Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 7,175 16 apr 2024 15:15
  • -0,100 (-1,37%) Dagrange 7,080 - 7,205
  • 94.898 Gem. (3M) 272,7K

Tom Tom april 2017

2.857 Posts
Pagina: «« 1 ... 21 22 23 24 25 ... 143 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 5 april 2017 15:25
    quote:

    Hoop.... schreef op 5 april 2017 15:19:

    [...]

    Dat is precies wat ik bedoel. Het is al jaren zo als je denkt nu gaat ie lekker. (Op 2015 na) Dan klapt de boel weer in elkaar. Ik vergeet altijd te verkopen op de dag dat ik denk het gaat lekker. Het gaat lekker is een verkoopindicatie.
    Das waar, maar dan zul je net zien, dat ze doorstoten naarboven....het zag er gewoon prima uit op 9,10...géén drang om naar beneden te gaan...al zie je wel, dat de free floot laag is....en dat er ook mogelijkheden omlaag zijn...je kunt met relatief weinig aandelen de koers flink onderuit halen....en dat komt omdat er geen nieuws is......en dat ligt aan onze HG en consorten. ..
  2. [verwijderd] 5 april 2017 15:29
    quote:

    TromDom schreef op 5 april 2017 15:15:

    Ze bieden er ook aardig wat aan....Elke keer druk houden, door de laat dichtbij de bied te houden....en dan een paar keer achter alkaar 2000/3000 stukjes verkopen. ....Ja ja. ...afm...dat mag toch gewoon???
    Ik hou het verder niet bij maar maak je geen typo?
    2000/3000 stuks vind ik nou niet aardig wat.
    Zeker niet gezien de aantallen die je hier op het forum wel eens voorbij ziet komen.
    Klopt dat wel dan zegt dat een heleboel over het aandeel. Dat het al te sturen is met ongeveer 30K euro bv.

  3. forum rang 6 Tom3 5 april 2017 15:31
    quote:

    Hoop.... schreef op 5 april 2017 15:19:

    [...]

    Dat is precies wat ik bedoel. Het is al jaren zo als je denkt nu gaat ie lekker. (Op 2015 na) Dan klapt de boel weer in elkaar. Ik vergeet altijd te verkopen op de dag dat ik denk het gaat lekker. Het gaat lekker is een verkoopindicatie.
    Timing is inderdaad lastig. Ben er nu ook achter dat niks doen (= zitten blijven) bij TT nog de beste oplossing is. Probeer aan iets leuks te denken.
  4. [verwijderd] 5 april 2017 15:53
    quote:

    TromDom schreef op 5 april 2017 15:48:

    Ze weten ook precies wanner ze moeten dumpen...bij een stijging wachten ze even, tot het weer stil valt, en dan weer een paar porties van 2000/3000 achter elkaar dumpen, en je staat weer 2/3 cent lager. ...
    Welkom in het overgereguleerde Nederland waar stelen nog steeds mag.
  5. forum rang 6 tatje 5 april 2017 16:13
    Ik kan mij totaal niet voorstellen, dat het GROTE GELD toelaat, dat Tom Tom zelfstandig met de overwinning gaat strijken.

    heb al vaker gezegd, ik geloof niet in deelnemingen in Tom Tom, dassss een blokkade die TT zelf niet wil.

    Als het er 3 zijn !

    Here van de duitse autobouwers Daimler, Volkswagen en BMW
    Google doet het zelf en kan het zelf, is niet onafhankelijk.
    Tom Tom profileert zich als de laatste onafhankelijke kaartenmaker.

    In dat kader is een uitspraak van HG heel belangrijk.

    - Grote vraag blijft: hoe ziet de auto industrie er over 5 en 10 jaar uit als de grote ‘disruptive’ spelers zoals Google, Apple, Tesla en Uber een grote rol willen spelen. Deze partijen willen de gevestigde orde wegvagen… en geven aan dat met de doorbraak van electrisch rijden de voorsprong van de klassieke auto industrie (complexe motoren) gaat verdwijnen. Alle onderdelen van een auto kan men inkopen het gaat in de toekomst om SOFTWARE!

    - In het verkoopproces van Here was ook interesse van het Chinese Baidu. Op dit moment mag TomTom zelfstandig geen kaarten maken in China. Dit moet samen met een Chinese partij. Ik kreeg het idee dat een samenwerking met een Chinese partij zeker tot de mogelijkheden behoort.

    - De heer Goddijn geeft aan dat hij het succes van de OEM’s kan beïnvloeden, maar dat dit niet de enige manier is om de waarde uit de kaarten te halen. Hij zei letterlijk: niet de enige route. De andere routes kan hij niet zelf bepalen. Dus “het zijn spannende tijden”.

    ""De heer Goddijn geeft aan dat hij het succes van de OEM’s kan beïnvloeden, maar dat dit niet de enige manier is om de waarde uit de kaarten te halen. Hij zei letterlijk: niet de enige route. De andere routes kan hij niet zelf bepalen. Dus “het zijn spannende tijden”.""

    Is HG hier arrogant of heel zeker van zijn zaak.

    succes van de oems beinvloeden, dan blijf je onafhankelijk.

    De andere route om waarde uit de kaarten te halen, kan hij zelf niet bepalen.

    Wordt je dan overgenomen.

    Ik ga nog steeds mee met groeibriljant, in 2020 wil HG een marktaandeel van 50%.

    - Het is nog nooit zo gemakkelijk geweest om aan tafel te zitten bij de automobielfabrikanten.
    TomTom marktaandeel in de automobielindustrie nu 20%. De CEO verwacht in 5 jaar te groeien naar een marktaandeel van 50%.

    Aldus Jim Te.... in 2015.

    Nog ff een OUD bericht.

    www.nrc.nl/nieuws/2016/10/21/navigati...

    We hebben het over 2016

    ‘Grootste opdracht op automarkt binnengehaald’

    “In deze markt hebben we de grootste opdracht die dit jaar beschikbaar was binnengehaald. Samen met eerdere opdrachten helpt deze klus ons gestaag groeien op de automarkt.”

    Zegt Harold Goddijn niets omdat hij niets mag zeggen, of wil hij niets zeggen.
  6. [verwijderd] 5 april 2017 16:19
    quote:

    Starbuck schreef op 5 april 2017 16:13:

    Dat kun je proberen TromDom ;-) maar liever echt een eigenhandig PB van formaat van TT en niet zoals vandaag die van formaat van een fruitvliegje......die irriteren alleen maar. Geduld.....patience is a virtue.
    Helemaal waar Starbuck....zo'n pb van vandaag wekt inderdaad alleen maar irritatie op....en geduld brengt vis...succes!
  7. harrysnel 5 april 2017 16:49
    quote:

    xynix schreef op 5 april 2017 15:05:

    [...]
    En even uit mijn hoofd speelden die ook een hoofdrol bij het manipuleren van Ten Cate in de aanloop naar de overname door Gilde.
    Die eer was bij Ten Cate weggelegd voor BlackRock investment management en Syz asset management.

    shortsell.nl/short/TenCate/all

    Ten Cate stond ooit al boven E30. In maart 2015 lag koers zo rond de E22 uit mijn hoofd obv tegenvallende resultaten. Vanaf maart 2015 tot aan het bod op 20 juli zijn de shorters gaan dumpen en drukten de koers tot onder de E20. Short positie werd voortdurend uitgebreid tot uiteindelijk 1,3% short (en dat zijn de partijen die we kunnen zien boven de 0,5%, onder de radar zullen er vast meer partijen meegeholpen hebben).

    Wat mij destijds al opviel: de koers werd voortdurend onder de E20 gehouden. Ook bij beterende resultaten van Ten Cate.

    Uiteindelijk 20 juli (bij een koers rond de E19,50) het eerste bod van Gilde: E24,60. Een koers die zonder de activiteiten van shorters al gehaald zou zijn.

    Mijn mening: een heel smerig spelletje waarbij de shorters bewust koers lager hebben gezet om het van de beurs stelen mogelijk te maken. Uiteindelijk is het bod nog verhoogd naar dacht E26 nadat bleek bij cijfers dat Ten Cate juist operationeel alles weer op de rit had.

    Dit is eerder uitzondering dan regel dat turn around kandidaten van de beurs gehaald worden voordat de aandeelhouders kunnen profiteren van beterende resultaten. Zie ook Econosto, Simac, Volker Wessels etc.

    Wat ik nu bij TomTom denk te zien speelde ook bij Ten Cate (en Simac):
    - een volledig gecontroleerde koers.
    - grootaandeelhouders/bestuurders met dubbele petten.
    - het downplayen van operationele gang van zaken met focus op "dat wat niet goed gaat".
    - bewust frustreren van koers middels niet uitbrengen van persberichten.
    - relaties tussen bewindvoerders en financiële partijen.
    - aanwezigheid van andere belangen die haaks staan op het nastreven een hoge beurskoers.
    - een subjectief oordeel van mij: dubieus/fout management zonder enige ethische principes.

    Daarom zou mij een beursexit voor E13 - E15 in het geheel niet verbazen. Of een constructie zoals Den Drijver voorstelt: voor E4 miljard naar Qualcomm en dan de mogelijkheid voor grootaandeelhouders om Consumer en Telematics terug te kopen.

    Zolang er geen serieuze koper opstaat die dit spelletje dwarsboomt kunnen we slechts afwachten hoe bont het management het kan/wil maken. Als ik kijk naar het gedrag van het koppeltje Vigreux/Goddijn zal het neerkomen op de vraag "waar zij mee weg denken te kunnen komen" ipv "of ze het kunnen maken tov andere aandeelhouders". Wakkie zal maar wat graag zijn interpretatie van ethiek hanteren: als je er wettelijk mee wegkomt is het acceptabel.
  8. Balimoney 5 april 2017 17:00
    quote:

    Hik schreef op 5 april 2017 13:00:

    [...]

    Als je ORCAM bedoelt: daar zijn ze al een paar jaar mee bezig, ze wllen het nu inderdaad naar de beurs brengen. Maar hier heb ik geruime tijd geleden al naar verwezen.
    Ik denk dat je bij je post de presentatie van MIT-presentatie van Sashua had willen linken? Daar komen de 'heavy' vs 'light' maps en het 3D-2D vraagstuk aan de orde.
    Ik ben hier wel een beetje uitgepost. Het woord is aan de onzin en (na)papagaaien, dat scoort ook het meeste waardering. Ook jij maakt weer een 'domme' fout door te doen alsof Tesla met RoadDNA het ongeluk had kunnen voorkomen dat voor de Tesla-Mobileye breuk zorgde. Om daar dan weer op te reageren, daar heb ik geen zin meer in. Dan krijg je het geschoffeer van BDB en getreiter van Groeibruljant over je heen. Geef mijn portie maar aan fikkie.

    Verder is TomTom de afgelopen anderhalf jaar niet op eigen nieuws omhoog gegaan, alleen maar tijdelijk op sectorgenoten. Dat vind ik veels te zwak voor een bedrijf dat zo zeer in de sweet-spot zegt te zitten. De echte omzet zal mogelijk pas gaan plaatsvinden bij volumebouw van SDC's, maar dan hebben we het over 2015 en verder. Ik ga niet tot die tijd verwachtingsvol zitten wachten en inmiddels zit ik in andere fondsen waarbij je echte info op kunt halen (of serene rust vindt) op de IEX-forums. Er zijn andere aandelen die eerder renderen dan over een jaar of 8(!).
    HD-Maps worden een commodity. Op een gegeven moment is de ontwikkeling er uit. Het is geen rocketscience. Men weet wat te doen, welke info de OEM's nodig hebben. Dan gaat het over het maken van die maps op de meest efficiënte manier.
    Succes met de handel.
    En ja hoor, nadat Justin weggepest is gaat Hik er nu ook vandoor. Dankzij een aantal "posters" die zich zelf tot experts benoemd hebben en heel graag hun eigen "bijdragen" terug mogen lezen en het hele forum vol kalken met hun verzinselen (zowel negatief als positief). Blijkbaar is het ok als manische leden (soms extreem positief, soms extreem negatief) gewoon even een patent geschil verzinnen en hun vriendje dat meteen maar meeneemt in zijn dagelijks meermalig gepubliceerde lijstje (van anderen geleende) argumenten waarom TT naar €240 gaat. Volledig van de pot gerukt maar deze mensen beheersen wel het forum samen met de Tatjes en TomDrommetjes en Girakiannetjes.

    Ben ik gefrustreerd? Ja!!!!
    Meer Hik, meer Wies, meer Accuboor en nog een aantal anderen die wel met beide benen op de grond staan. Daar heeft iedereen wat aan.
2.857 Posts
Pagina: «« 1 ... 21 22 23 24 25 ... 143 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom onderliggend sterk en vooruitzichten zijn goed

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links