten blijft eveneens aan. Daarnaast stappen zeshonderd werknemers van de onderzoeksafdeling van Philips over naar de chipproducent. ((ANP Redactie Economie, email economie(at)anp.nl, +31 20 504 5999))
RTRS-Philips voltooit overname Avent AMSTERDAM (ANP) - Philips heeft de overname van Avent afgerond. Dat heeft het elektronicaconcern maandag bekendgemaakt. De acquisitie van het Britse bedrijf, dat producten voor moeder- en babyverzorging maakt, werd op 23 mei aangekondigd. Philips heeft 675 miljoen euro voor Avent betaald. Het elektronicaconcern wil met de overname zijn positie op de markt voor persoonlijke verzorging versterken. Avent is de marktleider in het Verenigd Koninkrijk en behoort tot de grootste fabrikanten in de Verenigde Staten. Philips heeft hoge verwachtingen van de markt voor moeder- en babyverzorgingsproducten. Nu is deze zo'n 7 miljard euro waard, maar hij groeit de komende tijd in ontwikkelde landen jaarlijks met 5 procent en in opkomende markten 10 procent. ((ANP Redactie Economie, email economie(at)anp.nl, +31 20 504 5999))
Philips gaat LED's produceren in Singapore - media5 sep 2006, 07:33 uur AMSTERDAM (Dow Jones)--Koninklijke Philips Electronics start een fabriek waar het LED-verlichting gaat produceren op een terrein in Singapore dat voorheen eigendom was van producent van harde schijven, Maxtor. Dit meldt de Straits Times dinsdag. Philips zal tot 900 man aannemen als de fabriek, de eerste buiten de Verenigde Staten, begin volgend jaar operationeel wordt, aldus de krant. De productielocatie wordt verdeeld over twee gebouwen, die Philips van Seagate Technology heeft overgenomen. Seagate, een Amerikaanse technologie-onderneming nam Maxtor recent over. Bij de nieuwe Philipsfabriek zullen hoge spanning LED's worden geproduceerd. Deze LED's worden gebruikt in producten als straatverlichting tot en met dashboards van auto's. Hoeveel Philips in de fabriek zal investeren, wil Mourad Mankarios, bestuursvoorzitter van Philips Singapore, niet zeggen, aldus de krant. Wel zegt hij dat het gaat om en 'substantieel bedrag". Web site krant: straitstimes.asia1.com.sg - Door Robin van Daalen; Dow Jones Nieuwsdienst; +31-20-5890270; robin.vandaalen@dowjones.com
RTRS-Nieuwe baas bij medische divisie Philips AMSTERDAM (ANP) - De topman van de medische divisie van Philips, Jouko Karvinen, verlaat in december zijn post. De Fin wordt de nieuwe bestuursvoorzitter van het Finse papierconcern Stora Enso. Philips heeft Stephen Rusckowski als opvolger benoemd. Dat maakte het elektronicaconcern dinsdag bekend. Rusckowski geeft nu leiding aan een onderdeel van de divisie medische systemen, Imaging Systems. De Amerikaan speelt ook een leidende rol in de uitbreiding van het concern op het gebied van persoonlijke gezondheidszorg. Sinds 2001 is hij werkzaam bij Philips. ((ANP Redactie Economie, email economie(at)anp.nl, +31 20 504 5999))
Philips kijkt naar groeipotentie Azie - Duitse media19 okt 2006, 08:19 uur AMSTERDAM (Dow Jones)--Elektronicaconcern Philips kijkt in toenemende mate naar potentiele groei in Azie als onderdeel van zijn strategische focus. Dat zegt Philips-bestuurder Gottfried Dutine volgens een bericht in de Frankfurter Allgemeine Zeiting donderdag. Het bedrijf streeft ernaar de omzet in Azie in tien jaar tijd op te schroeven tot een derde van de totale omzet van het concern, aldus het dagblad. Archie van Riemsdijk; Dow Jones Nieuwsdienst; +31-20-5890270; archie.vanriemsdijk@dowjones.com
511 Teletekst wo 25 okt *************************************** ************************************* Philips voorziet hotels van tv *************************************** ` Philips gaat platte tv's leveren aan de Franse hotelketen Accor.Philips zegt dat tot 480.000 kamers worden voorzien van een televisie en noemt het contract met Accor een mijlpaal.Over bedragen reppen de bedrijven niet. Accor is met ketens als Sofitel,Mercure en Novotel een van de grootste in zijn sector ter wereld.
RTRS-Aandeelhouders Philips akkoord met aandeleninkoop AMSTERDAM (ANP) - De aandeelhouders van Philips hebben ingestemd met het voornemen om dit jaar voor 2,5 miljard euro aandelen van het elektronicaconcern in te kopen. Het voorstel werd woensdag voorgelegd aan de bijzondere vergadering van aandeelhouders. Bestuursvoorzitter Gerard Kleisterlee verwacht dat er voor het eind van dit jaar 88,4 miljoen aandelen, circa 7,2 procent van het totaal aantal uitstaande aandelen, worden ingekocht. De ingekochte aandelen worden ingetrokken. Philips kreeg van de aandeelhouders ook toestemming voor een nieuw aandeleninkoopprogramma. Het bedrijf liet al eerder weten hier volgend jaar nog eens 1,5 miljard euro voor uit te willen trekken. Na de verkoop van ruim 80 procent van de halfgeleidersdivisie beschikt Philips over miljarden euro's. In het komende jaar kan het bedrijf nog eens miljarden euro's binnenhalen met de verkoop van belangen in een aantal Aziatische technologiebedrijven. ((ANP Redactie Economie, email economie(at)anp.nl, +31 20 504 5999))
RTRS-Philips speelt met licht in winkel van de toekomst EINDHOVEN (ANP) - De luxe winkels in de PC Hooftstraat in Amsterdam hangen binnen vijf jaar vol met de nieuwste technologische snufjes, bedoeld om de aandacht van klanten te trekken. Interactieve etalageschermen tonen automatisch de kledingcollectie aan voorbijgangers; kledingrekken kleuren rood als er rode shirtjes hangen en schoenen worden belicht als iemand er toevallig voorbijloopt.Het klinkt misschien als toekomstmuziek, maar het elektronicaconcern Philips is ervan overtuigd dat de duurdere winkels binnen enkele jaren met licht spelen en nieuwe technologieën inzetten om klanten te lokken. Op zijn campus in Eindhoven heeft Philips woensdag zijn eigen 'winkel', het zogenoemde Shoplab, geopend om te laten zien wat de mogelijkheden zijn.Alles wat de onderneming daar toont, bevindt zich nog in de testfase. Dan wil het wel gebeuren dat niet alles naar behoren werkt, zoals de lampen boven de 'relaxhoek' die niet automatisch aanspringen als iemand gaat zitten. Maar Philips heeft genoeg vertrouwen in zijn producten zodat de komende weken winkelketens langs mogen komen om de snufjes te aanschouwen.Het pronkstuk is de interactieve etalage, in feite niets meer dan een dure sticker op het raam die het licht van een beamer weerkaatst. Een sensor merkt op wanneer een voorbijganger naar de artikelen in een etalage blijft kijken. Op het scherm verschijnt een welkomsboodschap en kan de potentiële klant via een menu de kledingcollectie doorbladeren. Camera's zien bovendien wanneer hij naar dat ene paar witte schoenen kijkt zodat via het scherm nuttige informatie over onder meer de prijs kan worden gegeven.Het is zelfs mogelijk om het systeem persoonlijke gegevens van klanten te laten onthouden, zoals de maat. Via een chip op zijn klantenkaart zou iemand dan via de etalage kunnen winkelen. Heel handig buiten openingstijden, denkt wetenschapper Evert van Loenen van Philips. ,,Mensen kunnen 's avonds een product kopen of reserveren en dat later ophalen.''In nog geen enkele echte winkel hangt de Philips-technologie. Voorlopig zal dat waarschijnlijk wel zo blijven. ,,Je merkt dat retailers erg terughoudend zijn. Ze houden vast aan de traditie om iets fel te belichten'', zei Van Loenen. Daar komt bij dat Philips nu nog niet kan inschatten wat een investering van een winkel in de moderne snufjes aan extra omzet oplevert. Het concern hoopt daar tijdens de bezoeken van de winkelketens de komende maanden achter te komen. De eerste reacties van retailers zijn wel positief, aldus Philips. Het is ook de bedoeling klanten in het Shoplab te laten winkelen, maar dat gebeurt pas nadat de winkels zelfs langs zijn geweest.Naast het Shoplab heeft Philips woensdag ook een nepappartement van een oudere geopend. Daarin wil de onderneming nieuwe foefjes uitproberen waardoor ouderen langer thuis kunnen blijven wonen. Een bed houdt bijvoorbeeld tijdens de slaap de hartslag bij en een computersysteem waarschuwt tegen tocht als twee ramen tegen elkaar openstaan. Philips gebruikte al langer een 'huiskamer' om nieuwe producten voor thuis te testen.((ANP Redactie Economie, email economie(at)anp.nl, +31 20 504 5999))
RTRS-'Philips neemt Belgische lampenfabrikant Massive over' BRUSSEL (ANP) - De Belgische lampenfabrikant Massive komt waarschijnlijk in handen van Philips. De Belgische krant De Standaard meldde maandag dat het elektronicaconcern een biedingsstrijd rondom de onderneming, die tegenwoordig officieel Partners in Lighting International heet, gaat winnen. Massive is sinds de zomer van 2002 grotendeels in handen van CVC Capital Partners. Deze investeringsmaatschappij zocht echter al een tijdje een koper. Twee andere investeringsmaatschappijen, Carlyle en Bridgepoint, zouden ook hebben meegeboden. Massive is vooral bekend van de plafond- en buitenverlichting. Vorig jaar genereerde ze volgens De Standaard een omzet van 343 miljoen euro en een nettowinst van iets minder dan 1 miljoen euro. ((ANP Redactie Economie, email economie(at)anp.nl, +31 20 504 5999))
RTRS-Philips zet eerste stap in Second Life AMSTERDAM (ANP) - Philips betreedt de virtuele wereld van Second Life. De inwoners van Second Life kunnen hun ideeën en wensen kwijt over onder meer de kleur en functies van producten. ,,We onderzoeken wat mensen willen'', zei een woordvoerster donderdag. Direct contact met de inwoners van Second Life kan tot betere ontwerpen van producten in de echte wereld leiden, denkt Philips. De onderneming hoopt op ,,innovatieve en verrassende resultaten''. Philips heeft een samenwerkingsverband met het ontwerpbureau Rivers Red Run gesloten. Dit bureau gaat de virtuale ruimte van het concern ontwerpen. Second Life is de nieuwste trend op het internet. Drie jaar geleden kwam de virtuele wereld tot leven en deze telt inmiddels al anderhalf miljoen bewoners. Met een zelf ontworpen alter ego kunnen zij de wereld verkennen en verschillende locaties bezoeken, waaronder een virtueel Amsterdam. Second Life kent een eigen economie, waar geld te verdienen valt met onder meer vastgoed. ,,Second Life is voor ons een interessante omgeving. Het is een wereld gebaseerd op de wensen'', zei de Philips-woordvoerster. Bewoners van de wereld kunnen contact hebben met onder meer het virtuele personage van de bestuursvoorzitter van Philips Design, Stefano Marzano. Een team ontwerpers zal ook in Second Life aanwezig zijn. Diverse ondernemingen zijn al in Second Life gestapt. Nike verkoopt er schoenen, het persbureau Reuters heeft er een eigen verslaggever en Nissan biedt gebruikers proefritjes aan in nieuwe automodellen. Het online rollenspel kent sinds kort zelfs een miljonair. Ailin Graef heeft haar geld verdiend met virtueel vastgoed. ((Marcel Proos, email economie(at)anp.nl, +31 20 504 5999))
RTRS-Philips ziet af van navigatiesysteem AMSTERDAM (ANP) - Philips heeft zijn plannen om een rentree te maken op de navigatiemarkt afgeblazen. Het concern wilde begin volgend jaar een concurrerend apparaat van de TomTom introduceren, maar ziet daar nu vanaf. Het concern gaat zich concentreren op de verkoop van andere consumentenelektronica, zoals platte tv's en randapparatuur voor computers. Dit zei Rudy Provoost, de bestuursvoorzitter van de divisie consumentenelektronica van Philips, dinsdag bij een presentatie voor analisten. De Belg had eind augustus al onverwachts bekendgemaakt dat de introductie van Philips-navigatiesystemen zou worden uitgesteld. ((ANP Redactie Economie, email economie(at)anp.nl, +31 20 504 5999))
Bartjens: Doe het zelf Diverse bedrijven moesten hun beleid aanpassen onder druk van muitende aandeelhouders. Philips is de dans vooralsnog ontsprongen. Toch is het elektronicaconcern stelselmatig bezig het standaardwensenlijstje van de activistische belegger af te werken. Aandeelhouders willen focus, transparantie, kostenbesparingen en geld. Philips heeft dat goed in zijn oren geknoopt. Zo verkocht het zijn chipdivisie eerder dit jaar, na jarenlang hardnekkig aan die tak te hebben vastgehouden. En gisteren cancelde Philips plotseling de introductie van navigatieapparatuur. Meer transparantie creëert Philips onder andere door een regionale managementlaag weg te snijden. Een grootscheepse aandeleninkoop had Philips eerder al aangekondigd. De vraag is of Philips hiermee potentiële belagers weet af te schudden. Het bedrijf blijft een conglomeraat. Philips voert de druk op het management van de productdivisies op en spoort hen aan nog gedisciplineerder te werken. Daar heeft het bedrijf geen activistische aandeelhouders voor nodig. Philips doet het zelf. (FD, p. 13
December 15, 2006 PHILIPS EXECUTES SALE OF STAKE IN FEI COMPANY Amsterdam, The Netherlands – Royal Philips Electronics (NYSE:PHG, AEX:PHI) today announced the sale of 8.4 million shares of common stock in FEI Company (NASDAQ: FEIC). All of the shares included in this offering were sold by Philips Business Electronics International B.V. The sale will provide Philips with net proceeds of approximately EUR 155 million. As a result of this transaction, the company will book a non-taxable gain of approximately EUR 75 million in its earnings for the fourth quarter of 2006. This offering by Philips of FEI Company shares was announced on November 30, 2006, and priced on December 14, 2006 at USD 25.0 per share of common stock. Upon closing of the transaction, which is scheduled for Wednesday, December 20, 2006, Philips will have reduced its shareholding in FEI to zero. For more information, please contact: Arent Jan Hesselink Philips Corporate Communications: Tel: +31 20 5977415 Email: arentjan.hesselink@philips.com About Royal Philips Electronics Royal Philips Electronics of the Netherlands (NYSE: PHG, AEX: PHI) is a global leader in healthcare, lifestyle and technology, delivering products, services and solutions through the brand promise of “sense and simplicity”. Headquartered in the Netherlands, Philips employs approximately 126,000 employees in more than 60 countries worldwide. With sales of EUR 30.4 billion in 2005, the company is a market leader in medical diagnostic imaging and patient monitoring systems, energy efficient lighting solutions, personal care and home appliances, as well as consumer electronics. News from Philips is located at www.philips.com/newscenter. Forward-looking statements This release may contain certain forward-looking statements with respect to the financial condition, results of operations and business of Philips and certain of the plans and objectives of Philips with respect to these items. By their nature, forward-looking statements involve risk and uncertainty because they relate to events and depend on circumstances that will occur in the future and there are many factors that could cause actual results and developments to differ materially from those expressed or implied by these forward-looking statements.
Philips verkoopt belang in FEI voor circa EUR 155 miljoen15 dec 2006, 08:49 uur Amsterdam (BETTEN BEURSMEDIA NEWS) - Philips Electronics heeft zijn belang in FEI Company van 24,8% verkocht voor ongeveer EUR 155 miljoen, zo laat 's werelds grootste producent van gloeilampen en scheerapparaten vrijdag weten. Eind november van dit jaar liet Philips al weten de ruim 8,4 miljoen aandelen FEI Company van de hand te willen doen. Het elektronicaconcern realiseert een boekwinst van zo'n EUR 75 miljoen op de verkoop, die zal worden geboekt in het vierde kwartaal van 2006. FEI Company levert onder meer electron-microscopen aan producenten van halfgeleiders en wetenschappelijke instituten. In 1997 voegde Philips zijn Electron Optics-onderdeel samen met FEI Company en kreeg het een belang in het Amerikaanse bedrijf. De transactie wordt op 20 december afgerond, waarna Philips geen belang meer heeft in FEI. (c) BETTEN BEURSMEDIA NEWS (tel: +31 20 710 1756; fax: +31 20 710 1875)
Persbericht Philips - lancering nieuwe producten CE 08-01-2007 17:46:21 Amsterdam (BETTEN BEURSMEDIA NEWS) - Hier volgt de tekst van het persbericht van Philips. PHILIPS PROPELS INNOVATION TO CENTER STAGE AT THE 2007 CONSUMER ELECTRONICS SHOW Las Vegas, United States - A trendsetter in the development of innovative consumer technologies, Philips today announced a new range of products that will elevate consumers' entertainment experiences with unparalleled levels of design, quality and freedom of content. Showcased at the 2007 Consumer Electronics Show (CES), Philips' fresh lineup – which ranges from FlatTV™s and unconventional sound systems to life-like gaming experiences – delivers relevant innovation into the hands and homes of consumers. Technology exists to help make consumers' lives easier and more productive. Philips believes in simplicity and is committed to delivering products and solutions that are easy to experience, designed around consumers and advanced. "The 2007 Consumer Electronics Show provides us with an excellent opportunity to showcase a broad range of entertainment innovations that are pertinent to today’s consumer," said Stewart Muller, president of Philips Consumer Electronics, North America. "Our newest products emphasize a deeper entertainment experience, free consumers from the existing constraints of technology and are backed by well-established partnerships to deliver the most dynamic solutions on the market. We ensure that what we bring to the consumer brings simplicity to their everyday life." Philips' innovation in consumer experiential research enables it to discover, open and create new consumer-focused and relevant product categories. The company places an emphasis on the lifestyle of the consumer with a focus on technology to simplify and enhance day-to-day experiences. Watching a movie, making a long-distance call or playing a video game all take on a new approach with smart, sophisticated designs and intuitive operation that delivers the ultimate flexibility. Total Immersion Ten years ago, Philips publicly unveiled the world’s first Plasma FlatTV. Since then, Philips has reinvented the FlatTV category with its unique Ambilight™ technology. In fact, last November Philips celebrated an exciting milestone having produced its' one millionth Ambilight FlatTV at the manufacturing and design center in Bruges, Belgium. The new line up of Ambilight FlatTVs includes sets that boast 1080p resolution and incorporate Philips' latest picture quality enhancements through its Perfect Pixel HD Engine™. Utilizing this technology, each pixel of the incoming picture is enhanced to better match the surrounding pixels, resulting in a more natural picture. Artifacts and noise in all sources from multimedia to standard TV to highly-compressed high-definition (HD) are detected and reduced ensuring, that the picture is clean and razor sharp. The Ambilight effect is now created by an innovative LED light source to generate more saturated colors, consume less power and provide a more compact design. This year, Philips has expanded the Ambilight line to include a 32-inch, 47-inch and the company’s first 52-inch LCD FlatTV. Ambience creates a superior dimension in the home theater experience. Philips adds another dimension to the ambient concept with Ambisound™ - a wall-mountable, integrated home theater system with an elegant and functional design. The perfect complement for a FlatTV display on a wall, Ambisound immerses the listener in an incredible sound experience. The HTS8100 system envelops the listener with full, multi-channel surround sound from just one bar of speakers and a single subwoofer. It delivers a deep, rich sound while reducing the clutter in a home theater environment. An evolution of Philips' multi-year research into ambient intelligence, amBX™ heightens the senses of sound, sight and touch in a PC game. The sensory enhancements produce a range of external effects while playing an encoded game. Stop playing the game, start living the game with these cutting-edge peripherals. The arrival of amBX not only enhances immersion for gamers, but unleashes a venue of creativity for designers. Game developers can now add new layers to the sensory experience beyond dynamic visuals. Several developers have already launched amBX-enabled games. New releases and previously issued games are expected to join this growing catalog. Liberating content Guided by the vision of ultimate personalization and unleashing content, portability has become a critical component in Philips' strategy. The company’s portfolio of products continues to take the lead in providing people access to their entertainment and information whether at home or on the move. Philips' new portable DVD line boasts versatility and mobility in one simple package. Each device can play a broad range of video-based media and features a memory card reader, which also can display digital photos. One new line even supports video through iPod™ docking, allowing users to play and view entertainment virtually anywhere and accessing CDs, DVDs plus music and videos stored on iPods. With Philips' new 7-inch and 9-inch PhotoFrame™ line, consumers can free digital memories from their computer - where precious moments are stored but rarely seen - and share them with family and friends. New to the range this year is the advanced Smart Album™ software. This exclusive system helps users manage albums and set up, adjust and add transition effects to slideshows. A survey commissioned by Philips revealed that Americans frequently enjoy music all around the home, and in increasingly personal ways. Nearly one-third of all respondents revealed that – thanks to multi-room audio devices – they enjoy listening in the locations they choose. Roughly 45 percent of American home listeners want to enjoy music in the living room, but are just as likely to listen in the bedroom, kitchen or even the bathroom. Philips has addressed the growing interest for multi-room music enjoyment with its Streamium™ Wireless Music System. Easy to operate, the Philips Wireless Music Center freely and intuitively stores, manages and shares digital music with Wireless Music Stations that can be set up around the house. These music centers convert audio CDs into MP3 music files and store these on an 80 GB Actual storage may be less. 1 GB = 1 billion byteshard disk (up to 1550 CDs of music) to stream music around the home. The Wireless Music Center allows consumers to listen to the same songs in every room, a different selection for each room or enjoy any combination in between. Effective Collaboration Philips continues to align with partners for explosive potential and growth in the coming years. According to a new eMarketer report, the number of households using VoIP for phone calls will climb from 5.2 million this year to 32.6 million in the next three years. Philips’ latest Skype VoIP phones operate on Digitally Enhanced Cordless Telephones (DECT™) t
Persbericht Philips - 1 miljoen Ambilight-tv's 08-01-2007 18:12:17 Amsterdam (BETTEN BEURSMEDIA NEWS) - Hier volgt de tekst van het persbericht van Philips. PHILIPS UNVEILS DIAMOND-ENCRUSTED AMBILIGHT FLATTV CELEBRATING ITS MILLIONTH AMBILIGHT Las Vegas, United States - Philips Electronics today unveiled a diamond-encrusted Ambilight FlatTV celebrating its one millionth Ambilight FlatTV. Created in conjunction with New York–based jewelry company A.Link, the 42-inch Ambilight LCD HDTV features 225 carats of diamonds - close to 2,250 individual diamonds are applied along the sides and edges of the set’s Ambilight frame, adding a whole new dimension to the Ambilight feature. Celebrating the one millionth Ambilight FlatTV, the Diamond FlatTV will be shown at different events around the world to Philips customers, employees and consumers and is one-of-a-kind and will not be available for retail. Philips' exclusive, Ambilight backlighting technology transforms the overall viewing experience by surrounding the TV with ambient light that automatically adapts in color and intensity according to the changing content on the screen, resulting in a completely immersive experience. A recent Philips satisfaction surveys found 85 percent of customers rate Ambilight technology as "very good" or "excellent". "Manufacturing our millionth Ambilight FlatTV is a great moment for Philips and demonstrates that consumers have responded strongly to the viewing experience that Ambilight provides," said Rudy Provoost, chief executive officer, Philips Consumer Electronics. "To celebrate in style, we have created a truly glamorous, iconic set to commemorate our entire line of Ambilight FlatTV models. Ambilight backlighting provides an amazing, immersive viewing experience that is unmatched." Combining class and elegance into a FlatTV A.Link worked with Philips to develop this one-off special edition Ambilight FlatTV, celebrating the millionth Ambilight FlatTV. The company provided the diamonds as well as its century-old expertise in helping create this one-off special edition Ambilight FlatTV. The set features 225 carats and close to 2,250 diamonds set into a graceful stylized floral pattern around the edges of the TV, and will tour the world in 2007 to mark this important milestone for Philips. "The Philips Millionth Ambilight FlatTV is truly an amazing piece of art," said Jeffrey Link, president, A.Link. "The combination of our top of the line diamonds and the Ambilight technology creates a beautiful radiance of colorful light and glamour. We pride ourselves in developing products that are iconic and highlight the diamonds in a stylish and sophisticated manner. The millionth Ambilight FlatTV is an amazing icon that we are proud to have helped developed." Philips Millionth Ambilight FlatTV Providing consumers an award-winning, immersive viewing experience Introduced by Philips in 2004, Ambilight creates ambiance, stimulates more relaxed viewing and improves perceived picture detail, contrast and color. Originally introduced on the left and right sides of the FlatTV, the award-winning Ambilight technology can be found in two, three and foursided (Full Surround) LCD and Plasma models. In the past decade Philips has drawn on 60 years' heritage in television to capture a leadership position in the LCD display market. The millionth television comes on the heels of the 10th anniversary of Philips first-ever flat-panel TV, a 42-inch (107cm) Plasma FlatTV which was displayed at CeBIT Home in 1996. Only four-inches (10cm) thick with a widescreen viewing angle of 160-degrees, "the world's first TV you can hang on the wall like a painting" created a worldwide media storm. Today, the majority of TVs sold by Philips are either LCD or Plasma FlatTVs. The 2006 range now comprises a massive range of more than 30 models, with consumers offered a selection of screen sizes from 15-inch (38cm) up to 63-inch (160cm), with more than 90 percent ready to display highdefinition TV. Developed as a celebration for the development of the millionth Ambilight FlatTV, the set is not available for consumer purchase and will be auctioned off to charity later in 2007. (c) BETTEN BEURSMEDIA NEWS (tel: +31 20 710 1756; fax: +31 20 710 1875)
RTRS-Philips Lumileds wint patentzaak van concurrent Epistar SAN JOSE (ANP) - Philips-dochter Lumileds heeft in de Verenigde Staten een patentzaak gewonnen van concurrent Epistar. Door de uitspraak blijkt nu dat Epistar regels overtreedt bij het importeren van zogeheten LED's, een soort lampjes. Dat maakte Philips dinsdag bekend. De uitspraak werd gedaan door een rechter van de Amerikaanse International Trade Commission. Philips Lumileds heeft ook nog zaken lopen tegen andere bedrijven. Het elektronicabedrijf probeert zo te voorkomen dat producten met LED's, die teveel lijken op de producten van Philips, in de VS verkocht worden. ((Tim Preger, email economie(at)anp.nl, +31 20 504 5999))
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)