Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,980 18 apr 2024 17:35
  • -0,205 (-3,31%) Dagrange 5,980 - 6,230
  • 668.949 Gem. (3M) 304,1K

Tom Tom april 2017

2.857 Posts
Pagina: «« 1 ... 63 64 65 66 67 ... 143 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. aandeeltje! 14 april 2017 19:30
    quote:

    mjmj schreef op 14 april 2017 11:59:

    [...]

    Het is een grof schandaal dat deze journalist deze tekst publiceert. De eerste zin is grammaticaal gesteld in de voltooid tegenwoordige tijd.... terwijl de cijfers nog moeten verschijnen. Pure misleiding.
    De zin klopt als een bus. Het eerste kwartaal is namelijk afgerond.
  2. aandeeltje! 14 april 2017 19:35
    quote:

    W schreef op 14 april 2017 13:15:

    [...]

    cijfers geven bij TT zelden recht tot feest, dus wat dat betreft heb je gelijk, maar het is gebruikelijk voor een bedrijf in ontwikkeling en groei dat je kijkt naar adjusted eps (wpa) en dat ligt voor verwachting FY17 aan 27 ct wpa, nog altijd mager, maar wel wat beter dan 5 ct
    verder moet je niet vergeten dat de manier waarop TT met kostallocaties omgaat, die up-front grotendeels genomen worden en niet over de looptijd van het contract, heb je ook nog een 'ongerealiseerde winst' in de boeken "deferred revenue" , nu is het wel zo dat hier ook wel nog lopende afwikkelingskosten over genomen dienen te worden, maar toch er zit een portie vooruit geschoven winst in de cijfers bij TT

    wat intrinsieke waarde betreft die 4,29 euro per aandeel is toch echt ondergeschikt aan wat de break-up value van TT kan opbrengen, het is uiteindelijk een bedrijf dat in een lopende sector zit en niet een afstervende sector

    neem je als waardebepaling dat de kaarten van TT 2/3e waarde hebben gerelateerd aan HERE kom je aan 1,9 miljard
    neem je voor Telematics een 2/3e waardering van Fleetmatics kom je aan 1,5 miljard
    cash: 135 mio
    consumer: zero

    kom je aan een totaal van 3,5 miljard ofwel 15 euro per aandeel

    het is dan ook deze berekening die de drijvende kracht is achter de positieve stemming bij de meeste van de analisten, buiten het feit dat TT langzaam maar zeker van krimp weer naar groei gaat, dit is in ieder geval de verwachting bij 2019/20, maar goed dit laatste is een bewegend doel, want dit was ook 3 jaar geleden de verwachting voor 2016/17 en de krimp zet nog steeds door.

    TT krimpt nog altijd en de netto winst per aandeel is helemaal conform hun eigen defiiite die nergens anders gehanteerd wordt. Iedereen slikt het voor zoete koek. Al die waarderingen van break up is verder onzin bij dit familiebedrijf waar kapitaalverschaffers niets te zeggen hebben.
  3. [verwijderd] 15 april 2017 00:26
    fd.nl/ondernemen/1197641/apple-mag-ze...

    Stukjes uit het artikel die volgens mij interessant zijn:
    "Apple heeft van het Californische ministerie voor motorvoertuigen toestemming gekregen om een zelfrijdende auto te testen, zo bleek vrijdag. Het technologieconcern mag de door hemzelf ontwikkelde voertuigen op de openbare wegen van de staat uitproberen.
    Daarmee wordt duidelijk dat Apple's zelfrijdende auto het stadium van testparcoursen en simulatoren is ontgroeid. Sinds 2015 is bekend dat het bedrijf werkt aan het initiatief, dat Project Titan heet en met de grootste geheimzinnigheid wordt omgeven.
    Met de vergunning gaat het concern drie Lexus SUV-auto's testen, die het met speciale hardware en software heeft uitgerust. Daarnaast zullen zes mensen tijdens de testritten achter het stuur zitten en in moeten grijpen in geval van problemen.
    Het werpt volgens The Wall Street Journal de vraag op of Apple zelf zelfrijdende auto's wil bouwen of zich beperkt tot een systeem voor autonome voertuigen. "

    Nog interessanter vind ik de foto geplaatst bij het artikel, zie bijlage:
    Zelfrijdende auto van Toyota wordt getest op de A27, Hilversum-Almere, in juli 2016.

    Dus in 2016 test Toyota al een zelfrijdende auto in Nederland.
    We hebben al eerder gezien begin april dat de Toyota Yaris voorzien is van het TT navigatiesysteem met kaartupdates voor 3 jaar. (via een Spaans artikel: www.vidapremium.com/toyota-yaris-2017... )

    Lexus, waarmee Apple gaat testen heeft ook een relatie met TT, in 2012 alleen nog in Europa, hoe het nu is weet ik niet:
    corporate.tomtom.com/releasedetail.cf...

    Prettige Paasdagen allemaal.

  4. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 15 april 2017 06:44
    quote:

    KablaG schreef op 13 april 2017 18:53:

    Onderzoeksraad voor Veiligheid onderzoekt veiligheid zelfrijdende auto's
    Gepubliceerd: 13 april 2017 17:32 Laatste update: 13 april 2017 17:32
    De Onderzoeksraad voor Veiligheid (OVV) gaat de veiligheid van auto's met automatische bestuurssystemen onderzoeken, naar aanleiding van incidenten met dergelijke voertuigen.

    Het onderzoek richt zich op systemen die door verschillende autofabrikanten worden gebruikt. De raad gaat een aantal ongevallen inventariseren en analyseren. Er wordt verder onder meer gekeken naar de toelatingseisen van systemen en de instructie aan bestuurders. Het is nog niet duidelijk wanneer het onderzoek is afgerond.

    Moderne auto's beschikken steeds vaker over systemen die de automobilist ondersteunen in het besturen van het voertuig. Dat kan variëren van beperkt ondersteunen tot het nagenoeg volledig overnemen van de besturing.
    Sorry, het ligt niet aan jou KablaG, maar van zo'n bericht wordt ik dus even niet goed. Die raad staat onder leiding van bobo's en regenten die geen verstand van techniek hebben. Voorheen de pianist van Vollenhove, nu ene Joustra die zo'n 15 jaar geleden het gore lef had om de bestuurderskamers bij het UWV extreem luxe in te laten richten.
    Natuurlijk kreeg hij een fraaie vertrekregeling waar hij o.a zijn huidige functie aan te danken heeft. Al schijnt de pianist daar niet gelukkig mee te zijn geweest.

    Los van de bestuurders: moet NL nu zelf het wiel gaan uitvinden? Laat de desbetreffende onderzoeken over aan landen met een eigen grote auto-industrie. Duitsland en de USA hebben daar goede instanties voor, de US-DOT is niet voor de poes. Desnoods door de EU betaald onderzoek (volgens mij lopen er al dergelijke programma's in EU-verband).

    Dat Tjibbe Joustra dat ook in NL wil, is niets anders dan een reu die z'n pispaaltjes wil uitzetten, op kosten van de belastingbetaler.

  5. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 15 april 2017 08:45
    quote:

    VOORTS schreef op 15 april 2017 07:03:

    Een kundig man die Joustra,en een aanmatigend toontje weer van BDW zoals gewoonlijk.
    Een 'kundig' bobo zal je bedoelen. Tegenover dat soort elkaar de bal toeschuivend 'managers' en veelverdieners in overheidsdienst zal ik altijd aanmatigend blijven.

    Geloof me, ik ken ze. De 'pianist' stelde me ooit tijdens een verkeerskundig congres vragen. Hij lette niet op mijn antwoorden, maar alleen op de pers om hem heen. Toen ik antwoorden wilde, liep hij onbeschoft door, het journaille achter hem aan.

    Vergis je niet. Ik heb geen microfoonvrees. Ik was niet bang om in Brussel voor 800 kritische aanwezigen op verkeers- en transportgebied te spreken. Er was een EU-commissaris (Fotis K.) die mijn naam al bij voorbaat kende.
    Toen ik met een beenblessure thuis zat werd ik per taxi opgehaald door de bobo's, omdat ze me even nodig hadden. Vele alinea's in ministeriële nota's of in het rapport van Roel Pieper (2001/2002) zijn van mijn hand. Pieper liep zijn tijd overigens ver vooruit.

    Meerdere standaarden waar TT vanuit gaat zijn mede door mij opgesteld, soms in detail (bij RDS-TMC ken ik de definitie van elk bit). Het 'Open-LR' van TT is een regelrechte voortzetting van de binnen RDS-TMC gedefinieerde locatiedatabases.
    De eerste verkeerslocatiedatabase voor NL werd onder mijn leiding gemaakt door een collega die nu een zeer florerend verkeerskundig bureau heeft met vele jonge en enthousiaste medewerkers.

    Dus lof voor de founders Pauwels en Geelen voor die uitbreiding van oud RDS-TMC werk, en als inspirator van dat Open-LR en NDS. In principe kennen zij het fundamentele technologische wereldje, ik bedoel ook dat van een decennium terug.
    Ook bij Datex/Tpeg borduurt TT voort op werk waar ik aan bij droeg, in navolging van de helaas te vroeg overleden Job Klijnhout.
    Idem NDS. Maar bij ADAS en SDC wordt het allemaal anders?? Forget it.
    Het spel blijft hetzelfde.

    Als ik aanmatigend ben, heb ik als ouwe lul het recht daartoe. Sorry hoor.

  6. [verwijderd] 15 april 2017 09:47
    quote:

    de speurneus schreef op 14 april 2017 19:52:

    Of ie nou Rabo. heet of klojototdetiendemacht maakt mij geen sikkepitmans uit. Het gaat om goddijn. Die moet de zak opsplitsen en een beetje vlug ja. Krijg een hekel aan die kerel.
    ben ik met je eens, niemand gelooft dat de RABO die hier schrijft ook maar iets vandoen heeft met de Bank, neemt niet weg dat RABO ( de persoon) de laatste 2 jaar wel gelijk heeft gehad voor wat betreft de koersontwikkeling van het aandeel

    verder is het duidelijk, maar dat geeft nog geen gelijk

    TomTom het aandeel is zwaar ondergewaardeerd, TomTom het bedrijf is met name op dit forum compleet overschat

    TT heeft weinig Internationale uitstraling in de sector voor toekomstige ontwikkelingen binnen automotive , maar zeker een rol/functie , het komt echter niet voor bij de top-aanbevelingen van bedrijven die staan te profiteren van de ontwikkelingen in deze sector , men ziet TT duidelijk als een niche speler, magere omzet en tot dus ver magere returns en een notering aan een Mickey_Mouse beurs (AMX) helpt ook niet echt.

    een Apple executive zei ooit " maps is a very expensive business ", er zijn slechts een handvol kaarten-makers: Wij, Google, HERE ( eigendom vd Duitsers) en dan ook nog een klein bedrijf in Nederland.

    Apple gooit iedereen zand in de ogen, ze doen alsof project TITAN op ijs staat, maar ondertussen hebben ze de laatste 3 jaar 15 bedrijfjes ( start-ups) overgenomen die allemaal bezig zijn met maps en automotive - ze kopen overal breinen weg bij auto-fabrikanten en ook chip-fabrikanten, ze gaan het blijkbaar gewoon allemaal zelf doen

    vergeet niet wat Apple onder Jobs al had staan voor strategische ontwikkeling
    " wij willen een prominente rol spelen in transport - health - security " dat zijn onze opkomende divisies buiten wat we verder doen voor ontwikkeling in Phones, Tablets/MAC & en Entertainment ( films/music/TV) "

    WB heeft er in ieder geval vertrouwen in, die zit vol in Apple en die is pas erg laat ingestapt

2.857 Posts
Pagina: «« 1 ... 63 64 65 66 67 ... 143 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links