Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,565 25 apr 2024 13:39
  • -0,165 (-2,88%) Dagrange 5,565 - 5,725
  • 130.098 Gem. (3M) 321,3K

Tom Tom april 2017

2.857 Posts
Pagina: «« 1 ... 67 68 69 70 71 ... 143 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 17 april 2017 09:59
    Ik hoop dat de onrust in de wereld en de recordstand in VS onze grote leider HG en friends doen besluiten nu haast te maken en te kapitaliseren.

    Laten ze woensdag maar met een deal komen aub.

    Stel ze starten een nieuwe notering in VS met extra aandelen.
    Nu als vb meerderheid 50 % belang met friends is zeg 120 mio aandelen
    100 mio aandelen erbij tegen 10
    Dan heb je er 170 mio nodig voor meerderheid, dus 70 mio bijkopen of financieren door founders and friends
    30 mio aandelen over in emissie, tegen 10 Euri is 300 mio, bijna 1 Euro per aandeel als superdividend?

    Zoiets kan toch ook..?

    Er zijn waarschijnlijk zoveel verschillende manieren van cashen en afsplitsen en controlerend belang houden...En hopelijk ligt het scenario al lang klaar in de kast, ik zeg laat het niet te lang liggen..gewoon doen.
    En voor mijn part meteen consumer eruit en Telematics apart

    Over een half jaar of jaar kan de wereld er heel anders uit zien

  2. PentaGoNix 17 april 2017 10:10
    quote:

    Stille vennoot schreef op 17 april 2017 09:59:

    Ik hoop dat de onrust in de wereld en de recordstand in VS onze grote leider HG en friends doen besluiten nu haast te maken en te kapitaliseren.

    Laten ze woensdag maar met een deal komen aub.

    Stel ze starten een nieuwe notering in VS met extra aandelen.
    Nu als vb meerderheid 50 % belang met friends is zeg 120 mio aandelen
    100 mio aandelen erbij tegen 10
    Dan heb je er 170 mio nodig voor meerderheid, dus 70 mio bijkopen of financieren door founders and friends
    30 mio aandelen over in emissie, tegen 10 Euri is 300 mio, bijna 1 Euro per aandeel als superdividend?

    Zoiets kan toch ook..?

    Er zijn waarschijnlijk zoveel verschillende manieren van cashen en afsplitsen en controlerend belang houden...En hopelijk ligt het scenario al lang klaar in de kast, ik zeg laat het niet te lang liggen..gewoon doen.
    En voor mijn part meteen consumer eruit en Telematics apart

    Over een half jaar of jaar kan de wereld er heel anders uit zien

    Prachtige ideeën maar HG zit helemaal vastgeroest en beweegt absoluut niet. De Q cijfers zijn al jaren een downplay item en dat zal deze week echt niet gaan veranderen. Focus op Consumer (dat steeds slechter gaat) en geen nieuws over automotive/telematics (Opel werd ook helemaal niet genoemd; teken aan de wand) en outlook wordt echt niet verhoogd. Positieve zaken worden zo ver mogelijk naar achteren geduwd en negatieve zaken zoveel mogelijk naar voren gehaald; dat is HG ten top.
  3. aandeeltje! 17 april 2017 14:46
    quote:

    Lord of the flies schreef op 16 april 2017 12:56:

    [...]

    Dit heeft allemaal geen zin. Zolang het management ook grootaandeelhouder is, heeft de vergadering van aandeelhouders geen werkelijke invloed op het beleid.

    Is dat kwalijk? Aangezien de oprichters vanaf de beursgang grootaandeelhouders zijn, is dit een factor die reeds is ingeprijsd. In het geval van TT is dit een negatieve factor en dat verklaart mede de relatief bescheiden waardering van TomTom.

    Zou het een goede zaak zijn als er nieuw management zou komen? Zeker, TT is actief binnen enkele zeer veelbelovende sectoren. Het huidig management heeft echter geen goed trackrecord qua strategische beslissingen, ik heb het gevoel dat ze een beetje aanmodderen:

    1. Ze hebben veel te laat gereageerd op de opkomst van de smartphone, ze hadden direct een gratis app moeten introduceren (dan hadden ze nu zodanig veel data gehad, dat deals onder veel betere voorwaarden afgesloten zouden worden, waarom is er geen Waze achtig product gelanceerd?
    2. Geen innovatie qua pnd's: ik wordt altijd erg enthousiast als ik naar een bedrijf als navdy kijk, volgens mij is dit versie 2.0 van een pnd. TT had ook zoiets kunnen maken!
    3. Aangezien er geen werkelijke innovatie bij pnd's heeft plaatsgevonden, hadden ze iets met deze pnd's moeten doen. Een optie was geweest om het Philips scenario te volgen: verkoop aan chinese partij met een licentie voor de kaarten erbij( en afspraak omtrend de data), nu hebben ze voor een aanmodder-scenario gekozen.
    4 Sports, ze hebben zich teveel laten meeslepen door de toenmalige hype. Dit product heeft vrijwel geen synergie met de overige activiteiten. Waarom zou TT dit beter kunnen dan de grote concurrenten? Waarom stoten ze het niet af?
    5. kaarten/automotive: dit lijken ze redelijk goed te doen (behalve dat ze indertijd Teleatlas te duur hebben overgenomen. Toch hoop ik dat ze een duidelijk strategisch plan hebben. De concurrentie zit namelijk niet stil....
    6. Telematics: Ik heb het gevoel dat ze hier kansen missen, waarom alleen telematics met auto's/vrachtwagens/bestelauto's? waarom niet met meer apparaten ( Zoals Calamp corp wel doet)

    Concluderend: Het huidige beleid zal uiteindelijk enige aandeelhouderswaarde creëren. Gezien de aanwezig kansen is dat wel onder de maat. Door de aandeelhoudersstructuur is dat wel het hoogst haalbare (Als ik Goddijn was zou ik ook niet af treden, het is toch veel te leuk om in zo'n innovatieve omgeving mee te kunnen spelen!)

    Excuses voor mijn lange stuk tekst (ik had wat meer tijd vandaag!).

    Ik denk er niet anders over, altijd goed om de zaken weer eens op een rijtje te zetten. Teleatlas te duur overgenomen, dat niet alleen: het updaten, onderhouden van kaarten kost nog altijd klauwen met geld, er wordt onder de streep zo weinig verdiend dat je je bijna afvraagd: waarom al die moeite TT en wanneer gaan ze de aandeelhouders eens wat geven????

    De structuur is echter zodanig dat de aandeelhouder (de geldverschafders) niets in de melk te brokkelen hebben.
  4. forum rang 7 tatje 17 april 2017 17:51
    Apple carplay zit al in meer dan 200 modellen.

    Dan moet je onafhankelijk blijven en ga je zelf geen eigen auto ontwikkelen, nee, je gaat er zelfs geen overnemen, mijn mening.

    Uit een al geplaatst stuk !

    - “The permit covers three vehicles, all 2015 Lexus RX450h, and six drivers,” the DMV said in a statement Friday.

    - Apple is probably not building its own car, however, and Project Titan may just be a code word for the firm’s work on vehicle technology, Moorhead said.

    - Likely, Apple is working to create the “Apple experience” in self-driving cars, Moorhead said. He expects the firm is creating a safe and effective autonomous-driving system based on computer vision, laser-based navigation and mapping, while also building an in-car environment for passengers that leverages Apple’s dominant position in entertainment and workspace technology.

    - If Apple were unable to find a car maker to use its system, “they would have to buy a car company,” he said. “When you have $250 billion in the bank, you can pretty much do anything.”

    - Apple’s dominant position in entertainment

    Het hele stuk is al geplaatst !

    staugustine.com/business/2017-04-15/i...

    Onderaan staan alle bedrijven die mogen testen in California.

    Ik denk dat, als al 200 modellen Apple carplay hebben, het niet zo moeilijk is, om hier de SDC ingrediënten aan toe te voegen.
    Hoeven dus geen carmaker te kopen.

    Voor mij is het duidelijk:

    Apple ( carplay ) koopt Tom Tom en dit wordt via carplay in veel meer dan 200 modellen gebruikt.

    Iedere autobouwer MAG toetreden.

    Dus zou nu het puzzelstukje Tom Tom al zeker BIJNA naast Apple leggen.

    Als al meer dan 200 modellen Apple carplay gebruiken, ben je groot in ONAFHANKELIJKHEID en volgens mij met Tom Tom is de software voor de SDC grotendeels klaar.

    Maar misschien loopt het verhaaltje anders af, maar met mijn huidige kennis, laat ik het toch zoals boven.

    Gewoon mijn mening, dus iedereen moet doen wat hij of zij denkt te moeten doen.

    3 manieren

    1 staatloterij heel klein kansje
    2 casino was er geen 0 dan had je 50% kans

    Ik ga voor 3 :-)

    Dipity denkt dat er ergens iets begint te koken.

    Iedereen zijn mening of er ergens iets begint te koken.

    Dus maar testen in California.

  5. [verwijderd] 17 april 2017 18:19
    quote:

    aandeeltje! schreef op 17 april 2017 14:46:

    [...]

    Ik denk er niet anders over, altijd goed om de zaken weer eens op een rijtje te zetten. Teleatlas te duur overgenomen, dat niet alleen: het updaten, onderhouden van kaarten kost nog altijd klauwen met geld, er wordt onder de streep zo weinig verdiend dat je je bijna afvraagd: waarom al die moeite TT en wanneer gaan ze de aandeelhouders eens wat geven????

    De structuur is echter zodanig dat de aandeelhouder (de geldverschafders) niets in de melk te brokkelen hebben.
    Het updaten en onderhouden van de kaartendatabase zal inderdaad een lieve som kosten. Het rendement zal daardoor nu erg laag zijn.

    De behendigheid van Tomtom om dit proces te automatiseren, zal denk ik cruciaal zijn voor de toekomstige marktpositie. Over 10 jaar zal het waarschijnlijk een vereiste zijn dat een (HD)map realtime wordt bijgewerkt. Het lijkt mij zeer aannemelijk dat (al dan niet zelfrijdende) auto's dan de belangrijkste bron van deze data zijn. Zowel TT (samenwerking Qualcomm)als HERE (HD live map) zijn hiermee bezig. Het aantal auto's dat deze databases met data zal voeden, zal het succes bepalen. Wanneer er eenmaal voldoende auto's zijn, dan zijn contracten minder belangrijk en kan de gevraagde prijs dus omhoog (en dus ook het rendement).

    Gezien het feit dat Audi, BMW en Volkswagen de belangrijkste aandeelhouders van HERE zijn, heeft HERE nu toch wel de beste kaarten :). Daarnaast zal winstgevendheid bij HERE op dit moment waarschijnlijk minder een issue zijn dan bij TT. Dit leidt ertoe dat ze meer kunnen investeren en tevens lagere prijzen kunnen vragen voor hun product dan TT.

    Dit gezegd hoop ik dat TT of alles verkoopt, of strategische allianties met grote marktpartijen aangaat en desnoods de kaartendivisie afsplitst (zodat deze partijen belangen in de kaartendivisie kunnen nemen). Ik vrees dat geen van beide zal gebeuren en dat we enkel zullen horen dat er groei in de divisie zit en dat er leuke deals zijn...

    We zullen zien!
  6. forum rang 7 tatje 17 april 2017 18:23
    Heb nog even een paar woorden van Moorhead onthouden.

    "" Moorhead said. He expects the firm is creating a safe and effective autonomous-driving systemMoorhead said. He expects the firm is creating a safe and effective autonomous-driving system based on computer vision, laser-based navigation and mapping,

    based on computer vision, laser-based navigation and mapping,

    Dan zou je toch spontaan aan Tom Tom en Autonomos denken :-)

    Trouwens die Q1 cijfers van a.s. woensdag zeggen me geen bal.

    Outlook verwacht ik ook niet.

    Misschien wat versprekingen of iets van oude versprekingen toegeven.

    In Q1 zitten geen hoofdzaken en daar gaat het om .

    Leuk is het niet, maar het hoort bij het spel :-)
  7. MichaT. 18 april 2017 07:31
    quote:

    AKHB schreef op 17 april 2017 22:15:

    Nou, als ik zo alle commentaren en sentimenten op de TT forumdraadjes optel gaat het flink naar beneden vanaf morgen.
    Het zal wel maar ik blijf gewoon zitten, verkoop niks en ga ervoor dat er echt wel wat aan komt dat de sentimenten doet keren.
    Volgens mij zijn het allemaal uitingen van mensen die GEEN enkel aandeel in TomTom hebben. Als je zo veel onheil aan het uitspugen bent, dan heb je geen enkel aandeel en probeer je aandeelhouders te manipuleren door onzekerheid en angst te zaaien zodat men hun aandeeltjes verkoopt en zelf weer goedkoop kan instappen.

    Verder hebben we wel de ervaring dat ALS HG zijn mond open trekt, er alleen maar ellende uit komt.

    Ik zelf zit long, heb rond de 8,85 een gedeelte verkocht en wacht op een stijging boven de 9 euro of een daling om weer mijn positie uit te bereiden.

    Succes!
  8. MichaT. 18 april 2017 07:35
    TomTom : and Maplink Strengthen Global Relationship to Cover Global Logistics Business

    04/18/2017 | 06:31am BST
    TomTom (TOM2) and Maplink are proud to announce that TomTom has been selected to power Maplink’s logistics and enterprise geolocation solutions. Maplink will leverage TomTom global map and traffic data in its API’s and logistics platform which hosts hundreds of thousands of assets worldwide. TomTom data will also be used in Maplink logistics software which can be installed on premise or on mobile driver terminals.

    This Smart News Release features multimedia. View the full release here: www.businesswire.com/news/home/201704...

    “Through our work with transportation and logistics systems, TomTom is transforming mobility across the world,” explains Anders Truelsen, Managing Director of TomTom’s Licensing Business. “By harnessing the value of our global map and traffic data, Maplink clients now have the tools and data necessary to drive more efficient transportation routes and make more informed business decisions.”

    Capitalising on TomTom’s fresh maps and live traffic views, Maplink solutions are better enabled to meet the growing market needs for on-demand logistics and geolocation solutions.

    “We selected TomTom because of the high quality of their cartographic base and global coverage,” adds Frederico Hohagen, CEO of Maplink. “With this new global agreement, coupled with our recent acquisition activity, MapLink extends the value of our offering from Latin America to include Europe and beyond.”

    About TomTom

    TomTom empowers movement. Every day millions of people around the world depend on TomTom to make smarter decisions. We design and develop innovative products that make it easy for people to keep moving towards their goals. Our map-based components include map content, online map-based services, real-time traffic and navigation software. Our consumer products include PNDs, navigation apps and sports watches. Our main business products are custom in-dash navigation systems and a fleet management system, which is offered to fleet owners as an online service with integrated in-vehicle cellular devices. Our business consists of four customer facing business units: Automotive, Licensing, Telematics and Consumer.

    Founded in 1991 and headquartered in Amsterdam, we have more than 4,700 employees worldwide. For further information, please visit www.tomtom.com

    About Maplink

    Maplink is a global company reference in cloud Logistics and Geolocation technology. With customers in more than 18 countries in the Americas, Europe and Africa, its headquarter stays in Sao Paulo and has offices in Latin America and Europe. For more than 17 years Maplink has been investing in innovation and offering solutions for more than 1,200 companies of different sizes and industries. Since 2014 it has been part of Movile, a leading global company in development of mobile content and commerce platforms, and in 2016 has acquired the French company Optilogistic, a world reference in Logistics. The company develops a TMS solution for planning and transportation routes optimization since 1992. Optilogistic is a global leader in Transport and logistics issues with its TMS AXIODIS for routes optimization. Optilogistic is positioned closer to the customers’ expectations in many industries.

    View source version on businesswire.com: www.businesswire.com/news/home/201704...
  9. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 18 april 2017 07:49
    quote:

    dipity schreef op 17 april 2017 19:15:

    @Sunshine Band. Het heeft geen enkele tientallen miljoenen gekost, maar is dit jaar gekocht voor 25 MIO. Omdat het net is gebeurd, is afschrijven volstrekt niet aan de orde.
    AB. Eerdere overnames betroffen fleetmanagement-clubs door TTT. Dan gaat het alleen om hun klanten, en heeft TT direct al veel af te schrijven op hun overbodige software en administratie en zo. Bij Autonomos ligt dat totaal anders.
  10. forum rang 7 Dutchy Ron 18 april 2017 08:11
    m.nasdaq.com/article/why-baidu-is-acq...

    Why Baidu Is Acquiring xPerception.

    As it increases its focus on artificial intelligence ( AI ), Baidu ( BIDU ) recently announced that it had acquired xPerception, a U.S. based startup focused on computer vision. Following this acquisition, the xPerception team will join Baidu's AI research team and work on technology which uses sensors and cameras for object detection and path planning. This technology, termed SLAM (simultaneous localization and mapping), is used in autonomous vehicles and virtual and augmented reality
  11. Agatan 18 april 2017 08:18
    AMSTERDAM (AFN) - TomTom heeft een overeenkomst getekend met het van oorsprong Braziliaanse Maplink, een informatiedienstverlener op logistiek gebied. Dat maakte TomTom bekend zonder financiële details naar buiten te brengen.
    TomTom levert zijn navigatiediensten aan Maplink. Met behulp van die informatie kunnen logistieke bedrijven efficiëntere routes nemen. Maplink levert zijn diensten aan meer dan 1200 bedrijven in ruim achttien landen.

    Bron IEX
2.857 Posts
Pagina: «« 1 ... 67 68 69 70 71 ... 143 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links